Αυτές είναι οι διαφορές που κάνουν ακόμα πιο ενδιαφέρον το B-SUV Toyota Yaris Cross που μόλις ανανεώθηκε
Η Toyota έχει ενδυναμώσει όλες τις σημαντικές πτυχές του δημοφιλούς Yaris Cross, αναβαθμίζοντας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που συνετέλεσαν ώστε το συμπαγές SUV να κατακτήσει, μεταξύ πολλών ακόμα διακρίσεων, τον τίτλο 2022 World Urban Car κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους κυκλοφορίας του στην αγορά. Το πρόγραμμα αναβάθμισης επικεντρώνεται στα βασικά αγοραστικά κριτήρια των πελατών της κατηγορίας.
Από to 2021 που παρουσιάστηκε καθιερώθηκε ως ο ισχυρότερος και άκρως ανταγωνιστικός παίκτης στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των B-SUV. Συγχρόνως αποτελεί τον ηγέτη σε πωλήσεις στην κατηγορία του, που θεωρείται το πλέον ανταγωνιστικό τμήμα της κατηγορίας B. Επιπλέον, το Yaris Cross έχει γίνει το μοντέλο της Toyota με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη.
Το νέο Yaris Cross, το οποίο κατασκευάζεται από την Toyota Motor Manufacturing France, διατηρεί τη φήμη του ως ένα ευρηματικό και καινοτόμο μοντέλο, με κορυφαίες επιλογές κινητήρων και ασφάλειας. Το νέο μοντέλο είναι πλέον διαθέσιμο σε όλη την Ευρώπη. Το νέο Yaris Cross προσφέρει ισχυρότερες επιδόσεις, μοναδική απόδοση καυσίμου, ασφαλέστερη και ευκολότερη οδήγηση με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης Toyota T-Mate.
Το υβριδικό σύστημα κίνησης είναι ο νούμερο ένα καθοριστικός παράγοντας για εκείνους που επιλέγουν να αγοράσουν το Yaris Cross. Και τώρα έχουν περισσότερες επιλογές από κάθε άλλη φορά στα πλαίσια της αμιγώς υβριδικής γκάμας: δύο διαφορετικά συστήματα κίνησης (μια μοναδική προσφορά στην κατηγορία) με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή και στους τέσσερις μέσω ενός ευφυούς συστήματος τετρακίνησης.
Το σύστημα κίνησης Hybrid 115 έχει συμβάλει καθοριστικά ώστε το Yaris Cross να εξασφαλίσει τον τίτλο ενός εξαιρετικά αποδοτικού αυτοκινήτου. Αυτή η αρετή παρέμεινε πρωταρχικό μέλημα κατά τη διαδικασία ανάπτυξης του νέου συστήματος κίνησης Hybrid 130. Στο νέο Hybrid 130, το καθιερωμένο πλήρως υβριδικό σύστημα των 1,5 λίτρων διαθέτει ένα νέο άξονα μετάδοσης κίνησης με μεγαλύτερο και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια (MG1).
Αυτό, σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις στη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU), προσφέρει αύξηση 12% στη συνολική απόδοση του συστήματος – από 116 hp σε 130 hp. Ταυτόχρονα, η ροπή του κινητήρα MG2 έχει αυξηθεί σε όλο το εύρος στροφών, με τη μέγιστη τιμή της να αυξάνεται κατά 30% από 141 σε 185 Nm. Το αποτέλεσμα είναι η ταχύτερη επιτάχυνση, με τον χρόνο 0-100 km/h να μειώνεται κατά μισό δευτερόλεπτο φτάνοντας στα 10,7 δευτερόλεπτα.
Ο χρόνος για το 80-120 km/h που ανταποκρίνεται σε μια τυπική προσπέραση, μειώνεται κατά 0,4 δευτερόλεπτα φτάνοντας στα 8,9 δευτερόλεπτα. Όσον αφορά τις εκπομπές CO2, το νέο σύστημα κίνησης επιτυγχάνει τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία του με εκπομπές 101-116 g/km, ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι 4,5-5,2 l/100 km. Οι αντίστοιχες τιμές για το Hybrid 115 είναι 101-115 g/km και 4,5-5,1 l/100 km.
Η αυξημένη απόδοση της υβριδικής μπαταρίας σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί σε χαμηλότερους ρυθμούς περιστροφής κατά την εκκίνηση του οχήματος και την επιτάχυνση. Η ενίσχυση της απόκρισης στην αρχική φάση της επιτάχυνσης σημαίνει ότι οι στροφές του κινητήρα, ο θόρυβος και η ταχύτητα του αυτοκινήτου αυξάνονται αρμονικά.
Στα νέα χαρακτηριστικά που αφορούν την υβριδική τεχνολογία περιλαμβάνεται η λειτουργία Predictive Efficient Drive η οποία βοηθά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση του αυτοκινήτου ανάλογα με τις αλλαγές στην κλίση του δρόμου. Μετριάζοντας την ανάγκη για πρόσθετη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού σε μια ανηφόρα παρέχοντας συγχρόνως καλύτερο έλεγχο στην κατηφόρα, όπου το όχημα επιβραδύνει όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.
Επιπλέον, το Predictive Efficient Drive προβλέπει τη συμπεριφορά του οδηγού και μαθαίνει τις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες στις διαδρομές που έχουν προγραμματιστεί στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου που βασίζεται στο cloud. Αυτό το ευφυές χαρακτηριστικό χρησιμοποιείται από το υβριδικό σύστημα για αποτελεσματικότερη φόρτιση και εκφόρτιση της μπαταρίας, σύμφωνα με τις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες.
Το Predictive Deceleration Support συλλέγει δεδομένα που σχετίζονται με την οδηγική συμπεριφορά, τα οποία χρησιμοποιούνται για την προβολή ενδείξεων στην οθόνη σχετικά με τοποθεσίες στη διαδρομή – “σημεία υποστήριξης επιβράδυνσης” – στις οποίες ο οδηγός μπορεί να αφήσει το γκάζι για να αυξήσει την αποδοτικότητα καυσίμου και ισχύος.
Όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, το «φρένο κινητήρα» αυξάνεται σε υψηλότερα από τα κανονικά επίπεδα (“εκτεταμένος έλεγχος αναγεννητικής πέδησης”), γεγονός που επιτρέπει την αποτελεσματικότερη φόρτιση της μπαταρίας. Ανάμεσα στα θεμελιώδη πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει είναι αφενός το χαμηλό κέντρο βάρους, καθώς τα βαρύτερα εξαρτήματα είναι τοποθετημένα χαμηλά και κοντά στο κέντρο του οχήματος, αφετέρου η υψηλή ακαμψία του αμαξώματος.
Τα χαρακτηριστικά αυτά παρέχουν μια σταθερή, συγκροτημένη συμπεριφορά στο δρόμο, με μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος και ακριβή απόκριση στις εντολές του οδηγού. Η ακαμψία επιτυγχάνεται χωρίς την προσθήκη επιπλέον βάρους, χάρη στις προηγμένες τεχνικές κατασκευής και τη χρήση ανθεκτικών αλλά ελαφρών υλικών σε βασικά σημεία.
Το νέο Yaris Cross επωφελείται από μια σειρά πρόσθετων μέτρων με στόχο την ενίσχυση της ηχομόνωσης και την μείωση των κραδασμών. Το νέο Yaris Cross αξιολογήθηκε για τη διαχείριση των θορύβων που προέρχονται από το δρόμο, τον κινητήρα και τον αέρα προκειμένου να αναβαθμισθεί η απόδοσή του σε επίπεδα εφάμιλλα με εκείνα κορυφαίων μοντέλων υψηλότερης κατηγορίας.
Όσον αφορά τον θόρυβο του κινητήρα, οι βελτιώσεις επικεντρώθηκαν στην τοποθέτηση ενός δυναμικού αποσβεστήρα στην αριστερή βάση του κινητήρα, στην εγκατάσταση ενός αντηχείου στο εύκαμπτο στοιχεία του αυλού εισαγωγής, στην υιοθέτηση μιας εσωτερικής μόνωσης στο ταμπλό με δομή τριών στρωμάτων αντί ενός, καθώς και στην πρόσθεση μιας επιπλέον στρώσης τσόχας στη μόνωση του καπό.
Πηγή: Sport24.gr