Δοκιμάζουμε το καλύτερο microcar της αγοράς, XEV Yoyo

 Δοκιμάζουμε το καλύτερο microcar της αγοράς, XEV Yoyo

Η νέα εποχή της κινητικότητας, έχει πολύ ρεύμα και σε ότι έχει να κάνει με το μέγεθος, “πιάνει” τα δύο άκρα: Για να έχεις ικανό οικογενειακό ηλεκτρικό πρέπει να πας σε κάτι πολύ μεγάλο, ενώ για να κινηθείς εύκολα και γρήγορα στην πόλη -και να μην βρέχεσαι όταν βρέχει- πρέπει να κοιτάξεις ανάμεσα σε ορισμένες πολύ μικρές προτάσεις, δύο θέσεων και με πολύ μικρή λίστα εξοπλισμού.

Ειδικά αυτό το τελευταίο, η XEV με το Yoyo, μοιάζει να το αμφισβητεί παντελώς. Το μικρό της διθέσιο μοντέλο, που έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μπορεί να κολακέψουν το νέο πάρκο των υποψήφιων χρηστών (αυτών που ηλικιακά βρίσκονται ανάμεσα στα 16 και τα 18 χρόνια- του κανονικού διπλώματος οδήγησης). Είναι φρέσκο σε αισθητική, με πολλές ενδιαφέρουσες και ιδιαίτερες λεπτομέρειες, ενώ έχει και ένα τεχνολογικό υπόβαθρο αρκούντως ιντριγκαδόρικο.

Το Yoyo, με μήκος μόλις πάνω από 2,5 μέτρα, μοιάζει να είναι η καλύτερη και πιο πλήρης πρόταση που μπορεί να αντικαταστήσει το Smart που από το 1998 με το 600αράκι “πασπαρτού”, έδωσε νέα πνοή στην κατηγορία των μικρών διθέσιων μεταφορέων προσώπων. Από όποια πλευρά και αν κοιτάξεις το Yoyo, έχεις κάτι να παρατηρείς και να μείνεις με το βλέμμα πάνω του.

Οι χρωματικοί συνδυασμοί είναι όσο έντονοι πρέπει για να σε κοιτούν στο δρόμο όλες οι ηλικίες. Από μέσα, η αίσθηση πως βρίσκεσαι σε κάτι σαν αυτοκίνητο, είναι διάχυτη αλλά η φιλοξενία των δύο γίνεται πολύ ευχάριστη χάρη στη “διπλή” ηλιοροφή που κάνει ιδιαίτερα φωτεινό το περιβάλλον αλλά και στις αισθητικές επιλογές που χωρίς να “προσπαθούν” να δείξουν το Yoyo ως κάτι που δεν είναι, αποδεικνύονται εξαιρετικά τίμιες και προπάντων λειτουργικές.

Έχοντας οδηγήσει ορισμένα από τα πιο mainstream μοντέλα αυτής της κατηγορίας, δεν γίνεται να μη σταθεί κανείς στην πληρότητα του εξοπλισμού του συγκεκριμένου, που δεν είναι και το ακριβότερο (μάλλον το αντίθετο ισχύει). Ο κλιματισμός που κάνει πολύ καλά τη δουλειά του και ψύχει το “θερμοκήπιο” ταχύτατα, τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς με το ABS (που δεν είναι αυτονόητο, ακόμα και στις πλέον ακριβές προτάσεις της κατηγορίας) και η υποβοήθηση στο τιμόνι, είναι στοιχεία που κάνουν αμέσως τη διαφορά.

Προφανώς και τα παραπάνω είναι οι καλύτεροι (και απόλυτα επαρκείς) λόγοι για να επιλέξει το Yoyo όποιος έχει αποφασίσει πως χρειάζεται ένα microcar στη ζωή του. Μια τετράτροχη ομπρέλα για να μη βρέχεσαι όταν βρέχει και να φτάνεις στον προορισμό σου εγκαίρως, αφού έχεις παρκάρει σε λογικό χρονικό διάστημα μια και χωράει σε σημεία που μόνο δίκυκλα -άντε, εντάξει, τρίκυκλα- μπορεί να εξυπηρετηθούν.

Κι ας νιώθεις κάπως άβολα κοντά στην τελική των 80 χλμ./ώρα, μια και το αισθάνεσαι πιο ελαφρύ από ότι θα ήθελες, προφανώς αφού το απόβαρο είναι 450 κιλά (χωρίς τις μπαταρίες)- με ότι και αν αυτό σημαίνει στις αναταράξεις στην καμπίνα. Η ανάρτηση προσπαθεί φιλότιμα και κάνει καλή δουλειά είναι η αλήθεια όταν η ταχύτητα κίνησης είναι περιορισμένη σε αυτά που ορίζει ο νόμος για την κίνηση στο αστικό οδικό δίκτυο.

Μιλάμε για γόνατα McPherson εμπρός και έναν καλά ρυθμισμένο -για τα δεδομένα της κατηγορίας- άκαμπτο άξονα πίσω, που εξασφαλίζει καλά δεδομένα στους δύο, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους αρκετούς χώρους για να βολέψουν τα προσωπικά τους αντικείμενα, καθώς και ένα αρκετά ευρύχωρο πίσω τους άνοιγμα για 180 λίτρα αντικειμένων- ψώνιων- τσαντών.

Καθόλου τυχαία δεν μιλάμε για αποσκευές ή σακ βουαγιάζ, αφού με το μάξιμουμ των 150 χιλιομέτρων που ανακοινώνει η εταιρεία για κίνηση στον αστικό κύκλο, δεν έχεις περιθώρια να πας και πολύ μακριά. Η αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες στα χέρια μας, έφτασε λίγο πάνω από τα 100 χιλιόμετρα, ενώ εδώ πρέπει να εξάρουμε την ακρίβεια των τεχνικών χαρακτηριστικών που ανακοινώνει ο κατασκευαστής και έχουν να κάνουν με τη φόρτιση της μπαταρίας.

Συγκεκριμένα, οι τρεις μπαταρίες που συνθέτουν το σύνολο της αποθεματικής επάρκειας, φορτίζουν όντως σε οικιακό δίκτυο μέσα σε χρόνο μικρότερο των 4,0 ωρών (από το 30 στο 100%), ενώ έχουν και ένα ακόμα αξιοπρόσεκτο χαρακτηριστικό, που είναι παράλληλα και πολύ σημαντικό στην αξία μεταπώλησης του αυτοκινήτου.

Τα στοιχεία που αποτελούν τη μπαταρία του οχήματος, είναι ανταλλάξιμα, πράγμα που σημαίνει πως όταν δημιουργηθεί και στην Ελλάδα το απαραίτητο δίκτυο για την υποστήριξη αυτής της διαδικασίας, ο οδηγός του Yoyo θα μπορεί να αλλάζει τις άδειες μπαταρίες του με γεμάτες, μέσα σε λιγότερο από πέντε λεπτά της ώρας προκειμένου να συνεχίσει τις διαδρομές του.

Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια τυπική περίπτωση ηλεκτρικού του οποίου η αξία μεταπώλησης προσδιορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την κατάσταση της μπαταρίας του, μια και σε κάθε περίπτωση το μικρό Yoyo μπορεί να έχει καινούργια και πάντα άνω του μέσου όρου χωρητικότητας συστοιχία.

Πέραν αυτού όμως, είναι και η διάθεση της αντιπροσωπείας του αυτοκινήτου τέτοια, που με την τιμολογιακή τοποθέτηση του αυτοκινήτου, αποσκοπεί στο να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις εκείνες που το κοινό θα “αγκαλιάσει” την πρόταση της XEV, ως μια απόλυτα βιώσιμη και προσιτή για τη διεκπεραίωση των καθημερινών αστικών μετακινήσεων. Έχουμε με λίγα λόγια το σύγχρονο Smart μπροστά μας, με τη διαφορά πως τώρα, οι καθημερινότητα γίνεται ακόμα πιο οικονομική.

Οι 20 ίπποι του ηλεκτροκινητήρα, είναι αρκετά φειδωλοί στις απαιτήσεις τους σε kWh, οπότε και η συμβίωση στο αστικό περιβάλλον γίνεται όλο και πιο γοητευτική. Μέρα με τη μέρα, το Yoyo θα κερδίσει την καρδιά και το χαμόγελο ακόμα και του πλέον δύσπιστου οδηγού, μια και θα έχει στη διάθεσή του ένα απροσδόκητα ικανό μικρό όχημα για όλες τις αποστολές στο κλεινόν άστυ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – XEV Yoyo

Κινητήρας: Ηλεκτρικός

Απόδοση ισχύος (ίπποι): 20

Απόδοση ροπής (Nm): 90

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο μιας σχέσης

Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς

Επιδόσεις 0-50 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 7,9

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 80

Κατανάλωση (εργοστασιακή σε kWh/100 χλμ.):7,4

Αυτομομία (χλμ. σε αστικό κύκλο): 150

Διαστάσεις (ΜxΠxΎ σε χιλιοστά): 2.530×1.500×1.570

Μεταξόνιο (σε χιλιοστά): 1.680

Βάρος (κιλά): 449 κιλά

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 180

Τιμή: Από 16.990 ευρώ (τα 12.990 ευρώ είναι η χαμηλότερη τιμή του μοντέλου με την κρατική επιδότηση -όταν ενεργοποιηθεί ξανά- και το επιπλέον “πριμ” για τους νέους οδηγούς έως 29 ετών)

Πηγή: Sport24.gr

Related post