Το BMW Group προάγει την κυκλική οικονομία με τις μπαταρίες υψηλής τάσης- Ανακύκλωση σε “πρώτο χρόνο”
Καθώς η ηλεκτρική κινητικότητα συνεχίζει να αναπτύσσεται, η ανακύκλωση των μπαταριών υψηλής τάσης αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία.
Μετά την επιτυχημένη εφαρμογή ενός συστήματος ανακύκλωσης κλειστού βρόχου για την επαναχρησιμοποίηση πρώτων υλών από μπαταρίες υψηλής τάσης που υλοποιήθηκε από την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive Joint Venture (BBA) στην Κίνα το 2022, το BMW Group έχει κατακτήσει ένα νέο σημαντικό ορόσημο. Την 1η Νοεμβρίου 2024, ξεκίνησε πανευρωπαϊκή συνεργασία με την SK tes, η οποία αποτελεί κορυφαίο προμηθευτή καινοτόμων λύσεων για τον τεχνολογικό κύκλο ζωής ενός προϊόντος.
Η ειδική διαδικασία ανακύκλωσης ανακτά κοβάλτιο, νικέλιο και λίθιο από τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες, τα οποία στη συνέχεια επιστρέφουν στην αλυσίδα αξίας για την κατασκευή νέων μπαταριών. Αυτό το σύστημα κλειστού βρόχου πρόκειται να επεκταθεί στην περιοχή ΗΠΑ-Μεξικού-Καναδά ήδη από το 2026. Η μακροχρόνια συνεργασία του BMW Group με την SK tes επιτρέπει την άμεση συμμετοχή του στις διαδικασίες ανακύκλωσης σε πρακτικό επίπεδο, ανατροφοδοτώντας τα τμήματα ανάπτυξης με πολύτιμες πληροφορίες.
Στο μέλλον, όσες μπαταρίες υψηλής τάσης από τα τμήματα ανάπτυξης και παραγωγής καθώς και από τις ευρωπαϊκές αγορές του BMW Group δεν είναι πλέον κατάλληλες για χρήση θα παραδίδονται στην SK tes, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα προς μια αποδοτική και βιώσιμη κυκλική οικονομία στον τομέα των μπαταριών. Στη συνέχεια, η SK tes θα μετατρέπει αυτές τις παλιές μπαταρίες σε μέταλλα υψηλής ποιότητας, τα οποία θα επαναχρησιμοποιούνται στην παραγωγή νέων μπαταριών.
Κατά τη διαδικασία αυτή, οι μπαταρίες υποβάλλονται σε μηχανικό τεμαχισμό όπου τα μέταλλα συλλέγονται για τη δημιουργία ενός υλικού που ονομάζεται μαύρη μάζα. Τα πολύτιμα στοιχεία, όπως το νικέλιο, το λίθιο και το κοβάλτιο, ανακτώνται μέσω μιας εξαιρετικά αποδοτικής χημικής διαδικασίας που ονομάζεται υδρομεταλλουργία. Αυτές οι δευτερογενείς πρώτες ύλες θα αξιοποιηθούν, μεταξύ άλλων, στο νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης GEN 6.
Πηγή: Sport24.gr