Δοκιμή της Mercedes-Benz B 200 με τους 163 ίππους και τα χαρίσματα των MPV

 Δοκιμή της Mercedes-Benz B 200 με τους 163 ίππους και τα χαρίσματα των MPV

Μπορεί να τη δει κάποιος σαν εναλλακτική της A-Class και μάλλον έτσι θα έπρεπε να τη βλέπει κάποιος. Έχει όλα τα χαρίσματα του μοντέλου με το οποίο αρχίσει η γκάμα της γερμανικής εταιρείας, ενώ επιπρόσθετα, προσφέρει καλύτερους χώρους και περισσότερη πρακτικότητα, σε ένα κομψό πακέτο που δεν προδίδει ποτέ την premium “υπογραφή” της κατασκευάστριας.

Με λίγες και καλά μελετημένες αλλαγές, η B-Class ανανεώθηκε και έρχεται να συνεχίσει την πορεία της, απέναντι σε ένα κοινό που εκτιμά τα χαρίσματα και -λιγότερο- τη διαφορετικότητα. Σε ένα κόσμο που μοιάζει να οδηγεί τους πάντες στις αγκάλες των SUV κάθε κατηγορίας, η Mercedes-Benz, μπορεί και προτείνει κάτι διαφορετικό και πολύ “δυνατό” ως προς την πρακτικότητα στη χρήση.

Στην εμφάνιση, η ανανεωμένη B-Class βάζει “τικ” σε όλα εκείνα τα στοιχεία που θέλει η μάρκα να φαίνονται συνεπή απέναντι στο family look των μοντέλων της, ενώ την ίδια στιγμή δίνει την κάνουν να ξεχωρίζει από κάθε ανταγωνιστική και μη πρόταση στην αγορά, όπου πιθανό να εντοπίζει κάποιος “κοινά” στοιχεία σε κάθε αυτοκίνητο.

Ως κοινός παρονομαστής των σύγχρονων μοντέλων της Mercedes-Benz, πρέπει να αντιμετωπίζεται και το interface του MBUX. Εδώ, στη “δική μας” B 200, η εικόνα είναι κοινή με εκείνη του μικρότερου μοντέλου που είδαμε τον περασμένο μήνα. Από τα χαρακτηριστικά που αξίζουν ιδιαίτερης μνείας, είναι και το αναβαθμισμένο λειτουργικό με το εύκολο στην απομνημόνευση menu.

Άμεσο και χωρίς χρονοτριβές, το λειτουργικό αποδίδει εξαιρετικά σε όλες τις συνθήκες, υποστηρίζοντας ιδανικά την οθόνη αφής που είναι κεντρικά τοποθετημένη στο ταμπλό. Η ψηφιακή οθόνη που παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων, έχει δυνατότητες παραμετροποίησης και προσαρμογής στις προτιμήσεις του οδηγού, ενώ η εναλλαγές μεταξύ των προτεινόμενων μοτίβων, αναδεικνύει και την πολύ υψηλή ποιότητα της εικόνας που προβάλλεται εκεί.

Με καλύτερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, σε σχέση με την A-Class, η B 200 διατηρεί ψηλά τον πήχη της άνεσης και της πολυτέλειας, ενώ την ίδια στιγμή με την πολύ ποιοτική κατασκευή της, κερδίζει και το στοίχημα της καθημερινότητας. Ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα εύκολο στους ελιγμούς της αστικής μετακίνησης αυτοκίνητο που αποδεικνύεται χαρισματικό και στις υποχρεώσεις του απέναντι στις οικογενειακές εξορμήσεις.

Τα 455 λίτρα του χώρου αποσκευών (100 περισσότερα από εκείνον της A-Class), είναι ένα εξαιρετικό νούμερο -με επεκτατικές τάσεις προς τα πάνω, πέραν της κλασικής πλέον επιλογής που θέλει το πίσω κάθισμα να αναδιπλώνεται για να δημιουργηθεί ένας χώρος 1.455 λίτρων που προσομοιάζει εκείνον ενός επαγγελματικού van. Η χωροταξία της καμπίνας, είναι τέτοια που οι επιβάτες αισθάνονται πολύ άνετα.

Υπάρχουν χώροι για αντικείμενα πρακτικά για όλους, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως είναι τέτοιο το ύφος της κατασκευής, με τις αυξημένες σε εμβαδό γυάλινες επιφάνειες, που διαμορφώνεται ένα περιβάλλον εξαιρετικά ευχάριστο για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Σε αυτό συνηγορούν όμως και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, προεξάρχοντος του χαρισματικού turbo τετρακύλινδρου κινητήρα των 1,3 λίτρων.

Ο τελευταίος, συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των 7 ταχυτήτων και αντιμετωπίζει με εμφατικό τρόπο τα 1.490 κιλά του αμαξώματος. Οι 163 ίπποι και τα 270 Nm της ροπής, προσφέρουν τη δυνατότητα στον οδηγό να πετυχαίνει επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα, ενώ η κλιμάκωση του κιβωτίου επιτρέπει την τελική ταχύτητα του μοντέλου να φτάνει τα 223 χλμ./ώρα.

Οι καλές επιδόσεις είναι μόνο η μια πλευρά του νομίσματος στην προκειμένη περίπτωση. Χάρη στην υβριδική υποβοήθηση που έχει δεχτεί ο κινητήρας, εμφανίζεται πολύ δυναμική διάθεση για περιορισμό της οικονομίας σε κάθε περίπτωση. Έτσι όπως θα πρέπει να είναι δηλαδή, αφού η ενεργητική ασφάλεια χρειάζεται την υψηλή απόδοση, ενώ η καθημερινή χρήση ορίζει και την ανάγκη για περιορισμό της κατανάλωσης.

Η εφαρμογή του πλάνου στην περίπτωση της B 200, ρέπει στο το άριστα. Το mild hybrid υβριδικό σύστημα του κινητήρα, υποστηρίζει εξαιρετικά τις ανάγκες του αυτοκινήτου και βοηθάει σημαντικά στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου, διαμορφώνοντας ένα μέσο όρο που “φλερτάρει” χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια με τα 6,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης.

Σημαντικό για τα παραπάνω, είναι και ο τρόπος με τον οποίο έρχονται οι επιδόσεις στο προσκήνιο. Ο πολιτισμός στη λειτουργία του κινητήρα, είναι δεδομένος, ενώ χάρη και στην τονισμένη μόνωση της καμπίνας, η αίσθηση που καταλήγει στους επιβάτες είναι αυτή ενός πολυτελούς και αρκετά “ήσυχου” αυτοκινήτου, με το οποίο μπορούν ξεκούραστα να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις.

Για αυτό φροντίζει και η ανάρτηση που είναι σαφώς πιο μαλακή από εκείνη της A-Class, ενώ λειτουργεί υποδειγματικά στον ανοιχτό δρόμο με αυξημένη ταχύτητα κίνησης. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι περιορισμένες σε σχέση με το ύφος του αυτοκινήτου, το οποίο είναι σφιχτό μεν, χωρίς ποτέ να γίνεται δυσάρεστο.

Στην περίπτωση της B 200, το τιμόνι μοιάζει να είναι “τόσο- όσο” σε ότι έχει να κάνει με την αίσθηση της αμεσότητας και ταιριάζει πάρα πολύ στο συνολικό προφίλ του αυτοκινήτου. Τα φρένα του αυτοκινήτου αντίστοιχα, είναι ακούραστα και πάντα αποτελεσματικά, ακόμα και αν χρειαστεί να ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητο από ταχύτητα ταξιδιού με τέσσερις ενήλικους στην καμπίνα, κατ’ επανάληψη.

Μετά την ανανέωση του μοντέλου, η Mercedes-Benz επέλεξε να διακόψει την παραγωγή και τη διάθεση της μικρότερης (B 180) και έτσι η εκδοχή της B-Class που έχουμε στα χέρια μας με βάση τον μηχανολογικό συνδυασμό και την απόδοση των 163 ίππων, είναι η βασική του μοντέλου. Σε αυτή λοιπόν την περίπτωση, τα “μαντάτα” από τον τιμοκατάλογο της εταιρείας, δεν είναι και τόσο ευχάριστα.

Η τιμή εκκίνησης του μοντέλου είναι τα 43.950 ευρώ, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να έχουμε πλήρες επίπεδο εξοπλισμού και εξαιρετικά χαρακτηριστικά από κάθε άποψη, το κόστος τους όμως είναι ενδεικτικό του premium ύφους του κατασκευαστή- και όχι του αυτοκινήτου. Ένα από τα τελευταία πολυμορφικά λοιπόν της αγοράς, ειδικά σε αυτή την ολιγομελή κάστα των premium του είδους, μοιάζει να είναι λιγότερο προσιτό από το ανταγωνιστικό αντίστοιχο.

Δεν αμφισβητούνται τα χαρίσματα του μοντέλου, ούτε και η συνολική του αξία, αλλά εν τέλει, για κάποιον που θέλει κάτι τόσο ποιοτικό σε αυτή τη “δύσκολη” κατηγορία των MPV, φαίνεται πως the grass is greener στην “άλλη πλευρά του κήπου”.

Τεχνικά ΧαρακτηριστικάMercedes-Benz Β 200

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.333

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ): 163/ 5.500

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 270/ 2.000-3.500

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8,4”

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 223

Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) εργοστ.: 6,0

Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ): 137 (WLTP)

Διαστάσεις ΜxΠxΥ (χιλιοστά): 4.419×1.797×1.562

Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.729

Βάρος (κιλά): 1.490

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 455

Τιμή: Από 43.950 €

Πηγή: Sport24.gr

Related post