Δοκιμή του ανανεωμένου SUV Nissan Qashqai στην ήπια υβριδική έκδοση των 140 ίππων
Καθώς η παλίρροια των SUV έχει φουσκώσει τόσο που έχει πλημμυρίσει σχεδόν κάθε άλλο τύπο αυτοκινήτων, το Nissan Qashqai -ένα από τα αυτοκίνητα που άνοιξε το φράγμα για να εισχωρήσουν τα SUV, με την πρώτη του γενιά του 2006- παραμένει αεικίνητο και επίκαιρο με τις συνεχείς του αναβαθμίσεις.
Παρότι η τρίτη του γενιά του 2021 ακόμα έδειχνε φρέσκια, στην ανανέωσή του για το μοντέλο του 2025 -που μόλις ξεκίνησε να διατίθεται στη χώρα μας- άλλαξε εντελώς πρόσωπο: με τη νέα του μάσκα που αντλεί την έμπνευσή της από τις αρχαίες ιαπωνικές πανοπλίες των σαμουράι, έκανε ένα βήμα πίσω από τον πιο σπορ χαρακτήρα που του έδινε η μάσκα της γενιάς J12 και τώρα κινήθηκε πιο πολύ προς τη φιλοσοφία ενός πιο σοβαρού και βλοσυρού SUV.
Κατά τα άλλα, κάτι σημαντικό για όσους μπορούσαν να φτάσουν μόνο μέχρι τη βασική του έκδοση, τώρα το Qashqai έχει στάνταρ σε όλο το φάσμα του (από την έκδοση Unique της βάσης του) την ψηφιακή οθόνη των 12,3 ιντσών με κάμερα οπισθοπορείας.
Οι βελτιώσεις του, στην αναβάθμιση της τρίτης γενιάς, συνεχίζονται επίσης με τη βελτίωση των ψηφιακών του τεχνολογιών (τώρα με τις υπηρεσίες πολυμέσων της Google), με τον εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών του συστημάτων για την υποβοήθηση και την άνεση της οδήγησης, καθώς και με την βελτιστοποίηση της ηχομόνωσης που συνδυάζεται με τη γενικότερη ροπή του πλαισίου του προς την άνεση.
Μηχανικά οι αλλαγές είναι μηδαμινές – άλλωστε η τρίτη του γενιά έφερε την τελευταία λέξη των ήπια υβριδικών τεχνολογιών της Nissan, μαζί με την κορυφαία e-Power. Ας δούμε αναλυτικά τις αλλαγές του Nissan Qashqai στο facelift της τρίτης του γενιάς:
Nissan Qashqai 1.3 MHEV: Σχεδιασμός
Μια τεράστια κυψελοειδής μάσκα σχήματος V καλύπτει τώρα σχεδόν όλο το ρύγχος του Qashqai, ενσωματώνοντας μάλιστα και τους δύο προβολείς μαζί με μια σειρά 5 LED πτυχώσεων σε καθέναν από αυτούς.
Πάνω τους ακριβώς υπάρχουν τα λεπτά, μακρόστενα LED φώτα ημέρας, που διαμορφώνουν ένα τοξοειδές σχήμα καθώς μαζί με την κεντρική μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια που τα ενώνει. Άλλα μια λεπτή μαύρη τοξοειδής γραμμή χωρίζει τη μάσκα από τον κάτω αεραγωγό, ενώ στις πλευρές του προφυλακτήρα έχουν παραμείνει οι χαρακτηριστικοί δυναμικοί κάθετοι αεραγωγοί.
Η ουρά δεν έχουν τόσο μεγάλες αλλαγές, πέραν κάποιων μικρών επεμβάσεων στον προφυλακτήρα και στο διάφανο πλέον κάλυμμα -με λίγο διαφορετικό φωτεινό μοτίβο- των σχεδιαστικά απαράλλαχτων φωτιστικών σωμάτων.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV: Εσωτερικό
Σε αντίθεση με τη μάσκα, το εσωτερικό δεν έχει καμία εξόφθαλμη αισθητική αλλαγή. Εδώ οι τροποποιήσεις έχουν να κάνουν με το λογισμικό της κεντρικής ψηφιακής οθόνης των 12,3 ιντσών. Για πρώτη φορά σε οποιοδήποτε Nissan συναντάμε τις υπηρεσίες της Google, οι οποίες είναι ενσωματωμένες στο λειτουργικό σύστημα NissanConnect.
Έτσι, η οθόνη του Qashqai πλέον παρέχει την πρόσβαση στους χάρτες Google Maps (με live απεικόνιση της κίνησης στους δρόμους), στην πλατφόρμα εφαρμογών Google Play και επίσης στον ψηφιακό βοηθό Google Assistant που επεμβαίνει με την εντολή «OK, Google». Βεβαίως, αν κανείς το επιλέξει, μπορεί εναλλακτικά να χρησιμοποιεί τον ψηφιακό βοηθό Amazon Alexa.
Κατά τα άλλα, στο εσωτερικό που εξαολουθεί να διακρίνεται για τα εξαιρετικά ποιοτικά υλικά για τα δεδομένα της κατηγορίας του, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (επίσης 12,3’’) πίσω από το τιμόνι έμεινε απαράλλαχτος, όπως και η πληθώρα των φυσικών διακοπτών τόσο στο τιμόνι όσο και στο ταμπλό – κι αυτό είναι κάτι εξαιρετικά πρακτικό.
Ο πίνακας οργάνων εξακολουθεί να αλλάζει χρώμα, ανάλογα του επιλεγμένου προφίλ οδήγησης: στο Normal είναι γκρι, στο Eco είναι πράσινος και στο Sport κόκκινος. Η συνδεσιμότητα του smartphone εξακολουθεί να γίνεται μέσω των Android Auto είτε Apple Car Play – ενώ στην κορυφή της κονσόλας υφίσταται πλέον και η πλατφόρμα της ασύρματης φόρτισής του.
Οι ψηφιακές λειτουργίες του εσωτερικού, επίσης, έχουν εμπλουτιστεί τώρα και με πολλαπλές νέες απεικονίσεις των περιμετρικών καμερών. Το σύστημα Around View Monitor (AVM) οκτώ όψεων προσφέρει πανοραμική περιμετρική θέση με την επιλογή της όπισθεν, οι ευρυγώνιες κάμερες βοηθούν εξαιρετικά για την ασφαλή έξοδο από στενά ή θέσεις στάθμευσης, ενώ υπάρχει ακόμα και μια κάμερα που απεικονίζει το δρόμο κάτω από το ρύγχος του αυτοκινήτου για να αποφεύγονται οι επαφές με το πεζοδρόμιο ή με πέτρες εκτός δρόμου.
Περνώντας στους χώρους, πέραν της άνεσης των δύο μπροστινών επιβατών, οι δύο πίσω έχουν αρκετά ικανοποιητικό -πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας- χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, αλλά το πλάτος ίσως δυσκολέψει λίγο την άνεση για τρεις επιβάτες στον πίσω πάγκο. Τα 504 λίτρα για τις αποσκευές είναι απλά ικανοποιητικά για την κατηγορία, όμως η χωροταξία και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης του προσδίδουν εξαίρετη χρηστικότητα.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV: Ισχύς και κατανάλωση
Η ανανέωση του Qashqai δεν αφορά στα μηχανικά του μέρη: εδώ ο τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.33 λίτρου συνεργάζεται με το ηλεκτρικό σύστημα 12V και συνδυαστικά η mild-hybrid μονάδα ισχύος αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm από τις 1.650 στροφές.
Παρόλα αυτά, δεν είναι ένα ισχυρό, πλήρως υβριδικό σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι -παρά την μικρή υποβοήθηση της γεννήτριας, που επεμβαίνει στις χαμηλές σ.α.λ.- εξακολουθεί να υφίσταται μια σχετική ραθυμία στις εκκινήσεις, και πολλές φορές χρειάζεται ένα έξτρα κατέβασμα από το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων αν οι στροφές πέσουν κάτω από τις 2.000.
Αυτό δεν βοηθά την κατανάλωση, αν και η μέση των 7,6 lt/100 km που είδαμε στη δοκιμή αυτή είναι μια πολύ καλή τιμή για ένα C-SUV. Επιπλέον, μπορεί κανείς να επιλέξει το οδηγικό προφίλ Eco, αν δεν χρειάζεται να κινηθεί σβέλτα, για να κρατήσει όσο το δυνατόν χαμηλότερα την κατανάλωση – ειδικά σε σχέση με το προφίλ Sport, στο άλλο άκρο, που αξιοποιεί στο μέγιστο τις δυνατότητες του κινητήρα με τη βέλτιστη απόκριση στο γκάζι και καλύτερες ρεπρίζ.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV: Στο δρόμο
Όμως το άκρο αυτό, της πιο σπορ οδήγησης, δεν είναι το στοιχείο που προσδιορίζει -ούτε και θα έπρεπε να προσδιορίζει- το Qashqai. Ενδεικτικό είναι το ότι οι Ιάπωνες έκριναν ότι μία από τις βασικές επεμβάσεις που έπρεπε να κάνουν στο facelift αυτό ήταν στην ηχομόνωση. Καθώς είναι ξεκάθαρο ότι το Qashqai είναι, πρώτα και κύρια, ένα άνετο, ήσυχο, ξεκούραστο οικογενειακό αυτοκίνητο.
Έτσι, στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης και στην αρκετά καλή απορρόφηση των κακοτεχνιών του δρόμου (παρά τον ημιάκαμπτο πίσω), που είδαμε ήδη στην τρίτη του γενιά, τώρα κρατά έξω με ακόμα πιο αποτελεσματικό τρόπο τους θορύβους. Το πέτυχε με την αύξηση του πάχους των κρυστάλλων των παραθύρων κατά 1 mm, σε συνδυασμό με το προϋπάρχον σύστημα Active Noise Cancellation που -μέσω των ηχείων- εξουδετερώνει πολλούς ήχους στο εσωτερικό.
Αυτό, λοιπόν, σημαίνει ότι η φιλοσοφία του στησίματός του κινείται στην τροχιά της άνεσης που αποζητά η πλειοψηφία των αγοραστών του, παρά στον κορυφαίο ή στον σπορ έλεγχο των κλίσεων και της πρόσφυσης στις αλλαγές κατεύθυνσης. Αυτό είναι κάτι που σπανίως θα χρειαστούν ελάχιστοι από τους αγοραστές του – όχι;
Στις περιπτώσεις αυτές, πάντως, για όποιον νοιάζεται, η γενιά αυτή του Qashqai παραμένει ένα συγκροτημένο, έμπιστο σύνολο, το οποίο μπορεί να αντέξει αρκετή πίεση χωρίς ξερές ή απρόβλεπτες αντιδράσεις και χωρίς ιδιαίτερα έντονες κλίσεις. Κι αυτό είναι αρκετό.
Σχετικά με τις εκτός δρόμου περιηγήσεις, θα σας πάει εκεί όπου το έδαφος είναι προσπελάσιμο για τα 18,8 εκατοστά της απόστασης του Qashqai από το έδαφος – αρκεί να είναι όσο βατό χρειάζεται για τα ασφάλτινα ελαστικά και την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Οι πιο πολύ χωματόδρομοι που πατάμε, γενικώς και κατά μέσο όρο, είναι τέτοιοι πάντως.
Τέλος, για το θέμα της οδικής συμπεριφοράς, στην ανανέωση αυτή του Qashqai η σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού εμπλουτίστηκε με νέες ή εξελιγμένες εκδόσεις, όπως π.χ. με το βελτιωμένο σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV: Συμπέρασμα
To Qashqai οφείλει -λόγω της τεράστιας εμπορικής του επιτυχίας- να κυλά διαρκώς για να μην μουχλιάσει, και αυτό έκανε τώρα η Nissan στον τρίτο χρόνο της τρίτης του γενιάς. Η αισθητική ανανέωση είναι θέμα εντελώς υποκειμενικό, και κατά τα άλλα υπήρξε ο απαιτούμενος -ψηφιακός, κυρίως- εκσυγχρονισμός, μαζί με την προσθήκη του εξοπλισμού που έλειπε στις βασικές του εκδόσεις. Μοιάζει να μην έχει τύχη σήμερα ένα αυτοκίνητο χωρίς μια αξιόλογη και αρκετά μεγάλη οθόνη αφής στο ταμπλό του.
Έτσι, η βασική του έκδοση (Unique), στις 29.990 ευρώ, έχει πλέον αξιοπρεπή εξοπλισμό (οθόνη 12,3’’, εσωτερικό φωτισμό LED, σουίτα Nissan Connected Services) και συνεπώς αρκετά καλή σχέση αξίας-τιμής (ειδικά με την προσφορά ακόμα 1.000 € του Ιουλίου) σε μια κατηγορία ανηλεούς ανταγωνισμού, με τη συμμετοχή πια και πολλών και αξιόλογων κινεζικών εταιρειών.
Nissan Qashqai 1.3 140 PS ΜΤ Hybrid
- Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 1.3 / Βενζίνη
- Κιβώτιο / σχέσεις: Μηχανικό / 6
- Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
- Ισχύς: 140 ίπποι / 5.500 rpm
- Ροπή: 240 Nm / 1.650-4.000 rpm
- 0-100 km/h: 10,2 sec
- Τελική ταχύτητα: 190 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 6,4 lt/100 km
- Εκπομπές CO2 (WLTP): 146 g/km
- Μήκος: 4,425 m
- Μεταξόνιο: 2,665 m
- Βάρος: 1.405 kg
- Χώρος αποσκευών: 504-1.447 lt
- Τιμή: Από 29.990 €
Πηγή: Sport24.gr