Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Volkswagen T-Cross -Το ικανό SUV με τον χιλιάρη κινητήρα των 116 ίππων
Ένα SUV με “συγκρατημένες” διαστάσεις, μικρό σε χωρητικότητα κινητήρα, καλούς χώρους για τέσσερις και τη “σφραγίδα” VW, μόνο πετυχημένο μπορεί να είναι. Φέρνοντας το T-Cross στην αγορά, η VW πρόλαβε τον ανταγωνισμό και πρόσφερε ένα απόλυτα σύγχρονο πακέτο, με σημαντικές ικανότητες σε κάθε τομέα που μπορεί να κριθεί ένα αυτοκίνητο, έχοντας ως μεγάλο ατού τον χιλιάρη TSI.
Από μόνος του, ο κινητήρας και το φορολογικό πλεονέκτημα που προσφέρει, είναι ένας ικανότατος πόλος έλξης πολλών ενδιαφερόμενων και υποψήφιων αγοραστών. Εν προκειμένω, με την ανανέωση του μοντέλου, που εκτός του αισθητικού φρεσκαρίσματος, είχε ως αποτέλεσμα και την επικαιροποίηση της τεχνολογίας που το συνοδεύει, το T-Cross παραμένει ως αιχμή του δόρατος, σε πρώτη προτεραιότητα για τους φίλους των SUV.
Η μέχρι τώρα εμπορική του πορεία, το αποδεικνύει, μια και το κλείσιμο του κύκλου της πρώτης γενιάς του μοντέλου, “έγραψε” 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις. Στη νέα εκδοχή, το μοντέλο έχει τα σχεδιαστικά εκείνα στοιχεία που το κάνουν να προσεγγίζει ακόμα περισσότερο τα μεγαλύτερα SUV μοντέλα της VW και αυτό γίνεται ιδιαίτερα ξεκάθαρο στο μπροστινό μέρος με την αλλαγή της μάσκας αλλά και του σχήματος των αεραγωγών.
Αντίστοιχα, στο πίσω μέρος, τα νέα LED φώτα, δημιουργούν μια ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή, που κάνει το T-Cross να ξεχωρίζει από μακριά. Όπως και εμπρός, έτσι και στο πίσω μέρος, αλλαγμένος είναι και ο προφυλακτήρας, που φέρει πιο σπορ στοιχεία πάνω του, τονίζοντας την αλλαγή του μοντέλου. Στην πραγματικότητα, ούτως ή άλλως, το T-Cross δεν χρειαζόταν περισσότερες εμφανισιακές αλλαγές.
Πιο σημαντικές είναι οι διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό. Εκεί που ο εκσυγχρονισμός “επέβαλλε” την ύπαρξη μεγάλης οθόνης 9,2 ιντσών (στις βασικές εκδόσεις η οθόνη έως διαγώνιο 8,0 ίντσες) κεντρικά τοποθετημένης στο ταμπλό αλλά και νέα γραφικά στην οθόνη του Digital Cockpit που ενέχει ρόλο πίνακα οργάνων. Τον αέρα ανανέωσης συμπληρώνουν οι νέες ταπετσαρίες, τα ποιοτικότερα (μαλακά) πλαστικά σε περισσότερες επιφάνειες αλλά και το interface του κλιματισμού που ελέγχεται με επιφάνεια αφής.
Από εκεί και πέρα, το γνωστό στην αίσθηση σύνολο, δίνει αυτή τη γνώριμη και πολύ θετική διάθεση στον οδηγό του, που προσομοιάζει σε εκείνη μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Το πάτημα του T-Cross στο δρόμο είναι απόλυτα θετικό και δίνει πόντους σιγουριάς στον οδηγό, ενώ την ίδια στιγμή προσφέρει ένα ποιοτικό και άνετο περιβάλλον και στους υπόλοιπους για να απολαύσουν κάθε διαδρομή.
Η ανάρτηση παραμένει με γόνατα MacPherson εμπρός και κάπως καλύτερα ραφιναρισμένος ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Η αυξημένη διαδρομή της ανάρτησης είναι ένα από τα ατού του μοντέλου, που καταφέρνει και δεν δείχνει “χαλαρό”, με αυξημένες κλίσεις υπό πίεση σε δρόμο με στροφές. Αντίστοιχα, στο κακό επαρχιακό δίκτυο, το T-Cross κρατάει τη σημαία της VW ψηλά, δείχνοντας ένα εξαιρετικά ποιοτικό συνολικό προφίλ.
Με τα 18 εκατοστά της απόστασής του από το έδαφος, τη γωνία προσέγγισης να είναι 17 μοίρες και εκείνη της αναχώρησης 20,3 μοίρες, το T-Cross εντυπωσιάζει με τον τρόπο που διαχειρίζεται τις “κακοτοπιές”, με τη μορφή κάποιων χωματόδρομων (που συνήθως οδηγούν σε ονειρεμένες παραλίες…). Ειδικά αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό, αναβαθμίζει σημαντικά και την αίσθηση της ευκολίας στους χειρισμούς της καθημερινής οδήγησης του μικρού SUV της VW.
Αυτό που παίζει σημαντικό ρόλο, είναι το αυτόματο -στην προκειμένη περίπτωση- διπλού συμπλέκτη (DSG) κιβώτιο με 7 σχέσεις, που “καλύπτει” αποτελεσματικά την περιορισμένη χωρητικότητα του κινητήρα. Είναι τέτοια η κλιμάκωσή του, που σε καμία περίπτωση ο οδηγός δεν θα αισθανθεί πως οι 116 ίπποι είναι λίγοι. Είτε σε προσπέραση στην Ε.Ο., είτε στο χαλαρό cruising που έρχεται στο προσκήνιο ο πολιτισμένος χαρακτήρας σε επίπεδο λειτουργίας και η αυξημένη ελαστικότητα στην απόδοση.
Εδώ φυσικά, τον πρώτο ρόλο έχει η τεχνολογία του turbo τρικύλινδρου κινητήρα, που καταφέρνει και είναι όσο αποδοτικός πρέπει, χωρίς ποτέ να “ξεφεύγει” σε ότι έχει να κάνει με την απαίτησή του για καύσιμο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής που είχε πολύ επαρχιακό δίκτυο και αρκετή “τουριστική” οδήγηση, με το κλιματιστικό σε μόνιμη λειτουργία, το ότι “έμεινε” εύκολα στα “χαμηλά 5άρια”, του πιστώνεται χωρίς δεύτερη σκέψη.
Η ευκολία με την οποία διαχειρίζεται το στροφάρισμα από τις 2 έως τις 4.500 σ.α.λ. ανεξαρτήτως σχέσης επιλεγμένης στη χειροκίνητη λειτουργία, προκαλεί κάθε μα κάθε φορά, ευχάριστη έκπληξη στον οδηγό. Μιλάμε για ένα πλαίσιο λειτουργίας που στη διάρκεια της δοκιμής, είχε πάρα πολύ πλήρες φορτίο, τόσο σε επιβάτες, όσο και σε αποσκευές.
Συμπερασματικά, αυτό που κρατάμε από την ανανεωμένη εκδοχή του ικανού μικρού SUV της VW, είναι πως παραμένει ένα απόλυτα αξιόλογο σύνολο. Πολύ καλά εξοπλισμένο, με ότι θεωρείται πλέον εκ των ουκ άνευ για τα σύγχρονα αυτοκίνητα (και έχει να κάνει με την υποστήριξη του οδηγού στα δύσκολα) το T-Cross παραμένει ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα μοντέλα του είδους.
Η τιμή του μπορεί να είναι αυξημένη για τα δεδομένα του μεγέθους -αλλά και πολλών ανταγωνιστών- αλλά το αντιστάθμισμα είναι αφενός η ποιοτικότερη προσέγγιση σε κάθε τομέα αξιολόγησης και ο πλήρης εξοπλισμός, αφετέρου -και εδώ ψάξτε για αντίλογο…- η χωρητικότητα του κινητήρα που του δίνει ένα ανεκτίμητο αβαντάζ, βάζοντάς το στο στόχαστρο με το περιορισμένο συνολικό κόστος χρήσης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 116 PS
Κινητήρας (κ.εκ.): 999, τρικύλινδρος
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 116/ 5.500
Pοπή (Nm/σ.α.λ.): 200/ 2.000-3.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 10,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 193
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 127
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.127×1.760×1.573
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.551
Βάρος (κιλά): 1.270
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 385
Τιμή: Από 27.150 ευρώ
Πηγή: Sport24.gr