Honda CUV e: Αυτό είναι το δεύτερο ηλεκτρικό scooter των Ιαπώνων
Η Honda υποδέχεται ένα δεύτερο ηλεκτρικό δίτροχο στη γκάμα της το 2025. Το CUV e: είναι ένα ολοκληρωμένο scooter με δύο μπαταρίες Honda Mobile Power Pack e: για την τροφοδοσία του πλευρικού ηλεκτροκινητήρα (E-Drive Side motor) απόδοσης 8,16 ίππων, με αυτονομία άνω των 70 χιλιομέτρων και λειτουργία Reverse Assist.
Μετά την άφιξη του ηλεκτρικού EM1 e: το 2023, το CUV e: είναι το δεύτερο δίτροχο ηλεκτρικό όχημα της Honda που προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά. Αποτελεί ένα ακόμη βήμα προόδου τόσο σε σχέση με το σχέδιο της Honda να παρουσιάσει το λιγότερο 10 ηλεκτρικά δίτροχα σε παγκόσμιο επίπεδο μέχρι το 2025, όσο και με τον μακροπρόθεσμο στόχο της για ουδετερότητα άνθρακα για τη γκάμα μοτοσυκλετών της κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2040.
Στην πραγματικότητα, τα γράμματα CUV έχουν κάνει και παλιότερα την εμφάνισή τους σε ένα όχημα της Honda, και για την ακρίβεια πριν από 30 χρόνια. Το πρώτο CUV ES (Clean Urban Vehicle Electric Scooter) ήταν ένα μοντέλο μόνο για την ιαπωνική αγορά, που κυκλοφόρησε το 1994. Το CUV e: είναι ένα Clean Urban Vehicle έτοιμο για τη σύγχρονη εποχή.
Και ενώ το EM1 e: είναι ιδανικό για καθημερινές σύντομες μετακινήσεις, το CUV e: είναι πιο ώριμο με σημαντικά περισσότερες δυνατότητες, προσφέροντας μεταξένια ομαλή επιτάχυνση και τελική ταχύτητα παρόμοια με ενός σκούτερ 125cc με κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνης).
Καθώς η τοπική νομοθεσία σχετικά με τη στάθμευση στις πόλεις σε όλη την Ευρώπη διαφοροποιεί τις παραμέτρους χρήσης οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το τοπίο της αστικής κινητικότητας αλλάζει, και το CUV e: είναι το τέλειο όχημα για να προσελκύσει πρωτοπόρους αναβάτες που επιθυμούν να ανταλλάξουν το παραδοσιακό τους σκούτερ ή να δοκιμάσουν την εμπειρία οδήγησης σε δύο τροχούς για πρώτη φορά.
Δύο εναλλάξιμες μπαταρίες 48V/1.3kW Honda Mobile Power Pack e: βρίσκονται στην “καρδιά” του CUV e: παρέχοντας ισχύ στον πλαϊνό ηλεκτροκινητήρα (E-Drive Side motor) απόδοσης 8,16 PS.
Η τελική ταχύτητα είναι 83km/h με αυτονομία 70 km, ενώ η λειτουργία Reverse Assist διευκολύνει τη διαδικασία στάθμευσης σε στενούς χώρους. Τα τρία riding modes (SPORT, STANDARD και ECON) παρέχουν πλήρη, ισορροπημένη ή «πιο μαλακή» απόδοση ισχύος που ασφαλώς επηρεάζει την αυτονομία.
Το STANDARD mode παρέχει χαρακτηριστικά απόδοσης που ο κάθε αναβάτης μπορεί να χειριστεί με άνεση. Ισορροπημένη λειτουργία μεταξύ απόδοσης και πλήρους αυτονομίας της μπαταρίας. Το SPORT mode είναι το ισχυρότερο προφίλ για έντονη επιτάχυνση και καλή απόκριση στο γκάζι, στοιχεία μοναδικά σε ένα EV, ενώ αντίθετα το ECON mode προσφέρει χαρακτηριστικά για πιο εύκολο χειρισμό και μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με τα υπόλοιπα riding modes.
Το CUV e: μπορεί επίσης να ανέβει δρόμους με κλίση 13°, εκκινώντας από στάση με συνεπιβάτη και 30 κιλά αποσκευών. Το σύστημα Reverse Assist διευκολύνει την είσοδο ή την έξοδο από ένα γκαράζ και βοηθάει στους ελιγμούς σε στενούς χώρους στάθμευσης στην πόλη.
Τα Honda Mobile Power Pack e: είναι εναλλάξιμες μονάδες που μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν από το CUV e: για άνετη φόρτιση στο σπίτι. Η διαδικασία είναι απλή: ο φορτιστής, που συνοδεύεται από ανεμιστήρα αερόψυξης, αντλεί ρεύμα από μια μονοφασική οικιακή παροχή AC100-240V και παράγει μέγιστη ισχύ 270W.
Οι ενδεικτικές λυχνίες LED δείχνουν την κατάσταση φόρτισης της μπαταρία σε 4 τμήματα. Η μονάδα Honda Mobile Power Pack e: ζυγίζει περίπου 10 kg και μπορεί να μεταφερθεί και να αντικατασταθεί εύκολα χάρη στην εύχρηστη λαβή. Έχει σχεδιαστεί για να αντέχει σε διαφορετικές θερμοκρασίες, επίπεδα υγρασίας, χτυπήματα και κραδασμούς.
Ο χρόνος φόρτισης από 0 έως το 100% διαρκεί περίπου 6 ώρες, ενώ η φόρτιση έως το 75% διαρκεί μόλις 3 ώρες. Χάρη στα διαπιστευτήρια αντοχής της Honda, το Honda Mobile Power Pack e: μπορεί να φορτιστεί περισσότερες από 2.500 φορές (συνθήκες εσωτερικών δοκιμών).
Διαθέτοντας επίπεδο πάτωμα, ο κομψός και μοντέρνος σχεδιασμός διακρίνεται για την απλότητά του. Ο φωτισμός είναι υψηλής ποιότητας LED, το φέρινγκ διαθέτει μία μικρή εσωτερική θήκη, και κάτω από τη σέλα υπάρχει ένας υδατοστεγής χώρος και μια θύρα φόρτισης USB-C.
Η οθόνη TFT πέντε ιντσών είναι στάνταρ στις βασικές εκδόσεις, ενώ τα μοντέλα Roadsync Duo διαθέτουν μία πλήρως συνδεδεμένη οθόνη TFT επτά ιντσών που υποστηρίζει πλοήγηση και άλλες λειτουργίες και προβάλλει πληροφορίες ειδικές για το EV όσον αφορά τη διαδρομή και τις επιλογές φόρτισης.
Το Honda RoadSync Duo είναι μία πρωτοποριακή υπηρεσία που κάνει το ευρωπαϊκό ντεμπούτο της στο CUV e:. Συνδέοντας απρόσκοπτα το όχημα και το smartphone του αναβάτη μέσω Bluetooth, το σύστημα επιτρέπει τη χρήση πλοήγησης, τη διαχείριση hands-free κλήσεων και την αναπαραγωγή μουσικής. Με διαισθητικό έλεγχο μέσω ενός διακόπτη στο αριστερό γκριπ, οι αναβάτες μπορούν να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στο δρόμο.
Η λειτουργία πλοήγησης εξαλείφει το άγχος αυτονομίας με μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα, υπολογίζοντας εάν η υπολειπόμενη φόρτιση αρκεί για την άφιξη στον τελικό προορισμό παρέχοντας τη βέλτιστη καθοδήγηση εάν η ολοκλήρωση της διαδρομής είναι εφικτή.
Επιπλέον, η διαχείριση των hands-free κλήσεων και της αναπαραγωγής μουσικής γίνονται απρόσκοπτα, με την οθόνη να εμφανίζει το όνομα του καλούντος καθώς και τον τίτλο του τραγουδιού και του ερμηνευτή, αυξάνοντας τα επίπεδα άνεσης. Τέλος, ανάλογα με το riding mode (Standard, Eco, Sport), το χρώμα της οθόνης TFT αλλάζει, βελτιώνοντας την εμπειρία οδήγησης με μια πιο ελκυστική οθόνη.
Το σημαντικότερο πλεονέκτημα του Honda RoadSync Duo είναι ότι εξακολουθεί να εξελίσσεται και μετά την αγορά. Μέσω των ενημερώσεων λογισμικού OTA, οι αναβάτες θα μπορούν να έχουν πάντα πρόσβαση στις πιο πρόσφατες λειτουργίες.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό άνεσης είναι το Smart Key. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται, παράλληλα, μια πρακτική εσωτερική θήκη στο μπροστινό φέρινγκ, μια θύρα USB-C και ένας υδατοστεγής αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα. Μια πίσω σχάρα/χειρολαβή συνεπιβάτη περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό.
Το υποπλαίσιο από ατσάλι, το τηλεσκοπικό πιρούνι 31mm και τα διπλά πίσω αμορτισέρ απαρτίζουν το πλαίσιο. Το μεταξόνιο είναι 1310 mm, με γωνία κάστερ και ίχνος τροχού 26°/79mm, οι συνολικές διαστάσεις μοιάζουν με ενός SH Mode 125. Η ακτίνα στροφής είναι 1.9 μέτρα και η απόσταση από το έδαφος 210 mm. Το βάρος (πλήρες υγρών) είναι 120 κιλά.
Ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 31mm συνδυάζεται με διπλά πίσω αμορτισέρ. Οι τροχοί είναι διαμέτρου 12 ιντσών μπροστά και πίσω. Το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί μπροστινό δίσκο 190 mm / μονοπίστονη δαγκάνα και πίσω ταμπούρο 110 mm, που συνδέονται μέσω του συστήματος Combined Braking System (CBS). Με το πίσω φρένο ενεργοποιημένο, το CBS κατανέμει τη δύναμη πέδησης στην εμπρός δαγκάνα.
Τέλος, το Honda CUV eQ συνοδεύεται από γνήσια αξεσουάρ Honda, έτοιμα για χρήση, που περιλαμβάνουν 45L Smart Top Box, 35L Smart Top Box, 35L Top Box, ζελατίνα, χούφτες προστασίας και συναγερμό.
Όπως και με το EM1 e:, το CUV e:, μαζί με το Honda Mobile Power Pack e: και τον φορτιστή, θα είναι διαθέσιμο στους πελάτες με βάση ένα πρόγραμμα χρηματοδοτικής μίσθωσης, ενοικίασης, αγοράς ή συνδρομής, ανάλογα με τη χώρα._[Δελτίο Τύπου]
Honda CUV e:
- Κινητήρας: E-Drive Side motor
- Μέγιστη ισχύς: έως 8,16 PS / 6kW
- Μέγιστη ροπή: TBC
- Επιτάχυνση 0-100m: 8.0’’
- Τελική ταχύτητα: 80km/h
- Χωρητικότητα μπαταρίας: 2x Αφαιρούμενη 48V / 1.3kW
- Αυτονομία (WLTP): Πάνω από 70km
- Μεταξόνιο: 1,310 mm
- Ύψος σέλας: 765 mm
- Απόσταση από το έδαφος: 270 mm
- Βάρος (Πλήρες υγρών): 120kg
- Κύκλος στροφής: 1.9m
- Ελαστικό εμπρός: 12”
- Ελαστικό πίσω: 12”
- Φρένα εμπρός: Combined Brake System
- Όργανα: Οθόνη TFT 5″ / Συνδεδεμένη οθόνη 7″
- Προβολέας: LED
- Πίσω φως: LED
- Συνδεσιμότητα: RoadSync duo, USB
- Προγράμματα οδήγησης: 3 Mode
- Πρόσθετα χαρακτηριστικά: SMART Key, Reverse assist, Navigation System
Πηγή: Sport24.gr