Στα 5άστερα του Euro NCAP και το νέο Subaru Forester
Με πολύ καλές επιμέρους βαθμολογίες, το νέο Subaru Forester πέρασε με “άριστα” τις δοκιμασίες του Euro NCAP που αφορούν στην ασφάλεια των επιβατών του και όχι μόνο.
H Subaru Europe, ανακοίνωσε ότι το νέο Forester πέτυχε τη μέγιστη συνολική βαθμολογία των πέντε αστεριών στις δοκιμές ασφάλειας του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων 2024. Το νέο Forester κατέγραψε εξαιρετικές βαθμολογίες και στις τέσσερις περιοχές αξιολόγησης (Ενήλικος επιβάτης, Ανήλικος επιβάτης, Ευάλωτοι χρήστες δρόμου, Υποβοήθηση Ασφάλειας), πολύ πάνω από το ελάχιστο απαιτούμενο όριο.
Στον τομέα αξιολόγησης των Ανήλικων Επιβατών (βρεφών, παιδιών), το νέο Forester πέτυχε τη μέγιστη βαθμολογία στον έλεγχο εγκατάστασης CRS παιδικού καθίσματος. Σχεδόν έπιασε την ύψιστη βαθμολογία σε δοκιμή πρόσκρουσης (μετωπική και πλευρική) με βασικό δείγμα παιδιά ηλικίας 6 και 10 ετών. Καλή προστασία παρέχεται σε όλες τις κρίσιμης σημασίας περιοχές του σώματος κατά τη δοκιμή της μετωπικής σύγκρουσης και οι μέγιστοι βαθμοί δόθηκαν σε αυτό το μέρος της αξιολόγησης.
Το σύστημα απενεργοποιεί αυτόματα τον αερόσακο του συνοδηγού όταν χρησιμοποιείται παιδικό κάθισμα που βλέπει προς τα πίσω και επιβραβεύτηκε γι’ αυτή τη λειτουργία. Το Forester είναι εξοπλισμένο με ένα έμμεσο σύστημα “ανίχνευσης παρουσίας παιδιών” (π.χ. Υπενθύμιση πίσω καθίσματος), το οποίο εκδίδει μια προειδοποίηση όταν αναγνωρίζει ότι ένα παιδί ή ένα βρέφος μπορεί να έχει μείνει στο αυτοκίνητο.
Όλοι οι τύποι παιδικών καθισμάτων για τους οποίους έχει σχεδιαστεί το Forester θα μπορούσαν να εγκατασταθούν και να τοποθετηθούν σωστά στο αυτοκίνητο, εκτός από το κάθισμα iSize στην πίσω κεντρική θέση. Στον τομέα αξιολόγησης των Ευάλωτων Χρηστών Δρόμου (πεζών), το νέο Forester πέτυχε τους μέγιστους βαθμούς για τις λειτουργίες AEB Cyclist και Lane Support Motorcyclists.
Το σύστημα Αutonomous Εmergency Βraking (AEB) του Forester μπορεί να ανταποκριθεί σε ευάλωτους χρήστες του δρόμου καθώς και σε άλλα οχήματα. Η απόδοση του συστήματος στον εντοπισμό και την αντίδραση σε ποδηλάτες ήταν καλή (σε όλα τα σενάρια προσέγγισης ποδηλάτη που διέσχιζε ή διέλευσης πίσω από σταθμευμένα οχήματα ή ποδηλάτη κατά μήκος του δρόμου καθώς και στροφή κατά μήκος της διαδρομής ενός διερχόμενου ποδηλάτη).
Η απόδοση του συστήματος AEB είχε καλή ανταπόκριση στους μοτοσικλετιστές (τόσο στην προσέγγιση ενός σταματημένου μοτοσικλετιστή όσο και ενός μοτοσικλετιστή που φρενάρει). Η Υποστήριξη Λωρίδας (Lane Support) για μοτοσικλετιστές πέτυχε τους μέγιστους πόντους (και στην περίπτωση της αλλαγής λωρίδας πάνω στη διαδρομή ενός μοτοσικλετιστή που έρχεται από απέναντι όσο και ενός μοτοσικλετιστή που προσπερνά).
Η προστασία του κεφαλιού ενός χτυπημένου πεζού ή ποδηλάτη ήταν κυρίως καλή καθώς και η προστασία της λεκάνης, του μηριαίου οστού, του γονάτου και της κνήμης. Για την περιοχή αξιολόγησης ενηλίκων επιβατών, το νέο Forester πέτυχε τους περισσότερους βαθμούς στη δοκιμή πλευρικού εμποδίου αλλά και στη σοβαρότερη πρόσκρουση πλευρικής κολόνας, καθώς η προστασία όλων των κρίσιμων περιοχών του σώματος ήταν καλή.
Επίσης, σχεδόν πέτυχε τη μέγιστη βαθμολογία στην Οπίσθια Σύγκρουση. Η ανάλυση της επιβράδυνσης της πλατφόρμας πρόσκρουσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής και η ανάλυση της παραμορφώσιμης δοκού μετά τη δοκιμή, έδειξαν ότι το Forester μπορεί να είναι ένας αρκετά καλός συνεργάτης σε μια μετωπική σύγκρουση. Οι δοκιμές στα μπροστινά καθίσματα και τα προσκέφαλα έδειξαν καλή προστασία έναντι αυχενικών τραυματισμών σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης. Μια γεωμετρική ανάλυση των πίσω καθισμάτων έδειξε επίσης καλή προστασία από αυχενικό τραυματισμό.
Η προστασία ήταν καλή για όλες τις κρίσιμες περιοχές του σώματος του επιβάτη. Ο έλεγχος απόκλισης (ο βαθμός στον οποίο ένα σώμα πέφτει στην άλλη πλευρά του οχήματος όταν χτυπιέται από την άλλη άκρη) βρέθηκε επαρκής καθώς το Forester διαθέτει ένα αντίμετρο (δηλαδή αερόσακο μακρινής πλευράς) για να περιορίσει τον τραυματισμό από επιβάτη σε επιβάτη σε τέτοιες κρούσεις.
Ο αερόσακος απέδωσε καλά στις δοκιμές του Euro NCAP με εικονικές μετρήσεις που υποδεικνύουν καλή προστασία τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό. Το Forester διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης όπως και ένα σύστημα για την πρόληψη δευτερογενών συγκρούσεων μετά την κύρια σύγκρουση του αυτοκινήτου.
Τέλος, το Forester απέδειξε ότι, σε περίπτωση βύθισης του οχήματος, οι πόρτες και τα παράθυρα θα μπορούσαν να ανοίξουν, επιτρέποντας στους επιβάτες να διαφύγουν. Στον τομέα αξιολόγησης Safety Assist, το νέο Subaru Forester πέτυχε τους μέγιστους βαθμούς στην κατηγορία Lane Support σύμφωνα με την τελευταία δοκιμή. Το Σύστημα Υποστήριξης Λωρίδας (π.χ. το Lane Keep Assist) διορθώνει απαλά τη διαδρομή του οχήματος αν αυτό βγαίνει έξω από τη λωρίδα και επεμβαίνει σε ορισμένες πιο κρίσιμες καταστάσεις (με την Έκτακτη Διατήρηση Λωρίδας).
Είναι εξοπλισμένο με σύστημα υπενθύμισης ζώνης ασφαλείας που είναι στάνταρ στα εμπρός και πίσω καθίσματα, τα οποία κέρδισαν τη μέγιστη βαθμολογία στην κατηγορία, καθώς και σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού (δηλαδή Σύστημα Παρακολούθησης Οδηγού που ανιχνεύει την απόσπαση της προσοχής και την κόπωσή του). Το σύστημα Υποβοήθησης Ταχύτητας ανιχνεύει το τοπικό όριο ταχύτητας μέσω του Traffic Sign Recognition και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να ρυθμίσει τον περιοριστή ή να αφήσει το σύστημα να το κάνει αυτόματα.
Πηγή: Sport24.gr