Ζ. Μακρή για Ωνάσεια Πρότυπα Σχολεία: Ένας θεσμός που αποσκοπεί στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης – Δωρεάν για τους μαθητές

 Ζ. Μακρή για Ωνάσεια Πρότυπα Σχολεία: Ένας θεσμός που αποσκοπεί στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης – Δωρεάν για τους μαθητές

Με αφορμή τη σημερινή σύμβαση που υπογράφηκε μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη αλλά και του προέδρου του Ιδρύματος Ωνάση και αφορά τη δημιουργία 22 Ωνάσειων Πρότυπων Σχολείων, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, η Ζέττα Μακρή, Υφυπουργός Παιδείας.

Για Ωνάσεια Πρότυπα Σχολεία: Είναι ένας θεσμός που αποσκοπεί στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης – Δωρεάν για τους μαθητές

Παραχωρώντας συνέντευξη στη ραδιοφωνική εκπομπή του Θάνου Σιαφάκα η κα Μακρή είπε χαρακτηριστικά «Πρόκειται για 11 Γυμνάσια και Λύκεια, 22 όπως πολύ σωστά είπατε, σε περιοχές που έχουν κοινωνικές προκλήσεις. Θα λειτουργήσουν τουλάχιστον 6 εξ αυτών. Πιο συγκεκριμένα, 6 γυμνάσια και 6 λύκεια από το ’26. Οι περιοχές είναι ο Κολωνός, η Κυψέλη, το Μενίδι, το Πέραμα, το Περιστέρι, το Κορδελιό, στην Κοζάνη, στην Ξάνθη, στη Ρόδο, στο Ηράκλειο, σε περιοχές όπως πολύ παραστατικά λέγεται, έχουν κοινωνικές προκλήσεις. Σε κάθε περίπτωση ενισχύουμε περιοχές στις οποίες δεν λειτουργούν ήδη σχολεία πρότυπα πειραματικά. Αυξάνουμε λοιπόν, τον αριθμό των πρότυπων σχολείων κατά 50% σχεδόν. Και είναι μια εξαιρετική προσπάθεια (…). Πέρα από την ποιοτική εκπαίδευση η οποία υπάρχει έχει καταγραφεί ο αριθμός των αιτήσεων, κάτι που αποδεικνύει πόσο μεγάλη αποδοχή έχει από τη μαθητική κοινότητα, από τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τα ίδια τα παιδιά. Είναι σχολεία στα οποία το Ίδρυμα Ωνάση θα καταβάλει 1.000.000 στην κάθε σχολική μονάδα για την κατασκευή του κτηρίου, την επισκευή, την αναβάθμιση του. Λειτουργικά έξοδα 500.000 κάθε χρόνο. Πρόσθετη αμοιβή για τους εκπαιδευτικούς που θα παρέχουν εργασία πέραν του ωραρίου τους για άλλες δραστηριότητες τις οποίες ενισχύουμε και ενθαρρύνουμε. Αντιλαμβάνεστε ότι είναι μια πολύ σημαντική προσπάθεια με την ευθύνη, την επίβλεψη και τον πρώτο ρόλο του Υπουργείου Παιδείας. Και νομίζουμε θα την αποδεχθεί πλήρως όχι μόνο η έκθεση και η κοινότητα, αλλά θα την αποδεχτεί και η κοινωνία».

Όσο για τον τρόπο εισαγωγής τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών σε αυτά αλλά και για το αν υπάρχει κάποιο κόστος, δίδακτρα τόνισε «Για ότι αφορά τους μαθητές, όπως υπάρχουν και τώρα για την εισαγωγή τους στα πρότυπα σχολεία, δηλαδή, υπάρχουν εξετάσεις με την εγγύηση, την αμεροληψία και το αδιάβλητο των πανελλαδικών εξετάσεων, έτσι ακριβώς, γίνεται και το ίδιο. Με άλλα λόγια, κάτι ανάλογο θα εφαρμοστεί και στα σχολεία αυτά. Και βεβαίως οι εκπαιδευτικοί, όπως και στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, πάνε μετά από αίτηση τους-δεν επιστρατεύονται-και όταν πληρούν και τις συγκεκριμένες υψηλές προδιαγραφές, οι οποίες υπάρχουν για τέτοια σχολεία. Και πρόκειται για σχολεία τα οποία είναι δωρεάν για τους μαθητές. Δεν πρόκειται να υπάρχει κανένα απολύτως κόστος».

Είναι μόνο η αρχή – Ο θεσμός θα επεκταθεί – Δεν θα μπούμε στη λογική των σχολείων δύο και τριών ταχυτήτων

«Ο στόχος που έχει η κυβέρνηση κατά βάση και το Υπουργείο μας, είναι να υπάρχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάχυση καλών, καινοτόμων και εκπαιδευτικών πρακτικών. Τα Πρότυπα και τα Πειραματικά σχολεία, όπως λειτουργούν μέχρι τώρα, είναι σχολεία στα οποία δοκιμάζονται καινούριες μέθοδοι και γίνεται με έναν τρόπο πιο σύγχρονο και εν συνεχεία αυτά διαχέονται και γίνονται κτήμα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Άρα, δεν δημιουργούνται σχολεία δύο ή άλλων ταχυτήτων που είναι ένας προβληματισμός. Είναι λοιπόν, σχολεία στα οποία μετά από εξετάσεις δοκιμάζουμε παιδαγωγικές μεθόδους που γίνονται εν συνεχεία κτήμα και είναι κάτι το οποίο και αποδεκτό έχει γίνει και προθυμία συμμετοχής υπάρχει και ενισχύεται, διότι, αυτή είναι και η επιθυμία του Πρωθυπουργού. Και ενισχύεται παντού. Σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια υπάρχει τουλάχιστον ένα Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο. Τώρα, όπως σας είπα, τα πρότυπα αυξάνονται κατά 50% και είμαστε πεπεισμένοι ότι πέρα από το ότι είναι σύμφωνα με το προεκλογικό μας πρόγραμμα, είναι και κάτι προς όφελος της δημόσιας παιδείας. Επομένως, στόχος μας είναι ο θεσμός να επεκταθεί και να περιλαμβάνει όσο γίνεται περισσότερους μαθητές (…)», κατέληξε η Υφυπουργός Παιδείας, κα Ζέττα Μακρή.

 

Related post