Αυτές είναι οι τρεις επιλογές κινητήρων που αναβαθμίζουν σημαντικά το νέο SUV Dacia Duster
Το ολοκαίνουργιο Duster είναι το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία ενός SUV μοντέλου που έχει εξελιχθεί σε ένα standard-setter στην κατηγορία του και ένα ξεχωριστά εμβληματικό μοντέλο της Dacia που περικλείει όλα όσα αντιπροσωπεύει η μάρκα, όντας στιβαρό και εξωστρεφές. Το Duster γεννήθηκε το 2010, αναθεωρήθηκε για πρώτη φορά το 2017 και ανέβηκε στην κορυφή γράφοντας ξανά το εγχειρίδιο κανόνων για τα SUV της κατηγορίας του και όχι μόνο.
Στη 13χρονη καριέρα του, έχει κερδίσει περισσότερα από 40 βραβεία, ενώ η παραγωγή του ανέρχεται σε 2,4 εκατομμύρια μονάδες και συνεχίζεται. Η σταθερά αυξανόμενη δημοτικότητά του το κατέταξε ως το SUV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη ανεξαρτήτως κατηγορίας. Περίπου 1.000 SUV Duster παράγονται στο εργοστάσιο της Dacia στο Pitesti της Ρουμανίας, κάθε μέρα, που σημαίνει πως από εκεί βγαίνει ένα καινούργιο Duster ανά ένα λεπτό της ώρας.
Το ολοκαίνουργιο Duster είναι χτισμένο στην πλατφόρμα CMF-B, η οποία διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη βιομηχανική στρατηγική της Dacia. Αυτή η ανταγωνιστική και εξαιρετικά ευέλικτη πλατφόρμα χρησιμοποιήθηκε αρχικά στα πιο πρόσφατα μοντέλα Sandero και Logan και στη συνέχεια στο Jogger. Παρέχει όλη την ευελιξία που χρειάζεται η Dacia για να αναπτύξει βέλτιστα το φιλόδοξο σχέδιο προϊόντων της.
Με την πλατφόρμα CMF-B, το ολοκαίνουργιο Duster προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές (472 λίτρα) σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και αυτό είναι μόνο ένα από τα πολλά σημεία βελτίωσης. Η προηγμένη μηχανική της πλατφόρμας μειώνει επίσης τους κραδασμούς και τον θόρυβο από το δρόμο, βελτιώνοντας την άνεση του οδηγού, ενώ το μοντέλο έχει το ίδιο ακριβώς μήκος (4,34 μέτρα).
Η εξέλιξη αυτή, έχει βελτιώσει σημαντικά τη δυναμική του συμπεριφορά. Αυξάνοντας την ακαμψία των αντιστρεπτικών ράβδων του, το όχημα επιτυγχάνει σημαντική μείωση των κλίσεων του αμαξώματος κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές ή στην αλλαγή κατεύθυνσης. Η έκδοση 4×4 επωφελείται επίσης από αυτήν την πρόοδο για μεγαλύτερη ευελιξία σε κάθε είδους δρόμο.
Η αυξημένη ακαμψία του πλαισίου αντισταθμίζεται κατά την οδήγηση εκτός δρόμου από ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης της ροπής. Οι ρυθμίσεις απόσβεσης, η μεταβαλλόμενη υποβοήθηση του τιμονιού, όπως και όλα τα ελαστικά παρεμβύσματα από τα οποία προκύπτει η καλύτερη μόνωση, έχουν επίσης εξελιχθεί. Έχουν υποστεί νέα επεξεργασία για να εξασφαλίσουν πιο ακριβή απόκριση σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.
Ο θόρυβος κύλισης βελτιώνεται κατά -2dB κατά μέσο όρο, μειώνοντας σημαντικά το συνολικό επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό του οχήματος και παρέχοντας μια πιο ευχάριστη οδηγική εμπειρία για τους επιβάτες. Η πλατφόρμα CMF-B έχει επίσης συμβάλλει στο ταξίδι του ολοκαίνουργιου Duster προς την ηλεκτροκίνηση, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει κινητήρες που χρησιμοποιούν ήπιες αλλά και πλήρως υβριδικές τεχνολογίες.
Εμφανισιακά, εξακολουθεί να έχει την εντυπωσιακή εμφάνιση που οδήγησε τις προηγούμενες γενιές στην κορυφή αλλά τις ωθεί ψηλότερα, όλο και πιο δυνατά με τη νέα, ξεχωριστή σχεδίαση της Dacia. Οι σχεδιαστές ξεκίνησαν με απλούς όγκους – την καμπίνα, το καπό, τα φτερά κ.λπ. Στη συνέχεια τα συναρμολόγησαν σε ένα ξεκάθαρο σύνολο, για να δώσουν στο μοντέλο ένα μοντέρνο, καλοφτιαγμένο στυλ, με σκόπιμα τεντωμένες γραμμές με αυτοπεποίθηση.
Όπως το αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό, βλέπουμε πως το νέο Duaster διαθέτει όλα τα απαραίτητα – δηλαδή τα χαρακτηριστικά που εξυπηρετούν έναν σκοπό. Έγινε πολλή δουλειά στην εργονομία, συμπεριλαμβανομένης της κεντρικής οθόνης 10,1 ιντσών τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και σε γωνία 10° προς αυτά. Το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σε συνδυασμό με τον κινητήρα HYBRID 140, είναι ιδιαίτερα εύκολο στη χρήση και τα δύο αυτά αποτελούν σημαντικότατα στοιχεία αναβάθμισης για τη νέα γενιά του μοντέλου.
Οι πεπλατυσμένες επιφάνειες του τιμονιού στο πάνω και στο κάτω μέρος το καθιστούν εξαιρετικά άνετο στο χειρισμό. Η επιφάνεια των αεραγωγών είναι σε σχήμα Υ -σχήμα το οποίο εμφανίζεται επίσης γύρω από τα υποβραχιόνια της πόρτας. Σημαντικά είναι τα στοιχεία της αναβάθμισης του μοντέλου που έχουν να κάνουν με την τεχνολογία που υπάρχει για να υποστηρίζει την ασφάλεια των μετακινήσεων βοηθώντας τον οδηγό.
Από τη σχετική λίστα δεν λείπει τίποτα, βάζοντας το νέο Duster με αξιώσεις απέναντι σε σύσσωμο τον ανταγωνισμό μιας κατηγορίας που παραδοσιακά προσελκύει το αγοραστικό κοινό. Η νέα γενιά του μοντέλου αναμένεται να εισαχθεί στη χώρα μας στις αρχές του καλοκαιριού, με τις εκδόσεις και τις τιμές αυτών, να ανακοινώνονται λίγο πριν. Μέχρι τότε, αυτά που έχουμε “προς επεξεργασία” για τους ενδιαφερόμενους, έχουν να κάνουν με τις διαθέσιμες εκδόσεις κινητήρων με τους οποίους θα εισαχθεί το μοντέλο.
Στη “βάση” βρίσκουμε τον τρικύλινδρο 1.0 Εco-G των 100 ίππων ο οποίος έχει το πλεονέκτημα του διπλού καυσίμου (υγραέριο- αμόλυβδη). Πιο πάνω σε χωρητικότητα και απόδοση, είναι ο -και πάλι τρικύλινδρος- turbo 1.2 TCe με 130 ίππους και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Αυτό έχει μπαταρία 0,8 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει μέγιστη ροπή 80 Nm με την οποία υποστηρίζονται οι επιταχύνσεις του μοντέλου εκ κινήσει.
Τρίτη επιλογή είναι ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.6 Hybrid 140 που αποδίδει 140 ίππους και συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και μεγαλύτερη μπαταρία (1,2 kWh) που αρκεί για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του αυτοκινήτου για έως και 5 χιλιόμετρα- απόσταση επαρκής για το μεγαλύτερο ποσοστό των καθημερινών αναγκών στην πόλη.
Πηγή: Sport24.gr