Φαίδων Καραϊωσηφίδης για το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν: «Είναι θαύμα που υπήρχαν επιζόντες»

 Φαίδων Καραϊωσηφίδης για το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν: «Είναι θαύμα που υπήρχαν επιζόντες»

Ο εκδότης και αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης βρέθηκε σήμερα στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤNews και μίλησε για το αεροπορικό δυστύχημα που συνέβη την Τετάρτη, κοντά στην πόλη Άχταου στο Καζακστάν, στοιχίζοντας τη ζωή σε 38 ανθρώπους.

Αρχικά, ο κ. Καραϊωσηφίδης αναφερόμενος στις πληροφορίες που έχουμε ως τώρα για το δυστύχημα εξήγησε: «Το αεροπλάνο ξεκινάει από το Αζερμπαϊτζάν και για μία πτήση από το Μπακού για την Τσετσενία, την πρωτεύουσα της Τσετσενίας, το Γκρόζνι. Φεύγει λοιπόν από το Αζερμπαϊτζάν για κάποιο λόγο, τον οποίο θα δούμε για ποιο λόγο, δεν γνωρίζουμε έως αυτή την ώρα, ζητά ένα διάδρομο αεροδρόμιο για να προσγειωθεί εκτάκτως, αλλά μεσολαβούν αρκετά πράγματα τα οποία δημιουργούν μεγάλα ερωτηματικά και χρειάζονται απαντήσεις. Οι πληροφορίες είναι λίγες αυτή τη στιγμή. Δηλαδή υπάρχουν πολύ λιγότερα πράγματα που ξέρουμε και πολύ περισσότερα που δεν ξέρουμε. Φτάνει στο Γκρόζνι και αναφέρεται ότι δεν μπορεί να προσγειωθεί λόγω καιρού. Του δίνεται εναλλακτικό αεροδρόμιο νοτιότερα, στον Νταγκεστάν. Δεν ξέρουμε γιατί δεν προσγειώθηκε εκεί. Πιθανότατα για τον ίδιο λόγο».

Έπειτα, συνέχισε για το αεροσκάφος προσθέτοντας: «Ένα τέτοιο αεροσκάφος τι αεροσκάφος είναι ένα βραζιλιάνικης κατασκευής και έχει μια χωρητικότητα η οποία μπορεί να φτάσει μέχρι μέχρι τους 90 επιβάτες. Και είναι θαύμα ότι υπήρξαν οι επιζώντες. Τώρα το μεγάλο ερώτημα που υπάρχει είναι το ότι αυτό που ξέρουμε σίγουρα, γιατί φαίνεται και από την απόπειρα προσγείωσης, η οποία κατέληξε σε πτώση, αλλά και από καταγεγραμμένα στοιχεία από το site του WordPress, που μας έχει δώσει πολλές φορές στοιχεία για και ιχνηλάτηση πτήσεων, ότι αντιμετώπισε πρόβλημα 75 λεπτά πριν από την προσγείωση».

Ταυτόχρονα, ερωτηθείς για το αν γνωρίζουμε τι δήλωσαν ως πρόβλημα στο αεροσκάφος απάντησε: «Εμφανίζεται το αεροπλάνο ξαφνικά ενώ πετούσε πάνω από την Κασπία Θάλασσα, αλλά ο λόγος που στράφηκε ανατολικά δεν είναι γνωστός. Δηλαδή, εάν δεν μπόρεσε να προσγειωθεί στο Πακιστάν μετά το Γκρόζνι, το λογικό θα ήταν να επιχειρήσει να προσγειωθεί κάπου αλλού, ίσως δυτικότερα στην Τιφλίδα ή να γυρίσει πίσω.

Το ότι στράφηκε ανατολικά και πέρασε πάνω από την Κασπία, όπου ξαφνικά εμφανίζεται με πρόβλημα να κηρύσσει κατάσταση εκτάκτου ανάγκης ο πιλότος και στη συνέχεια για 75 λεπτά πριν τη συντριβή να ακολουθεί μια πτήση η οποία είναι εντελώς περίεργη, δηλαδή χάνει και κερδίζει ύψος, ανάμεσα στα 3.000 πόδια, και σχεδόν στην επιφάνεια της θάλασσας και η ταχύτητά του φτάνει μέχρι και σχεδόν μηδέν. Από αυτό βλέπουμε δηλαδή ότι το αεροπλάνο είχε πρόβλημα πολύ νωρίτερα».

Επίσης, αναφέρθηκε στα διάφορα σενάρια που υπάρχουν και σε σχετική ερώτηση για το αν το χτύπησε σμήνος πουλιών τόνισε: «Αυτό όμως που υπάρχει και ανάμεσα στα πολλά άλλα ερωτήματα που είχαμε, δημιούργησε καινούργια είναι το εξής: Ενώ βλέπουμε ότι το αεροπλάνο συνετρίβη και έχουμε τους επιζώντες στο πίσω μέρος, όταν βλέπουμε σκηνές από το πίσω μέρος του αεροπλάνου, διακρίνονται περίεργες διατρήσεις στην άτρακτο. Πέρασε μέσα από σμήνος πουλιών, όπως υπάρχει μία αναφορά. Υπάρχει μία άλλη αναφορά που μιλάει για έκρηξη στο εσωτερικό του αεροπλάνου. Τα ίχνη που βλέπουμε εδώ σε ένα βίντεο που εμφανίστηκε μάλλον δεν είναι ίχνη ούτε από το ένα ούτε το άλλο.

Έχουμε δει αντίστοιχες στο αποτέλεσμα της εκτόνωσης μίας κεφαλής πυραύλου πολύ κοντά σε ένα αεροπλάνο δηλαδή, υπάρχει και το ενδεχόμενο πολεμικής παρέμβασης σε κάποιο σημείο της πτήσης. Δεν υιοθετώ σε καμία περίπτωση και κανείς δεν μπορεί να υιοθετήσει εξ αποστάσεως και να κάνει διερεύνηση, αλλά τα ενδεχόμενα που είναι ανοικτά, που είναι η μηχανική βλάβη, η αστοχία υλικού, κάτι απρόβλεπτο, όπως παραδείγματος χάριν να περάσει μέσα από ένα σμήνος πουλιών και να χάσει ισχύ στους κινητήρες έρχεται να προστεθεί σίγουρα και η περίπτωση αυτ».

Παράλληλα, σε ερώτηση της δημοσιογράφου αν ένας επαγγελματίας πιλότος να κάνει αυτή την αλλαγή του δρομολογίου και να περάσει πάνω από τη θάλασσα είπε: « Αυτό που είναι σημαντικό να αναφερθεί και μας βάζει σε ακόμη μεγαλύτερη υποψία για το τι πραγματικά συνέβη είναι το εξής: Υπάρχουν αναφορές ότι στην ευρύτερη περιοχή της Τσετσενίας υπήρχε μια κατάσταση με παρεμβολές του GPS, η επέμβαση στα σήματα GPS έτσι ώστε να εμφανίζεται λανθασμένη θέση του αεροπλάνου. Το γιατί γίνεται αυτό είναι αυτό που μου προκαλεί την απορία και την υποψία. Αυτό συνήθως είναι τρόπος αντιμετώπισης drone. Δηλαδή αν πάει κανένας σήμερα στις εμπόλεμες ζώνες και δη η παρέμβαση αυτής της GRS γίνεται για αυτό το σκοπό».

Παράλληλα, για τους επιζώντες τόνισε: «Μιλάμε για θαύμα. Διότι πραγματικά, αν δει κανείς από ψηλά την περίοδο την περιοχή της συντριβής, ενώ βλέπουμε την ουρά εδώ περίπου στα 800 μέτρα μακριά, βρίσκεται η καμένη υπόλοιπη άτρακτος του ρύγχους και η πτέρυγα του αεροπλάνου.

Άρα όσοι βρισκόντουσαν εκεί δυστυχώς αναλώθηκαν στη φωτιά και έχουμε το πίσω μέρος του αεροπλάνου, το οποίο έσπασε τη στιγμή που το αεροπλάνο χτύπησε στο έδαφος να καταλήγει ανάστροφα. Και εκεί πέρα βρέθηκαν οι 32 οι οποίοι απομακρύνθηκαν αλλά δεν επέζησαν όλοι λόγω τραυμάτων. Σίγουρα πρόκειται, αν όχι για θαύμα, είναι κάτι το οποίο δεν συναντάμε συνήθως σε τέτοιου είδους καταστροφές, αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις αντίστοιχες στο παρελθόν με επιζώντες».

Τέλος, σχετικά με το μαύρο κουτί δήλωσε: «Και οι δύο καταγραφείς, δηλαδή το μαύρο κουτί έχουν βρεθεί. Δεν φαίνεται να έχουν καταστραφεί. Τουλάχιστον το ένα από τα δύο βρίσκεται στην ουρά, άρα ήταν στο σημείο που δεν υπήρξε φωτιά. Αυτό που εγώ θα ήθελα να αναφέρω είναι το ότι αν υπάρχει το ενδεχόμενο το αεροπλάνο με κάποιο τρόπο να δέχθηκε επίθεση εκεί πέρα, σε μια περιοχή του κόσμου που αυτή τη στιγμή δεν επικρατούν οι καλύτερες συνθήκες, δεν είναι απαραίτητο ότι θα μάθουμε και την αλήθεια γύρω από αυτό. Υπάρχει διερεύνηση.

Θα πρέπει να υπάρχει και διεθνής διερεύνηση από την κατασκευάστρια εταιρεία, από τις χώρες που εμπλέκονται. Θα δούμε πως θα συνεργαστούν και όλοι οι υπόλοιποι. Δυστυχώς η χρονιά κλείνει άσχημα, αλλά δεν ήταν άσχημη. Η χρονιά. Ήταν πολύ καλή από την πλευρά της ασφάλειας πτήσεων. Δηλαδή αυτό είναι το τρίτο περιστατικό το οποίο έχουμε μέσα στη χρονιά, όταν υπάρχουν χρονιές οι οποίες έχουν δεκάδες περιστατικά και εκατοντάδες θύματα. Πάντως στην προκειμένη περίπτωση έχουμε κάτι το οποίο θα πρέπει να διερευνηθεί, διότι από τις διερευνήσεις μαθαίνουμε είτε ήταν το αεροπλάνο είτε ήταν η περιβάλλουσα κατάσταση, είτε ήταν κάτι που δεν έχουμε αυτή τη στιγμή τη δυνατότητα να βάλουμε στο οπτικό μας πεδίο».

Related post