Δοκιμή του ανανεωμένου Ford Puma στη βασική, υβριδική έκδοση των 125 ίππων

 Δοκιμή του ανανεωμένου Ford Puma στη βασική, υβριδική έκδοση των 125 ίππων

Το Puma, όπως και κάθε πρωταγωνιστικό B-SUV, πρέπει να είναι διαρκώς μια πέτρα που κυλά για να μην χορταριάζει: η κατηγορία αυτή είναι ο κύριος ζωτικός χώρος για πολλούς ευρωπαίους κατασκευαστές, μιας και πλέον ένα B-SUV περί των 4,2 μέτρων είναι αρκετά ευρύχωρο για μια οικογένεια και αρκετά προσιτό για ένα μέσο άνθρωπο στην ήπειρό μας.

Έτσι, το Puma συνεχίζει να κυλά στον πετυχημένο δρόμο που έχει ακολουθήσει, με το νέο του φετινό φρεσκάρισμα: αυτό περιλαμβάνει ισχνές σχεδιαστικές αλλαγές στο αμάξωμα, αλλά πολύ μεγάλες στο πλήρως ανασχεδιασμένο του εσωτερικό – το οποίο πλέον είναι “οθονοκεντρικό”: σχεδιασμένο γύρω από τη μεγάλη κεντρική οθόνη των 12 ιντσών.

Αυτός ήταν ένας τομέας που το Puma -μέχρι πρότινος- είχε χάσει λίγο έδαφος από τον ανταγωνισμό, αλλά το διόρθωσε τώρα με την οθόνη, κυκλωμένη από ένα ανασχεδιασμένο ταμπλό που ίσως του στερεί λίγο από το χαρακτήρα και τη διαφορετικότητα που του χάριζε το προηγούμενο εσωτερικό του.

Παρόλα αυτά, η “ψηφιοποίηση” αυτή συνδυάζεται με την ευρυχωρία (ειδικά τα εξαιρετικά 456 λίτρα του χώρου αποσκευών), με τον εξαιρετικά ευρύ εξοπλισμό, με τη στιβαρότητα της οδικής του συμπεριφοράς και με την αποδοτικότητα και οικονομία του mild hybrid συστήματος με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 EcoBoost, για να κρατήσουν τη φήμη του Puma ως ένα από τα καλύτερα B-SUV που μπορείς να αγοράσεις σήμερα.

Ford Puma 1.0 Hybrid: Σχεδιαστικές αλλαγές
Παρότι έχουν περάσει πέντε χρόνια από το μετασχηματισμό του Puma από το μικρό και χαμηλό sports-coupe (της δεκαετίας του 2000) σε ένα μοντέρνο B-SUV, το σχέδιό του δεν παύει να παραμένει φρέσκο και νεανικό.

Και παραμένει και αρκετά δυναμικό, επίσης, με τα φουσκωμένα του φτερά, με τη μεγάλη του μάσκα, με την κλίση της οροφής στην τρίτη κολόνα, με το μικρό πίσω τζάμι και την πτέρυγα πάνω του. Η φετινή ανανέωση, λοιπόν, δεν χρειάστηκε να φέρει και τόσο δυνατό αέρα αλλαγής στο σχέδιό του.

Το μόνο που έχει αλλάξει είναι το εσωτερικό σχέδιο που έχουν οι LED μονάδες των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, καθώς και το σήμα του Μπλε Οβάλ στο καπό, ενώ έχουν προστεθεί και νέοι χρωματισμοί -όπως το γκρι Cactus Grey αυτής της δοκιμής- και ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου.

Όμως, στο εσωτερικό τα πάντα έχουν αλλάξει μπροστά από τους δύο επιβάτες. Το ταμπλό είναι ολοκληρωτικά ανασχεδιασμένο, καθώς τη θέση τη θέση της τρισδιάστατης προηγούμενης επιφάνειας με το όμορφο -και ολίγον σπορ- τιμόνι έχει πάρει μια ορθή-κοφτή κάθετη επιφάνεια, που βεβαίως εηυπηρετεί καλύτερα την ανάγκη των χώρων και βεβαίως την ενσωμάτωση της μεγάλης οθόνης-τοτέμ των αυτοκινήτων της εποχής μας.

Ford Puma 1.0 Hybrid: Ψηφιοποίηση
Για την ακρίβεια, το ταμπλό ενσωματώνει δύο ψηφιακές οθόνες: πέραν της κεντρικής των 12 ιντσών για τα πολυμέσα και τη συνδεσιμότητα, πίσω από το νέο -λεπτό και τετραγωνισμένο- τιμόνι βρίσκεται και ο ψηφιακός του πίνακα οργάνων, με διαγώνιο 12,8’’.


Η κεντρική οθόνη όχι μόνο μεγάλωσε σε μέγεθος, αλλά απέκτησε με το λειτουργικό σύστημα SYNC 4 και διπλάσια υπολογιστική ισχύ και αφομοίωσε στις λειτουργίες της πολλούς από τους φυσικούς διακόπτες που υπήρχαν στο Puma μέχρι πρότινος (π.χ. για τον κλιματισμό και τη θέρμανση των καθισμάτων). Επίσης, είναι περισσότερο “παραμετροποιήσιμη” από τον οδηγό, και έχει μια ελαφρά κλίση προς το μέρος του.

Πέραν της αυξημένης ισχύος / ταχύτητάς του, το SYNC 4 χρησιμοποιεί έναν πολύπλοκο αλγόριθμο μηχανικής μάθησης για να συλλέγει τις εντολές του οδηγού με την πάροδο του χρόνου, ώστε να προσφέρει ακόμα πιο ακριβείς προτάσεις και ταχύτερες απαντήσεις για την πλοήγηση, ψυχαγωγία και επικοινωνία.

Προσφέρει, στο πνεύμα των καιρών μας, τη δυνατότητα hands-free πρόσβασης -με φωνητικές εντολές- στις λειτουργίες ψυχαγωγίας και κλιματισμού – και βεβαίως του τηλεφώνου, χάρη στα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto. Στην κρυφή της κονσόλας έχει σχεδιαστεί ένας ειδικός χώρος για την ασύρματη φόρτιση του κινητού, ενώ το στάνταρ μόντεμ 5G προσφέρει συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας εν κινήσει.

Ford Puma 1.0 Hybrid: Ευρυχωρία
Έτσι, λοιπόν, το Puma ανέβηκε πλέον στην κορυφή του κύματος των ψηφιακών τεχνολογιών, στην αιχμή όπου βρισκόταν ήδη από άποψη χώρων. Αυτό δεν έχει αλλάξει στο παραμικρό τώρα, αφού καλύπτει το βασικό του ρόλο -το ταξίδι μιας οικογένειας- με μεγάλη άνεση: με αρκετό χώρο για τέσσερις (ενίοτε και πέντε) πίσω επιβάτες, και με τα εκπληκτικά 456 λίτρα για τις αποσκευές πίσω τους.

Όπως και οι πλαϊνές πόρτες για τους επιβάτες, έτσι και η πέμπτη παρέχει ευρεία και εύκολη πρόσβαση για τη φόρτωση των αποσκευών, χωρά αντικείμενα πλάτους ενός μέτρου, και επίσης περιλαμβάνει και το έξυπνο σύστημα Megabox, που ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις.

Το Megabox είναι ένας επιπλέον, κρυφός αποθηκευτικός χώρος 80 λίτρων κάτω από το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ, με τετραγωνισμένο σχήμα, μεγάλο βάθος, πλαστικοποιημένη (αδιάβροχη) επένδυση και τάπα αποστράγγισης, για να πλένεται εύκολα. Η χρησιμότητά του είναι πολλαπλή: μπορεί να κρύψει κάτι πολύτιμο ή λερωμένα αντικείμενα (π.χ. λασπωμένες μπότες), μέχρι να μετατραπεί σε ψηγειάκι γεμισμένο με πάγο.

Ford Puma 1.0 Hybrid: Κινητήρας & κατανάλωση
Το Puma εξακολουθεί με την τωρινή του ανανέωση να διατίθεται αποκλειστικά στην ήπια υβριδική (mild hybrid) 48βολτη έκδοσητου τρικύλινδρου κινητήρα 1.0 EcoBoost, αλλά με την επιλογή ανάμεσα σε τρία επίπεδα ισχύος: 125, 155 και 170 ίππων. Η έκδοση των 125 PS που δοκιμάζουμε εδώ συνοδεύεται από το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Πώς λειτουργεί; Μια ενσωματωμένη γεννήτρια αναλαμβάνει την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας στη μπαταρία ιόντων λιθίου κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα. Η ενέργεια αυτή στη συνέχεια χρησιμοποιείται κατά την επιτάχυνση για να μειώσει το φορτίο του βενζινοκινητήρα και να βελτιώσει τόσο τις επιδόσεις όσο και την οικονομία καυσίμου.

Στην πράξη, το Puma mHEV εύκολα πετυχαίνει μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km με ήρεμη οδήγηση – όχι μακριά από τα 5,4 lt/100 km που ανακοινώνει η Ford. Βεβαίως, το Puma είναι τόσο καλοστημένο, και το πλαίσιό του το κάνει τόσο ικανό να κινηθεί σβέλτα, που δεν είναι δύσκολο σε έναν ορεινό φιδίσιο δρόμο να αφήσεις την κατανάλωση να σκαρφαλώσει πάνω από τα 8,5 lt.

Όμως, και πάλι, σε έναν τέτοιο ρυθμό, ή για μια πρόσπέραση στον επαρχιακό δρόμο ή για τις επιταχύνσεις εν κινήσει (ρεπρίζ) στην πόλη, βοηθά ιδιαίτερα στην κατανάλωση η ζωηρή ροπή των 210 Nm από τις 1.750 στροφές του γραμμικού μοτέρ, μαζί με την αποθηκευμένη ενέργεια του υβριδικού συστήματος και την καλορυθμισμένη κλιμάκωση των 6 σχέσεων του κιβωτίου.

Ford Puma 1.0 Hybrid: Στο δρόμο
Η Ford έχει χτίσει επάξια από το γύρισμα του αιώνα μέχρι τις μέρες μας τη φήμη της στο σπουδαίο στήσιμο των αυτοκινήτων της για το δρόμο. Αυτό δεν έχει αλλάξει στο φρεσκαρισμένο Puma: δεν είναι π.χ. πιο μαλακό ή με οποιονδήποτε τρόπο αλλαγμένο από το μοντέλο που αντικαθιστά.

Δεν υπήρχε λόγος, άλλωστε, καθώς ήδη η ανάρτησή του ήταν τόσο καλορρυθμισμένη που ισορροπούσε άρτια ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ οδική συμπεριφορά. Είναι ένα από τα B-SUV που χαίρεσαι να οδηγείς, χάρη στη στιβαρότητα του πλαισίου, των έλεγχο των κλίσεων, τη συγκρότηση του πατήματος σε όλες τις φάσεις της στροφής.

Το τιμόνι δε χάσει την αμεσότητα και πληροφόρηση του προηγούμενου (όσο κι αν δεν του φαίνεται) και συμβάλλει επίσης στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε άλλες συνθήκες, όπως στην πόλη ή στο ταξίδι, το Pumq διατηρεί αναλλοίωτες τις αρετές της ευελιξίας και της ποιότητας κύλισης, αντίστοιχα.

Κι αναλόγως των συνθηκών, ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει τις ρυθμίσεις βάσει των προφίλ Normal, Sport, Eco, Slippery. Όσο για την κίνηση στο χωματόδρομο, τη βοηθούν τα 16,6 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, αλλά φυσικά την περιορίζουν τα ασφάλτινα ελαστικά, η έλλειψη ρεζέρβας και η μετάδοση της κίνησης σε δύο τροχούς – τους μπροστινούς.

Τέλος, η σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης του Puma περιλαμβάνει στάνταρ τεχνολογίες όπως το Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go, που συνεργάζεται με τα Lane Centring και Predictive Speed Assist για να ρυθμίζει προληπτικά την ταχύτητα του οχήματος στις στροφές, στους κυκλικούς κόμβους και κατά την είσοδο ή έξοδο από αυτοκινητόδρομους.

Επίσης, το σύστημα Intersection Assist παρακολουθεί το δρόμο μπροστά για πιθανές συγκρούσεις με επερχόμενα οχήματα σε παράλληλες λωρίδες -όπως και με πεζούς και ποδηλάτες- και μπορεί να ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα ώστε να αποτρέψει ή να μετριάσει τη σφοδρότητα μιας σύγκρουσης. Επίσης, το Reverse Brake Assist ανιχνεύει ακίνητα αντικείμενα και προειδοποιεί τον οδηγό.

Ford Puma 1.0 Hybrid: Αξίζει να το αγοράσω;
Δεν χωρά αμφιβολία ότι το Ford Puma είναι μια αξιόλογη επιλογή, ή για την ακρίβεια μία από τις καλύτερες αν έχετε κατασταλάξει σε ένα B-SUV. Δεν μοιάζει να υστερεί σε τίποτα, και καλύπτει -με ιδιαίτερο στιλ- όσα πρέπει να καλύπτει να άκρως αποτελεσματικό τρόπο: χώρους, οικονομία, απόδοση, οδική συμπεριφορά και ευχαρίστηση, συνδεσιμότητα.

Ξεκινά από την έκδοση Titanium των 26.655 ευρώ, και σκαρφαλώνει στις 40 χιλιάδες ευρώ στην έκδοση ST, έχοντας ανάμεσα τις ST-Line και ST-Line Χ.

Η έκδοση αυτής της δοκιμής, ST-Line, διαφοροποιείται χάρη στους προφυλακτήρεςκαι τα φτερά στο χρώμα του αμαξώματος, στην ιδιαίτερη μάσκα με μαύρο γυαλιστερό και μαύρο ματ φινίρισμα, στο λογότυπο ST-Line, στο τιμόνι με διάτρητη δερμάτινη επένδυση και κόκκινη ραφή, στα σπορ πεντάλ και καλύμματα μαρσπιέ αλουμινίου, στα σπορ καθίσματα με υφασμάτινη επένδυση με κόκκινη ραφή και στη μαύρη επένδυση οροφής.

Κατά τα άλλα, το Pumaβρίθει εξοπλισμού, με τις ψηφιακές οθόνες του εσωτερικού με κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου,προβολείς full-LED, ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού, με το Megabox και με την πλήρη σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης. Αν συνδυάσετε τα παραπάνω από την εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ‘Ford Protect’, έχετε στα χέρια σας ένα αυτοκίνητο που αξίζει τα χρήματά του.

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.0 / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Μηχανικό / 6
  • Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
  • Ισχύς: 125 ίπποι / 6.000 rpm
  • Ροπή: 210 Nm / 1.750 rpm
  • 0-100 km/h: 9,8 sec
  • Τελική ταχύτητα: 191 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 5,4 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 122 g/km
  • Μήκος: 4,186 m
  • Μεταξόνιο: 2,588 m
  • Βάρος: 1.241 kg
  • Χώρος αποσκευών: 456-1.216 lt
  • Τιμή: Από 26.655 €

Πηγή: Sport24.gr

Related post