Φήμες θέλουν στην ατζέντα της συνάντησης Μητσοτάκη- Ερντογάν να υπάρχει και το Τούρκικο SUV
Η παραγωγή τούρκικου αυτοκινήτου ήταν για τη γειτονική χώρα και κυρίως για τον ηγέτη της, ένα θέμα μείζονος σημασίας. Επί μήνες, ο μηχανισμός προώθησης των σχετικών ειδήσεων από την Τουρκία, κρατούσε πολύ ψηλά το θέμα της παραγωγής που ξεκίνησε κάποια στιγμή μέσα στο 2022. Η Turkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) είναι το όνομα της εταιρείας που δημιουργήθηκε συνεργατικά.
Σε ελεύθερη μετάφραση, οι λέξεις που στα τούρκικα μας δίνουν το όνομα της εταιρείας, σημαίνουν κάτι σαν “Όμιλος Συνεργασίας για την παραγωγή Τούρκικου Αυτοκινήτου”. Το πρώτο μοντέλο που επιλέχθηκε να παρουσιαστεί, ήταν -προφανώς γιατί τα SUV έχουν μεγάλη απήχηση- το Τ10Χ. Είναι ένα πολυτελές αμιγώς ηλεκτρικό SUV, που διατίθεται σε δύο εκδόσεις μπαταρίας.
Ως όχημα μηδενικών ρύπων, έχει το δικό του ιδιαίτερο ενδιαφέρον, μια και μπορεί να “συνδεθεί” με πολιτικές προώθησης της πώλησης αυτοκινήτων του είδους, όπως είναι το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2” που είναι σε ισχύ στη χώρα μας (και θα είναι έως τον Απρίλιο του 2024). Οι παραδόσεις του TOGG T10X, έχουν ήδη ξεκινήσει με ρυθμό 300 αυτοκινήτων ανά μήνα και αξίζει να σημειωθεί πως με το εργοστάσιο στην περιοχή του Τζεμλίκ σε πλήρη λειτουργία, η ετήσια παραγωγή θα φτάσει τα 175.000 αυτοκίνητα.
Στο πρόγραμμα της TOGG είναι η δημιουργία γκάμας μοντέλων έως το 2030, η οποία θα περιλαμβάνει συνολικά 5 αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών. Για το T10X οι γνωστές μέχρι στιγμής προδιαγραφές, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, μια και πέραν της πολυτελούς υπόστασης του αυτοκινήτου, έχει και όλα όσα χρειάζεται για να σταθεί “απέναντι” στον ανταγωνισμό.
Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι 218 ίπποι και 350 Nm ροπής στη “βασική” του έκδοση, ενώ στο πλάνο υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση με 435 ίππους. Οι εκδόσεις μπαταρίας που είναι τώρα διαθέσιμες, προσφέρουν αυτονομία 314 και 523 χιλιομέτρων αντίστοιχα. Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός πως η τιμή του αυτοκινήτου στην τοπική αγορά, μοιάζει πολύ καλή.
Η βασική έκδοση κοστολογείται λίγο πάνω από τα 30.000 ευρώ. Όλα τα παραπάνω και με δεδομένη τη μικρή απόσταση μεταξύ των δύο χωρών, μπορεί να κάνει την Ελλάδα πολύ καλό “δέκτη” των προϊόντων της τούρκικης αυτοκινητοβιομηχανίας και δεν αποκλείεται στον απολογισμό της συνάντησης να ακουστεί πως ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν.
Κυβερνητικοί κύκλοι πάντως, θεωρούν σχεδόν βέβαιο το ότι μέσα στα επιχειρηματικά σχέδια που θα έρθουν προς συζήτηση στο πλαίσιο της πολύ σημαντικής αυτής συνάντησης μεταξύ των πολιτικών “αρχηγών” των δύο χωρών και των επιτελείων τους, είναι και η αναζήτηση πρόσφορου εδάφους για τη σύναψη συνεργασίας και την εξεύρεση αντιπροσώπου που θα αναλάβει την TOGG στην Ελλάδα.
Πηγή: Sport24.gr