Αρνητικό ρεκόρ πενταετίας για τα τροχαία δυστυχήματα στην Κρήτη

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας, σύμφωνα με τον πανελλήνιο σύλλογο”SOS- τροχαία Εγκλήματα”.
Εκπρόσωποι του συλλόγου σε μια ακόμη προσπάθεια να κινητοποιήσουν τις Αρχές μπροστά στην συνεχιζόμενη τραγωδία όπως είπαν, παρουσίασαν το μεσημέρι της Δευτέρας στο Ηράκλειο τις προτάσεις τους και τις θέσεις αναφορικά με το “φαινόμενο”, το οποίο δίνει στη χώρα μας μια ζοφερή “πρωτιά” μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ είναι δραματικά χρόνο με το χρόνο… Αντί η “εικόνα” στους δρόμους της Ελλάδας να βελτιώνεται, επιδεινώνεται.
Το 2023, 637 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους ελληνικούς δρόμους ,ενώ το 2024, αυξήθηκαν στους 665. Ποσοστό που αντιστοιχεί σε αύξηση θανάτων κατά 4,5% πανελλαδικά.
Στην Κρήτη ωστόσο, η κατάσταση παρουσιάζει εικόνα “εμφύλιας” σύγκρουσης και την κατατάσσει πρώτη σε τροχαία δυστυχήματα μεταξύ του συνόλου των ευρωπαϊκών Περιφερειών. Το 2023 στην Κρήτη σκοτώθηκαν στους δρόμους 39 συνάνθρωποί μας. Το 2024 έχασαν την ζωή τους 64. Ποσοστό αύξησης 65%. Κι όλα αυτά, λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου, Γιώργος Κουβίδης, γιατί “παρά την αυστηροποίηση του ΚΟΚ, η συνολική αντιμετώπιση των παραβατών παραμένει “χαλαρή”. “Δεν γίνεται”, λέει, “η εγκατάλειψη θύματος στην άσφαλτο να εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται ως πλημμέλημα, ενώ στις πλείστες των περιπτώσεων πρόκειται καταφανώς για κακουργηματική πράξη”. Ταυτόχρονα, επισημαίνει, ότι και στην Ελλάδα πρέπει να εφαρμοστεί μαζί με το αλκοτέστ και το ναρκοτέστ, όπως συμβαίνει ήδη στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. “Δεν γίνεται η ίδια η Αστυνομία να αποφαίνεται, ότι αλκοόλ και ναρκωτικά μαζί είναι υπεύθυνα για την πρόκληση του 50% του συνόλου των δυστυχημάτων και στην Ελλάδα να μην μπαίνουμε στη λογική ανίχνευσης ναρκωτικών στους οδηγούς”.
Από την πλευρά του το μέλος του ΔΣ του συλλόγου Μανώλης Σταυρουλάκης επισημαίνει ακόμη δύο παραμέτρους. “Δεν είναι μόνο οι νεκροί… Ας σκεφτούμε και τους ανθρώπους που καθίστανται ανάπηροι. Αριθμός, σχεδόν όμοιος μ’ αυτούς που πεθαίνουν. Κι ακόμη ας σκεφτούμε αυτούς που μένουν πίσω. Καμία πρόνοια γι’ αυτούς. Καμία κοινωνική υπηρεσία δεν τους στηρίζει. Εμείς σαν Σύλλογος λειτουργούμε ήδη στην Αθήνα κέντρο ψυχολογικής στήριξης και τώρα με την συνδρομή του δήμου ξεκινούμε ακόμη ένα στο Ηράκλειο”.
Και ο Νίκος Σταυρουλάκης, που έχασε τον γιό του σε τροχαίο με μοτοσικλέτα θέτει ακόμη μια παράμετρο. “Ας γίνει τακτικό μάθημα η οδηγική συμπεριφορά από το δημοτικό. Το παιδί μου το παρέσυρε οδηγός ΙΧ και το εγκατέλειψε. Αν φορούσε όμως το κράνος του, τον Πέτρο μου θα τον είχα εδώ μαζί μου. Είχε το κράνος του στη μηχανή, αλλά δεν το φορούσε…”.