Πρώτη επαφή με το νέο SUV της ελληνικής αγοράς, το MINI Countryman 3ης γενιάς στη βασική έκδοση των 170 ίππων
Το 2024 είναι μια πολύ σημαντική χρονιά για τη MINI, καθώς κατά τη διάρκειά του θα ανανεωθεί ολόκληρη η γκάμα της. Η αρχή γίνεται με το Countryman, το οποίο στη χώρα μας σημειώνει σημαντική εμπορική επιτυχία και δείχνει να έχει “ταιριάξει” μέχρι στιγμής, με τις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών, οπότε εύλογα, η εταιρεία θέλει μια αντάξια συνέχεια.
Στην πραγματικότητα, ο στόχος αυτός, είναι μάλλον εύκολος για ένα μοντέλο που δεν στερείται ποιότητας, έχει κερδίσει σε μέγεθος -που για κάποιους μπορεί να μην είναι και πλεονέκτημα αλλά σίγουρα προσφέρει καλύτερους χώρους για τους επιβάτες- και το σημαντικότερο, έχει πλέον την καλύτερη τιμολογιακή τοποθέτηση στην ιστορία του ως μοντέλο.
Σε μια πολύ όμορφη παρουσίαση του αυτοκινήτου, που ξεκίνησε από τον πολύ εντυπωσιακό χώρο όπου βρίσκεται ο Πύργος Μελισσουργού στα Καλύβια Θορικού, είχαμε την ευκαιρία για μια πρώτη επαφή με το βασικό μοντέλο της γκάμας που θα ακολουθήσει. Μιλάμε για το Countryman C όπως είναι πλέον η επίσημη ονομασία της έκδοσης του Countryman με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων που για την περίσταση αποδίδει 170 ίππους.
Η σχεδίαση της νέας γενιάς μοντέλων MINI είναι μοντέρνα και ενώ κρατάει τους δεσμούς με το παρελθόν, “οδηγεί” το μοντέλο στην νέα ψηφιακή εποχή- ή τουλάχιστον αυτό προσπάθησαν οι σχεδιαστές τους να κάνουν. Το αποτέλεσμα είναι μια ξεκάθαρα πιο ογκώδης εικόνα σε σχέση με το παρελθόν, με λιγότερα “ντελικάτα” σημεία που στις δύο προηγούμενες γενιές του μοντέλου, “γλύκαιναν” λίγο τη συνολική εικόνα.
Το θέμα της αισθητικής ωστόσο, είναι υποκειμενικό. Η ανανέωση στην αισθητική του Countryman, μπορεί να “διαβαστεί” και ως ακόμα περισσότερη “σοβαρότητα”, για να είναι πιο ξεκάθαρο το “χτύπημα” της MINI στην κατηγορία των premium SUV. Το νέο MINI Countryman είναι 13 εκατοστά μακρύτερο και οκτώ εκατοστά ψηλότερο από τον προκάτοχό του.
Ως σήμα κατατεθέν της μάρκας, οι κοντοί πρόβολοι υπογραμμίζουν την ευελιξία του οχήματος, ενώ οι χαρακτηριστικοί προβολείς LED και τα πίσω φώτα τονίζουν τη σχεδίαση του αμαξώματος με προαιρετικές νέες φωτεινές υπογραφές. Η κομψή, λιτά σχεδιασμένη C-pillar ενώνεται με την μεγαλύτερη οροφή του οχήματος και είναι βαμμένη στο ίδιο χρώμα.
Οι ράγες οροφής σε Piano Black ανήκουν πλέον στον βασικό εξοπλισμό και μεγιστοποιούν τις δυνατότητες μεταφοράς του crossover μοντέλου, για παράδειγμα, με μία σχάρα οροφής ή την μπαγκαζιέρα της MINI. Σε εκτός δρόμου διαδρομές, η απόσταση από το έδαφος των 202 χιλιοστών και το δυναμικό πλαίσιο παρέχουν πρόσθετη ασφάλεια και άνεση. Η βασική έκδοση του νέου MINI Countryman C διατίθενται με ζάντες ελαφρού κράματος σε διάφορα σχέδια και διάμετρο από 17 έως 21 ίντσες.
Στην προκειμένη περίπτωση, εμείς είχαμε στη διάθεσή μας τη βασική επιλογή των 17 ιντσών, που παίζει το ρόλο της στη συνολική εικόνα της άνεσης που εισπράττουν οι επιβαίνοντες- κάτι που προλάβαμε να δούμε έστω και για λίγο και θα πούμε παρακάτω. Για να μείνουμε λίγο ακόμα στα της σχεδίασης, που στη νέα τρίτη γενιά του μοντέλου, δίνει κάποια αντιφατικά “μηνύματα”.
Αν θεωρήσουμε πως το αμάξωμα έχει “σοβαρέψει”, η καμπίνα και πιο συγκεκριμένα το ταμπλό αλλά και πολλές λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με την εκμετάλλευση των χώρων, δίνουν το στίγμα της ανάλαφρης διάθεσης στην οποία έχουμε συνηθίσει από όλα τα μοντέλα της ΜΙΝΙ και όλες τις γενιές τους, φέρνοντας σε πολύ καλή ισορροπία το σύνολο σε ότι αφορά την αισθητική του.
Μάλιστα, στην προκειμένη περίπτωση, εδώ που στο ταμπλό δεσπόζει η στρογγυλή ΟLED οθόνη αφής με διάμετρο 240 χιλιοστά, τα πράγματα γίνονται όσο πιο σύγχρονα θα μπορούσαν για να προσελκύσουν το αγαπημένο κοινό της εταιρείας: τους νέους και τους εξοικειωμένους με την προηγμένη τεχνολογία. Το νέο κεντρικό όργανο με την υψηλής ποιότητας γυάλινη επιφάνεια επιτρέπει τον άνετο και διαισθητικό χειρισμό όλων των συστημάτων ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και υποβοήθησης οδήγησης μέσω αφής ή φωνητικών εντολών.
Τα MINI Experience Modes αλλάζουν την εμφάνιση του cockpit με ένα συνδυασμό οπτικού σχεδιασμού, φωτισμού περιβάλλοντος και ηχητικών μοτίβων. Όλες οι λειτουργίες οδήγησης μπορούν να ελέγχονται μέσω μπάρας διακοπτών MINI. Για πρώτη φορά, το Driving Assistant Plus προσφέρει στο MINI Countryman την επιλογή μερικώς αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 2 σε διαδρομές που μοιάζουν με αυτοκινητόδρομο.
Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να αφήσει τα χέρια του από το τιμόνι μέχρι την ταχύτητα των 60 km/h, με την προϋπόθεση ότι συνεχίζει να παρακολουθεί προσεκτικά την κυκλοφορία και παραμένει έτοιμος να επέμβει ανά πάσα στιγμή. Αυτά μαζί με πολλά ακόμα εντυπωσιακά τεχνολογικά στοιχεία, φέρνουν το νέο Countryman σε πλεονεκτική θέση, δίνοντας ένα πολύ καλό σημείο εκκίνησης για την εμπορική του πορεία.
Η διάθεση της MINI να προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών εξατομίκευσης, ξεκινά με την απλοποίηση των “κεντρικών” επιλογών έκδοσης από την οποία μπορεί να ξεκινήσει κανείς για να “χτίσει” το δικό του Countryman. Αυτές είναι οι Essential, Classic, Favoured και JCW. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, διατίθενται διαφορετικά φινιρίσματα αμαξώματος και οροφής, καθώς και διάφορα εσωτερικά χρώματα.
Κάνοντας τα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα με το νέο Countryman C, το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι το πιο “ανοιχτό” αποτύπωμα στο δρόμο, που δίνει ένα βαθμό μεγαλύτερου βάρους και σταθερότητας στο πάτημα, τονίζοντας καλοδεχούμενα την αυτοπεποίθηση. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι άμεσο και ακριβές, ενώ από τη σχεδίαση προκύπτει και “μήνυμα” με παραλήπτη τον οδηγό.
Η επιλογή της τοποθέτησης του επιλογέα για την κίνηση του αυτοκινήτου, σε μέγεθος τέτοιο που να του επιτρέπει να είναι δίπλα στη στενή οβάλ φάσα στο ταμπλό, είναι η πρώτη ένδειξη του… περιορισμού των “επεμβάσεων” από τη μεριά του οδηγού στα τεκταινόμενα που αφορούν την κίνηση του αυτοκινήτου. Αυτό, σε συνδυασμό με τη μη διάθεση paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων, σε φέρνει μπροστά στην επιβολή της απλοποίησης των διαδικασιών της οδήγησης.
Άλλωστε, εκεί πάει το πράγμα. Μόνο γκάζι και φρένο για το δυναμικό έλεγχο του αυτοκινήτου και ορισμένα προγράμματα προσαρμογής της απόδοσης ανάλογα τις συνθήκες που έχει να αντιμετωπίσει ο οδηγός. Αυτό είναι και τέλος. Προφανώς και σε πιο ακριβές εκδόσεις θα υπάρχουν ως έξτρα οι προαναφερθείσες “απουσίες” για να τις επιλέξει κανείς. Το βασικό μοντέλο όμως, δίνει το ξεκάθαρο μήνυμα της υπεραπλούστευσης προς όφελος της ευκολίας που όπως φαίνεται, προσελκύει το σύγχρονο κοινό της αυτοκίνησης.
Αυτά όμως θα τα αναλύσουμε και σε δεύτερο χρόνο. Οι πρώτες εντυπώσεις από το αυτοκίνητο, είναι θετικές καθώς όπως είπαμε, η ασφάλεια έχει τον πρώτο λόγο και αυτό γίνεται ξεκάθαρο αναλύοντας κάθε πτυχή του αυτοκινήτου: από το πάτημα που λέγαμε νωρίτερα, μέχρι και την άκρως “αμυντική” ρύθμιση των ηλεκτρονικών που τα οδηγεί να επεμβαίνουν γρήγορα και πειστικά ως προς τη διάθεσή τους για καταστολή των όποιων παρεκτροπών.
Ο κινητήρας με τους 170 ίππους είναι πρόθυμος και δίνει ανά πάσα στιγμή την αίσθηση της επάρκειας, μάλιστα χωρίς να ακούγεται ιδιαίτερα ακόμα και όταν πιέζεται, προφανώς λόγω της ενισχυμένης ηχομόνωσης που κάνει την παραμονή των επιβατών πιο απολαυστική στην καμπίνα. Η ισορροπία που προσφέρει η ρύθμιση της ανάρτησης, καταφέρνει και καλύπτει το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου, κρατώντας τις κλίσεις του στις στροφές, σε λογικά επίπεδα.
Οι επιδόσεις είναι καλές για οικογενειακή χρήση, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 8,3 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 212 χλμ./ώρα. Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του νέου Countryman C, είναι η τιμή αγοράς του. Η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ορίσει ως βασική τιμή τα 34.500 ευρώ, που με βάσει την πληρότητα του μοντέλου σε εξοπλισμό και τις ικανότητές του από την άποψη της απόδοσης, είναι αρκούντως δελεαστική.
Περισσότερα όμως θα έχουμε να πούμε μετά την πλήρη δοκιμή του αυτοκινήτου που θα έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε μέσα στο επόμενο διάστημα.
Πηγή: Sport24.gr