Δοκιμή του ριζικά αλλαγμένου νέου Peugeot 3008 στην υβριδική έκδοση των 136 ίππων
Η θεμελιώδης αλλαγή του Peugeot 3008 είναι η νέα του αρχιτεκτονική: είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου του Stellantis – κι όσο κι αν αυτό ακούγεται βαρετό, προσφέρει μια σειρά από σημαντικά οφέλη.
Ένα πρώτο όφελος είναι η χωροταξία, δηλαδή η πολυτέλεια βελτίωσης των διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Ένα δεύτερο είναι η δεκτικότητα της αρχιτεκτονικής στις νέες γενιές τεχνολογιών εξηλεκτρισμού του 3008, και ένα τρίτο η αντίστοιχη ενσωμάτωση των τελευταίας γενιάς τεχνολογιών ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης και ημι-αυτόνομης οδήγησης.
Η βασική, τρικύλινδρη έκδοση του 1.2 λίτρου, που την υποβοηθά ένα ηλεκτρικό μοτέρ 21 ίππων και 55 Nm ροπής, καρπώνεται βεβαίως πολλά από τα οφέλη της STLA Medium, αλλά ακόμα περισσότερα καρπώνεται και η plug-in υβριδική και η αμιγώς ηλεκτρική που θα έρθουν σε δεύτερο χρόνο στη χώρα μας.
Οι αμιγώς θερμικές, δηλαδή μόνο με βενζίνη ή diesel, βυθίστηκαν από καιρό στον πάτο του πηγαδιού της λήθης. Που σημαίνει ότι το 3008 Hybrid είναι η βασική έκδοση – και με σχετική ασφάλεια μπορεί κανείς να πει ότι το τρικύλινδρο μοτέρ του είναι πέραν τους δέοντος και αποδοτικό, και οικονομικό.
Οπότε, δεδομένης και της περαιτέρω αναβάθμισης της ποιότητάς του -που ρίχνει ματιές στα υψίπεδα των premium- σε αυτή τη γενιά, και με το εκσυγχρονισμένο του Panoramic i-Cockpit, η Peugeot δεν επαναπαύθηκε στις δάφνες αυτού του εμπορικού της “υπερόπλου” και έκανε ένα γενναίο βήμα εκσυγχρονισμού του. Ας δούμε τις πτυχές του βήματος αυτού:
Peugeot 3008 Hybrid: Σχεδιασμός
Το design είναι ο πυρήνας της σύγχρονης Peugeot, ένας κρίσιμος παράγοντας διαφορετικότητας από τότε που πέρασε στη νέα της εποχής – και το πρώτο 3008 ήταν ο αρχικός εκφραστής της νέας της εικόνας. Οπότε, η νέα του γενιά δεν θα μπορούσε να μείνει στάσιμη.
Απέκτησε τώρα πολύ πιο δυναμική σιλουέτα, από τα λεπτά και αιχμηρά του LED φωτιστικά σώματα πάνω από τους τριπλούς “όνυχες του λέοντα” και το ψηφιδωτό της μάσκας, σε όλο του το αμάξωμα μέχρι την κεκλιμένη πίσω κολόνα που του χαρίζει το χαρακτήρα ενός σπορτίφ Coupe-SUV.
Πολύ πιο αεροδυναμικό (συντελεστής οπισθέλκουσας Cx 0,28) και -με την καλή έννοια- επιθετικό, τώρα, στα 4,54 μέτρα του αμαξώματός του, ξεκινά από έναν μπροστινό προφυλακτήρα με μεγάλους αεραγωγούς, και με μικρότερους κάθετους στα φτερά, και καταλήγει στην ουρά όπου οι νευρώσεις διαμορφώνουν ένα νοητό ‘Λ”. Εκεί συναντά κανείς μία ενσωματωμένη αεροτομή, κι άλλη μία στην απόληξη της οροφής.
Τι σημαίνει αυτή η επιλογή της Peugeot; Ειδικά σε ένα τόσο σημαντικό και εμπορικό αυτοκίνητο; Ίσως ότι πλέον οι οικογενειάρχες δείχνουν μια ροπή προς τα λιγότερο “τετραγωνισμένα” και κυβοειδή SUV, που άλλοτε εξυπηρετούσαν -βάσει ακριβώς του τετραγωνισμένου τους μεγέθους- τις ανάγκες για χώρους.
Τώρα όμως, χάρη και στην STLA Medium (και την αύξηση του μεταξονίου κατά 7 εκατ., που αυτή επέτρεψε), επιτυγχάνονται ακόμα καλύτεροι χώροι και για τους επιβάτες και για τις αποσκευές. Η καινούρια αυτή γενιά του 3008 έχει περισσότερο χώρο για τα γόνατα και για τους ώμους των πίσω επιβατών, και παραδόξως -παρά την κλίση της οροφής πίσω- περισσότερο ακόμα και για τα κεφάλια τους.
Κι όλα αυτά χωρίς να θυσιαστεί ο χώρος αποσκευών, ο οποίος παρέμεινε στα 520 λίτρα – που γίνονται 1.480 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Τέλος, για το το θέμα της πρακτικότητας, το εσωτερικό προσφέρει 17 χώρους (34 λίτρων συνολικά) αποθήκευσης μικροαντικειμένων, εκ των οποίων εκείνος στο υποβραχιόνιο είναι ψυχόμενος και λειτουργεί σαν μίνι-ψυγειάκι.
Τα κουμπιά επιλογής της μετάδοσης μεταφέρθηκαν στο ταμπλό, δίπλα στο μπουτόν της εκκίνησης του μοτέρ, και όσοι ενδεχομένως προέρχονται από τη Mercedes μπορεί να ανοιγοκλείσουν καμιά εκατοστή φορές του υαλοκαθαριστήρες μέχρι να το συνηθίσουν.
Peugeot 3008 Hybrid: Εσωτερικό
Να προέρχονται από τη Mercedes; Δεν θα είναι πια και τόσο σπάνιο, αυτό το βήμα: πλέον το 3008 έχει ανέβει στο σύνορο των πολυτελών SUV -αν και η Stellantis δεν συγκαταλέγει την Peugeot ξεκάθαρα στις premium εταιρείες της- και αυτό φαίνεται από το φινίρισμα, τη συναρμογή, την υφή, την εικόνα και την απτή αίσθηση κάθε υλικού στο διάκοσμό του.
Το Panoramic i-Cockpit πάντως, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, είναι σίγουρα ένα premium ηλεκτρονικό gadget. Μια μεγάλη γυάλινη επιφάνεια 21 ιντσών, με μια μικρή κλίση προς τον οδηγό και με αόρατη βάση που την κάνει να μοιάζει αιωρούμενη, ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη πολυμέσων.
Ο μακρόστενος αεραγωγός του κλιματισμού χωρίζει την άνω επιφάνεια από εκείνη που φιλοξενεί πάνω από την κεντρική κονσόλα τα i-Toggles. Τα i-Toggles είναι 10 κουμπιά αφής πλήρως παραμετροποιήσιμα: δηλαδή, μπορεί ο οδηγός να καθορίσει σε ποια λειτουργία θα παραπέμπει το καθένα. Τη νύχτα ο διάκοσμος γίνεται ιδιαίτερα ατμοσφαιρικός, χάρη στις πολλαπλές πηγές κρυφού φωτισμού – που μπορεί κατ’ επιλογήν να έχει 8 διαφορετικές αποχρώσεις.
Τέλος, το τιμόνι παραμένει μικρό σε μέγεθος -άλλοι το λατρεύουν, άλλοι το αντιπαθούν σφόδρα- και το όλο λογισμικό, στο πνεύμα των καιρών, λειτουργεί με φωνητικές εντολές και με την προσταγή “ok Peugeot”, και επίσης επιδέχεται και Over-the-Air αναβαθμίσεις.
Peugeot 3008 Hybrid: Υβριδική μονάδα ισχύος
Το πόσο πολιτισμένα έχουν γίνει τα τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα δεν γεννά πλέον κάποια έκπληξη – ούτε και το πόσο αποδοτικά μπορεί να είναι, με την υπερτροφοδότησή τους φυσικά. Όμως τα πράγματα εξακολουθούν να προοδεύουν, και το υβριδικό 3008 με αυτό τον μοτέρ 1.2που κάποτε θα έμοιαζε ισχνό για τα 1.648 κιλά του, τώρα είναι και αρκετά αποδοτικό -με τους 136 ίππους και τα 230 Nm ροπής του- και μαζί πολύ οικονομικό.
Ξεκινώντας από την οικονομία, κατά την κίνηση στην πόλη μπορεί ακόμα και το 50% της ισχύος να παρέχεται από τον ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει στο peak του 21 ίππους και 55 Nm ροπής. Παίρνει την ενέργειά του από τη μπαταρία των 0,9 kWh, η οποία φορτίζει με την ανάκτηση της ενέργειας της πέδησης – κατά το φρενάρισμα ή και την κύλιση. Στη δεύτερη περίπτωση, στο ‘cruising’, ενίοτε απομένει να λειτουργεί μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ, όπως και στο παρκάρισμα ή στο ξεκίνημα από το φανάρι.
Έτσι, με τη βοήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας, εύκολα μπορεί κανείς να δει στο i-Cockpit του κατανάλωση κάτω από τα 8,0 lt/100km στην πόλη, και κάτω ακόμα κι από τα 6,0 lt/100km με σταθερό γκάζι στον αυτοκινητόδρομο.
Όσο για την απόδοση του υβριδικού συνόλου, όταν χρειάζεται πλεόνασμα ισχύος το ηλεκτρικό μοτέρ παρέχει την υποστήριξή του στο θερμικό κατά την επιτάχυνση – με αποτέλεσμα η απόκριση στο γκάζι να μην υστερεί χαμηλά, όπως συμβαίνει στα αμιγώς θερμικά πριν μπει το Turbo.
Το βάρος των 1,65 τόνων είναι αρκετά ψηλό, και η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε λίγο πάνω από 10 δευτερόλεπτα, χάρη και στη σβέλτη λειτουργία του αυτόματου ηλεκτρικού κιβωτίουδιπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (e-DCS6), όμως το ουσιώδες για αυτή την έκδοση είναι ότι δεν μένει σε καμία περίπτωση “ξεκρέμαστος” από δύναμη ή από ροπή, στις επιταχύνσεις εν κινήσει.
Peugeot 3008 Hybrid: Στο δρόμο
Επιστρέφουμε στην πλατφόρμα STLA Medium: η θεμελιώδης αυτή αλλαγή στο νέο Peugeot 3008 έθεσε εν λευκώ τη ρύθμιση του νέου γαλλικού SUV. Δεδομένου ότι αποτελεί μια πιο άκαμπτη βάση για αυτό, επέτρεψε στους μηχανικούς να προχωρήσουν στη λίγο μαλακότερη ρύθμιση της ανάρτησης – δεδομένου και του προσανατολισμού που έχει το κοινό ενός οικογενειακού SUV.
Το αποτέλεσμα είναι και πάλι ένας “χρυσός” συνδυασμός άνεσης-πρόσφυσης, από αυτούς για τους οποίους επί δεκαετίες φημίζονται οι Γάλλοι – κι αν υπάρχει μια κάποια κλίση προς τη μία από τις δύο αυτές παραμέτρους, τότε είναι προς την άνεση.
Έτσι, το νέο 3008 δεν δυσκολεύεται να απορροφήσει ακόμα και βαθιές εγκάρσιες κακοτεχνίες του δρόμου, χωρίς να κάνει ουσιώδεις συμβιβασμούς στον τρόπο με τον οποίο υπό πίεση ελέγχει τις κλίσεις του, και την τροχιά της μάζας των 1.648 κιλών του. Σε αυτό βοηθά και το τιμόνι που είναι όσο ακριβώς δείχνει με το μικρό του μέγεθος, αλλά και τα αποδοτικά φρένα.
Επιλέγοντας το προφίλ Sport το αυτόματο κιβώτιο κάνει πιο ψηλά τις αλλαγές, αλλά επιπλέον μπορεί και ο οδηγός να τις κάνει και χειροκίνητα από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Σε αυτό το ρυθμό, σε έναν ορεινό δρόμο, το 3008 θα ακολουθήσει – χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις, και με συγκρότηση που θα επιτρέψει στον οδηγό να νιώσει σιγουριά. Ειδικά με τη βοήθεια και του Advanced Traction Control σε δρόμους που γλιστρούν.
Στην αντίθετη περίπτωση, το τιμόνι “κόβει” αρκετά για να καταστήσει το 3008 ευέλικτο στην πόλη, με τη βοήθεια και των μικρών του προβόλων. Κι έτσι το γαλλικό SUV δίνει καλύτερη αίσθηση ευελιξίας στην αστική κυκλοφορία, από εκείνη για την οποία προϊδεάζει το μέγεθός του.
Κι όσο για τον αυτοκινητόδρομο, εκεί η ποιότητα της κύλισης της καλοστημένης του ανάρτησης συνδυάζεται με τη σειρά από ηλεκτρονικά μέσα υποβοήθησης του συστήματος Drive Assist Plus – όπως το adaptive cruise control με διατήρηση λωρίδας, και βέβαια το αυτόματο φρενάρισμα (που προβλέπει την πρόσκρουση με οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες) με ταχύτητα έως και 140 km/h.
Peugeot 3008 Hybrid: Συμπέρασμα
Στη στρατόσφαιρα που κινούνται οι τιμές των αυτοκινήτων σήμερα, η αρχική τιμή των 36,9 χιλιάδων ευρώ δείχνει νορμάλ για όσα το νέο Peugeot 3008 προσφέρει – έτσι που αναβαθμίστηκε σε όλες του τις παραμέτρους στη νέα του γενιά.
Άλλωστε, οι διαθέσιμες εκδόσεις του είναι μόνο δύο -Allure και GT- και είναι φουλ εξοπλισμένες – από το Panoramic iCockpit μέχρι την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών και τις επενδύσεις δέρματος ή Alcantara. Φαίνεται καλό έως πολύ καλό σε όλα του, χωρίς κάποιο ψεγάδι – τουλάχιστον κανένα ικανό να του στερήσει την ηγετική του υπόσταση.
Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6
- Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος1.2 / Βενζίνη
- Ηλεκτροκινητήρας: 21 ίπποι / 55Nm
- Μπαταρία: Ιόντων-λιθίου 0,9kWh
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
- Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
- Ισχύς: 136 ίπποι / 5.500 rpm
- Ροπή: 230 Nm / 1.750 rpm
- 0-100 km/h: 10,2 sec
- Τελική ταχύτητα: 201 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 5,5-5,6 lt/100 km
- Εκπομπές CO2 (WLTP): 123-127 g/km
- Μήκος: 4,542 m
- Μεταξόνιο: 2,739 m
- Βάρος: 1.648 kg
- Χώρος αποσκευών: 520-1.480 lt
- Τιμή: Από 36.900 €
Πηγή: Sport24.gr