Δοκιμή του νέου SUV VW Tiguan 1.5 TSI με το DSG και τους 150 ίππους
Το πρώτο στοιχείο που έκανε το Tiguan ξεχωριστό όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2007, ήταν ο συνδυασμός του μικρού σε χωρητικότητα turbo κινητήρα, με πολλές δυνατότητες ως SUV, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής έχοντας το όνομα της VW για πιστοποιητικό και η λογική τιμολογιακή τοποθέτηση. Όλα πλην του μικρού turbo κινητήρα, έχουν πλέον αναθεωρηθεί.
Η γκάμα των κινητήρων με τους οποίους είναι διαθέσιμο το μοντέλο στην αγορά, είναι αναμφίβολα ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα. Εδώ θα “μείνουμε” στην περίπτωση του “βασικού” 1.500άρη turbo, που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, μέσω του οποίου ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να διαχειρίζεται τους 150 ίππους της ονομαστικής απόδοσης.
Ξεκινάμε λοιπόν, με “γκολ από τα αποδυτήρια” που λένε οι αθλητικοί συνάδελφοι, μια και οι πυλώνες του μοντέλου παραμένουν στιβαροί απέναντι στις στρεβλώσεις που προκαλούν στην οικονομία, η παράλογη φορολογική προσέγγιση των αυτοκινήτων από το κράτος. Το μόνο θέμα που ανοίγει σε πρακτικό επίπεδο, είναι πως πλέον, λόγω της τεχνολογίας που κουβαλάνε (κυριολεκτικά) τα σύγχρονα αυτοκίνητα, το βάρος έχει αρχίσει και “εκθέτει” ακόμα και τους καλύτερους κινητήρες.
Εμφανισιακά, το νέο Tiguan γεφυρώνει την απόσταση από το ακόμα μεγαλύτερο SUV της Volkswagen σε ότι αφορά στο μέγεθος, ενώ -αναμενόμενα- έχει και την αντίστοιχη σχεδιαστική ευθυγράμμιση. Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στην καμπίνα, ο “μονόδρομος” των μεγάλων οθονών υψηλής ευκρίνειας, δεν έχει “κοπάνες”. Έτσι λοιπόν, η high tech εικόνα είναι δεδομένη.
Η αυξημένη ευρυχωρία έρχεται ως άλλη μια ευχάριστη εξέλιξη, να δώσει το κάτι παραπάνω από αυτό που θα προσδοκούσε κανείς από το νέο Tiguan, μαζί με την εξαιρετική όπως πάντα ποιότητα κατασκευής. Στο Tiguan, οι περιπτώσεις των ανακυκλωμένων και ανακυκλώσιμων υλικών που χρησιμοποιούνται, δεν είναι τόσο εμφανώς υποδεέστερα -ως εικόνα αλλά και αίσθηση- σε σχέση με αυτά που έχουμε συνηθίσει- κάτι που ισχύει σε άλλα μοντέλα, ανταγωνιστικά και μη.
Στο νέο Tiguan, η VW επαναφέρει τη “μόδα” του κλεισίματος της πόρτας, ως απόδειξη ανώτερης ποιότητας στην κατασκευή και την αντοχή του αυτοκινήτου. Βλέπετε, μετά από καιρό, ο ήχος από την πόρτα που κλείνει στο νέο Tiguan, έχει “κάτι” από ξεκάθαρα premium αυτοκίνητο και μάλιστα από -ακόμα- μεγαλύτερη κατηγορία.
Για τον πρωτοεισερχόμενο στην καμπίνα, όλα μοιάζουν ειδυλλιακά. Για τον οδηγό, το νέο Tiguan είναι μια νοητή υπογραφή συμβολαίου με τη συμβίωση σε ένα ποιοτικό περιβάλλον που αποπνέει ασφάλεια ανεξαρτήτως ταχύτητας κίνησης. Κάτω από το εμπρός καπό, ο 1.500άρης mild hybrid κινητήρας των 150 ίππων, συγκεντρώνει πολλή τεχνολογία που κάνει τη λειτουργία του οικονομική και ιδιαίτερα πολιτισμένη.
Συνδυάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου σε κύκλωμα 48V, που συνεισφέρει με 14 kW ισχύος και 56 Nm ροπής στο σύνολο του κινητήριου συνόλου. Η “λεπτομέρεια” αυτή, σε συνδυασμό με το εξελιγμένο σύστημα διακοπής λειτουργίας για τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους σε συνθήκες μειωμένης απαίτησης για απόδοση, συμβάλλει αποφασιστικά στη διαμόρφωση μιας εξαιρετικής εικόνας σε ότι έχει να κάνει με τις απαιτήσεις για καύσιμο συνολικά.
Σε νορμάλ συνθήκες, με τον οδηγό “ευθυγραμμισμένο” στη διάθεση για οικονομία, η επιβράβευση έχει τη μορφή της μέσης κατανάλωσης πολύ κοντά σε αυτό που ανακοινώνει ο κατασκευαστής- ήτοι, 6,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης. Όταν οι απαιτήσεις για επιδόσεις είναι αυξημένες, προφανώς και ο εργοστασιακός μέσος όρος απέχει, μια και το σύνηθες για τον οδηγό είναι να βλέπει τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται κοντά στα 10 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα.
Στο ταξίδι ωστόσο, η εικόνα του μοντέλου στον τομέα, προσομοιάζει εκείνη ενός καλά ρυθμισμένου diesel, “ρίχνοντας” τις απαιτήσεις ακόμα και κάτω από τα 5,0 λίτρα/100 χλμ. Στην πραγματικότητα, εκεί -στον ανοιχτό δρόμο- είναι και το πεδίο δράσης του μοντέλου. Εκεί που έρχεται με πολύ εμφατικό τρόπο στο προσκήνιο, η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στον συνδυασμό του MQB Evo πλαισίου, με την προηγμένη ανάρτηση.
Η κίνηση είναι αυτό που παλιότερα λέγαμε “αρχοντική”. Το Tiguan “καταπίνει” αποτελεσματικά σπασίματα και λοιπές κακοτεχνίες του δρόμου, διατηρώντας πάντα σε πολύ καλό επίπεδο την άνεση που προσφέρει στους επιβαίνοντες. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, χωρίς όμως να υπάρχει η αίσθηση της σκληρής ανάρτησης, κάτι που εν μέρει οφείλεται και στη χρήση πίσω αμορτισέρ με τεχνολογία διπλής βαλβίδας που κάνουν άριστο τον έλεγχο των τάσεων για βύθιση.
Το τιμόνι και τα φρένα, είναι πάντοτε αρωγοί του οδηγού που θέλει να έχει (και να αισθάνεται) τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου. Δεν έχουμε κάτι να προσάψουμε στο σύνολο που είναι όσο “τουριστικό” μπορεί να ζητήσει κανείς, έχοντας υπόψη το μέγεθος αλλά και την SUV υπόσταση του μοντέλου. Προφανώς και το Tiguan σε αυτή την έκδοση με τους 150 ίππους, δεν είναι το μοντέλο που θα ψάξει κανείς για τις επιδόσεις του.
Αν το ζητούμενο είναι αυτό, υπάρχουν στη γκάμα κι άλλες, πιο ικανές εκδόσεις που θα εξυπηρετήσουν (και) αυτό το σκοπό. Η παρουσία του προγράμματος Sport μέσα στις επιλογές που έχει ο οδηγός, μπορεί να κάνει λίγο πιο “ζωντανό” το σύνολο αλλά δεν κάνει το ψάρι κρέας. Απλά “ξυπνάει” λίγο την απόδοση, οδηγώντας και το κιβώτιο των ταχυτήτων σε μια λιγότερο ληθαργική λειτουργία που ενισχύει την απόδοση.
Εδώ λοιπόν έχουμε ένα ποιοτικότατο σύνολο που θα δικαιώσει την επιλογή του από όποιον θέλει να δώσει ένα εξαιρετικό περιβάλλον στην οικογένειά του και να κάνουν όλοι μαζί πολλά χιλιόμετρα. Στην προκειμένη περίπτωση, οι τροχοί με τις ζάντες των 20 ιντσών, μπορεί να ακούγονται υπερβολικοί αλλά ικανοποιούν τόσο την όψη, όσο και την αποδοτικότητα του συνόλου.
Το εξοπλιστικό πακέτο είναι πλήρες από τη βασική κιόλας έκδοση του μοντέλου, που κοστολογείται στα 37.900 ευρώ (με τους 150 ίππους, καθώς υπάρχει και βασική με 130 ίππους και 34.300 ευρώ). Η R-Line που έχουμε στη διάθεσή μας (και στις φωτογραφίες) κοστολογείται στα 42.500 ευρώ, που ακούγονται πολλά, όσο και αν δικαιολογούνται από το τεχνολογικό υπόβαθρο και τη χρηστική αξία του μοντέλου.
Ούτως ή άλλως, είναι κομμάτι του χαρακτήρα του μοντέλου, από την αρχή της ύπαρξής του, να τοποθετείται τιμολογιακά πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας αλλά όπως όλα δείχνουν, το κοινό έχει ξεκάθαρη άποψη για το “ποιόν” του και δεν είναι τυχαία ανάμεσα στα καλύτερα σε πωλήσεις μοντέλα της κατηγορίας. Αυτό που μένει να αποδείξει, είναι πως μπορεί και στέκεται ανάμεσα σε μια σειρά από ανταγωνιστές με premium χαρακτήρα και “βαρύτερο” όνομα κατασκευαστή- ακόμα και όταν αυτός ανήκει στον ίδιο Όμιλο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 150 PS DSG
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.498, 4 κύλινδροι
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/ 5.500
Pοπή (Nm/σ.α.λ.): 250/ 1.500-3.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DSG)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 9,1”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 210
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 6,4
Εκπομπές CO2 (γρ.χλμ.): 141
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.539×1.842×1.658
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.676
Βάρος (κιλά): 1.616
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 652
Τιμή: Από 37.900€
Πηγή: Sport24.gr