Seres 5 AWD: Δοκιμάζουμε την ευχάριστη έκπληξη στα premium ηλεκτρικά SUV
Μπορεί να φαίνεται πιο τολμηρή από ότι στην πραγματικότητα είναι αλλά η κίνηση της Σπανός Α.Ε. να αναλάβει την αντιπροσωπεία της Seres για την ελληνική αγορά, είναι αξιέπαινη. Αυτό προκύπτει όμως, μόνο αφού κάποιος οδηγήσει το πολυτελές SUV Seres 5 (Σήρες διαβάζεται) και του δώσει την ευκαιρία να ξεδιπλώσει τις αρετές του- που δεν είναι και λίγες και σίγουρα μπορούν να κερδίσουν πολλούς early adopters.
Της ηλεκτροκίνησης αλλά και της νέας μάρκας για τα ελληνικά δεδομένα. Το λέμε αυτό, καθώς η Κινέζικη Seres, έχει ήδη 8 χρόνια από την ίδρυσή της ως αυτοκινητοβιομηχανία (η μητρική Seres Group είναι στο “κουρμπέτι” από το 1986) αλλά έχοντας τα κεντρικά της (και προφανώς τις σχετικές επιρροές) στις ΗΠΑ, προδιαγράφεται και για κάθε έναν που αντικρίζει πρώτη φορά το εντυπωσιακό αμάξωμα του 5 το τι θα πρέπει να περιμένει.
Εκ των υστέρων λοιπόν, αυτό που μπορούμε να πούμε χωρίς να προτρέξουμε, είναι πως με αυτή τη λεπτομέρεια εν γνώσει, “απαντώνται” πολλά που έχουν να κάνουν με την εξαιρετική άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες αλλά και με την “αλλεργία” του μοντέλου στο κλειστό στροφιλίκι- αλλά αυτά θα τα δούμε πιο κάτω. Προς το παρόν, ξεκινάμε με τις εντυπώσεις από το αμάξωμα, που λόγω όγκου θα γεμίσει το μάτι, κερδίζοντας και το στοίχημα της πρώτης οπτικής επαφής.
Τα πλευρικά παράθυρα πίσω που έχουν τελείωμα σαν φύλλο ελιάς, τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας εμπρός που έλκουν την έμπνευσή τους από το ελληνικό “Σ”, το πλευρικό προφίλ στους “ώμους” με το ελαφρύ κυματισμό και το πίσω μέρος με το φωτεινό “Seres” να δεσπόζει στο κέντρο, είναι τα κυρίαρχα οπτικά highlight ενός μοντέλου που δεν στέκεται μόνο στον εντυπωσιασμό της εικόνας όπως θα δούμε παρακάτω.
Οι ζάντες των 20 ιντσών μοιάζουν φυσιολογικές στο ογκώδες αμάξωμα, αφήνοντας τις κόκκινες δαγκάνες σε κοινή θέα, μια λεπτομέρεια μάλλον αταίριαστη στο premium προφίλ του μοντέλου, που θα μπερδέψει πολλούς με κάποιο νέο SUV της Porsche- κάτι που θα συμβεί και με το κλειδί του Seres 5 που παραπέμπει στο αντίστοιχο κάποιων μοντέλων της εταιρείας από το Τσουφενχάουζεν.
Μπαίνοντας στην καμπίνα, δεν μπορείς να μην εντυπωσιαστείς από τα ποιοτικά υλικά που καλύπτουν όλες τις επιφάνειες, ακόμα και σε σημεία που δεν είναι και τα πιο συνηθισμένα να “ψαχουλεύει” κάποιος. Αυτό είναι μια απτή απόδειξη της διάθεσης από τη μεριά της εταιρείας, να προσφέρει κάτι uber ποιοτικό, προκειμένου να προσελκύσει και το παραδοσιακό κοινό των premium μοντέλων της κατηγορίας- που προφανώς δεν κολλάει σε “ταμπέλες” και “βαριά ονόματα”.
Το ταμπλό με τη μεγάλη οθόνη κεντρικά τοποθετημένη (15,6 ιντσών παρακαλώ) διακρίνεται για την παντελή έλλειψη φυσικών διακοπτών. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως μόλις ξεκλειδώσεις -κάτι που συμβαίνει και μόνο πλησιάζοντας το αυτοκίνητο με το κλειδί στην τσέπη- και μπεις, επιλέγεις αν θα κινηθείς προς τα εμπρός ή προς τα πίσω και έφυγες, ενώ ακόμα και η κατεύθυνση της ροής του αέρα από τους αεραγωγούς, γίνεται μέσω της οθόνης.
Πίσω από το τιμόνι, άλλη μια οθόνη (12,3 ιντσών) παίζει το ρόλο του πίνακα των οργάνων και μάλιστα με προβολές που επιλέγει ο οδηγός. Στην κεντρική οθόνη που το default είναι ένα screen saver αντίστοιχο υπολογιστή, μπορείς να περάσεις στα επιμέρους μενού που αφορούν από τον έλεγχο του (εξαιρετικού) ηχοσυστήματος, έως το μασάζ και τον κλιματισμό των καθισμάτων εμπρός (με τα πίσω ακριανά να είναι θερμαινόμενα) αλλά και τα οδηγικά προγράμματα που μπορούν να καλύψουν κάθε απαίτηση.
Η βασική επιλογή του αυτοκινήτου, είναι το Eco που ταιριάζει πολύ σε ένα ράθυμο ταξίδι ή μια διαδρομή όπου οι επιδόσεις δεν είναι το ζητούμενο. Από εκεί και μετά, το Comfort είναι το all-around πρόγραμμα που “επιτρέπει” σε μεγάλο ποσοστό την ισχύ των δύο ηλεκτροκινητήρων να λάμπει όποτε ο οδηγός το θελήσει, ενώ στα Sport και Race, τα πράγματα γίνονται αρκετά πιο απαιτητικά.
Η απόκριση είναι ακαριαία και η παρουσία των 585 ίππων γίνεται αισθητή σε κάθε βύθισμα του γκαζιού, ανεξαρτήτως ταχύτητας κίνησης. Κάπως έτσι δεν μπορεί να αμφισβητηθεί και το 4,2” για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Όπως επίσης, και αυτό σας το λέω μετά λόγου γνώσεως, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τις προθέσεις της εταιρείας που κατασκεύασε ένα τόσο premium μοντέλο, το οποίο ταξιδεύει αβίαστα και πολύ ξεκούραστα, απαλλάσσοντας από το range anxiety τον οδηγό του.
Σε προορισμό απόστασης λίγο πάνω από 200 χιλιόμετρα, το Seres 5 έφτασε δύο φορές με ποσοστό εναπομείνασας ενέργειας στη μπαταρία του, πάνω από 30% (την πρώτη φορά 37 έχοντας ξεκινήσει με 92% και τη δεύτερη 34 στην επιστροφή, έχοντας ξεκινήσει με 97%). Με διαδρομή σχεδόν μοιρασμένη σε ότι είχε να κάνει με το Εθνικό και το επαρχιακό οδικό δίκτυο αλλά και μπόλικες κλίσεις- μοιράζοντας έτσι και την αποδοτικότητα του συστήματος ανάκτησης ενέργειας του μοντέλου, το οποίο ρυθμίζεται ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού.
Μιλάμε για ταξίδι με συμπεριφορά από τη μεριά του οδηγού, αντίστοιχη με εκείνη που θα είχε με ένα θερμικό μοτέρ- που σημαίνει πως η… ταχύτητα κίνησης σε όλη τη διαδρομή, ήταν πάντα κοντά στο όριο ταχύτητας που ορίζει ανά περίπτωση ο Κ.Ο.Κ. Το Seres 5 είχε πάντα μια cool διάθεση απέναντι σε κάθε κομμάτι της διαδρομής, αποδίδοντας όπως αναμένει κάποιος από ένα SUV με απόβαρο 2,4 τόνους.
Αυτό σημαίνει πως οι κλίσεις είχαν την τιμητική τους στις στροφές, αφού αυτό είναι το τίμημα για την uber άνετη μετακίνηση των επιβατών που μπορούν να χαλαρώσουν σε ένα ποιοτικότατο περιβάλλον κάτω από την τεράστια γυάλινη οροφή. Για να μη νομίζετε πως όλα ήταν “ρόδινα”, στα μείον του Seres 5, καταγράφονται τόσο η έλλειψη ενός σκιαδίου για τον περιορισμό της ηλιακής ακτινοβολίας στα κεφάλια οδηγού και επιβατών, όσο και εκείνη της περιορισμένης αίσθησης από το τιμόνι.
Επίσης, για τα δεδομένα του συνολικού μεγέθους του αυτοκινήτου, τα 367 λίτρα για τις αποσκευές πίσω (εντάξει, έχει και 67 ακόμα μπροστά, με ωραία επένδυση στο χώρο) είναι μάλλον λίγα, όπως λίγο είναι και το ύψος που επιτρέπει το άνοιγμα της σχετικής πόρτας που απειλεί με καρούμπαλο τον απρόσεκτο με ανάστημα άνω των 1,80 μέτρων. Επίσης, εξετάζοντας την απόδοση των 585 ίππων υπό το πρίσμα των επιδόσεων, είναι μάλλον υπέρ του δέοντος μαλακή η ανάρτηση του αυτοκινήτου.
Οι σοβαρά ενδιαφερόμενοι για αγορά του Seres 5, θα εκτιμήσουν το γεγονός πως με τα χρήματα αυτά, 58.500 ευρώ, δεν υπάρχει κάποιο έξτρα που να λείπει και να πρέπει να χρεωθεί επιπλέον. Τι σημαίνει αυτό; η τεράστια γυάλινη οροφή είναι μέσα, όπως και τα κλιματιζόμενα, θερμαινόμενα (και τα πίσω) και με μασάζ εμπρός καθίσματα, όπως είναι φυσικά και τα 585 άλογα αλλά ακόμα και το χρώμα. Τίποτα δεν χρεώνεται έξτρα από τη Seres.
Αυτό λοιπόν είναι ένα ανεκτίμητο στοιχείο ανωτερότητας που βοηθά στην επιλογή του -άγνωστου ακόμα- μοντέλου (και μάρκας) από τους υποψήφιους αγοραστές, μιας κατηγορίας που κυρίως προορίζεται για απόκτηση/ χρήση μέσω leasing. Οι ανταγωνιστές εκεί, αναζητιούνται με βάση το “πόσο αυτοκίνητο αγοράζει” κάποιος με ένα συγκεκριμένο ποσό. Οπότε, για τη νεοφώτιστη στην Ελληνική αγορά Seres, με αυτό το πραγματικά premium μοντέλο που είναι full εξοπλισμένο με πολλά περισσότερα από όσα έχουμε συνηθίσει να ζητάμε από τη συγκεκριμένη κατηγορία, οι ελπίδες για καλή εμπορική πορεία είναι πολλές.
Παίζει φυσικά και το ρόλο του το γεγονός πως πίσω από την εταιρεία, ως εισαγωγική, είναι η Σπανός Α.Ε. για την οποία η έξωθεν καλή μαρτυρία είναι δεδομένη, οπότε και από αυτή την άποψη, υπάρχει η απαραίτητη “εγγύηση” για την υποστήριξη με ότι χρειαστεί ο πελάτης μετά την αγορά.
Σημαντικό είναι επίσης και πρέπει να αναφερθεί πως από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, ξεχωρίζει ο onboard 11 kW φορτιστής (που δεν συναντάται στους περισσότερους ανταγωνιστές), όπως και το μέγιστο των 100 kW για τους DC, που είναι μάλλον μικρή τιμή για την κατηγορία του αυτοκινήτου. Ακόμα και έτσι όμως, η φόρτιση από το 30 έως το 80% σε DC ταχυφορτιστή, είναι μια διαδικασία που διαρκεί μόλις 25 λεπτά της ώρας και αυτό προφανώς θα πρέπει να προσμετρά στα πλεονεκτήματα του μοντέλου.
Καταλήγοντας, οι διαπιστώσεις που έχουν να κάνουν για τα άλματα προόδου των Κινέζικων εταιρειών, με το Seres 5 “σφραγίζονται” με τον πλέον εμφατικό τρόπο. Προτάσεις όπως το συγκεκριμένο “δείγμα” της ικανότητας των Κινέζων, εύλογα προκαλούν ανησυχία στους κραταιούς Ευρωπαίους και όχι μόνο- ή τουλάχιστον, θα έπρεπε να προκαλούν. Το μόνο ουσιαστικό “εμπόδιο” που έχει να ξεπεράσει το Seres 5, είναι αυτό της αποδοχής από ένα κοινό που έχει συνηθίσει να πληρώνει για τη μάρκα και το ειδικό της βάρος. Αλλά με μια βόλτα, ο σπόρος του θαυμασμού για το σύνολο, σίγουρα θα βρει πρόσφορο έδαφος για να αναπτυχθεί.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Seres 5 AWD
Κινητήρες: Δύο ηλεκτρικοί μόνιμου μαγνήτη
Συνδυαστική ισχύε (ίπποι): 585
Συνδυαστική ροπή (Nm): 940
Μπαταρία (kWh): 80
Κιβώτιο: Αυτόματο μιας σχέσης
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Αανάρτηση: Διπλά ψαλίδια εμπρός/ Πολλαπλών συνδέσμων πίσω
0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 4,2”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 200
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή- kWh/ 100 χλμ.): 17,3
Αυτονομία (εργοστασιακή- χλμ.): έως 483
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.710×1.930×1.620
Μεταξόνιο (σε χιλιοστά): 2.875
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 367 (πορτ μπαγκάζ)- 67 (εμπρός καπό)
Βάρος (σε κιλά): 2.360
Τιμή: Από 58.500 ευρώ (με κρατική επιδότηση, 66.500 ευρώ χωρίς)
Πηγή: Sport24.gr