Νέα σελίδα για την ΕΑΒ – Οι στόχοι και οι προκλήσεις του Υπ. Αμυνας και της νέας διοίκησης

 Νέα σελίδα για την ΕΑΒ – Οι στόχοι και οι προκλήσεις του Υπ. Αμυνας και της νέας διοίκησης

Με στόχο την ανάπτυξη της τεχνολογίας αλλά και να κλείσουν «παλαιοί λογαριασμοί» που αφορούν τη συντήρηση πτητικών μέσων, η ΕΑΒ περνώντας στο υπουργείο άμυνας, άλλαξε το Διοικητικό Συμβούλιο.

«Η υπάρχουσα κατάσταση στην ΕΑΒ δεν είναι παραδεκτή. Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο καλείται λοιπόν να διαπιστώσει πού ακριβώς βρίσκεται η ΕΑΒ. Να εξυγιάνει τα οικονομικά της, να ανατάξει την επιχείρηση// Ιδίως,  απέναντι στην Πολεμική Αεροπορία, αλλά και στο Ναυτικό και στην Αεροπορία του Στρατού μας», τόνισε ο Υπ. Εθνικής Άμυνας, Ν. Δένδιας.

Νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αναλαμβάνει ο πρώην Σύμβουλος Εθνικής ασφάλειας του πρωθυπουργού, Αντιναύαρχος ε.α. Αλέξανδρος Διακόπουλος.

Ο Νίκος Δένδιας μιλώντας στον Real FM σημείωσε ότι απαιτείται η άνθιση της αμυντικής βιομηχανίας κι αυτό μπορεί να γίνει και μέσω των ναυπηγείων. Ο υπουργός αναφέρθηκε εκτενώς και στα F-35 και στο γεγονός ότι η πολεμική αεροπορία έχει κληθεί πλέον να συνομιλήσει εκτενώς με τους Αμερικανούς ώστε να προσδιοριστεί επ’ ακριβώς η διαμόρφωση του ελληνικού «αόρατου» αεροσκάφους.

Νέα σελίδα για την ΕΑΒ

Πολεμική Αεροπορία δίχως την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία δεν μπορεί να υπάρξει είχε πει ο Νίκος Δένδιας πριν λίγες ημέρες. Στόχος του υπουργείου Εθνικής άμυνας είναι να δημιουργηθεί στην ΕΑΒ όλο εκείνο το «ερευνητικό/ τεχνολογικό οικοσύστημα» που θα ωθήσει τις Ένοπλες Δυνάμεις στη νέα εποχή.

Ως σημαίνοντες στόχοι για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΑΒ είναι η τήρηση του Εθνικού προγράμματος αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 στο επίπεδο Viper.

Απ’ εκεί και πέρα η τεχνολογία, τα νέα μέσα, όπως τα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη είναι ψηλά στην ατζέντα. Ήδη η ΕΑΒ σε συνεργασία με Πανεπιστημιακά ιδρύματα δουλεύει πάνω σε τέτοια εξοπλιστικά. Τα προγράμματα των UAV «Αρχύτας» και «Γρύπας» (οπλισμένο UAV), θέλουν από το υπουργείο άμυνας να τρέξουν ακόμη περισσότερο και να φανούν παραγωγικά αποτελέσματα.

Κάτι που ως τώρα θεωρείται προβληματικό είναι η συντήρηση πτητικών μέσων. Τα C-130, P-3B ORION, CANADAIR, SUPER PUMA τοποθετούνται από το υπουργείο Εθνική άμυνας ως «Υψηλής Εθνικής σημασίας» προγράμματα απόδοσης πίσω στην αεροπορία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν στην ΕΑΒ πάνω από 10 χρόνια C-130, ενώ το πρόγραμμα των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας που ξεκίνησε από το 2015 συνεχίζει να «καρκινοβατεί», όπως είχε δηλώσει, σχετικά πρόσφατα, ο πρώην υπουργός άμυνας.

 

Related post