Αλεξοπούλου: Σε λίγες ημέρες θα μπει σε διαβούλευση το νέο σχέδιο για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (audio)
Το ζήτημα της οδικής συμπεριφοράς ήταν το κεντρικό θέμα συζήτησης ανάμεσα στον Χρήστο Μιχαηλίδη και στη Χριστίνα Αλεξοπούλου, Υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών αλλά και Υπεύθυνη για την τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η οποία βρέθηκε καλεσμένη στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Καθρέφτης».
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στην αρχή της συνομιλίας της με το δημοσιογράφο «κατ’ αρχάς να συμφωνήσουμε ότι οι παραβατικές συμπεριφορές υπάρχουν παντού. Αυτό είναι ένα τραγικό συμπέρασμα, γιατί έχει ακόμα πιο τραγικό αποτέλεσμα το να χάνονται ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο. Οπότε, ναι, είναι ένα τεράστιο ζήτημα. Θα σας πω ότι πριν από δύο μέρες βρέθηκα για ένα διήμερο-με το Γενικό Γραμματέα, τον κ. Ξιφαρά-στη Γαλλία, στο Παρίσι για τέτοια θέματα οδικής ασφάλειας. Διότι, είναι καλό το να παίρνεις από παντού καλές πρακτικές, τέτοια τεχνολογία, αλλά και άλλες πρακτικές οι οποίες τελικά φέρνουν αυτό το αποτέλεσμα που είναι το ζητούμενο, το να μην χάνεται δηλαδή καμία ανθρώπινη ζωή στην άσφαλτο».
Ερωτηθείσα αν υπάρχει κάποιο μέτρο, κάποια πρακτική προκειμένου να υπάρξουν σωστές οδικές συμπεριφορές και ασφάλεια, η κα Αλεξοπούλου είπε «σε λίγες μέρες θα έλεγα ότι θα μπει σε διαβούλευση το νέο σχέδιο για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, 17 χρόνια μετά την προηγούμενη φορά που έγινε μια ολιστική προσέγγιση και ένας νέος ΚΟΚ. Το 2007 ήταν η τελευταία φορά που στο σύνολό του ασχολήθηκε η πολιτεία να φτιάξει τον ΚΟΚ. Άρα, γίνεται μια δουλειά προς αυτή την κατεύθυνση, γιατί όπως πολύ σωστά λέτε και λέμε, η οδική ασφάλεια είναι ύψιστη προτεραιότητα γιατί χάνονται ανθρώπινες ζωές».
Όσο για το τι αλλάζει σε αυτό το νέο κώδικα σε σχέση με την οδική ασφάλεια αλλά και στην παραβίαση του κόκκινου, επισήμανε το εξής «υπάρχουν πολλές παραβάσεις. Καταρχάς αλλάζει η φιλοσοφία, κατηγοριοποιούνται οι παραβάσεις. Τι σημαίνει αυτό; Μέχρι τώρα οι παραβάσεις ήταν απλώς οι παραβάσεις. Τώρα θέλουμε να ξέρουμε ποιες είναι οι παραβάσεις, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν κάποιο τροχαίο δυστύχημα και είναι αυστηρές, επικίνδυνες παραβάσεις ή λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις κάτι που φυσικά το ξέρουμε και για αυτό τις κατηγοριοποιούμε. Βάζουμε επίσης και μια νέα κατηγορία που έχει να κάνει με την αντικοινωνική συμπεριφορά. Όπως για παράδειγμα δεν μπορεί κάποιος να κλείνει μια ράμπα ΑμεΑ και να μην υπάρχει πρόσβαση σε ένα άτομο με αναπηρία. Αυξάνουμε και τα πρόστιμα εκεί που πρέπει να τα αυξήσουμε, όπως και μειώνουμε σε κάποιους σε σχέση με το να είναι πιο εφαρμόσιμες οι ποινές».
Όλη η συνέντευξη της κας Αλεξοπούλου ακολουθεί παρακάτω: