Ολλανδία: Έργο μοντέρνας τέχνης πετάχτηκε σε κάδο απορριμάτων από υπάλληλο μουσείου που το πέρασε για σκουπίδι
Οι ιθύνοντες ενός ολλανδικού μουσείου βρήκαν στα σκουπίδια ένα από τα έργα μοντέρνας τέχνης που φιλοξενεί το μουσείο, ένα έργο που μοιάζει με δύο άδεια κουτάκια μπύρας, καθώς ένα μέλος του προσωπικού του μουσείου το πέταξε νομίζοντας ότι είναι… σκουπίδια.
Το έργο, με τίτλο “Όλες οι καλές στιγμές που περάσαμε μαζί” του Γάλλου καλλιτέχνη Αλεξάντρ Λαβέ, μοιάζει με την πρώτη ματιά σαν δύο άδεια κουτάκια μπύρας, το ένα εκ των οποίων τσακισμένο.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο μεταλλικά κουτιά ζωγραφισμένα στο χέρι σε ακρυλικό. «Πολύς χρόνος και προσπάθεια χρειάστηκε για τη δημιουργία τους», σύμφωνα με το μουσείο.
Όμως η καλλιτεχνική του αξία δεν…αναγνωρίστηκε από έναν τεχνικό, ο οποίος πέταξε το έργο στα σκουπίδια ενώ εκτίθενται μέσα σε γυάλινο φρεάτιο ανελκυστήρα.
Η Φράνκε Μπουντίγνκ, εκπρόσωπος του μουσείου LAM στο Λίσε, στο δυτικό τμήμα της Ολλανδίας, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι τα έργα τέχνης τοποθετούνται συχνά σε ασυνήθιστες τοποθεσίες, εξ ου και σε ασανσέρ.
«Προσπαθούμε κάθε φορά να εκπλήσσουμε τον επισκέπτη», εξήγησε.
Η επιμελήτρια Ελίσα βαν ντεν Μπεργκ επέστρεψε από ένα σύντομο διάλειμμα και παρατήρησε ότι τα κουτάκια της μπύρας έλειπαν. Ανέκτησε το έργο από μια σακούλα σκουπιδιών την ώρα που επρόκειτο να πεταχτεί στον κάδο.
«Τοποθετήσαμε το έργο σε μια πιο συνηθισμένη τοποθεσία, σε μια βάση, ώστε να μπορεί να “ξεκουραστεί” μετά την περιπέτειά του», είπε η Μπουντίγνκ στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Η ίδια τόνισε ότι «δεν κρατά καμία κακία» για τον τεχνικό, ο οποίος μόλις είχε ξεκινήσει να εργάζεται στο μουσείο. «Έκανε απλά τη δουλειά του», είπε.
«Η τέχνη μας ενθαρρύνει τους επισκέπτες να δουν καθημερινά αντικείμενα με νέο πρίσμα», δήλωσε η Σίτσκε βαν Ζάντεν, διευθύντρια του μουσείου.
«Εκθέτοντας έργα τέχνης σε απροσδόκητα μέρη, ενισχύουμε αυτή την εμπειρία και κρατάμε τους επισκέπτες στο μυαλό τους», πρόσθεσε η ίδια.
Έχοντας αυτό κατά νου, είναι απίθανο τα κουτάκια να παραμείνουν στην προηγούμενη θέση τους για πολύ, σημείωσε η Μπουντίγνκ.
«Πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά ένα προσεκτικό μέρος για να τα τοποθετήσουμε στη συνέχεια», συμπλήρωσε