Αυτά είναι τα νέα C4 ΚΑΙ C4 X- Μετά το SUV C3 η νέα εποχή άνεσης της Citroën συνεχίζεται εντυπωσιακά
Τα νέα C4 και C4X ξεκινούν το εμπορικό τους λανσάρισμα στην Ελληνική αγορά καθώς θα είναι διαθέσιμα σε όλες τις εκθέσεις διανομέων του πανελλαδικού δικτύου της μάρκας έως τις 15 Φεβρουαρίου.
Η Citroën με την ευκαιρία της έκθεσης αυτοκινήτου του Παρισιού, παρουσίασε σε παγκόσμια πρώτη τα νέα C4 και C4 X, ανανεώνοντας έτσι εντελώς τη γκάμα των μοντέλων της στο segment C. Η μάρκα συνεχίζει έτσι την εξαιρετικά δυναμική της πορεία. Μέσα σε ένα χρόνο, η Citroën ανανέωσε τη γκάμα των επαγγελματικών οχημάτων της, αναβάθμισε το Berlingo και το SpaceTourer, άλλαξε τα δεδομένα στο segment B, με το νέο C3 και το νέο C3 Aircross, και επιπλέον επαναλανσάρει 2 σημαντικά μοντέλα της, στην κατηγορία C.
Το C4, που κυκλοφόρησε στα τέλη του 2020, κατέλαβε το πρώτο εξάμηνο του 2024, τη 2η θέση στην Ευρώπη στη σημαντική κατηγορία των compact σεντάν του segment C, για όλους τους τύπους κινητήρων. Προσιτό και ευέλικτο, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να βρουν την καλύτερη προσφορά για τις ανάγκες τους, κατέλαβε την 3η θέση στην αγορά των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Πρωτοπόρος στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του segment C, εξακολουθεί να βρίσκεται στο Top 5 σήμερα, με μια καλά διαρθρωμένη προσφορά που είναι ταυτόχρονα προσιτή και οικονομική.
Το C4 X, που κυκλοφόρησε το 2023, ξεκίνησε πολύ δυνατά στη Μέση Ανατολή, και ιδιαίτερα στην Τουρκία. Η εξέλιξή του θα επιταχύνει την εξάπλωσή του, και θα αποτελέσει περισσότερο από ποτέ, μία ακόμα ευκαιρία στην Ευρωπαϊκή αγορά. Σήμερα, τα C4 και C4 X παρουσιάζονται με σημαντικές αλλαγές, αποκτώντας ωριμότητα και χαρακτήρα, και αξιοποιώντας τα διαχρονικά τους πλεονεκτήματα, όπως η άνεση και η ευρυχωρία στο εσωτερικό. Διατήρησαν τη δική τους ταυτότητα, βασιζόμενα σε ένα concept που συνδυάζει διαφορετικούς αυτοκινητιστικούς κόσμους, ενώ ταυτόχρονα αλλάζουν την εικόνα τους, διαθέτοντας περισσότερη ρευστότητα, ισορροπία και ομοιογένεια.
Με αυτόν τον τρόπο, η μάρκα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών αυτής της κατηγορίας που αναζητούν περισσότερη απλότητα, ένταση, νεωτερισμό και δύναμη, με ένα μοντέλο που δείχνει εντονότερη παρουσία στο δρόμο. Και στα δύο μοντέλα, το μπροστινό μέρος έχει αλλάξει, ενσωματώνοντας το νέο λογότυπο και τη νέα ταυτότητα της μάρκας. Στο C4, το πίσω μέρος έχει επίσης εξελιχθεί με στόχο τη μεγαλύτερη καθαρότητα και περισσότερη ουσία, ενώ το C4 X διατηρεί το ήδη εξαιρετικά ελκυστικό fastback στυλ του αμαξώματός του.
Αυτή η αλλαγή στη σχεδίαση συνοδεύεται από βελτιωμένο επίπεδο άνεσης στην οδήγηση, με την υιοθέτηση νέων επανασχεδιασμένων καθισμάτων τεχνολογίας Citroën Advanced Comfort, και ενός νέου ψηφιακού πίνακα οργάνων με οθόνη 7″ που συμπληρώνει την οθόνη αφής των 10″. Αυτά τα χαρακτηριστικά συμπληρώνονται από την ανάρτηση Citroën Advanced Comfort, την μοναδική ευρυχωρία σε όλες τις θέσεις, και τα 20 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, που είναι πραγματικά χρήσιμες στην καθημερινή οδήγηση. Σαφώς, ένα ταξίδι με το C4 ή το C4 X είναι μια μοναδική εμπειρία ηρεμίας.
Στην Ευρώπη, αυτή η αλλαγή συνοδεύεται από μια σειρά κινητήρων που έχει σαν βάση την ηλεκτροκίνηση, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να περιορίζουν τις εκπομπές του CO2 και να βελτιστοποιήσουν τα έξοδά τους. Παράλληλα με τις δοκιμασμένες ηλεκτρικές εκδόσεις 100 και 115 kW, οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν από τα νέα μοντέλα Hybrid 100 και 136. Τα νέα Citroën C4 και C4 X, χαράζουν μια νέα πιο μοντέρνα πορεία, αντανακλώντας χαρακτήρα και ωριμότητα.
Ο μπροστινός προφυλακτήρας ενσωματώνει μια μοντέρνα εισαγωγή αέρα πάνω από την εμπρός προστατευτική ποδιά που είναι εμπνευσμένη από τα SUV, σε απόχρωση Γκρι Mercury στις εκδόσεις YOU και PLUS, ή Silver Chrome στην έκδοση MAX. Το μπροστινό κάθετο μέρος είναι εξαιρετικά δομημένο, με έντονη έκφραση χαρακτήρα που ξεχωρίζει η θέση του νέου λογότυπου. Τα έγχρωμα κλιπ σε καθαρό μαύρο ή χρυσό σατέν είναι τοποθετημένα κάθετα στην επιφάνεια του προφυλακτήρα, υπογραμμίζοντας τη νέα δομή και σιγουριά που εμπνέει το μπροστινό μέρος.
Στο πίσω μέρος του νέου Citroën C4, η απλότητα και η σαφήνεια έχουν γίνει πλέον χαρακτηριστικό γνώρισμα του νέου στυλ, εξαλείφοντας κάθε περιττή διακοσμητική λεπτομέρεια και αφήνοντας μόνο τα απαραίτητα. Η σύνδεση μεταξύ του κάτω μέρους της 3ης πίσω κολόνας και των πίσω φώτων έχει γίνει πιο κομψή και εμφανής, συμβάλλοντας στη συνολική αεροδυναμική απόδοση του C4. Τα πίσω φώτα, τα βασικά στοιχεία αυτής της πλευράς, έχουν σχεδιαστεί για να ταιριάζουν με την εικόνα του εμπρός μέρους, ενώ δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους στο πίσω μέρος του οχήματος.
Η μαύρη λωρίδα, σε γυαλιστερό φινίρισμα, που συνδέει τα πίσω φώτα, προσθέτει αισθητική γοητεία και χρησιμεύει ως φόντο στο λογότυπο της Citroën. Το νέο C4 X δεν απαιτούσε σημαντικές αλλαγές στο πίσω μέρος. Το πορτμπαγκάζ, με το κάθετο τμήμα του να έχει κλίση προς τα εμπρός, τονίζει τον δυναμισμό του αυτοκινήτου. Τα LED πίσω φώτα ταιριάζουν αισθητικά με τα εμπρός, πλαισιώνουν το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ και η υιοθέτηση του νέου λογότυπου υπογραμμίζει το συνολικό αποτέλεσμα.
Τα καθίσματα τεχνολογίας Advanced Comfort έχουν επανασχεδιαστεί με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου άνεσης στο εσωτερικό. Η αίσθηση της άνεσης παρέχεται ακόμα και από την εμφάνιση των καθισμάτων με την ειδική επένδυση, που προδιαθέτουν τους επιβάτες για ένα άνετο ταξίδι. Την άνεση των καθισμάτων εγγυάται και το επιπρόσθετο αφρώδες γέμισμα με πάχος 15mm, παρέχοντας την αίσθηση καλωσορίσματος, από τη στιγμή που κάποιος μπει και καθίσει στην καμπίνα.
Η άνεση γίνεται άμεσα αισθητή χάρη στο υψηλής πυκνότητας αφρώδες υλικό του γεμίσματος του εσωτερικού του καθίσματος, παρέχοντας μια πιο ευχάριστη οδηγική εμπειρία, ακόμη και σε πολύωρα ταξίδια. Η θέση του σώματος είναι και αυτή βελτιωμένη λόγω καλύτερης πλευρικής στήριξης, ενώ στο κάθισμα του οδηγού διατίθεται και η δυνατότητα ρύθμισης του ύψους και οσφυϊκή υποστήριξη. Σε συνδυασμό με την καινοτόμα ανάρτηση Advanced Comfort, αυτά τα καθίσματα προσφέρουν απόλυτη άνεση, μετατρέποντας κάθε ταξίδι σε μια ήρεμη, χαλαρωτική εμπειρία.
Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιεί τη λύση των Progressive Hydraulic Cushions (υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης), τα οποία απορροφούν τις ανωμαλίες του οδοστρωματος, δίνοντας την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο κινείται πάνω σε ένα ιπτάμενο χαλί. Είναι μια σημαντική πρόοδος στα παραδοσιακά συστήματα ανάρτησης, παρέχοντας μια πιο ήρεμη οδηγική εμπειρία, και απλοποιώντας τη ζωή των επιβατών. Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν φυσικά και το ταμπλό, με την υιοθέτηση ενός ολοκαίνουργιου ψηφιακού πίνακα οργάνων με οθόνη HD 7″ πίσω ακριβώς από το τιμόνι.
Η συγκεκριμένη οθόνη συνδέεται με το σύστημα της δικτυωμένης πλοήγηση 3D πλοήγηση, προαιρετικά στην έκδοση Plus, και στάνταρ στην έκδοση Max. Αυτή η νέα δυνατότητα προσφέρει μια βελτιωμένη αίσθηση ποιότητας στα C4 και C4 X, χάρη στα μοντέρνα γραφικά του Interface που συμπληρώνει την οθόνη αφής 10″. Αυτός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει σχεδιαστεί για να παρέχει άριστη ευκρίνεια και εύκολη ανάγνωση των πληροφοριών. Συμπληρώνεται από έγχρωμο σύστημα head-up-display που εμφανίζει βασικές πληροφορίες του αυτοκινήτου σε μία αναδυόμενη οθόνη, μειώνοντας την καταπόνηση των ματιών, και βελτιώνοντας την ασφάλεια. Το τιμόνι διαθέτει το νέο λογότυπο της μάρκας.
Τα C4 και C4 X προσφέρουν ένα σύστημα infotainment τελευταίας γενιάς με γρήγορη και εργονομική 3D πλοήγηση. Αυτό το εξαιρετικά εύκολο στη χρήση του interface χρησιμοποιεί μία οθόνη αφής HD 10″ και μπορεί να εξατομικευθεί πλήρως από το χρήστη, χάρη στο σύστημα “widget”. Επιπλέον, τα C4 και C4 X προσφέρουν τη λειτουργία ChatGPT, που εξελίχθηκε από την OpenAI, και είναι ενσωματωμένη στο σύστημα infotainment, χάρη στο σύστημα αναγνώρισης φωνής και ήχου του SoundHound και διατίθεται μέσω του πακέτου “Connect Plus”.
Με το ChatGPT, η Citroën εισάγει ένα νέο εργαλείο δημιουργίας τεχνητής νοημοσύνης, που κάνει τη φωνητική αναγνώριση ακόμα πιο άνετη και φυσική, και ενισχύει την άνεση στην καμπίνα, μέσω ενός ψηφιακού βοηθού που προσφέρει έναν έξυπνο και διαδραστικό χώρο διαβίωσης, διευκολύνοντας την καθημερινότητά σας. Η λειτουργία του ChatGPT είναι διαθέσιμη σε κάποιες χώρες της Ευρώπης, θα είναι διαθέσιμη και στην Ελλάδα στο προσεχές μέλλον.
Τα νέα C4 και C4X διαθέτουν μέχρι και 20 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (Advanced Driver Assistance Systems / ADAS), που φροντίζουν για την ασφάλεια κατά την οδήγηση. Επιπρόσθετα, τα νέα C4 και C4X εφοδιάζονται επίσης και με σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ειδοποίηση για διάλειμμα για καφέ, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, αυτόματη εναλλαγή φώτων πορείας-προβολέων, διευρυμένη αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, ορίου ταχύτητας και συστάσεις τήρησης ορίων ταχύτητας.
Φυσικά, στα νέα C4 και C4X, διατηρούνται όλα τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά άνεσης.
Το νέο C4 βασίζεται στις ίδιες αρχές ενός ευέλικτου μοντέλου της κατηγορίας compact, καθώς διαθέτει πρακτικές εξωτερικές διαστάσεις και ευρύχωρο εσωτερικό:
• Μεταξόνιο 2,670mm, που εξασφαλίζει 198mm χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, τιμή που κατατάσσει το μοντέλο στα Best in Class.
◦ εξωτερικό πλάτος 1,800mm, που σημαίνει άνετη φιλοξενία τριών επιβατών στο πίσω κάθισμα με πλάτος στο ύψος των ώμων 1,380mm και 1,440mm πλάτος στο ύψος των αγκώνων.
◦ 380 λίτρα χωρητικότητα πορτμπαγκάζ με χαμηλό κατώφλι (715mm) και κάθετες πλευρές για ευκολότερη φόρτωση.
◦ Πάτωμα χώρου αποσκευών δυο επιπέδων που αυξάνει τη χωρητικότητα στα 1.250 λίτρα, με αναδίπλωση του πίσω καθίσματος
◦ Πλευρικά άγκιστρα για κρέμασμα τσαντών και θυρίδα για τα πέδιλα του σκι ή για μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους.
Το νέο C4X αποτελεί έναν αξιοζήλευτο συνδυασμό κομψού design και ρεαλιστικής λειτουργικότητας, ενώ διατηρεί τα πλεονεκτήματα μιας αρχιτεκτονικής σχεδιασμένης για άνεση και αισθητική. Παρακάτω, μία σύνοψη των πλεονεκτημάτων του :
◦ Χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών: 198mm, κορυφαία τιμή στην κατηγορία του.
◦ Κλίση πλάτης πίσω καθίσματος: 27 μοίρες, για ξεκούραστη στάση του σώματος.
◦ Εξωτερικό πλάτος: 1.800mm, που σημαίνει άνετη φιλοξενία τριών επιβατών στο πίσω κάθισμα.
◦ Πλάτος στο ύψος των ώμων πίσω: 1.366mm και πλάτος στο ύψος των αγκώνων: 1.440mm, για άπλετους προσωπικούς χώρους.
◦ Το ευρύχωρο πορτμπαγκάζ είναι ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα, ανεξάρτητα από τον κινητήρα:
χωρητικότητα πορτμπαγκάζ: 510 λίτρα, που ικανοποιεί τις ανάγκες των επαγγελματιών και των ιδιωτών.
Μέγιστο πλάτος χώρου αποσκευών: 1.010mm μεταξύ θόλων, για εύκολη φόρτωση.
Τα νέα C4 και C4 X είναι ένα άριστο παράδειγμα της απάντησης της Citroën στις προκλήσεις της ενεργειακής μετάβασης. Παρέχουν αποτελεσματικά συστήματα ηλεκτροκίνησης, που βοηθούν τους πελάτες να μεταβούν στην ηλεκτρική ενέργεια ανάλογα με τις ανάγκες τους. Οι στιλιστικές αλλαγές στα νέα C4 και C4 X θα δώσουν την ευκαιρία για καθολικό λανσάρισμα των εκδόσεων Hybrid 136 και Hybrid 100 αυτών των μοντέλων, που μόλις κυκλοφόρησαν το 2024. Προσφέρουν μια προσιτή, απλή και ευέλικτη λύση για τους πελάτες.
Η γκάμα θα συμπληρωθεί από τις ηλεκτρικές εκδόσεις των 115 και 100kW, οι οποίες προσφέρουν αυτονομία έως και 420 και 360 km αντίστοιχα, όπου επιλέγοντας μια μικρότερη μπαταρία σε συνδυασμό με μια πραγματικά αποτελεσματική γρήγορη φόρτιση, μειώνουν το κόστος, το βάρος και την κατανάλωση, ενώ διευκολύνουν την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Η Citroën παρουσιάζει δύο διαφορετικά επίπεδα ισχύος, με το Hybrid 136 στο νέα C4 και το C4X, και το Hybrid 100 στο νέο C4. Αυτή η τεχνολογία συμβάλλει στον περιορισμό των εξόδων, χάρη σε σημαντικές μειώσεις στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 που φτάνουν έως και 20%.
Οι συγκεκριμένες εκδόσεις είναι κατάλληλες για τους οδηγούς αστικών περιοχών, καθώς το 50% της οδήγησης μπορεί να γίνει με λειτουργία ηλεκτροκίνησης, μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα και το κόστος λειτουργίας. Χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση από εξωτερική πηγή ρεύματος, αυτή η τεχνολογία είναι ιδιαίτερα εύκολη στη χρήση και αποτελεί πηγή εξασφάλισης & ηρεμίας. Η οδηγική άνεση τονίζεται από την ομαλή, αυτόματη διαχείριση των ηλεκτροκινητήρων και των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οι οποίοι προσαρμόζονται στις συνθήκες οδήγησης χωρίς την ανάγκη παρέμβασης του οδηγού.
Στην έκδοση Hybrid 136, ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1.199cc αποδίδει 136bhp (100kW) στις 5500σαλ. και 230Nm ροπής στις 1750σαλ. Ο σχεδιασμός του περιλαμβάνει ένα turbo μεταβλητής γεωμετρίας και καδένα χρονισμού, στοιχεία που συμβάλλουν στην ενίσχυση της απόδοσης και της αξιοπιστίας του. Συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές Euro 6e και λειτουργεί βάσει του κύκλου Miller, ενώ εκμεταλλεύεται τη βελτιστοποιημένη θερμική απόδοση, μειώνοντας τις εκπομπές CO2.
Ταυτόχρονα, ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, αποδίδει 21 kW (28 ίππους) και 55 Nm ροπής, καλύπτοντας τις ενεργειακές ανάγκες σε χαμηλή ζήτηση ροπής και χαμηλή ταχύτητα. Βοηθά επίσης στην εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, και φορτίζει την μπαταρία κατά το φρενάρισμα, ελαχιστοποιώντας και τη φθορά στα φρένα. Το σύστημα συμπληρώνεται από έναν ιμάντα για τη μίζα των 48V για γρήγορη εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα 6άρι ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ë-DCS6, και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, 432Wh τοποθετημένη κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα.
Η έκδοση Hybrid 100 έχει σχεδιαστεί στην ίδια τεχνολογική βάση, με τη διαφορά στην τιμή της μέγιστης ισχύος, που φτάνει τους 100bhp (74 kW) στις 5,500σαλ. και της ροπής των 205 Nm στις 1,750σαλ. Αυτός ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων νέας γενιάς, έχει κατασκευαστεί για υβριδικό σύστημα κίνησης και το 40% των εξαρτημάτων του είναι καινούργια. Το 2020, η Citroën ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που πρόσφεραν 100% ηλεκτρική γκάμα σε ένα μοντέλο σαλούν του segment C, με δύο ισχυρές επιλογές που εξακολουθούν να αποτελούν μέρος της φιλοσοφίας της Citroën σήμερα.
Η πρώτη είναι η χρήση αμαξωμάτων με δυνατότητα πολλαπλής επιλογής μονάδας ενέργειας, που κάνουν τη σειρά απλή και κατανοητή για τους πελάτες, οι οποίοι μπορούν στη συνέχεια να επιλέξουν την ενέργεια που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους. Δεύτερον, η επιλογή μικρών μπαταριών για περιορισμό του βάρους και του κόστους, και μείωση της κατανάλωσης και του κόστους χρήσης. Έχοντας τη δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή ισχύος 100kW, τα μοντέλα μας είναι ιδανικά, για καθημερινές διαδρομές, ενώ έχουν και τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Η διάκριση μεταξύ των δύο ηλεκτρικών προσφορών των νέων ë-C4 και ë-C4 X έγκειται κυρίως στην αυτονομία τους και στην προσαρμοστικότητά τους σε διαφορετικά είδη ταξιδιών. Η έκδοση με αυτονομία έως και 420 km είναι κατάλληλη για ταξίδια εκτός πόλης, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία για μεγαλύτερες διαδρομές, χωρίς την ανάγκη συχνής φόρτισης. Αυτή η έκδοση διαθέτει μπαταρία 54kWh και κινητήρα 115kW, με μεγαλύτερη χωρητικότητα ώστε να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των χρηστών που διανύουν συχνά μεγαλύτερες αποστάσεις σε τακτική βάση.
Η δεύτερη έκδοση, με αυτονομία έως και 360km, μπαταρία 50kWh και ισχύ 100kW, είναι μια οικονομική λύση για καθημερινές μετακινήσεις σε αστικές και προαστιακές περιοχές, ενώ εξακολουθεί να είναι κατάλληλη για μεγάλα ταξίδια χάρη στο σύστημα ταχείας φόρτισης.
Η γρήγορη επαναφόρτιση σε μεγάλα ταξίδια είναι απαραίτητη, και τα νέα ë-C4 και ë-C4X καλύπτουν αυτήν την ανάγκη με την δυνατότητα χρήσης ταχυφορτιστών 100kW. Το όχημα ανακτά περίπου 10km αυτονομίας ανά λεπτό και μπορεί να ανακτήσει το 80% της ισχύος του σε λιγότερο από 30 λεπτά. Αυτή η ευελιξία διασφαλίζει ότι, όπου κι αν βρίσκεστε, το ë-C4 ή ë-C4 X θα είναι έτοιμο για το επόμενο ταξίδι.
Πηγή: Sport24.gr