Θ. Πλεύρης στο ΕΡΤNews για περιστατικό στην Πινακοθήκη: Σκοταδισμός είναι να παίρνεις το νόμο στα χέρια σου – Δεν θα γίνουμε Τεχεράνη, αλλά κι η ελευθερία κρίνεται

«Το μείζον για την κοινωνία είναι αύριο το πρωί οι πολίτες να βρίσκουν λύσεις στα προβλήματά τους. Τα πρόσωπα σίγουρα σηματοδοτούν έναν ρόλο, αλλά περισσότερο να σας πω πιστεύω το κομμάτι των προσώπων αφορά εμάς που είμαστε στην πολιτική» τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Θάνος Πλεύρης, μιλώντας στην εκπομπή Νewsroom και τους δημοσιογράφους Γιώργο Σιαδήμα και Στέλλα Παπαμιχαήλ, κληθείς να σχολιάσει ότι είναι εβδομάδα εξελίξεων και εβδομάδα που έχει να κάνει και με την επανεκκίνηση της κυβέρνησης.
Συγκεκριμένα ανέφερε « […] οι βουλευτές είμαστε σε μια άχαρη θέση γιατί παρακολουθούμε ένα ρεπορτάζ και δεν μπορούμε επειδή είναι ένα προνόμιο του πρωθυπουργού να τοποθετηθούμε. Επί της αρχής όμως αυτό που είναι η δική μου προσωπική άποψη είναι ότι όταν βλέπεις ότι κάποια πράγματα πρέπει ενδεχομένως να διορθωθούν, στην πραγματικότητα αναφέρεσαι στο να δεις πού υπάρχουν προβλήματα και πού πρέπει να βελτιώσεις πολιτικές. Η κυβέρνηση έχει κάνει ένα πολύ σημαντικό έργο όλο αυτό το διάστημα, αλλά είναι γεγονός ότι υπάρχουν τομείς που πρέπει να βελτιωθούμε καλύτερα. Άρα το μείζον για την κοινωνία, κατά την άποψή μου, είναι αύριο το πρωί οι πολίτες να βρίσκουν λύσεις στα προβλήματά τους. Τα πρόσωπα σίγουρα σηματοδοτούν έναν ρόλο, αλλά περισσότερο να σας πω πιστεύω το κομμάτι των προσώπων αφορά εμάς που είμαστε στην πολιτική. Την κοινωνία την αφορά οι πολιτικές που εφαρμόζονται να λύνουν τα προβλήματα».
Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «ο πρωθυπουργός θα κρίνει που χρειάζονται διορθώσεις, που χρειάζονται αλλαγές, που χρειάζονται απλώς ενισχύσεις».
Κληθείς να σχολιάσει ότι τυχόν ανασχηματισμός θα γίνει στον απόηχο των συγκεντρώσεων για τα Τέμπη ο κ. Πλεύρης είπε «σίγουρα στην τραγωδία των Τεμπών έχεις από τη μια πλευρά μια κοινή γνώμη που στο 80% σου προσάπτει ευθύνες, ότι δεν έχει γίνει σωστή διαχείριση και μάλιστα με σφοδρή κριτική[…] Βεβαίως αποδεχόμαστε ότι έχουν γίνει λάθη και δεν μπορείς να μην αποδεχτείς κάτι τέτοιο, όταν υπάρχουν και πορίσματα. Αυτό το οποίο δεν αποδεχόμαστε και προσπαθούμε να πείσουμε τους πολίτες είναι ότι τα τυχόν λάθη δεν σχετίζονται με σκοπιμότητα, δηλαδή ότι αποκλείουμε τελείως το κομμάτι της συγκάλυψης, αλλά πρέπει να γίνει μια δουλειά εκεί» ενώ συμπλήρωσε «προφανώς οι πολίτες παράλληλα θέλουν και στο κομμάτι των μεταφορών να δουν ότι πια μπορούμε να πούμε ότι έχουμε φτάσει σε ένα πλαίσιο και χρονοδιάγραμμα[…] σήμερα είναι η εισαγγελική πρόταση για το Μάτι. Παράλληλα, η Πολιτεία μετά το Μάτι έχει να επιδείξει ότι έχει ένα 112 που τουλάχιστον με αυτό το 112 προστατεύουμε πολίτες. Ένα 112 που έκανε η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Κάτι αντίστοιχο θέλουν οι πολίτες – δεν αναφέρομαι στους συγγενείς των θυμάτων που θέλουν και τη δικαίωση όπως και όλη η κοινωνία- να είμαστε και σε ένα πλαίσιο που να πεις ότι ναι, είμαστε σε ένα σημείο που πραγματικά πια έχουμε πάρει όλα αυτά τα μέτρα για να αποτραπεί οποιαδήποτε τέτοια τραγωδία».
«Τώρα σε αυτό που λέτε, η αντιπολίτευση λέει εκλογές. Όταν κάποιος σου ζητάει εκλογές, αυτομάτως πρέπει να δούμε ποια είναι η εναλλακτική. Αυτή τη στιγμή η πραγματικότητα είναι ως εξής: Από τη μια πλευρά έχεις μια Νέα Δημοκρατία, προφανώς στον 6ο χρόνο και με έντονη κριτική και με λάθη. Και από την άλλη έχεις μία ομάδα μία πρόταση για συγκυβέρνηση των προθύμων. Διότι όσοι υπέγραψαν την πρόταση μομφής ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά και Κωνσταντοπούλου είναι η εν δυνάμει κυβέρνηση που θέλουν να προτείνουν[…] τις 50 υπογραφές είχε το ΠΑΣΟΚ με τον ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί έπρεπε δηλαδή εκεί πέρα να προστεθεί η κυρία Κωνσταντοπούλου; […] Γιατί δεν προστέθηκε λόγου χάρη η Ελληνική Λύση άμα ήταν αριθμητικό το θέμα; Σημαίνει ότι στη Ζωή Κωνσταντοπούλου βλέπεις ένα άτομο το οποίο μπορείς να μιλήσεις προγραμματικά. Αυτό το επιχείρημα του ΠΑΣΟΚ θα είχε αξία άμα έλεγε παιδιά εμείς έπρεπε να βρούμε ένα κόμμα, αυτό βρήκαμε. Το κόμμα το βρήκαν, τους 50 βουλευτές τους είχαν. Εδώ επέλεξαν μια ευρύτερη διεύρυνση σε ένα πλαίσιο με ανθρώπους που αισθάνονται άνετα να μιλήσουν μαζί προγραμματικά. Εμείς λοιπόν θα το λέμε στον ελληνικό λαό ότι αυτή είναι η προγραμματική σύγκλιση του ΠΑΣΟΚ[…]» πρόσθεσε μεταξύ άλλων σε άλλο σημείο.
«Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκμεταλλεύεται τις ασυλίες που του δίνει το Σύνταγμα για να κάνει πράξεις παράνομες»
Κληθείς να σχολιάσει το περιστατικό με τον βουλευτή της ΝΙΚΗΣ στην Εθνική Πινακοθήκη ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ είπε μεταξύ άλλων « να ξεκινήσουμε από το αυτονόητο ότι είναι καταδικαστέα κάθε πράξη βανδαλισμού και ειδικά από βουλευτή, ο οποίος βουλευτής σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκμεταλλεύεται τις ασυλίες που του δίνει το Σύνταγμα για να κάνει πράξεις παράνομες. Το δεύτερο σκέλος είναι τώρα η τέχνη ως τέχνη και η έκθεση ως έκθεση. Προσέχετε γιατί η τέχνη προφανώς είναι ελεύθερη, δεν τίθεται εκεί το θέμα της συζήτησης. Το θέμα της συζήτησης όμως τίθεται και με συγχωρείτε και εγώ το θέτω, ότι κατά πόσο μπορεί στο πλαίσιο της ελευθερίας της τέχνης που είναι σεβαστό να μπορεί όχι σε μια ιδιωτική συλλογή, όχι σε κάτι το οποίο γίνεται σε έναν κλειστό κύκλο ιδιωτικό, αλλά κάπου που είναι προσβάσιμο στα σχολεία, Εθνική Πινακοθήκη[…] τα παιδιά μου που είναι παιδιά στο σχολείο, έχουν επισκεφτεί την Εθνική Πινακοθήκη. Εγώ λόγου χάρη, αν ήξερα ότι είναι να επισκεφθούν τέτοια έργα τέχνης, μπορεί να είχα μια αντίδραση. Άρα εγώ θεωρώ ότι εκεί πέρα θα πρέπει να υπάρχει μια προσοχή. Αν αύριο το πρωί ο Νικήτας Κακλαμάνης λόγου χάρη, θελήσει να πάρει αυτούς τους πίνακες, να τους βάλει στη Βουλή σαν βουλευτής θα αντιδράσω. Θα αντιδράσω σε τι; Όχι στο δικαίωμα του καλλιτέχνη να κάνει ότι θέλει, αλλά αντιστοίχως και αυτό με συγχωρείτε, κρίνεται[… ]όταν είναι δημόσιοι χώροι και είναι σε σκληρή επιρροή του κράτους οι επιλογές τις οποίες κάνει η κάθε Εθνική Πινακοθήκη κρίνονται[…] Οπότε το να μπορούμε εμείς να κρίνουμε ότι δεν θέλουμε να υπάρχει μια προσβολή και εν μέσω Σαρακοστής, που έχει κι αυτό μια αξία με συγχωρείτε δηλαδή, δεν είμαστε σε έναν ουδέτερο χρόνο. Για όσους πιστεύουμε στον Χριστό και στην Παναγία, η Σαρακοστή είναι από τις πιο κρίσιμες περιόδους[…] γιατί εγώ σας λέω αύριο το πρωί, στο όνομα της ελευθερίας της τέχνης, κάποιος μπορεί να πει ότι εγώ έρχομαι και ένα έγκλημα το οποίο έχει γίνει κατά της ανθρωπότητας το εγκωμιάζω, ότι παίρνω και κάνω μια έκθεση ζωγραφικής για τον Χίτλερ εγκωμιαστική. Ο καλλιτέχνης θα σου πει ελευθερία έκφρασης. Δεν μπορούμε όμως εμείς να κρίνουμε ότι αυτό το κομμάτι της ελευθερίας έκφρασης δεν θέλουμε να προβάλλεται σε ένα δημόσιο χώρο; […] Η θρησκεία μας δεν κινδυνεύει. Και προφανώς δεν κινδυνεύει από τον κάθε καλλιτέχνη που προσπαθεί ενδεχομένως να βγάλει τα εσώψυχά του σε έναν πίνακα. Ό,τι θέλει κάνει ο καλλιτέχνης. Δεν θα μπω να το κρίνω. Η Παναγία μας, ο Χριστός μας δεν κινδυνεύουν. Το να πεις όμως ότι εγώ, σεβόμενος τους πιστούς στους οποίους υπάρχουν, σεβόμενος και τα χρήματα τα οποία πληρώνουν οι ίδιοι αυτοί οι πιστοί, καταλαβαίνω ότι θα πρέπει να υπάρχει μία μεγαλύτερη προσοχή. Με συγχωρείτε, εγώ δεν το θεωρώ ούτε οπισθοδρόμηση, δεν το θεωρώ ούτε σκοταδισμό. Σκοταδισμός είναι να πηγαίνεις και να καταστρέφεις. Σκοταδισμός είναι να παίρνεις το νόμο στα χέρια σου. Δεν θα γίνουμε Τεχεράνη. Προφανώς στη Δύση υπάρχει η ελευθερία να κρίνεις όλα τα παραπάνω. Αλλά κι αυτή η ελευθερία κρίνεται[…]».