Έξι tips για να περάσει το αυτοκίνητό σου ένα καλύτερο χειμώνα

 Έξι tips για να περάσει το αυτοκίνητό σου ένα καλύτερο χειμώνα

Γενικά τα “άκρα” είναι καλό να αποφεύγονται και αυτό είναι κάτι που έχει εφαρμογή και αξία, από τις πολιτικές και οπαδικές αντιπαραθέσεις, μέχρι τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, το αυτοκίνητο εκτίθεται σε αντιξοότητες και σε ιδιαίτερες συνθήκες που περιλαμβάνουν κίνηση και… ακινησία, σε περιβάλλον με αυξημένη υγρασία και χαμηλές (έως και πολύ χαμηλές) θερμοκρασίες περιβάλλοντος.

Η υγεία και η μακροημέρευση των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου, εξαρτάται από τη συντήρηση και την προσοχή του οδηγού- ιδιοκτήτη, που πρέπει να είναι σχολαστικός σε κάποια ζητήματα. Δεν μιλάμε για την αντικατάσταση των ελαστικών που είναι μείζον θέμα ασφάλειας και πρέπει να είναι όσο το δυνατό πιο “φρέσκα” και λιγότερο ταλαιπωρημένα. Μιλάμε για ορισμένες εύκολες κινήσεις που θα μπορούσαν να γίνουν οπουδήποτε και να μας “γλιτώσουν” από περιπέτειες.

1. Αντιψυκτικό

Η αξία του αντιψυκτικού στο σύστημα ψύξης του κινητήρα, είναι πάρα πολύ υψηλή- αντιστρόφως ανάλογης της τιμής του υγρού που αγοράζουμε από πρατήρια και καταστήματα με αναλώσιμα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Ανάλογα με την ηλικία του αυτοκινήτου, υπάρχει το κατάλληλο αντιψυκτικό που θα εξασφαλίσει τη σωστή ψύξη του κινητήρα, χωρίς προβλήματα με την αντιμετώπιση των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών.

Είναι μέσα στις ιδιότητες του υγρού αυτού (που το χρώμα του εξαρτάται κυρίως από την κατασκευάστρια εταιρεία και δεν είναι ενδεικτικό του είδους) το να μένει ρευστό και στη μορφή που το αγοράζει κανείς, ανεξαρτήτως εξωτερικών συνθηκών. Αυτό που δεν γνωρίζουν πολλοί, είναι πως και το αντιψυκτικό του κινητήρα, όπως όλα τα αναλώσιμα, χρειάζεται αντικατάσταση- συνήθως στην πενταετία.

2. Υγρό για τα τζάμια

Δεν υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από το να χρειαστείς τους υαλοκαθαριστήρες για να καθαρίσεις τα παρμπρίζ από διάφορες ακαθαρσίες ή από τον πάγο και να μην μπορείς να ρίξεις νερό γιατί αυτό έχει παγώσει. Η καθυστέρηση είναι αρκετή και ο εκνευρισμός είναι εγγυημένος. Για να αποφευχθεί η ενοχλητική αυτή κατάσταση, οι κατασκευαστές αναλώσιμων έχουν τη λύση.

Όπως και για το καλοκαίρι, έτσι και για το χειμώνα, υπάρχει διαφορετικό υγρό για το κύκλωμα των καθαριστήρων. Το καλοκαιρινό υγρό είναι αποτελεσματικό στην αυξημένη θερμοκρασία αλλά και στα έντομα. Το χειμερινό ανταποκρίνεται καλύτερα στις χαμηλές θερμοκρασίες, δεν αφήνει το νερό να παγώσει (μια και μιλάμε για ένα υγρό που τοποθετείται στην ειδική δεξαμενή η οποία γεμίζει με νερό) και είναι αποτελεσματικό ακόμα και σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός.

3. Χειμερινά ελαστικά (φροντίδα ελαστικών)

Η επιλογή δεύτερου σετ, χειμερινών ελαστικών, είναι μια πρακτική που επιλέγεται όλο και περισσότερο και στη χώρα μας, από όσους συνειδητά θέλουν να είναι όσο το δυνατό πιο καλά προετοιμασμένοι για τις χειμερινές συνθήκες οδήγησης- που σημαίνει, περισσότερο νερό στο οδόστρωμα, άρα και μεγαλύτερη ανάγκη για μεγάλες αυλακώσεις στο πέλμα του ελαστικού που επιτρέπουν την αποτελεσματικότερη παροχέτευση.

Ακόμα όμως και αν δεν επιλέγει κάποιον αυτή τη μέθοδο, ο έλεγχος των ελαστικών είναι επιβεβλημένος. Κατ’ αρχήν ακόμα και ο οπτικός έλεγχός τους, μπορεί να μας γλιτώσει από “κακοτοπιές” μια και θα εντοπιστούν τυχόν προβλήματα στη δομή των ελαστικών (σκισίματα στο πλάι, ανομοιόμορφη φθορά πέλματος, κλ.π.). Από εκεί και πέρα, ένας έλεγχος της ημερομηνίας (για να είναι -ιδανικά- έως 3 ετών τα ελαστικά) και η φροντίδα για την καθαριότητά τους και τη σωστή πλήρωση με αέρα, είναι εκ των ουκ άνευ.

4. Υαλοκαθαριστήρες (αντικατάσταση- φροντίδα)

Ένα ανταλλακτικό που “υποφέρει” από τις ακραίες θερμοκρασίες και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό στην απόδοσή του, είναι τα λάστιχα των υαλοκαθαριστήρων. Δεν είναι μόνο ο μηχανισμός πίεσης της “λεπίδας” πάνω στο παρμπρίζ που χαλαρώνει με τον καιρό, είναι και το ελαστικό υλικό από το οποίο αποτελείται το κομμάτι που ακουμπά και καθαρίζει το τζάμι.

Η φθορά του είναι αρκετά έντονη και φαίνεται στη χρήση, αφού αφήνει κενά στον καθαρισμό του τζαμιού και σε πολλές περιπτώσεις κάνει και θόρυβο. Η αντικατάσταση είναι επιβεβλημένη μετά τον εντοπισμό της πρώτης ένδειξης φθοράς. Μέχρι τότε όμως, ένας οπτικός έλεγχος ανά τακτά χρονικά διαστήματα και ένα “στρώσιμο” με το χέρι (τραβώντας την ελαστική λεπίδα από τις δύο πλευρές ταυτόχρονα για να τεντώσει) μπορούν να βοηθήσουν σε μια δύσκολη κατάσταση.

5. Λίπανση τσιμούχες- αρθώσεις θυρών πορτ μπαγκάζ κλ.π.


Αν στο αυτοκίνητο έχουν εντοπιστεί σκισίματα σε τσιμούχες και άλλα μονωτικά στοιχεία μεταξύ θυρών, παραθύρων και αμαξώματος, θα πρέπει να αντικατασταθούν πριν ξεκινήσουν “τα δύσκολα” του χειμώνα. Τα προβλήματα θα αυξηθούν με γεωμετρική πρόοδο στην περίπτωση που ένα κομμένο λάστιχο, π.χ. στο περίβλημα του παραθύρου, δεν εντοπιστεί νωρίς για να διορθωθεί πριν αρχίσουν οι βροχές.

Το νερό που θα εισέλθει στην καμπίνα, όπου και να καταλήξει θα λιμνάσει και θα προκαλέσει από ελαφρά ζημιά (μυρωδιά μούχλας) έως και σοβαρότερη (σκουριά σε μεταλλικά μέρη, βραχυκύκλωμα αν περνάει κάποιο καλώδιο από το σημείο, κ.ο.κ.). Ένας τακτικός έλεγχος για την καλή κατάσταση των ελαστικών αυτών κομματιών, είναι παραπάνω από χρήσιμος μια και το κόστος της επισκευής ή και της αντικατάστασής τους, μπορεί να είναι πολύ χαμηλό.

Στο εμπόριο μπορεί να βρει κανείς πολλά υλικά συντήρησης, που διατηρούν την υφή των ελαστικών τμημάτων αυτών, αποτρέποντας τη σκλήρυνση τους. Είναι μια καλή περίπτωση για να πετύχει κανείς την “επέκταση” του χρόνου ζωής κάθε ελαστικού μέρους του αμαξώματος που είναι εκτεθειμένο στα στοιχεία της φύσης καθώς βρίσκεται σε σημείο που το φέρνει σε διαρκή επαφή με αυτά.

6. Έλεγχος μπαταρίας

Η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι τόσο σημαντική, που της έχουμε αφιερώσει άλλο, ξεχωριστό θέμα με συμβουλές για τη διατήρησή της σε καλή κατάσταση. Ειδικά το χειμώνα, η μπαταρία του αυτοκινήτου, όπως όλες οι μπαταρίες εδώ που τα λέμε, “υποφέρει”. Οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν κάνουν καθόλου καλό στην προσπάθειά της να διατηρήσει το ενεργειακό της φορτίο, ενώ εξασθενεί και πιο γρήγορα.

Αν είναι και… κάποιας ηλικίας, ο χειμώνας μπορεί να την κάνει να φαίνεται ακόμα πιο γερασμένη, οπότε και η ανάγκη για αντικατάσταση να έρχεται πιο κοντά. Όπως και να έχει, στις κλειστού τύπου δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα ο ιδιοκτήτης του οχήματος, πέραν του να χρησιμοποιεί τακτικά το αυτοκίνητο ώστε να της επιτρέπει να φορτίζει, γράφοντας κάποια χιλιόμετρα καθημερινά.

Πηγή: Sport24.gr

Related post