Αποστολή στη Μαγιόρκα: Οδηγούμε το SUV Elroq που σηματοδοτεί τη νέα εποχή της Skoda
Τα τελευταία αυτοκινητιστικά χρόνια, η Skoda σαν να κρατούσε στάση αναμονής. Ήταν σαν να αφουγκραζόταν την αγορά και τις ανάγκες των καταναλωτών και έρχεται τώρα, με προϊόντα σαν το SUV Elroq, να δείξει σε όλους το πόσο σπουδαία μάρκα είναι.
Με το Elroq η Skoda δεν είναι μόνο πως βάζει ένα νέο μοντέλο στην αγορά. Με “αφορμή” το νέο της μικρό SUV, η πάλαι ποτέ τσεχική εταιρεία των Vaclav Laurin & Klement, επανασυστήνεται στο κοινό με στόχο να γοητέψει, να προσελκύσει ακόμα περισσότερους και να επανατοποθετηθεί ακόμα πιο εμφατικά στον παγκόσμιο αυτοκινητιστικό χάρτη. Με το νέο ηλεκτρικό SUV, η Skoda εκτός από το να μας δείξει την ανασχεδιασμένη της εικόνα, θέλει να αναδιαμορφώσει και την κατηγορία.
Το Elroq είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Skoda που διαθέτει την πρωτοποριακή σχεδιαστική γλώσσα “Modern Solid”. Βάζει αυτής, το μοντέλο συνδυάζει συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις με μια γενναιόδωρη καμπίνα επιβατών, το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ στην κατηγορία του και έξυπνες λύσεις αποθήκευσης. Η έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει αυτονομία άνω των 580 χλμ. και προσφέρεται είτε στην πισωκίνηση έκδοση του μοντέλου, είτε στην τετρακίνητη που θα ακολουθήσει σύντομα.
Με μια ευρεία γκάμα συστημάτων παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, το νέο Elroq προσφέρει υψηλό επίπεδο προστασίας των επιβατών, ενώ για όσους αναζητούν τη σπορ διάθεση από το αυτοκίνητό τους, με την έκδοση Sportline του νέου Elroq, η Skoda επιχειρεί να τους προσεγγίσει με τα δεδομένα της νέας ηλεκτρικής εποχής. Μην γελιέστε, το Elroq δεν είναι ένα σπορ μοντέλο προφανώς, μια και μιλάμε για την ηλεκτρική έκδοση του Karoq– όπως προδίδει και το όνομά του (El- από το Electricity και η κατάληξη -roq που είναι κοινή στο όνομα των δύο μοντέλων).
Αυτό όμως φυσικά και δεν σημαίνει πως η σπορ διάθεση δεν “είναι εκεί”. Τηρουμένων των αναλογιών, το Elroq, χάρη στις διαστάσεις αλλά και στους 286 ίππους του– στη δυνατότερη εκδοχή του- προσφέρει όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός του για να περάσει καλά σε ένα δρόμο με μπόλικες στροφές. Σε ότι αφορά την εμφάνιση, η έκδοση Sportline διακρίνεται από τα μαύρα ένθετα στο αμάξωμα αλλά και την ιδιαίτερη σχεδίαση στην καμπίνα.
Εκεί που το Elroq δείχνει πως έχει δοθεί από τη Skoda ιδιαίτερα έμφαση σε καινοτόμα, φιλικά προς το περιβάλλον, ανθεκτικά και πρακτικά υλικά. Υφάσματα υψηλής ποιότητας που περιέχουν μεγάλη αναλογία ανακυκλωμένου PET και νάιλον έχουν χρησιμοποιηθεί για τα καλύμματα των καθισμάτων, καθώς και σε άλλες επιφάνειες. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία μεγάλη οθόνη αφής 13 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, που προσφέρει πλοήγηση, σύνδεση με smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και φωνητικό έλεγχο.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών προσαρμόζεται στις προτιμήσεις του οδηγού, προβάλλοντας πληροφορίες για την ταχύτητα, την αυτονομία και την πλοήγηση. Το σύστημα ελέγχου κλιματισμού τριών ζωνών, τα άνετα καθίσματα με επένδυση από βιώσιμα υλικά και οι πολυάριθμες αποθηκευτικές λύσεις ενισχύουν την πρακτικότητα και την άνεση του εσωτερικού χώρου. Επιπλέον, το Elroq διαθέτει χώρο αποσκευών 470 λίτρων, ο οποίος μπορεί να επεκταθεί έως και 1.700 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Ο χώρος ενσωματώνει επίσης και πολλά χαρακτηριστικά Simply Clever. Οι νέες προσθήκες περιλαμβάνουν δύο αποθηκευτικούς χώρους στα πλάγια και ένα δίχτυ για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης κάτω από την εταζέρα. Επιπλέον, το ίδιο το κάλυμμα μπορεί να τοποθετηθεί μέχρι τη μέση του χώρου αποσκευών, ενώ μια ξύστρα πάγου από ανακυκλωμένο πλαστικό, βρίσκεται εκεί για να δώσει λύση σε κάποιες δύσκολες καταστάσεις, όπως κάνει και η γνωστή -πλέον- ομπρέλα, “μέσα” στην πόρτα. Τεχνολογικά τώρα, μπροστά του ο οδηγός έχει εκτός των δύο οθονών, και το ιδιαίτερα εύχρηστο head-up display, που του παρέχει βασικές πληροφορίες για την οδήγηση.
Μην ξεχνάμε πως η Skoda, μία από τις πιο καινοτόμες και επιτυχημένες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ομίλου Volkswagen, με την παρουσίαση του νέου Elroq, απλά συνεχίζει την πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση με την παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Skoda Elroq. Το Skoda Elroq συνδυάζει τη μινιμαλιστική αισθητική με τις πρακτικές αξίες της εταιρείας. Η εξωτερική του σχεδίαση χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές, δυναμικές καμπύλες και τονισμένες ακμές, που προσδίδουν έναν σύγχρονο και επιβλητικό χαρακτήρα.
Το μπροστινό μέρος διαθέτει μια εντυπωσιακή κλειστή μάσκα, η οποία περιβάλλεται από στενά LED φώτα ημέρας που ενσωματώνονται πλήρως στα κύρια φωτιστικά σώματα. Στο πίσω μέρος, οι λεπτομέρειες LED προσθέτουν μια high-tech αίσθηση, ενώ το χαρακτηριστικό λογότυπο Skoda, ολογράφως στο κέντρο της πίσω πόρτας ενισχύει την ταυτότητα του μοντέλου -κάτι που αποτελούσε ζητούμενο για τους ιθύνοντες της εταιρείας, προκειμένου να ενδυναμώσουν την εικόνα του brand στην αγορά.
Οι διαστάσεις του Elroq το καθιστούν ιδανικό για την εξυπηρέτηση μιας σειράς αναγκών που ξεφεύγουν από τη μονοδιάστατη προσέγγιση μιας αστικής πρότασης. Με μήκος περίπου 4,6 μέτρα, προσφέρει άφθονο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, ενώ διατηρεί έναν compact χαρακτήρα που το καθιστά ευέλικτο στην πόλη. Καθώς βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen, η οποία έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα, το Elroq εμφανίζει εκτός των άλλων και ιδανική κατανομή βάρους, καθώς και αυξημένη ακαμψία.
Η βασική έκδοση του Elroq είναι εξοπλισμένη με μπαταρία 50 kWh και ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 170 ίππων (125 kW), ισχύς που καταλήγει στους τροχούς του πίσω άξονα. Στη διάθεσή μας για την πρώτης μας επαφή με το αυτοκίνητο στη Μαγιόρκα, είχαμε την έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 85 kWh, που στην προκειμένη περίπτωση απέδιδε 286 ίππους. Το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 6,6 δευτερόλεπτα στην ισχυρότερη έκδοση, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου, της μεγάλης έκδοσης, προσφέρει αυτονομία έως και 581 χιλιόμετρα (σύμφωνα με τον κύκλο WLTP), καθιστώντας το Elroq ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις αλλά και μεγάλα ταξίδια. Υποστηρίζει ταχυφόρτιση με σύηνδεση σε DC έως 175 kW, κάτι που καθιστά την πλήρωση της μπαταρίας από το 10 έως το 80% σε μόλις 28 λεπτά της ώρας. Για σύνδεση σε wallbox, το Elroq διαθέτει σε όλες του τις εκδόσεις, onboard φορτιστή 11 kW. Το νέο μοντέλο δεν συμβιβάζεται ούτε και στον τομέα της ασφάλειας, καθώς εξοπλίζεται με μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης για τον οδηγό.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως τεχνολογικά η Skoda έχει κάνει ένα ακόμα “άλμα” εξελίσσοντας την εφαρμογή MySkoda, έτσι ώστε πλέον να προσφέρει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών, όπως κλείδωμα και ξεκλείδωμα θυρών, απομακρυσμένη στάθμευση (κάτι πολύ χρήσιμο και ιδιαίτερο, που μέχρι τώρα το συναντούσαμε σε πολύ ακριβότερες ηλεκτρικές προτάσεις), τηλεχειρισμό κλιματισμού και ενσωμάτωση στάσεων φόρτισης στη διαδρομή του GPS.
Το Skoda Elroq είναι πολλά περισσότερα από ένα ηλεκτρικό SUV. Πρόκειται για ένα σύγχρονο όχημα που συνδυάζει κορυφαία τεχνολογία, εντυπωσιακές επιδόσεις και πρακτικότητα, με σεβασμό στο περιβάλλον. Με τον ιδανικό συνδυασμό τιμής, αυτονομίας και εξοπλισμού, το Elroq αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, κερδίζοντας τις εντυπώσεις των απαιτητικών οδηγών που αναζητούν το επόμενο βήμα στην αυτοκίνηση.
Στους δρόμους του Ισπανικού θέρετρου, το Elroq ήταν αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο της Skoda. Στιβαρό σε αίσθηση κατασκευής, πολύ σταθερό στο δρόμο και με αναβαθμισμένη την ποιότητα στην κύλιση και όχι μόνο, μια και όλες οι επιφάνειες στην καμπίνα δίνουν τον τόνο της προσοχής στη λεπτομέρεια, το Elroq δείχνει να είναι “πάνω στο κύμα” της σύγχρονης διάθεσης για ποιοτικά ηλεκτρικά μοντέλα.
Δεν διαρρηγνύει τους δεσμούς με το παρελθόν αλλά προσδιορίζει πολύ επιτυχημένα την εικόνα της Skoda, η οποία είναι σαφέστατα αναβαθμισμένη και πλέον “απαιτεί” την αυξημένη προσοχή από το αγοραστικό κοινό (αλλά και τον ανταγωνισμό, εκτός και εντός Ομιλου). Η απόκριση στο γκάζι είναι τυπικά άμεση και ιδιαίτερα ευχάριστη, ενώ στις πρώτες νοητές σημειώσεις που κάναμε στη διαδρομή, ήταν και η καλή διάθεση που επιδεικνύει, χωρίς να είναι ιδιαίτερα σκληρό σε set up ανάρτησης, να παραμένει εξαιρετικά σταθερό και “υπάκουο” στις εντολές του οδηγού του.
Από το μπλοκάκι των σημειώσεων ξεχωρίζει και η ευρυχωρία της καμπίνας, με πολύ χαρακτηριστικό προτέρημα αυτό της διάθεσης πλούσιου χώρου για τα γόνατα των πίσω, ακόμα και όταν οι εμπρός είναι άνω των 1,85 μέτρων σε ανάστημα (και με τους πίσω να είναι αντίστοιχα ψηλοί- ζωή να έχουν). Με τιμή εκκίνησης τα 26.153 ευρώ (με την επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ”) για την έκδοση με τη μπαταρία των 50 kWh και τους 170 ίππους, το Elroq μοιάζει να είναι μια πολύ καλά τοποθετημένη πρόταση στην αγορά των ηλεκτρικών που ολοένα και “ανεβαίνει” και στη χώρα μας.
Πηγή: Sport24.gr