Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό πόλης Leapmotor T03 που κοστίζει κάτω από 16 χιλιάδες ευρώ
Με ηλεκτρική αυτονομία 265 χιλιομέτρων, με ισχύ 95 ίππων, με διαστάσεις που το καθιστούν μαζί ευέλικτο στην πόλη και ικανό να χωρά τέσσερις επιβάτες και με απρόσμενη ποιότητα και εξοπλισμό, το μικρό κινεζικό Leapmotor T03 δείχνει να αξίζει περισσότερο από όσο δείχνει η τιμή των 15.844 ευρώ (με την κρατική επιδότηση).
Η Leapmotor είναι μεν μια νέα και κινεζική εταιρεία, θεμελιωμένη το 2015, όμως δεν έχει πέσει ως αλεξιπτωτιστής στην Ευρώπη μετά το πολύωρο υπερπόντιο ταξίδι της. Το 21% της εταιρείας ανήκει στον όμιλο Stellantis (Peugeot, Citroen, Fiat, Opel κ.λπ.), ο οποίος δαπάνησε 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ για το μερίδιο αυτό.
Εν συνεχεία, δημιουργήθηκε ηLeapmotor International, μια κοινοπραξία της οποίας το 51% ανήκει στη Stellantis, με σκοπό να προσαρμόζει τα Leapmotor για την ευρωπαϊκή αγορά και να τα εισάγει στην ήπειρό μας (παρέχοντας έτσι και εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στα ανταλλακτικά από την αποθήκη της εταιρείας στην Ιταλία).
Έτσι, τα ευρωπαϊκά Leapmotor μέσω της Stellantis αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες και τις οικονομίες κλίμακας των Κινέζων στην ηλεκτροκίνηση σε μια εποχή λυσσαλέου ανταγωνισμού, ενώ διατίθενται και μέσω του δικτύου της Stellantis στις ευρωπαϊκές χώρες. Ανάμεσα σε αυτές είναι και η Ελλάδα, καθώς στη χώρα μας εισάγονται από την Italian Motion – επίσημο εισαγωγέα των Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Abarth και Fiat Professional.
Οπότε, τα Learmotor δεν είναι καθόλου μετέωρα: υπάρχει ένα υπόβαθρο και μια εγγύηση πίσω τους, και αυτό είναι σημαντικό να το γνωρίζουμε. Ένα δεύτερο σημαντικό στοιχείο έχει να κάνει με τις οικονομίες κλίμακας, την πρόσβαση στις πρώτες ύλες των μπαταριών και την πρόοδο των Κινέζων στην ηλεκτροκίνηση – που μαζί επιτρέπουν την εισαγωγή του Τ03 στη χώρα μας στην τιμή των 20.900 ευρώ (με την προσφορά), που είναι εξαιρετική πριν καν πέσει στα 15.844 € με την επιδότηση του “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ”.
Με την επιδότηση, λοιπόν, το Leapmotor T03 είναι το πιο φθηνό ηλεκτρικό και πιο φτηνό mini πεντάθυρο αυτοκίνητο πόλης, με μήκος 3,62 μέτρων, με χώρο ρεαλιστικά για τέσσερις επιβάτες, με αναπάντεχα πλούσιο εξοπλισμό, και με κινητήρα 95 ίππων και μπαταρία 37,3 kWh που του προσδίδει αυτονομία 265 km με κάθε πλήρη φόρτιση. Πόσο καλό, όμως, είναι στην πραγματικότητα;
Leapmotor T03: Σχεδιασμός
Ο σχεδιασμός του μαρτυρά ότι με το Τ03 αγοράζει κανείς ένα χαμηλών τόνων αυτοκίνητο πόλης, χωρίς εξαλλοσύνες, ταγμένο στη χρηστικότητα και τη καθημερινότητα παρά στην εικόνα και την επίδειξη. Είναι λιτό στις γραμμές του, στρογγυλεμένο και συμπαθητικό, με μινιμαλιστική αισθητική τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό του.
Τα μαύρα πλαστικά που αγκαλιάζουν τους θόλους και καλύπτουν τα μαρσπιέ του δίνουν μια ανεπαίσθητη Crossover αίσθηση, δημιουργώντας μια όμορφη αισθητική σύνδεση με το μαύρο χρώμα της γυάλινης πανοραμικής (!) οροφής, των πλαισίων των παραθύρων και του λεπτού “φιλέτου” που συνδέει τα πίσω φωτιστικά σώματα.
Η Leapmotor θέλησε, εμφανώς, με το τετραγωνισμένο σχήμα της καμπίνας να κάνει το T03 όσο το δυνατόν πιο ευρύχωρο γινόταν για τέσσερις επιβάτες. Αυτή είναι μια πρόκληση για ένα citycar 3,62 μέτρων και 2,4 μέτρων μεταξονίου, αλλά σε μεγάλο βαθμό επετεύχθη καθώς είναι μικροί οι συμβιβασμοί που θα πρέπει να κάνουν (κυρίως στα γόνατά τους) οι δύο πίσω επιβάτες, για να χωρέσουν.
Δεν θα ήταν άσχημο να υπήρχαν λίγο περισσότεροι χώροι για μικροαντικείμενα. Ούτε να ήταν λίγο μεγαλύτερο το άνοιγμα της πόρτας του πορτ-μπαγκάζ των 210 λίτρων, και να υπήρχε και μια εταζέρα για να κρύβει το περιεχόμενό του.
Leapmotor T03: Εσωτερικό
Κατά τα άλλα, στο εσωτερικό είναι δεδομένο ότι θα πρέπει -σε αυτό το εύρος τιμής- να περιμένει κανείς λίγο πιο σκληρά πλαστικά και λίγο πιο λεπτά καθίσματα. Όμως, στο Τ03 τίποτα από τα δύο δεν ισχύει σε ενοχλητικό βαθμό: τα υλικά δεν απογοητεύουν και τα καθίσματα δεν είναι άβολα.
Εξάλλου, όλα δείχνουν καλύτερα χάρη στον αρκετά ευχάριστο και απέριττο σχεδιασμό, και στο φως που αφήνει να μπει η υπέροχη φιμέ πανοραμική οροφή 42 ιντσών (που καλύπτεται από ηλεκτρικά κινούμενο σκιάδιο τις μέρες με υπερβολικά δυνατό ήλιο).
Η κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών για τα πολυμέσα, τη συνδεσιμότητα και την πλοήγηση βρίσκεται -ασυνήθιστα- χαμηλά στο κέντρο του ταμπλό, κάτω από την κεντρική γραμμή των αεραγωγών. Αριστερά της, πίσω από το τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 8 ιντσών, με αρκετά καλαίσθητα γραφικά.
Leapmotor T03: Κινητήρας & αυτονομία
Το concept του Τ03 είναι μια μικρή μπαταρία (χωρητικότητας 37,3 kWh) προκειμένου να κρατηθεί χαμηλά το βάρος, σε συνδυασμό με έναν δυνατό ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 95 ίππους. Ο συνδυασμός αυτός κάνει το κινεζικό citycar ιδιαίτερα ζωηρό στην πόλη, συμβάλλει στην ευελιξία του, και το καθιστά ασφαλές όταν υπάρχει η ανάγκη μιας σβέλτης επιτάχυνσης με τα 158 Nm της ροπής του.
Το βάρος των 1.175 κιλών -χαμηλό για τα δεδομένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων- κρατά τον έλεγχο της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας (στις 11-12 kWh/100km), σε σημείο που τα 265 χιλιόμετρα της αυτονομίας σύμφωνα με τις μετρήσεις του WLTP να επιτυγχάνονται άνετα σε ρεαλιστικές συνθήκες. Σε αυτό βοηθά και το σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας από το φρενάρισμα – παρότι αυτό δεν δύναται να ρυθμιστεί από τον οδηγό.
Μάλιστα στο πεδίο δράσης του αυτοκινήτου, στην πόλη, με λίγη προσοχή μπορεί να δει κανείς ακόμα και 300 χιλιόμετρα αν διαλέξει στο προφίλ οδήγησης Eco – που δίνει την εντολή στο πεντάλ του γκαζιού να γίνει (αρκετά) πιο ράθυμο. Τα άλλα δύο προφίλ είναι το Standard και το Sport – όπου το δεύτερο αξιοποιεί όλη τη δύναμη του ηλεκτρικού μοτέρ.
Όσον αφορά στη φόρτιση της μπαταρίας, σε ταχυφορτιστή το Leapmotor T03 έχει τη δυνατότητα φόρτισης με 45 kW – που σημαίνει ότι για την πλήρωση της μπαταρίας σε ποσοστό 30-80% χρειάζεται 36 λεπτά. Σε πρίζα AC 6,6 kW για το ίδιο ποσοστό απαιτεί 3,5 ώρες.
Leapmotor T03: Στο δρόμο
Με τελική ταχύτητα 130 km/h το T03 μπορεί χωρίς κανένα πρόβλημα να κινείται και στον αυτοκινητόδρομο, και να κάνει κοντινά (μέχρι τον επόμενο φορτιστή) ταξίδια. Οι ριπές του ανέμου δεν θα αποτελέσουν πρόβλημα, ούτε η ποιότητα της κύλισης των μικρών τροχών των 15 ιντσών.
Σε γενικές γραμμές, όπως είναι φυσικό, πρώτα και κύρια το Leapmotor T03 έχει σχεδιαστεί ως ένα πρακτικό αυτοκίνητο πόλης με άνετη ανάρτηση για την καθημερινότητα και ευκολία στην οδήγηση – στην οποία συμβάλλει και το πολύ ελαφρύ τιμόνι στις ρυθμίσεις Comfort και Standard, καθώς φυσικά και το αυτόματο κιβώτιο και η κάμερα οπισθοπορείας.
Στο προφίλ Sport είναι καλύτερη η πληροφόρηση από το τιμόνι, η απόκριση του γκαζιού είναι η βέλτιστη και το κινεζικό citycar μπορεί να ανεβάσει λίγο το ρυθμό χωρίς οι αναμενόμενες κλίσεις του αμαξώματός του να επιφυλάσσουν δυσάρεστες εκπλήξεις. Όμως, φυσικά, δεν είναι αυτός ο σκοπός του αυτοκινήτου – απλά μπορεί να ανταπεξέλθει αξιοπρεπώς, με τη βοήθεια και των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης.
Leapmotor T03: Συμπέρασμα
Δεν χωρά αμφιβολία ότι, ειδικά για την τιμή των 15.844 ευρώ (με την επιδότηση και την προωθητική ενέργεια της εταιρείας) και με εγγύηση 5 ετών για τα μηχανικά μέρη και 8 ετών για τη μπαταρία, το Leapmotor T03 είναι ένα αξιόλογο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Εύκολο και άνετο, ικανό να αντέχει ακόμα και για μία εβδομάδα με μία φόρτιση αν δεν κάνετε πολλά χιλιόμετρα.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει ο πλούσιος εξοπλισμός του, που εκτός από τις ψηφιακές οθόνες, την κάμερα οπισθοπορείας, τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης και τη μεγάλη γυάλινη οροφή, παρέχει και πλειάδα συνολικά 10 ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού – προσφέροντας ακόμα και adaptive cruise control μαζί με το αυτόματο φρενάρισμα ή την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας μεταξύ άλλων.
Leapmotor T03
- Κινητήρας: Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
- Μπαταρία: 37,3 kWh
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
- Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
- Ισχύς: 95 ίπποι
- Ροπή: 158 Nm
- 0-100 km/h: 12,7 sec
- Τελική ταχύτητα: 130 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 13,6 kWh/100 km
- Αυτονομία (WLTP): 265 km
- Φόρτιση: 3:30 ώρες (7 kW, 30-80%) / 36 λεπτά (DC 45 kW, 30-80%)
- Εκπομπές CO2: 0 g/km
- Μήκος: 3,620 m
- Μεταξόνιο: 2,400 m
- Βάρος: 1.175 kg
- Χώρος αποσκευών: 210 lt
- Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
- Τιμή: 15.844 € (με την κρατική επιδότηση)
Πηγή: Sport24.gr