Κάμερες στην Αττική: Με διαγωνισμό, από Ιανουάριο και “βλέπουμε”- Ποιος θα ορίσει που θα τοποθετηθούν
Το κυβερνητικό σχέδιο για την εγκατάσταση 1.388 νέων καμερών για ελέγχους τροχαίων παραβάσεων, αστυνόμευση αλλά και ασφάλεια των πολιτών γενικότερα, παρουσιάστηκε από τους αρμόδιους Υπουργούς.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου και ο περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς έδωσαν στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για το κυβερνητικό σχέδιο βάσει του οποίου θα εγκατασταθούν 1.388 νέες κάμερες στην Αττική.
Οι νέες έξυπνες κάμερες που θα αφορούν τις τροχαίες παραβάσεις, θα λειτουργούν κάθε 24/7 ακόμα και υπό χαμηλές συνθήκες φωτισμού, με 100 κομβικά σημεία σε όλο το λεκανοπέδιο να είναι αυτά που θα τις φιλοξενούν, μετά τη σχετική υπόδειξη των αρμόδιων υπηρεσιών της Τροχαίας Αττικής. Με τον τρόπο αυτό το Υπουργείο Μεταφορών φιλοδοξεί να μετριάσει ή ακόμα και να ανατρέψει την αρνητική πραγματικότητα που βλέπουμε καθημερινά στους δρόμους.
Η λειτουργία τους σε πρώτη φάση, θα εστιάζεται στις παραβάσεις που έχουν να κάνουν με την παραβίαση του κόκκινου φαναριού- μια πραγματικά εγκληματική παράβαση που στην Αττική αλλά και στη χώρα μας γενικότερα, μοιάζει να έχει βγει εκτός οποιουδήποτε ελέγχου. Οι αξιωματούχοι των Υπουργείων, σημειώνουν πως έχουν προβλεφθεί όλα τα πρωτόκολλα προκειμένου να υπάρχει πλήρης προστασία των προσωπικών δεδομένων των οδηγών.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Οι κάμερες θα τοποθετηθούν σε όλο το λεκανοπέδιο και σύντομα θα υπάρξει πρόταση για εγκατάσταση καμερών και στη Θεσσαλονίκη, είπε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος ξεκαθάρισε πως τα κριτήρια για την επιλογή των σημείων που θα εγκατασταθούν οι κάμερες έχουν να κάνουν με το φόρτο της κυκλοφορίας των οχημάτων και την καλύτερη διαχείρισής της στην Αττική.
Στις παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά, περιλαμβάνονται η υπέρβαση ορίου ταχύτητας, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η παράνομη χρήση ΛΕΑ, καθώς επίσης και η οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση αλλά και η κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ. Αξίζει να σημειωθεί πως τα σημεία που θα τοποθετηθούν οι νέες κάμερες
Σήμερα, με βάση τα όσα ανέφεραν οι αρμόδιοι, το δίκτυο των καμερών που ελέγχουν την είσοδο στις λεωφορειοδρόμους, αποτελείται από μόλις… 12 και ο έλεγχο της λειτουργίας τους, αφορούσε τον εκάστοτε δήμο. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει ενιαίος σχεδιασμός για τη λειτουργία τους, κάτι που πρόκειται να αλλάξει. Με ένα νέο πληροφοριακό σύστημα που θα ελέγχει όλες τις νέες κάμερες, οι οποίες στο σύνολό τους (για τροχαίες παραβάσεις αλλά και για επιτήρηση της ασφάλειας) θα είναι 1.388, το οποίο και αυτό εντάσσεται στο πλαίσιο του διαγωνισμού που κάνουν τα συναρμόδια Υπουργεία, θα προκύψουν τα δεδομένα για τον εν λόγω διαγωνισμό.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, σημείωσε πως η διαγωνιστική διαδικασία για τις κάμερες θα είναι με παραχώρηση για μία δεκαετία. Στην ουσία οι ανάδοχοι του έργου θα πρέπει να προμηθευτούν τις κάμερες, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των οποίων θα προδιαγράφονται στα τεύχη τα οποία στα οποία σήμερα επεξεργάζονται τα σχετικά επιτελεία αλλά θα έχουν την ευθύνη της συντήρησης και της λειτουργίας του δικτύου.
Ο ίδιος, συνέχισε λέγονται πως “ο ανάδοχος δεν θα πληρώνεται με τον αριθμό των καμερών που απλά έβαλε αλλά με τον αριθμό των καμερών οι οποίες δουλεύουν και αυτό γιατί μέχρι σήμερα δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι δουλειά της Τροχαίας το να τρέχει και να συντηρεί κάμερες. Το να τρέχει και να συντηρεί ή να συνδέει στο διαδίκτυο κάμερες για να μπορούν να αποσταλούν τα δεδομένα γρήγορα. Αυτό θα είναι η δουλειά του αναδόχου. Ο διαγωνισμός θα βγει μέχρι το τέλος Γενάρη του 25”.
Πηγή: Sport24.gr