Οδηγήσαμε στην Ελλάδα το Kia EV3 -Ποιες είναι οι τιμές του συμπαγούς ηλεκτρικού SUV

 Οδηγήσαμε στην Ελλάδα το Kia EV3 -Ποιες είναι οι τιμές του συμπαγούς ηλεκτρικού SUV

Το τρίτο μέλος της οικογένειας των ηλεκτρικών της Kia -μετά τα EV6 και EV9- είναι το νέο EV3, που ισορροπεί στα άνω σύνορα των B-SUV, επιτυγχάνει αυτονομία μέχρι και 605 χιλιομέτρων και κοστίζει στη χώρα μας -με την κρατική επιδότηση- από 28.990 ευρώ.

Η αυτονομία του Kia EV3 δεν είναι η μόνη που το ανεβάζει στα υπέρτατα όρια των B-SUV. Είναι και το μεταξόνιο των 2,680 μέτρων, που είναι ακριβώς το ίδιο με του Sportage -για να έχετε μια τάξη μεγέθους- ανάμεσα στα 4,3 μέτρα του μήκους.

Το μεταξόνιο και η άρτια αξιοποίηση χώρων εξασφαλίζουν σπουδαίους χώρους για τους επιβάτες -και στις τρεις διαστάσεις- και επίσης 460 (!) λίτρα για τις αποσκευές (ή 1.251 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων). Επιπλέον, κάτω από το καπό, εκεί που κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν τον βενζινοκινητήρα, υπάρχει έξτρα χώρος (frunk) 25 λίτρων για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

KIA / N.Mitsouras / Reporter Images
KIA EV3 KIA / N.MITSOURAS / REPORTER IMAGES

Γυρίζοντας στην αυτονομία, τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και ροπής 283 Nm του EV3 τροφοδοτεί είτε μία μπαταρία χωρητικότητα 58,3 kWh (Standard Range) είτε μία μεγαλύτερη που φτάνει τις 81,4 kWh (Long Range). Κατά WLTP, η αυτονομία σε μεικτές συνθήκες φτάνει τα 436 και 605 χιλιόμετρα αντίστοιχα, που επίσης είναι σπουδαίες τιμές.

Αυτές, η ευρυχωρία και η αυτονομία, είναι δύο πολύ σημαντικές πτυχές του EV3. Η πρώτη του προσδίδει την ικανότητα να αποτελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας, και η δεύτερη τη δυνατότητα να προσφέρει στην οικογένεια -κι όχι μόνο- αυτονομία για ένα μακρινό ταξίδι.

KIA / N.Mitsouras / Reporter Images
KIA EV3 KIA / N.MITSOURAS / REPORTER IMAGES

Οπότε, το EV3 έχει πετύχει διάνα στον πυρήνα της αγοράς -χάρη στην τεχνολογία του και στην αξιοποίηση των χώρων- και αυτό είναι πολύ σημαντικό, αν αναλογιστούμε ότι τα B-SUV και C-SUV αντιπροσωπεύουν το 1/3 της αγοράς της Ελλάδας. Και το EV3 ισορροπεί ακριβώς στη μέση τους.

Η αρχιτεκτονική του, της προηγμένης πλατφόρμας Electric-Global Modular Platform (E-GMP), είναι τεχνολογίας 400V. Αυτό μεταφράζεται σε 29 και 31 λεπτά φόρτισης (σε ιδανικές συνθήκες) για την πλήρωση τη μπαταρίας 58,3 kWh και 81,4 kWh αντίστοιχα, σε ποσοστό 10-80% σε ταχυφορτιστή. Επίσης, είναι το πρώτο B-SUV με αμφίδρομη φόρτιση (Vehicle-to-Load, V2L), που σημαίνει ότι μπορεί και να παρέχει ρεύμα σε εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές – αρκεί να είναι η μπαταρία του στο 20% και πάνω.

KIA / N.Mitsouras / Reporter Images
KIA EV3 KIA / N.MITSOURAS / REPORTER IMAGES

Η αυτονομία των 605 χιλιομέτρων (WLTP) του EV3 αυξάνεται στα εντυπωσιακά 773 χιλιόμετρα όταν το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά στην πόλη. Για να πετύχει αυτό τον αριθμό ο οδηγός έχει την ευχέρεια να επιλέξει το επίπεδο ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα με την τεχνολογία i-Pedal, που του επιτρέπει -στην υψηλότερη βαθμίδα- να οδηγεί και με ένα πεντάλ (του γκαζιού).

Ο σχεδιασμός του EV3 αντικατοπτρίζει εκείνον του EV9, που εισήγαγε τη νέα σχεδιαστική “γλώσσα” με την ονομασία ‘Opposites United’ των Κορεατών. Οι επιφάνειες έχουν φυσικά κρατηθεί απέριττες -με εξαίρεση τους μυώδεις θόλους των τροχών- όπως σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

KIA / N.Mitsouras / Reporter Images
KIA EV3 KIA / N.MITSOURAS / REPORTER IMAGES

Η αιτία είναι φυσικά η αεροδυναμική, που συμβάλλει στον περιορισμό της αεροδυναμικής αντίστασης και κατά συνέπεια της κατανάλωσης. Η Kia έχει κρατήσει τον αεροδυναμικό συντελεστή στο 0,263, που είναι μια καλή τιμή για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο.

Η φουτουρισμός και η νεανικότητα του σχεδιασμού προκύπτουν από τα εντυπωσιακά και γωνιώδη εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ στοιχεία όπως το μαύρο “φιλέτο” της πίσω κολόνας (που δίνει την αίσθηση ‘αιωρούμενης’ οροφής), η πίσω πτέρυγα και η μυώδης πίσω πόρτα προσδίδουν δυναμισμό.

KIA / N.Mitsouras / Reporter Images
KIA EV3 KIA / N.MITSOURAS / REPORTER IMAGES

Το εσωτερικό -με τα αρκετά ποιοτικά και σε μεγάλο βαθμό βιώσιμα υλικά του- είναι εξίσου λιτό και μινιμαλιστικό, καθώς κυριαρχείται -φυσικά- από την τεράστια γυάλινη επιφάνεια που καλύπτει τα 2/3 του ταμπλό και περιλαμβάνει τρεις οθόνες.

Η αριστερή (για τον πίνακα οργάνων) και η δεξιά (για τα πολυμέσα, πλοήγηση, συνδεσιμότητα) έχουν μέγεθος 12,3 ιντσών, ενώ στο κέντρο μια μικρότερη 5’’ προσφέρει το χειρισμό του κλιματισμού και άλλων βασικών λειτουργιών.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η δεξιά οθόνη υιοθετεί την τεχνολογία του ChatGPT, που συμβάλλει στην αναβάθμιση της αλληλεπίδρασης των επιβατών με τον φωνητικό βοηθό AI Assistant. Κι επίσης επιτρέπει το streaming από μια σειρά από δημοφιλείς πλατφόρμες ψυχαγωγίας.

KIA / N.Mitsouras / Reporter Images
KIA EV3 KIA / N.MITSOURAS / REPORTER IMAGES

Η ποιότητα της κατασκευής αντικατοπτρίζεται και στην ποιότητα της κύλισης: το EV3, στην πρώτη μας οδηγική επαφή με αυτό στην Αττική, έδωσε την αίσθηση της προτεραιότητάς του στην καθημερινή άνεση – περνώντας από κακοτεχνίες του δρόμου ή από ήπιους χωματόδρομους με τα 14 εκατοστά της απόστασής του από το έδαφος.

Παρόλα αυτά, το βάρος της μπαταρίας -που κρατά χαμηλά το κέντρο βάρους- και η αίσθηση στιβαρότητας του δαπέδου καθιστούν το πάτημά του αρκετά έμπιστο. Η σπορ οδήγηση δεν είναι το ζητούμενο, και φαίνεται από την προοδευτικότητα (και όχι “έκρηξη”) της απόδοσης της ισχύος και της ροπής. Αυτό ισχύει για τα δεδομένα των EV, πάντα, καθώς η επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,5’’ μόνο ράθυμη δεν λογίζεται.

Όμως το ασφαλές πάτημα είναι το ζητούμενο – και επιτυγχάνεται, σε ένα αυτοκίνητο 1,85 τόνου. Κατά τα άλλα, το EV3 μοιάζει με χαλί στο ήπιο crusing, και στη γαλήνια αυτή αίσθηση συμβάλλει η εντυπωσιακή του ηχομόνωση όταν σφραγίζουν όλα τα παράθυρα.

KIA / N.Mitsouras / Reporter Images
KIA EV3 KIA / N.MITSOURAS / REPORTER IMAGES

Το Kia EV3 ξεκινά από τις 37.990 ευρώ στη χώρα μας, με μια πληρέστατη σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης (συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων Highway Driving Assist 2, Smart Cruise Control 2, καθώς και των συστημάτων πρόληψης συγκρούσεων) και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, στην έκδοση Earth με τη μπαταρία των 58,3 kWh. Αλλά με την επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” αυτή η τιμή πέφτει στα 28.990 ευρώ.

Η ίδια έκδοση Earth με τη μπαταρία των 81,4 kWh κοστίζει 41.990 ευρώ (32.990 € με την επιδότηση), ενώ η GT-Line, που διατίθεται μόνο με τη μεγάλη μπαταρία, κοστίζει 44.990 ευρώ – δηλαδή 35.990 € με την επιδότηση.

Καθώς το EV3 είναι το τρίτο ηλεκτρικό της Kia, μετά το EV6 (που ανανεώθηκε για το μοντέλο του 2025) και το μεγάλο EV9, οι Κορεάτες προγραμματίζουν να εμπλουτίσουν την ηλεκτρική τους οικογένεια με άλλα 8 μοντέλα την προσεχή διετία.

Τα πρώτα που θα ακολουθήσουν θα είναι το Hatchback EV4, το C-SUV EV5, το κορυφαίο σε επιδόσεις EV9 GT και έπειτα το φουτουριστικό ηλεκτρικό Minivan PV5. Έπειτα, ο στόχος είναι μέχρι το 2027 η Kia να διαθέτει συνολικά 15 ηλεκτρικά οχήματα στην παγκόσμια αγορά, πριν τον πλήρη εξηλεκτρισμό όλης της γκάμας της μέχρι το 2025.

Πηγή: Sport24.gr

Related post