Οδηγούμε την καλύτερη Corolla- Το εναλλακτικό SUV της Toyota που έχει παρουσία σε κάθε κατηγορία
Η τετρακίνητη Corolla Cross με τον κινητήρα των 2,0 λίτρων αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προσθήκες στην κατηγορία των SUV, συνδυάζοντας τις παραδοσιακές αρετές της Toyota με την ευελιξία και την πρακτικότητα ενός crossover.
Η εξωτερική εμφάνιση της Corolla Cross είναι έντονα επηρεασμένη από τη μοντέρνα σχεδιαστική φιλοσοφία της Toyota, συνδυάζοντας δυναμικές γραμμές με μια στιβαρή παρουσία. Η μεγάλη μάσκα μπροστά, τα αιχμηρά LED φωτιστικά σώματα, και οι τονισμένοι προφυλακτήρες προσδίδουν μια αίσθηση δύναμης και υπερθεματίζουν εμπνέοντας ασφάλεια. Οι τροχοί 18 ιντσών, σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (21 εκατοστά), δίνουν στην Corolla Cross την κατάλληλη “SUV εμφάνιση” για οδήγηση τόσο στην πόλη όσο και σε πιο απαιτητικά εδάφη.
Στην καμπίνα της Corolla Cross όλα μοιάζουν να είναι σχεδιασμένα με γνώμονα την άνεση και τη λειτουργικότητα. Η καμπίνα είναι ευρύχωρη, προσφέροντας αρκετό χώρο για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους. Η Corolla Cross προσφέρει 487 λίτρα χώρου αποσκευών, τα οποία μπορούν να αυξηθούν με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Ο χώρος φόρτωσης είναι εύκολα προσβάσιμος χάρη στην ηλεκτρική πέμπτη πόρτα, ενώ το επίπεδο δάπεδο διευκολύνει τη μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων.
Οι πρακτικές θήκες και αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα προσθέτουν επιπλέον ευκολία για τους επιβάτες. Τα καθίσματα είναι άνετα, μεγάλα και προσφέρουν σωστή στήριξη στα σώματα, ενώ τα υψηλής ποιότητας υλικά προσδίδουν μια αναβαθμισμένη αίσθηση στο σύνολο. Πίσω από το τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών και στο κέντρο του ταμπλό η η οθόνη αφής 10,5 ιντσών του συστήματος infotainment, διαμορφώνουν το επαρκές τεχνολογικό προφίλ των σύγχρονων μοντέλων και για λογαριασμό της Corolla Cross.
Η πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες (GPS, σύνδεση με smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και στο σύστημα ελέγχου του κλιματισμού) είναι εύκολη. Το ηχοσύστημα της JBL, που είναι διαθέσιμο στις πιοο πλούσιες εκδόσεις, προσφέρει εξαιρετική ακουστική και ποιότητα ήχου. Στην Corolla Cross που έχουμε εδώ, ο κινητήρας είναι ένας δίλιτρος βενζινοκινητήρας που αποδίδει 197 ίππους και 206 Nm ροπής. Συνδυάζεται με τη μετάδοση που έχει γίνει “τυπική” για υβριδικό Toyota και είναι CVT, χάρη στην οποία όλα εξελίσσονται ομαλά και χωρίς κραδασμούς.
Οι δικές μας “ενστάσεις” για το CVT κιβώτιο είναι πάγιες, αν και στην προκειμένη περίπτωση, προφανώς λόγω της καλής απόδοσης του κινητήρα, τα μειονεκτήματα της συγκεκριμένης επιλογής, “μασκάρονται” αποτελεσματικά. Ο ήχος από τη λειτουργία του κινητήρα στα υψηλά πεδία του στροφομέτρου όταν απαιτηθεί επιτάχυνση, είναι λόγω της καλής ηχομόνωσης, περιορισμένος. Χώρια που και κάθε προσπέραση, γίνεται γρήγορα και εύκολα και δεν επιτρέπει στο “βουητό” του κινητήρα να γίνει ενοχλητικό στους επιβαίνοντες.
Το σύστημα τετρακίνησης (AWD) ενεργοποιείται αυτόματα όταν ανιχνεύσει ολίσθηση των τροχών, προσφέροντας βελτιωμένη πρόσφυση σε ολισθηρά ή ανώμαλα εδάφη. Αυτό σημαίνει πως κατά βάση, η Corolla Cross είναι προσθιοκίνητη και οι πίσω τροχοί “μπαίνουν στο κόλπο” όταν οι συνθήκες το απαιτούν. Η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση που διαρκεί 7,5 δευτερόλεπτα σύμφωνα με την Toyota, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Παρά την ισχυρή του απόδοση, η Corolla Cross διατηρεί χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία κυμαίνεται σταθερά γύρω από τα 6,0 λίτρα/100 χλμ.
Με λίγη προσοχή, το νούμερο είναι πιο κάτω- και μένει εύκολα εκεί, ειδικά όταν έχεις ταξίδι μπροστά σου (όπου το “φλερτ” με τα 5,0 λίτρα είναι υπαρκτό σταθερά), ενώ προφανώς όταν ο οδηγός αναζητά τις επιδόσεις, το νούμερο πάνω αρκετά πιο ψηλά. Χάρη στο χαρισματικό υβριδικό σύστημα, το μοντέλο δεν δυσκολεύεται να περιορίσει τις απαιτήσεις του σε καύσιμο, ενώ πάντα δίνει στον οδηγό την αίσθηση της επάρκειας ισχύος. Η αμεσότητα της επέμβασης των ηλεκτροκινητήρων, τονίζει τη χρηστικότητα του αυτοκινήτου, ικανοποιώντας τον οδηγό σε κάθε περίσταση.
Στο δρόμο, αυτό που εισπράττει ο οδηγός είναι ένα σύνολο τόσο ευχάριστο, όσο λίγα από τη γκάμα της Toyota και αυτό από μόνο του είναι αξιοθαύμαστο. Βλέπετε, η Corolla Cross μπορεί να είναι ενδιαφέρουσα οπτικά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, αλλά στην πραγματικότητα, δεν έχει κάτι που να μπορεί να την κάνει πιο θελκτική σε σχέση με ένα τυπικό SUV- και όχι απαραίτητα σε σύγκριση με το έτσι και αλλιώς υπέροχα ιδιαίτερο C-HR. Οι προσλαμβάνουσες του οδηγού από το δρόμο όμως, είναι μια τελείως διαφορετική υπόθεση.
Εκεί η Corolla Cross προσφέρει μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία, συνδυάζοντας την άνεση με την ακρίβεια στον χειρισμό. Η ανεξάρτητη ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια στους τροχούς του πίσω άξονα, έχει τέτοια ρύθμιση που της επιτρέπει να απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου. Χωρίς να επιτρέπει “πλεύσεις”, η ανάρτηση κρατά το αμάξωμα ιδιαίτερα θετικά σε κάθε είδους έδαφος, ενώ το ηλεκτρονικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης προσφέρει καλή αίσθηση και ανταπόκριση στις εντολές του οδηγού.
Μέσα από την επιλογή κάποιας από τις λειτουργίες οδήγησης, (οι διαθέσιμες είναι οι Eco, Normal, και Sport), η απόδοση προσαρμόζεται στις εκάστοτε ανάγκες. Το σύστημα τετρακίνησης προσφέρει επίσης βελτιωμένη σταθερότητα και έλεγχο σε δύσκολες συνθήκες, καθιστώντας το μοντέλο κατάλληλο για εκτός δρόμου περιπέτειες. Η Toyota έχει εξοπλίσει την Corolla Cross με το τελευταίας γενιάς πακέτο ασφαλείας Toyota Safety Sense. Αυτό περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών, το προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία πλήρους στάσης, το σύστημα διατήρησης λωρίδας με υποβοήθηση διεύθυνσης και την αυτόματη ρύθμιση φώτων μεγάλης σκάλας.
Επιπλέον, το μοντέλο διαθέτει αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα 360 μοιρών, και σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου, κάνοντας την οδήγηση και το παρκάρισμα ευκολότερα και ασφαλέστερα, ενώ αναγνωρίζει και τα σήματα που βρίσκονται στις πλευρές του δρόμου και “διαβάζει” τα όρια ταχύτητας για να ενημερώσει τον οδηγό αναπαράγοντας τις σχετικές ενδείξεις. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα σύνολο που είναι προφανώς ιδιαίτερα ενδιαφέρον και σε κερδίζει με τα χαρίσματά του, ακόμα και αν η εμφάνισή του δεν σε “αγγίζει”.
Η τετρακίνητη Corolla Cross με το δίλιτρο κινητήρα, τοποθετείται σε μια ανταγωνιστική κατηγορία, με ενδιαφέροντες εμπορικούς αντιπάλους, από την κατηγορία των “εμφανώς” SUV. Η τιμή εκκίνησης του μοντέλου στην έκδοση με την τετρακίνηση, είναι ελάχιστα πάνω από τα 42 χιλιάρικα και έτσι καθίσταται λίγο “περίπλοκη” η επιλογή της, μια και οι ικανότητες και το “βάθος” της ποιότητας που αγοράζεις στην περίπτωσή της, είναι ένα αξιόμαχο αντίβαρο στην εναλλακτική οπτική που πρέπει να έχει κανείς για να την προτιμήσει έναντι κάποιου εμφανισιακά “παραδοσιακού” SUV.
Με δεδομένο τον πλούσιο εξοπλισμό, τις επιδόσεις, και τη φήμη αξιοπιστίας της Toyota, η Corolla Cross αποτελεί μια ελκυστική πρόταση για όσους αναζητούν ένα ευέλικτο SUV με προηγμένες δυνατότητες και κορυφαία ποιότητα κατασκευής.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD
Κινητήρας (κ.εκ.): Ι4, 1.987
Ισχύς βενζινοκινητήρα (ίπποι/σ.α.λ.): 152/ 6.000
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.): 190/ 4.400-5.200
Hλεκτροκινητήρας εμπρός (ίπποι/Nm): 111/ 206
Ηλεκτροκινητήρας πίσω (ίπποι/Nm): 41/ 84
Συνδυασμένη ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 197/ 6.000
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: e-CVT (αυτόματο)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 7,5”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 5,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 122
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (χιλιοστά): 4.460×1.825×1.620
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.640
Βάρος (κιλά): 1.550
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 380
Τιμή: Από 42.120 ευρώ(2.0L 197HP Hybrid Electric)
Πηγή: Sport24.gr