Xρ. Σταϊκούρας: Τον Μάιο του 2027 θα είναι έτοιμο το Flyover- Το 94,6% του μετρό της Θεσσαλονίκης έχει ολοκληρωθεί
Στα μεγάλα έργα τoυ μετρό, του Flyover και τη βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας πριν λίγο στηνεκδήλωση με θέμα: «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη – Παρουσίαση της ψηφιακής πλατφόρμας για τα περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης erga.gov.gr ».
Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στο μετρό, το πλέον εμβληματικό έργο της Θεσσαλονίκης που ολοκληρώνεται τους επόμενους μήνες, με συστηματική προσπάθεια, όπως είπε, πρωτίστως του αρμόδιου υπουργού, Νίκου Ταχιάου.
Ήδη για τον βασικό κορμό του, τους 13 σταθμούς, τους 18 συρμούς, τα 9,6 χιλιόμετρα, τους 450 επιβάτες σε κάθε συρμό, είμαστε έτοιμοι να τους παραδώσουμε στους πολίτες.
“Το 94,6 % του μετρό Θεσσαλονίκης έχει ήδη ολοκληρωθεί. Τελειώνουν οι κατασκευαστικές διαδικασίες. Πραγματοποιούνται δοκιμές των συστημάτων και βρισκόμαστε στη διαδικασία της πιστοποίησης” τόνισε ο υπουργός.
H επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά
Αναφορικά με την επέκταση προς την Καλαμαριά, είπε ότι πρόκειται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025, ενώ σήμερα το ποσοστό ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου έργου είναι 89,4 %.
“Πράγματι υπάρχουν σημαντικές ανάγκες στη Βόρεια Ελλάδα, στη Θεσσαλονίκη, για να προχωρήσουμε σε μια ορθολογική, ρεαλιστική και αξιόπιστη πρόταση για την επέκταση του μετρό πρωτίστως προς τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Κάναμε μια παρουσίαση πρόσφατα, έτσι ώστε να αρχίσουμε να συζητάμε μαζί σας για τις προτεραιότητες, τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες” σημείωσε ο ίδιος.
O ίδιος σημείωσε πως “είναι επιτυχία της κυβέρνησης του κυρίου Κυριάκου Μητσοτάκη ότι υπάρχουν σημαντικοί πόροι προς αξιοποίηση, αλλά δεν είναι απεριόριστοι. Είναι απεριόριστες οι ανάγκες και περιορισμένοι πόροι. Συνεπώς, πολλές φορές και από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου δεν θα ακούτε ευχάριστες ειδήσεις, όταν συλλογικά ως κυβέρνηση χτίζουμε τις προτεραιότητες της χώρας”.
Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε ακόμα στη “διαχρονική αναξιοπιστία του πολιτικού συστήματος και τις χαμένες ευκαιρίες πρωτίστως στη Βόρεια Ελλάδα” λέγοντας ότι “αναλαμβάνουμε το σύνολο της ευθύνης για τα διαχρονικά λάθη που έχουν γίνει. Ταυτόχρονα όμως αναγνωρίζουμε και τη διαχρονική συνεισφορά όλων των προηγούμενων ηγεσιών”.
Ο υπουργός ευχαρίστησε όσους βρίσκονται στη αίθουσα και όσους συνεργάζονται τον τελευταίο χρόνο για να κάνουν την καθημερινότητα των πολιτών καλύτερη λέγοντας πως “είναι προφανές ότι το μετρό στη Θεσσαλονίκη δεν γίνεται σε έναν χρόνο. Μπορεί να καθυστερεί 18 χρόνια, αλλά κάποιοι έχουν βάλει λιθαράκι και αυτοί οι περισσότεροι είστε μέσα στην αίθουσα”.
Το Flyοver θα oλοκληρωθεί τον Μάιο του 2027
Το Flyover θα είναι έτοιμο τον Μάιο του 2027 δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας. “Γνωρίζω τη δυσπιστία που είχατε επί αυτού. Όχι τόσο για τη χρησιμότητα όσο για τις δυσμενείς συνέπειες στην καθημερινότητα των πολιτών. Συνομιλώντας όμως μαζί σας, αντιλαμβάνομαι ότι εσείς οι ίδιοι βλέπετε την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος ως προς την υλοποίηση του έργου, γιατί βλέπετε αυτή τη στιγμή 250 άτομα και 80 βαρέα μηχανήματα να εργάζονται εκεί σε καθημερινή βάση”, τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
“Πάμε να τελειώσουμε το έργο παρά τα εμπόδια, παρά τις πρόσκαιρες δυσκολίες που έρχονται καμιά φορά και από κάποιες συλλογικότητες έγκαιρα και να το αποδώσουμε στους πολίτες”, κατέληξε.
Τον Σεπτέμβριο θα κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη 300 λεωφορεία του ΟΑΣΘ, 16% περισσότερα από πέρσι
“Ο ΟΑΣΘ είναι σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης. Με πρωτοβουλία και οδηγία του πρωθυπουργού και ενισχύσαμε με ανθρώπινο κεφάλαιο τον ΟΑΣΘ και θα συνεχίσουμε με σημαντική ενίσχυση ανθρώπινου κεφαλαίου με συμβάσεις κατ αρχάς μέχρι το τέλος του έτους” τόνισε ο υπουργός αναφερόμενος στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.
Αναφέρθηκε και στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, στα 261 λεωφορεία του ΟΑΣΘ στους δρόμους της πόλης, σημειώνοντας πως “πριν από ένα χρόνο ο σχετικός αριθμός των λεωφορείων ήταν 18% λιγότερο και μέσα στον Σεπτέμβριο θα κυκλοφορούν 300 λεωφορεία καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, δηλαδή ποσοστό 16% αυξημένο από ό, τι ήταν το αντίστοιχος αριθμός πριν από ένα χρόνο”.
“Είναι ορατή η διαφορά στην καθημερινότητα του πολίτη, ειδικά σε μια πόλη που δεν έχει μετρό. Και έχετε απόλυτο δίκιο να είστε ενοχλημένοι γι αυτό, αλλά δεν φτάνει να ανανεώσουμε το 1/3 του στόλου. Πρέπει να εμπλουτίσουμε τον στόλο και να τον ενισχύσουμε περαιτέρω. Και γι’ αυτό υπάρχουν δύο σημαντικά έργα: leasing ή διεθνής διαγωνισμός έτσι ώστε η καθημερινότητα του πολίτη στη Θεσσαλονίκη να είναι πολύ καλύτερη” επισήμανε.
“Η εικόνα της Θεσσαλονίκης τα επόμενα τρία χρόνια καθημερινά θα αλλάζει προς το καλύτερο. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συλλογικά και συνεκτικά θα λογοδοτεί στην κοινωνία σε μηνιαία βάση” κατέληξε ο κ.Σταϊκούρας.