Εξι επενδυτικά σχήματα στη μάχη για το λιμάνι του Λαυρίου

 Εξι επενδυτικά σχήματα στη μάχη για το λιμάνι του Λαυρίου

Εξι επενδυτικά σχήματα στη μάχη για το λιμάνι του Λαυρίου

Έξι σχήματα θα συμμετάσχουν τελικά στη β’ φάση του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ Α.Ε.) που διενεργεί το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι το ένα εκ των δύο σχημάτων που μένει εκτός της διαδικασίας είναι ξένων συμφερόντων.

Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, μέσα στο φθινόπωρο τα έξι επενδυτικά σχήματα που έχουν πάρει το εισιτήριο για τη β’ φάση, θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές για την εκμετάλλευση του λιμανιού του Λαυρίου.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα του Ταμείου, στόχος είναι η διαγωνιστική διαδικασία με την ανάδειξη αναδόχου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Τα οκτώ επενδυτικά σχήματα που υπέβαλαν φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του συγκεκριμένου asset μέσω πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού, τουλάχιστον 50% συν μίας μετοχής, του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού, ήταν:

  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  • ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε.
  • Κοινοπραξία ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ JET PLAN SHIPPING Co LTD – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
  • Κοινοπραξία GPH CRUISE PORT FINANCE LTD – PROMARINE S.A.
  • Κοινοπραξία OLYMPIC MARINE S.A. – MSC CRUISES S.A.
  • GULFTAINER COMPANY LTD
  • IOTC INVESTMENTS S.C.S.
  • ISRAEL SHIPYARDS INDUSTRIES LTD

Ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου A.E. έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων του Λιμένα Λαυρίου, μέσω σύμβασης παραχώρησης που έχει συνάψει με το ελληνικό Δημόσιο με διάρκεια 60 ετών από την έναρξη ισχύος της (ισχύει μέχρι το έτος 2062).

Το συγκεκριμένο λιμάνι είναι το τρίτο μεγαλύτερο της Αττικής και, λόγω της εγγύτητάς του με δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, προσφέρεται ιδιαίτερα για τουριστική ανάπτυξη, με δραστηριότητες όπως η κρουαζιέρα και ο ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής.

Η μαρίνα της Κέρκυρας

Στην τελική ευθεία βρίσκεται πλέον και η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την εκμετάλλευση της μαρίνας μεγάλων σκαφών, τύπου mega yacht, στην Κέρκυρα, με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Lamda Marinas Investments SMSA, ως προτιμητέου επενδυτή, να τοποθετείται πλέον τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Τον δρόμο άνοιξε η χθεσινή υπογραφή της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου, με την οποία εξουσιοδοτήθηκαν επί της ουσίας οι τρεις συναρμόδιους υπουργούς, Εθνικής Οικονομίας, Κωστής Χατζηδάκης, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, και Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες για την ολοκλήρωση της σύμβασης (υπό)παραχώρησης της μαρίνας μεταξύ των δύο συμβαλλομένων.

Μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης μέσα στον Σεπτέμβριο, βάσει χρονοδιαγράμματος, θα ακολουθήσει η κύρωσή της στην ελληνική Βουλή, με στόχο το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής το αργότερο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Υπενθυμίζεται ότι Lamda Marinas Investments SMSA, θυγατρική εταιρεία της Lamda Development, ήταν ο μοναδικός ενδιαφερόμενος επενδυτής για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης της νέας μαρίνας mega yacht.

Η συνολική αξία του τιμήματος που θα καταβάλλει η εταιρεία με βάση τη σύμβαση που θα υπογραφεί θα ξεπεράσει τα 89 εκατ. ευρώ σε βάθος 40 ετών. Μέρος του τιμήματος θα καταβληθεί εφάπαξ με την έναρξη της υπο-παραχώρησης ενώ το υπόλοιπο θα αποτελεί ποσοστό επί του κύκλου εργασιών του υπο-παραχωρησιούχου και θα καταβάλλεται ετησίως.

Επιπρόσθετα, πέραν του καταβληθέντος τιμήματος, οι επενδύσεις για την εκ του μηδενός κατασκευή και ανάπτυξη της μαρίνας, που στόχος είναι να προσελκύσει σκάφη απ’ όλο τον κόσμο, αναμένεται να υπερβούν τα 50 εκατ. ευρώ.

H αδειοδοτημένη μαρίνα μεγάλων σκαφών αναψυχής βρίσκεται εντός του λιμένα της Κέρκυρας και χωροθετείται δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας, πλησίον του σταθμού επιβατών. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 98 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων και έχει χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ., η οποία μπορεί να επεκταθεί και να καλύψει έκταση περίπου, κατά μέγιστον, 100.000 τ.μ.

Σημειώνεται ότι με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα της εισηγμένης για το α’ τρίμηνο του έτους, οι μαρίνες (Φλοίσβου, Αγίου Κοσμά) κατέγραψαν σημαντικές επιδόσεις με τα συνολικά έσοδα να ανέρχονται σε νέο ιστορικό ρεκόρ, στα 7,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν 13% έναντι του α’ τριμήνου 2023, στα 4,6 εκατ. ευρώ.

Related post