Κ. Κυρανάκης στο Πρώτο: Μειώθηκαν κάτω από το μισό τα θανατηφόρα τροχαία στη Γαλλία με το ίδιο ψηφιακό σύστημα που μπαίνει στην Αττική (audio)

Στο τέλος του επόμενου χρόνου υπολογίζεται να μπει σε εφαρμογή το νέο ψηφιακό σύστημα για την οδική ασφάλεια, με 1.000 κάμερες στην Αττική, καθώς, ανέφερε ο Κώστας Κυρανάκης, υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Καθρέφτης» με τον Χρήστο Μιχαηλίδη, οι διαγωνιστικές διαδικασίες ξεκινούν τέλος του έτους που διανύουμε ή αρχές του 25 και αναμένεται να ολοκληρωθούν ύστερα από 8-9 μήνες.

«Εμείς προσφέρουμε σαν Υπουργείο Ψηφιακής, την τεχνογνωσία, προσφέρουμε τον σχεδιασμό αυτού του πληροφοριακού συστήματος. Σκεφτείτε ότι θα υπάρχει ουσιαστικά ένα κέντρο πανελλαδικά, το οποίο θα διαχειρίζεται όλες τις παραβάσεις, θα μπορεί να φιλτράρει αυτά τα οποία είναι αδιαμφισβήτητα και αυτά που είναι πιο γκρίζα θα πηγαίνουν σε αξιωματικούς Τροχαίας, οι οποίοι θα βεβαιώνουν ή όχι την παράβαση. Και από κει και πέρα οι προθεσμίες, τα πρόστιμα, οι χρονικές διαδικασίες, αυτά προβλέπονται από την Ελληνική Αστυνομία, όχι από εμάς» εξήγησε ο κ. Κυρανάκης.

Πρώτο βήμα, περιέγραψε ο υφυπουργός, είναι η δημιουργία ενός ψηφιακού χάρτη ατυχημάτων με τις σημειακές καταγραφές των ατυχημάτων και ειδικά των θανατηφόρων σε όλους τους δρόμους της Ελλάδος, ώστε να μπορέσουν να ξεκινήσουν οι παρεμβάσεις όπου αυτές κρίνονται από την τοπική Αυτοδιοίκηση.

«Για παράδειγμα, αν στο ΒΟΑΚ στην Κρήτη δούμε ότι ένας μεγαλύτερος αριθμός από τον μέσο όρο, από τον κανονικό αριθμό είναι σε ένα συγκεκριμένο χιλιόμετρο του ΒΟΑΚ, εκεί θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ακόμη και πριν τις κάμερες. Δεύτερο βήμα, οι κάμερες, τις οποίες θα προμηθευτούν διάφοροι φορείς, για παράδειγμα, η Περιφέρεια Αττικής προμηθεύεται 388 κάμερες το αμέσως επόμενο διάστημα και θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για 1.000 επιπλέον κάμερες στην Αττική αρχές του 2025. Όλα αυτά προφανώς με διαγωνιστικές διαδικασίες, διότι μιλάμε για κόστη αρκετά μεγάλα, δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητα τα ποσά. (…) Οι κάμερες λοιπόν αυτές θα έχουν σκοπό να εντοπίζουν παραβάσεις για όριο ταχύτητας, για παράβαση ερυθρού σηματοδότη, για παράβαση διάβασης πεζών, για μη τήρηση χρήσης κράνους, για χρήση κινητού τηλεφώνου, για μη χρήση ζώνης, για έλεγχο ΚΤΕΟ, ασφαλιστικό συμβόλαιο, ακινησία, για έλεγχο μονά-ζυγά, για λεωφορειολωρίδες και για ΛΕΑ» ανέφερε ο κ. Κυρανάκης.

Η κάμερα λοιπόν θα εντοπίζει την πινακίδα που αντιστοιχεί σε έναν οδηγό και σε ένα όχημα καθώς θα λειτουργεί με τεχνολογία ανάγνωσης και η πινακίδα θα επιστρέφει την πληροφορία την οποία χρειάζεται για να διαπιστωθεί αν υπάρχει παράβαση ή όχι. «Επίσης, η τεχνητή νοημοσύνη μας επιτρέπει να εντοπίζουμε και άλλα θέματα, όπως είναι το κράνος. Ένας οδηγός μηχανής ο οποίος δεν φοράει κράνος εντοπίζεται από κάμερα, θα πηγαίνει το πρόστιμο κατευθείαν. Και έτσι λοιπόν θα έχει προφανώς δικαίωμα ένστασης ή προσφυγής ο πολίτης. Αλλά υπάρχουν και κάποιες παραβάσεις είναι αδιαμφισβήτητες ακριβώς έτσι» προσέθεσε.

Οπότε με μία πρώτη ειδοποίηση μέσω gov.gr θα έρχεται η παράβαση στον πολίτη, περιέγραψε ο κ. Κυρανάκης. Αν θέλει να την αμφισβητήσει, θα κάνει μία ενέργεια, αν όχι, θα μπορεί ηλεκτρονικά πλέον να πληρώνει και να μην επιβαρύνονται και οι δημόσιες υπηρεσίες και δήμοι και τα ΕΛΤΑ με όλο αυτό τον πολύ μεγάλο όγκο, τον γραφειοκρατικό, ο οποίος καθυστερεί τελικά την απόδοση ευθυνών, επισήμανε.

Το πιο σημαντικό, σημείωσε, είναι ότι όποιος ανάδοχος αναλάβει αυτή την υποχρέωση θα πληρώνεται με βάση τις κάμερες που λειτουργούν, άρα θα έχει και τη συντήρηση των καμερών. Αν μια κάμερα είναι κακοσυντηρημένη και δεν λειτουργεί, δεν θα πληρώνεται για αυτή την κάμερα. «Και έτσι λοιπόν θα έχουμε ένα σύστημα το οποίο δεν θα είναι παρατημένο αλλά θα είναι, ελπίζουμε, καλοσυντηρημένο» τόνισε.

Σήμερα υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα μερικές δεκάδες κάμερες εκ των οποίων οι περισσότερες είναι παλαιάς τεχνολογίας, έως και τεχνολογίας φιλμ και στην πλειοψηφία τους επίσης δεν έχουν σύμβαση συντήρησης, ανέφερε ο κ. Κυρανάκης.

Αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι το υγιές κομμάτι της κοινωνίας στηρίζει πάρα πολύ αυτή τη μεταρρύθμιση, σύμφωνα με τον υφυπουργό.

«Πάντα κάποιος ο οποίος λαμβάνει το πρόστιμο, προφανώς του είναι δυσάρεστο. Δεν λέμε ότι η επιβολή κλήσεων και προστίμων για παραβάσεις είναι κάτι ευχάριστο για τον πολίτη, αλλά είναι το αναγκαίο μέτρο για να προστατευτούν ζωές και το γενικώς παραδεδεγμένο πρόβλημα της οδικής ασφάλειας και της οδικής ανασφάλειας που αισθανόμαστε ή αισθάνονται κυρίως οι γονείς για τα παιδιά τους που βγαίνουν πρώτη φορά στο δρόμο, πρέπει να λυθεί, πρέπει να βελτιωθεί. Είναι αυτή είναι η πολιτική βούληση όλων μας και του πρωθυπουργού. (…) Προφανώς, αν κάποιος θέλει μονίμως να παρανομεί και αποτελεί κίνδυνο για τη δική του ζωή αλλά και για τη ζωή των άλλων, μπορεί να έχουμε αντιδράσεις. Το σωστό όμως σαν ελληνικό κράτος είναι να προχωρήσουμε σε μέτρα τα οποία μπορούν να προστατεύσουν ζωές. Στη Γαλλία, που εφαρμόζεται ένα ίδιο σύστημα και έχει επισκεφθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών τη Γαλλία για να δει ακριβώς τις λεπτομέρειες, να πάρει ιδέες, να αντιγράψει πρακτικές, στη Γαλλία εφαρμόστηκε το 22. Είχαμε 7.500 θανάτους στο δρόμο το 22. Το 23 μειώθηκαν κάτω από το μισό, 3.500. Φανταστείτε λοιπόν ότι μία τέτοια εφαρμογή πολιτικής, αν σώσει έστω και μία ζωή παραπάνω, πόσο μάλλον τρεισήμισι χιλιάδες, είναι μία πολιτική η οποία πραγματικά αξίζει να την προχωρήσουμε και να πέσουμε όλοι από πάνω, ώστε να γίνει όσο πιο γρήγορα γίνεται» τόνισε καταλήγοντας.

Related post