Οδηγούμε το νέο Mazda2 Hybrid, το πρώτο full hybrid μοντέλο της Ιαπωνικής εταιρείας
Το έχουμε ξαναπεί και θα το ξαναπούμε: όσο τα πράγματα “ζορίζουν” για κάποιες εταιρείες που έρχονται “αντιμέτωπες” με την τεχνολογική υπεροχή κάποιων άλλων, τόσο θα βλέπουμε προϊόντα να αλλάζουν σήματα και να κάνουν καριέρα με άλλο επώνυμο. Μια τέτοια περίπτωση, είναι και το Mazda2. Όσοι στις φωτογραφίες βλέπετε το Toyota Yaris, είστε καλά- μην ανησυχείτε.
Έχουμε μπροστά μας άλλη μια περίπτωση rebadging, όπου μια εταιρεία, για το σχετικό οικονομικό (και όχι μόνο πολλές φορές) όφελος, προσφέρει τη δυνατότητα σε κάποια άλλη, να πουλάει ως δικό της ένα προϊόν αναγνωρισμένης αξίας, τοποθετώντας πάνω του το έμβλημα που θέλει. Εν προκειμένω, η Mazda, μη έχοντας κάποιο αντίστοιχο υβριδικό σύνολο στη φαρέτρα της για να παρουσιάσει ένα μικρό μοντέλο με αυτό το χαρακτηριστικό, έφτασε σε συμφωνία με την Toyota.
Όπως βλέπετε, η συμφωνία προέβλεπε την “παραχώρηση” του Yaris στην υβριδική του εκδοχή, προκειμένου η Mazda να έχει ένα τεχνολογικά προηγμένο μικρό μοντέλο στη γκάμα της και να καλύπτει τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, “ρίχνοντας” με αυτό το μέσο όρο των εκπομπών ρύπων όλης της γκάμας.
Από εκεί και πέρα, το μοντέλο που έρχεται στη χώρα μας, έχει όλες εκείνες τις προδιαγραφές που έχουμε δει και θαυμάσει στο χαρισματικό supermini της Toyota, κάτι που σημαίνει πως πολύ λίγα έχουν μείνει να ειπωθούν. Χώρια που δεν χρειάζονται κιόλας. Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε, είναι πως οι αισθητικές επεμβάσεις έχουν περιοριστεί στο καλύτερο δυνατό “ταίριασμα” του σήματος της Mazda στο σύνολο, ενώ μηχανολογικά, έχουμε ένα διαφορετικό fine tuning στην ανάρτηση και κυρίως στον πίσω άξονα.
Το τελευταίο, έχει ως στόχο την προσαρμογή του Yaris στα ήθη και τα έθιμα των μοντέλων της Mazda, που έχουν ως χαρακτηριστικό γνώρισμα το συνολικά πιο σπορ προφίλ για τον οδηγό. Η τελική εικόνα που διαμορφώνεται, αφήνει πολύ γλυκιά επίγευση, μια και χωρίς να θυσιάζει την άνεση των επιβατών, το Mazda2 Hybrid προσφέρει μια αναγνωρίσιμη σπορ διάθεση- που στα δικά μου μάτια, λειτουργεί υπέρ του μοντέλου της Mazda.
Όταν έχει να διαχειριστείς ένα τόσο ικανό “πακέτο” με κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο και τεράστια δημοφιλία, μόνο κερδισμένος μπορεί να βγεις και αυτό πιστώνεται στην κίνηση της Mazda να “βρει” στο υβριδικό Yaris τον κρίκο της αλυσίδας που της έλειπε για να έχει ένα ανταγωνιστικό πακέτο μοντέλων στην αγορά.
Κι αν για το αμάξωμα δεν έχουμε να πούμε πολλά αναφορικά με τις αλλαγές, που είναι περιορισμένες σε έκταση και συνολικό αριθμό, στην καμπίνα δεν ισχύει το ίδιο. Οι ταπετσαρίες είναι νέες και διαφοροποιούν την εικόνα του αυτοκινήτου, όπως κάνουν και οι δύο μεγάλες οθόνες στους κλασικούς τους ρόλους. Είναι 12,3 ιντσών εκείνη που παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων και 10,5 ιντσών η τοποθετημένη κεντρικά στο ταμπλό.
Κάτω από το εμπρός καπό, το υβριδικό σύνολο της Toyota γίνει το στίγμα και ως ένα βαθμό και τη σιγουριά που μπορεί να αναζητά κανείς, όντας συνειδητοποιημένος για το τι ψάχνει από το νέο του αυτοκίνητο. Ο 1.500άρης τρικύλινδρος, λειτουργεί κλασικά σε κύκλο Atkinson και συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 80 ίππων. Συνδυαστικά, η απόδοση του συνόλου είναι 116 ίπποι.
Προφανώς και δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο οι 116 ίπποι, ειδικά από τη στιγμή που το σύνολο “συνεργάζεται” με το e-CVT με τις εγγενείς αδυναμίες του, που έχουν να κάνουν περισσότερο με τα λειτουργικά χαρακτηριστικά που επιβάλλει. Αυτό σημαίνει πως, “φυτεύοντας” το γκάζι στο πάτωμα, οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα πάνε κοντά στο όριο περιστροφής και μένουν εκεί, αφήνοντας το κωνικό σύστημα μετάδοσης με τον ιμάντα να μετατρέπει την απόδοση σε επιτάχυνση.
Η μπαταρία που υποστηρίζει το υβριδικό σύνολο, έχει ενεργειακή χωρητικότητα 0,76 kWh και αποδεικνύεται παραπάνω από ικανοποιητική για τις ανάγκες του συνόλου και την αποτελεσματική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στο μέσο όρο των μετακινήσεων. Στα χέρια του οδηγού, φτάνουν οι πληροφορίες από το τιμόνι που είναι άμεσο και αρκετά ακριβές. Δεν είναι ό,τι πιο σπορ έχει πιάσει κανείς στα χέρια αλλά εξυπηρετεί και με το παραπάνω τις ανάγκες του οδηγού.
Λίγο πιο θετική είναι η εικόνα του μοντέλου σε ότι έχει να κάνει με τα φρένα. Οι δίσκοι σε όλους τους τροχούς, με τους εμπρός αεριζόμενους, κάνουν εξαιρετική δουλειά ακόμα και υπό πίεση, ακόμα και στις αντίξοες συνθήκες που επιβάλλει το ελληνικό καλοκαίρι. Όπως και να έχει, η αυτοπεποίθηση του οδηγού μένει ψηλά, μια και το Mazda2 Hybrid συμπεριφέρεται πάντα με ιδιαίτερη φιλικότητα.
Στην περίπτωση του πλήρους φορτίου, το μικρό μοντέλο δείχνει να επηρεάζεται, με την προφόρτιση της ανάρτησης να επιτρέπει πλεύση κατά το πέρασμα από ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Σε αυτές τις συνθήκες, καθώς η ανάρτηση μαλακώνει, γίνονται και πιο αισθητές οι κλίσεις στις στροφές, καταλύοντας κάθε διάθεση για σπορ οδήγηση- πολύ πριν αρχίσουν να διαμαρτύρονται οι πίσω.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, αυτό που αξίζει να κρατήσει κανείς, είναι πως το Mazda2 Hybrid είναι με αξιώσεις στο ράλι των πωλήσεων, σε μια κατηγορία που το “αδελφό” μοντέλο της Toyota σημειώνει αξιοσημείωτη πορεία. Σημαντικό ρόλο παίζει το ότι είναι λογικά τιμολογημένο, ενώ και το κόστος χρήσης του είναι ιδιαίτερα χαμηλό. Ειδικά σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση, πρέπει να προσπαθήσει πολύ ο οδηγός για να δει τις απαιτήσεις του αυτοκινήτου να ξεπερνούν τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης.
Αντίστροφα, είναι πολύ θετικό το γεγονός πως με λίγη προσπάθεια, μπορεί να πλησιάσει την εργοστασιακή κατανάλωση, που κάνει λόγο για ποσότητα καυσίμου μικρότερη από 4,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες κίνησης. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τον πολύ καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας του μοντέλου, καθιστούν το Mazda2 Hybrid μια πολύ καλή και αξιόλογη περίπτωση αγοράς στην ελληνική αγορά.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά –Mazda2 Hybrid 116 ps
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.490, 3 κύλινδροι
Ισχύς βενζινοκινητήρα (ίπποι/σ.α.λ.): 92 /5.200
Ροπή βενζινοκινητήρα (Νm/σ.α.λ.): 120 /3.600
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (ίπποι): 80
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Νm/σ.α.λ.): 141 Nm/0-3.995
Συνδυαζόμενη ισχύς (ίπποι): 116
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: e-CVT
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 9,7”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 175
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου, λίτρα/100 χλμ.): 3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 87
Διαστάσεις ΜxΠxΥ(σε χιλιοστά): 3.940×1.745×1.500
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.560
Βάρος (κιλά): 1.105
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 286
Τιμή (ευρώ): Από 20.933
Πηγή: Sport24.gr