To VIDEO από το hypercar των 2,1 εκατομμυρίων ευρώ που έγινε θρύψαλα στο Goodwood
Δεδομένου ότι δεν υπήρξαν τραυματισμοί, που είναι το σημαντικότερο, η χειρότερη παράμετρος του ατυχήματος είναι πως αυτό ήταν το ένα και μοναδικό αντίτυπο της Evija X, που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για να σπάσει το ρεκόρ της παλιάς πίστας του Νίρμπουργκρινγκ (Νορντσλάιφε) για αυτοκίνητα με σασί παραγωγής.
Τουλάχιστον η ηλεκτρική αυτή Lotus πρόλαβε να σημειώσει το ρεκόρ στη γερμανική “πράσινη κόλαση”, σταματώντας το χρονόμετρο στα 6:24 λεπτά στα 22 χιλιόμετρα του ‘ρινγκ, πριν από την καταστροφή του στα καταπράσινα βρετανικά λιβάδια.
Επίσης, με το χρόνο αυτό η Evija X έγινε το τρίτο ταχύτερο αυτοκίνητο στην ιστορία του Νίρμπουργκρινγκ, πίσω από την Porsche 919 Hybrid Evo και το Volkswagen ID.R. Όμως, τώρα έγινε και το πρώτο θύμα του Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood 2024.
Και μάλιστα αυτό συνέβη στην ευθεία και όχι σε κάποιο τεχνικό σημείο της διαδρομής, όπως η στροφή Μόουλκομπ. Ο οδηγός της Evija X έχασε τον έλεγχο αφότου πήρε εκκίνηση, έχοντας αφήσει πίσω του ένα σύννεφο λευκού καπνού καθώς “ζεμάτισε” τα ελαστικά της με ένα κολοσσιαίο burnout.
Το ρύγχος της Lotus τινάχτηκε απότομα προς τα δεξιά, και διαλύθηκε ολοκληρωτικά στα δεμάτια από σανό του οριοθετούν τη διαδρομή (μια παραπομπή στο μακρινό παρελθόν του μότορσπορ).
Διερευνώντας την αιτία του ατυχήματος, οι τεχνικοί της διοργάνωσης υποπτεύονται ότι μπορεί να οφείλεται στη λειτουργία του λογισμικού που διαχειρίζεται τη λειτουργία των τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων της Evija X.
Όμως, θα πρέπει να περιμένουμε την επίσημη τοποθέτηση της Lotus – η οποία καλείται τώρα να κατασκευάσει εκ νέου όλα τα εξαρτήματα του ρύγχους του αυτοκινήτου για να το αναστηλώσει, μιας και όπως προείπαμε αυτό ήταν το ένα μοναδικό αντίτυπο της Evija X.
Η Lotus Evija, το πρώτο βρετανικό αμιγώς ηλεκτρικό hypercar, αποδίδει με τα τέσσερα ηλεκτρικά της μοτέρ συνολικά 2.039 ίππους, που την καθιστούν το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής του πλανήτη.
Αυτοί της χαρίζουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,56 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 350 km/h., με τη βοήθεια και του ανθρακονημάτινου μονοκόκ που κρατά το βάρος στα 1.895 κιλά. Η μπαταρία, που βρίσκεται στο κέντρο για να προσομοιώνει τα παλιά κεντρομήχανα sportscars, προσφέρει αυτονομία 314 χιλιομέτρων, κατά WLTP.
Οι παραδόσεις των πρώτων -χειροποίητων- Evija ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2024, και καθένας εκ των αγοραστών της εμπίπτει στο εκτενές πρόγραμμα εξατομίκευσης του δικού του αντιτύπου μέσα από έναν μακρύ κατάλογο επιλογών που του προσφέρεται στο εργοστάσιο του Χέθελ της Αγγλίας.
Πηγή: Sport24.gr