Δοκιμάζουμε τον “χακί πύραυλο” MG4 XPower με τους 435 ίππους
Από όποια πλευρά και αν κοιτάξεις το MG4, εντυπωσιάζεσαι. Στην προκειμένη περίπτωση όμως, συμβαίνει και κάτι ακόμα. Δεν βλέπεις την ώρα να χωθείς πίσω από το τιμόνι και να τερματίσεις το γκάζι για να νιώσεις την ανάσα σου να κόβεται. Ξεκάθαρα, δεν είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό τούμπανο σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις που προσφέρει και μάλιστα και κλάσμα κόστους σε σχέση με κάποιο αντίστοιχο βενζινοκίνητο.
Είναι όμως μια περίπτωση πραγματικά αξιοθαύμαστη, καθώς δείχνει πως η “λαϊκή βάση” της αγοράς του αυτοκινήτου, στο άμεσο μέλλον δεν θα είναι εξαιρούμενη από ενδιαφέρουσες και πολύ δυνατές και δυναμικές εκδόσεις αυτοκινήτων. Η ανάλυση της τιμής του XPower, δείχνει κάτι σαν 80,8 ευρώ κόστος ανά ίππο- μια αναλογία που μπορεί να μοιάζει άτοπη, είναι όμως ενδεικτική των προθέσεων της MG να δώσει “πολύ αυτοκίνητο για τα λεφτά του” σε κάθε περίπτωση.
Ακόμα και εδώ, που θεωρητικά έχει και μια “δικαιολογία” για να τρυπήσει το όποιο τιμολογιακό ταβάνι και να πλασάρει στην αγορά κάτι πραγματικά ελιτίστικο και πανάκριβο. Δεν είναι όμως αυτή η προσέγγιση της MG και το XPower αποτελεί άλλη μια απόδειξη. Μετά τη “βασική” με τους 170 ίππους και την ιδανικά ισορροπημένη των 245, ήρθε η ώρα της κορυφαίας με τους 435 και τα δύο μοτέρ.
Με ένα ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα, το XPower είναι τετρακίνητο, κάτι πολύ χρήσιμο για την εκμετάλλευση την ιπποδύναμης και τον ομαλό μεταβολισμό της σε τρελή επιτάχυνση ανά πάσα στιγμή και με οποιοδήποτε σημείο εκκίνησης. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας είναι λίγο πιο δυνατός αλλά και πάλι, αυτό μόνο ως απλή καταγραφή στα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου μπορεί να χρησιμοποιηθεί, μια και δεν έχει να κάνει τίποτα στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Εμφανισιακά, το XPower δεν σε “πάει κάπου αλλού” μια και το σχήμα του MG4 είναι αρκούντως επιθετικό για να κερδίσει το στοίχημα της πρώτης ματιάς. Στην προκειμένη περίπτωση, την -όποια- διαφορά κάνουν το χρώμα (που μπορεί να επιλεγεί κάτι πιο διακριτικό- αν και σε όλους εμάς εδώ στο Sport24 το ματ χακί άρεσε και με το παραπάνω), οι ζάντες 19 ιντσών με τα ανοίγματα που αφήνουν σε κοινή θέα τις ογκώδεις χρυσαφί δαγκάνες και η διπλή αεροτομή που τονίζει έτι περαιτέρω την επιθετική διάθεση του αμαξώματος.
Που ειδικά στο πίσω μέρος, μοιάζει πιο “φορτωμένο” και στις απλές εκδόσεις του μοντέλου. Στην καμπίνα αντίστοιχα, τη διαφορά έρχονται να κάνουν τα καθίσματα με την τονισμένη διάθεση για πλευρική στήριξη που στην πράξη αποδεικνύεται μέτρια αλλά και οι εμφανείς ραφές στο τιμόνι και όχι μόνο. Κατά τα άλλα, το XPower δεν προδίδει το χαρακτήρα του. Αυτός αποκαλύπτεται, μόνο όταν ο οδηγός αρχίσει να “ζητάει” πράγματα στο δρόμο.
Το XPower, είναι από την εταιρεία προικισμένο με λίγο πιο σκληρή ανάρτηση σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του, κάτι που χωρίς να είναι καθοριστικό για το ύφος του στις μετακινήσεις, γίνεται αισθητό- αλλά όχι ενοχλητικό. Το τιμόνι έχει και αυτό μια μικρή διαφορά και είναι λίγο πιο γρήγορο αλλά δεν έχει αλλάξει κάτι σε ότι έχει να κάνει με την αίσθηση που είναι όση περιμένει κανείς από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Διαφορά αισθητή καταλαβαίνει ο οδηγός στα φρένα, που έρχονται ως αντίβαρο στη συγκλονιστική αίσθηση της επιτάχυνσης που εξασφαλίζουν οι 435 ίπποι και τετρακίνηση. Σανιδώνοντας το γκάζι, το XPower προσφέρει ένα δωρεάν lifting προσώπου, καθώς δεν είναι μόνο το τράβηγμα προς τα πίσω που στέλνει όλο το κεφάλι να αναζητήσει το προσκέφαλο, είναι και ο μορφασμός της έκπληξης που ασυναίσθητα δημιουργείται στο πρόσωπο.
Το κορυφαίο MG4 κόβει την ανάσα με τις επιταχύνσεις του, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Μπορεί να μην επιβεβαίωσα με χρονόμετρο το 3,8” για τα 100 χλμ./ώρα από στάση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, σας διαβεβαιώνω όμως πως η αίσθηση δεν μου αφήνει καμία αμφιβολία για το αν μπορεί να τα καταφέρει ο χακί πύραυλος, ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω, δεν “εξαντλείται” μόνο στις dragster απαιτήσεις από τη μεριά του οδηγού.
Έχει το δικό του ξεχωριστό ενδιαφέρον η σβέλτη οδήγηση του αυτοκινήτου σε δρόμο με στροφές. Αν και για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, το σετ της απόδοσης με το στήσιμο του αυτοκινήτου και το πλέγμα των ηλεκτρονικών που λειτουργεί υποστηρικτικά για την ασφάλεια, δεν εμπνέει τον οδηγό που θα αναζητήσει έως και την τελευταία ικμάδα της απόδοσης σε δρόμο με στροφές. Αναμφίβολα είναι εντυπωσιακά τα 600 Nm της ροπής και η ακαριαία μεταμόρφωσή τους σε επιτάχυνση ανά πάσα στιγμή και με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού από τον οδηγό.
Οι κλίσεις δεν εξαλείφονται, ενώ και η πρόσφυση δείχνει ανεξάντλητη αλλά δεν είναι. Θέλοντας να πιέσεις, μόνο και μόνο για τις ανάγκες τις δοκιμής γιατί είναι ξεκάθαρο πως δεν έχει καμία δουλειά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να θέλει να παίξει το ρόλο του track day car και να αναζητάς από αυτό την απόλαυση του θερμικού αντίστοιχου GTI, σταματώντας σε κάποιο πλάτωμα μόνο για λίγα λεπτά να απολαύσεις τη θέα και τους ήχους των μετάλλων που συστέλλονται.
Όπως κάθε ηλεκτρικό, έτσι και το XPower, έχει τόσα άλογα πρωτίστως γιατί μπορεί και δευτερευόντως για “να τα κάνει κάτι” ο οδηγός, σε κάθε είδους δρόμου- με στροφές ή ευθείες. Στην πραγματικότητα, όταν το οδηγείς στα 6 με 7 δέκατα, το XPower είναι μια χαρά. Σε καμία -μα καμία- περίπτωση δεν εισπράττεις το βάρος των 1,9 τόνων ως ανασταλτικό παράγοντα οποιασδήποτε οδηγικής χαράς μπορεί και να ζητήσεις από τον “χακί πύραυλο”, που δεν σταματά να σου σπάει τα άλατα στον αυχένα κάθε φορά που σανιδώνεις το γκάζι. Από στάση ή εν κινήσει.
Τα 200 χλμ./ώρα της τελικής, αν τα κρίνεις με γνώμονα τον καταιγιστικό ρυθμό της επιτάχυνσης, είναι μάλλον λίγα. Αντικειμενικά όμως είναι μάλλον περισσότερα από όσα χρειάζεται ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που όσο καλή και αν είναι η πρόβλεψη περί αυτονομίας, δεν είναι του χαρακτήρος του να πηγαίνει παντού “τάπα”. Για την επαναφόρτιση, η μπαταρία των 64,0 kWh χρειάζεται κάτι λιγότερο από 26 λεπτά της ώρας (για το 10- 80%) σε DC 140 kW.
Αντίστοιχα, σε 11άρι wallbox, το XPower θα χρειαστεί ελάχιστα πάνω από τις 5 ώρες για να τοαβανιάσει τη χωρητικότητα της μπαταρίας και ανάλογα με τη χρήση, να σου δείξει πως μπορείς να φτάσεις έως και τα 385 χιλιόμετρα αυτονομίας. Στα χέρια των συντακτών αυτοκινήτου του Sport24 και με μπόλικο ECO στην επιλογή του προγράμματος (ειδικά όταν πίσω υπάρχουν και τα παιδικά καθίσματα), η αυτονομία έφτασε έως και τα 320 χιλιόμετρα με μια φόρτιση.
Αυτό από μόνο του σημαίνει πως με τη σχετική εξοικείωση και με μπόλικη αυτοσυγκράτηση (που εμείς δεν δείξαμε) το εργοστασιακό δεδομένο μπορεί να επαληθευτεί. Και αυτό με τη σειρά του, βάζει ένα ακόμα παράσημο στο πέτο του κορυφαίου σε απόδοση, μέχρι στιγμής, MG της ελληνικής αγοράς. Κάπως έτσι, έρχεται η ώρα του απολογισμού, του “ταμείου” που καλώς ή κακώς, είναι και το σημαντικότερο κομμάτι για την κρίση απέναντι σε ένα αυτοκίνητο.
Με ένα κόστος κοντά στα 35 χιλιάρικα (με την επιδότηση), αυτό που παίρνεις στα χέρια σου είναι πραγματικά εξαιρετικό. Έχεις ένα πανίσχυρο σύνολο, με δεδομένα επιδόσεων και τεχνολογίας που δεν θα μπορούσες να φανταστείς, όχι 20 αλλά ούτε 5 χρόνια πριν, στο οποίο μπορείς να βάλεις άνετα άλλους τέσσερις επιβάτες και να καλύψεις όλες σου τις μεταφορικές ανάγκες. Αυτή και μόνο η διαπίστωση, είναι επαρκέστατη για να κριθεί πολύ θετικά το MG4 XPower.
Για όσους θυμούνται την πρότερη κατάσταση (είναι δηλαδή κάποιας ηλικίας, μετά τα πρώτα -άντα) με την αναζήτηση επιδόσεων και ίππων, η παρουσία μιας τέτοιας περίπτωσης στην αγορά, μόνο ως ευκαιρία μπορεί να χαρακτηριστεί. Γιατί εν προκειμένω, αν ήθελες στις αρχές του millennium να αποκτήσεις αυτοκίνητο με 400 εργοστασιακούς ίππους, το ποσό που θα έπρεπε να υπολογίζεις, θα ήταν τουλάχιστον πενταπλάσιο. Οπότε από εμάς, είναι “ναι” για τον χακί πύραυλο της MG.
Τεχνικά χαρακτηριστικά- MG4 XPower
Κινητήρες: Δύο ηλεκτρικοί μόνιμου μαγνήτη
Συνδυαστική απόδοση (ίπποι/Nm): 435/ 600
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 64,0
Αυτονομία (χλμ.): 385 (WLTP)
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 3,8”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 200 (ηλ. περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (kWh./100 χλμ.): 17,0
Εκπομπές CO2 (γρ.χλμ.): 0
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (σε χιλιοστά): 4.287×1.836×1.516
Μεταξόνιο (σε χιλιοστά): 2.705
Βάρος (κιλά): 1.878
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 363
Τιμή (ευρώ): Από 35.150 (με κρατική επιδότηση)
Πηγή: Sport24.gr