Δοκιμή του ανανεωμένου Hyundai i20 με τον τρικύλινδρο κινητήρα 100 ίππων
Στην πλυμμηρίδα από τα B-SUV και τα υβριδικά ή ηλεκτρικά supermini, το πεδίο δόξης εξακολουθεί να είναι λαμπρό -ειδικά στη χώρα μας- για ένα αυτοκίνητο πόλης με μικρό Turbo κινητήρα βενζίνης. Ειδικά για ένα που καρπώνεται την τεχνολογική πρόοδο που σημειώνει η Hyundai τα τελευταία χρόνια.
Το Hyundai i20 βρίσκεται εδώ και τρία χρόνια στην 3η του γενιά, αλλά πρόσφατα δέχθηκε μια σειρά από αναβαθμίσεις για να διατηρήσει την φρεσκάδα και την εμπορική του αιχμή. Είναι πολυσχιδές, με εκδόσεις 1.2 βενζίνης και υβριδικά συστήματα, αλλά εδώ δοκιμάζουμε την αμιγώς θερμική με τον βενζικοκινητήρα 1.0 T-GDI με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Παρότι δίνεται και η επιλογή του ίδιου κινητήρα με ήπια υβριδική υποβοήθηση, καθώς και η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, τίποτα δεν μπορεί να υποστηρίξει την άποψη ότι λείπει κάτι από αυτή την απέριττη έκδοση, ενός εκ των αναμφίβολα κορυφαίων citycars στους δρόμους της πόλης. Και όχι μόνο.
Hyundai i20 1.0 T-GDI: Σχεδιασμός
Ξεκινώντας από τις σχεδιαστικές αλλαγές του πρόσφατου “φρεσκαρίσματός” του, πέραν του ότι έκαναν το i20 λίγο πιο μοντέρνο, μάλλον ενίσχυσαν την έτσι κι αλλιώς δυναμική εικόνα που εκπέμπει η χαμηλή του οροφή, το αιχμηρό σχήμα των φωτιστικών σωμάτων και των αεραγωγών, και οι νευρώσεις του αμαξώματος.
Οι αλλαγές αυτές επικεντρώνονται στις γραμμές του εμπρός και του πίσω προφυλακτήρα, στη νέα μάσκα, στα πίσω φώτα σχήματος κεραυνού, στον πιο δυναμικό διαχύτη, στη μεταφορά του -μεγάλου- σήματος της εταιρείας στο καπό, και στα νέα σχέδια των ζαντών – σαν τις αστεροειδείς αυτής της (πλούσιας) έκδοσης Distinctive. Από τη σκοπιά της εξατομίκευσης, προσφέρεται σε 3 νέα χρώματα από τα συνολικά 8, ενώ δίνει και τη δυνατότητα επιλογής διχρωμίας με μαύρη οροφή.
Hyundai i20 1.0 T-GDI: Εσωτερικό
Το ταμπλό κάθετης διάταξης -επιλογή κλασσική στα supermini πλέον για την αύξηση των χώρων- δεν έχει αλλάξει ούτε σε σχεδιασμό, ούτε στην ποιότητα των -σκληρών, όμως- ποιοτικών πλαστικών στις διάφορες επιφάνειές του. Όμως, τον ρόλο των πρωταγωνιστών έχουν, στο πνεύμα των καιρών μας, οι δύο μεγάλες του ψηφιακές οθόνες.
Πλέον τα Hyundai i20 κάθε εξοπλιστικής έκδοσης έχουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, ενώ η κεντρική οθόνη των πολυμέσων, της συνδεσιμότητας και της πλοήγησης προσφέρεται στις βασικές εκδόσεις με οθόνη αφής LCD 4,2”, και προαιρετικά με οθόνες 8” ή 10,25” (όπως στη Distinctive της δοκιμής). Στην περίπτωση της 8άρας οθόνης, παρεμπιπτόντως, η σύνδεση του τηλεφώνου μέσω Apple CarPlay και Android Auto είναι ασύρματη, ενώ στην πιο μεγάλη με καλώδιο.
Η κεντρική οθόνη έχει το αναβαθμισμένο πρόγραμμα Bluelink, over-the-air ενημερώσεις για τους χάρτες της πλοήγησης, ενώ πλέον η κονσόλα προσφέρει -προαιρετικά- και χώρο ασύρματης φόρτισης του κινητού τηλεφώνου, και θύρες USB type-C. Τέλος, ο καλαίσθητος αλλά με λίγο αναχρονιστικά γραφικά πίνακας οργάνων αλλάξει προφίλ και χρωματισμό ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.
Ανάμεσα στα 2,58 μέτρα του μεταξονίου του Hyundai i20 και μέσα στα 4,04 μέτρα του αμαξώματός του, δεν θα στριμωχτούν καθόλου τέσσερις επιβάτες, αλλά μπορεί να συμβεί αυτό για τον πέμπτο – όπως σε κάθε supermini. Το κορεάτικο είναι άκρως ανταγωνιστικό με τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας, όπως το Ibiza, και προσφέρει και 352 λίτρα για τις αποσκευές στο εργονομικό του πορτ-μπαγκάζ – που έχει διπλό δάπεδο. Με την πτώση των πίσω καθισμάτων ο χώρος διευρύνεται στα 1.165 λίτρα.
Hyundai i20 1.0 T-GDI: Κινητήρας
Το τρικύλινδρο μοτέρ του i20 είναι ένα από τα μηχανολογικά αστέρια των (προσιτών) Hyundai χάρη στην υπέροχή του ζωηράδα, και το τόσο μεστό του γέμισμα όταν αρχίζει να κλοτσάει το Turbo – δηλαδή προσεγγίζοντας τις 2.000 στροφές. Βεβαίως, ακόμα κι αν κινείσαι με σχετικά ήπιο ρυθμό, αυτό έχει το τίμημά του στην κατανάλωση, που δύσκολα πέφτει κάτω από τα 7,0 lt/100km.
Το 48βολτο mild hybrid σύστημα βοηθά, στις ήπια υβριδικές εκδόσεις, στον τομέα αυτόν -στα ξεκινήματα της πόλης, μέχρι να μπει το Turbo- για να αντιμετωπίσει την αρχική δυσθυμία με το άφημα του συμπλέκτη. Το αμιγώς θερμικό αποδίδει 100 ίππους, και 172 Nm ροπής (από τις 1.500 στροφές).
Έτσι, όπως το 0-100 km/h που δίνει η Hyundai στα 10,4 δευτερόλεπτα δεν λέει όλη την αλήθεια για τη ζωηράδα αυτής της έκδοσης στην πράξη, άλλο τόσο και η εργοστασιακή κατά WLTP κατανάλωση που δίνεται στα 5,3 lt/100km απέχει από την πραγματικότητα. Μπορεί κανείς μόνο να προσεγγίζει μετά βίας τα 6,0 λίτρα, με σταθερό γκάζι στην εθνική και λίγο κάτω από το όριο ταχύτητας του αυτοκινητόδρομου. Αλλά όχι στη μέση κατανάλωση.
Αφήνοντας την τελευταία στην άκρη, όμως, το τρικύλινδρο αυτό μοτέρ, ήσυχο και πολιτισμένο χωρίς ίχνος κραδασμών, είναι παραπάνω από επαρκές για το i20, και η εξαίρετή του απόκριση από τις 2.000 στροφές ενίοτε βοηθά τον οδηγό να μειώσει τα κατεβάσματα σχέσεων. Κι έτσι και την κατανάλωση, η οποία κυμαινόταν γύρω από τα 7,5 lt/100km σε αυτή τη δοκιμή.
Hyundai i20 1.0 T-GDI: Στο δρόμο
Μια φευγαλέα αίσθηση του i20 N είναι πάντα υποβόσκουσα για να κολακεύσει ό,τι αποκομίζεις από τη συμπεριφορά του απλού i20 στο δρόμο, όμως αυτό αδικεί το δεύτερο: είναι όντως ένα σπορτίφ προδιαγραφών, στιβαρό και ιδιαίτερα συγκροτημένο μικρό αυτοκίνητο, αλλά φυσικά με τους περιορισμούς που χρειάζεται από άποψης άνεσης της απόσβεσης ένα αυτοκίνητο πόλης.
Ο συμβιβασμός αυτός δημιουργεί ένα αρκετά άνετο citycar για τη δεύτερη ανάγκη, με μια μικρή εξαίρεση στα χτυπήματα του πίσω ημιάκαμπτου άξονα στις εγκάρσιες κακοτεχνίες του δρόμου, και παράλληλα ένα σπορτίφ μικρό hatchback που -μέσω του αρκετά άμεσου τιμονιούτου- ελέγχει καλά τις κλίσεις του στις στροφές και κρατά ψηλά το όριο της πρόσφυσης πριν τις αρχικές τάσεις υποστροφής.
Όμως, στο βασικό του καθήκον, που είναι η κίνηση στην πόλη, είναι ευέλικτο και δαιμόνιο με το ροπάτο μοτεράκι του – αν και χωρίς τόσο μικρό κύκλο στροφής. Και είναι και αυτό, όπως και το i10, απρόσμενα καλό και ποιοτικό στην κύλισή του για την άνεση στο ταξίδι. Και πάλι σε αυτή βοηθά η δύναμη του κινητήρα, που εξασφαλίζει την ισχύ για μια ασφαλή πρσπέραση.
Hyundai i20 1.0 T-GDI: Συμπέρασμα
Η γενικότερη αναβάθμιση -σχεδιαστικά, τεχνολογικά, ποιοτικά- όλης της γκάμας της Hyundai έχει, μοιραία, συμπαρασύρει και τις τιμές των κορεατικών αυτοκινήτων. Έτσι, η βασική έκδοση του i20 με τον εξαίρετο αυτόν τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 T-GDI προσεγγίζει τις 20 χιλιάδες ευρώ (συγκεκριμένα 19.890 €) και σταδιακά στις διάφορες εκδόσεις με την ήπια υβριδική υποβοήθηση και το αυτόματο 7DCT αγγίζει και τις 25.190 ευρώ.
Δεν είναι λίγα χρήματα, και σε αυτά βρίσκει κανείς πιο ευρύχωρα B-SUV, αλλά εντέλει όλα είναι θέμα γούστου και προτεραιοτήτων. Πάντως το i20 έχει το υπόβαθρο για την τιμή του (που άλλωστε είναι μόνο 1.000 ευρώ μικρότερη με τον ατμοσφαιρικό 1.2 λίτρου), υπόβαθρο με υποστηλώματα την ποιότητα, την τεχνολογία και τον εξοπλισμό του, μαζί με την εγγύηση 5 ετών (με επίσης δωρεάν οδική βοήθεια, εγγύηση βαφής και δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο για το ίδιο διάστημα).
Και ακόμη ειδικότερα, από άποψη ασφάλειας, διαθέτει τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας (ως ένα από τα πλουσιότερα της κατηγορίας σε αυτό τον τομέα) της σουίτας Hyundai Smart Sense – που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την πρόληψη σύγκρουσης Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) με ανίχνευση και πεζών και ποδηλατών, την προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης Rear Cross-Traffic Collision Assist (RCCA) και το Smart Cruise Control (NSCC).
Hyundai i20 1.0 T-GDI
- Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.0 Turbo / Βενζίνη
- Κιβώτιο / σχέσεις: Μηχανικό / 6
- Κίνηση: Εμπρός
- Ισχύς: 10 ίπποι / 4.500 rpm
- Ροπή: 2172 Nm / 1.500 rpm
- 0-100 km/h: 10,4 sec
- Τελική ταχύτητα: 188 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 5,3 lt/100 km
- Εκπομπές CO2 (WLTP): 121 g/km
- Μήκος: 4,040 m
- Μεταξόνιο: 2,580 m
- Βάρος: 1.065 kg
- Χώρος αποσκευών: 352-1.165 lt
- Τιμή: από 19.890 €
Πηγή: Sport24.gr