Χρ. Σταϊκούρας: Είμαστε έτοιμοι για το μετρό το Σάββατο – Ούτε ένα θανατηφόρο περιστατικό εδώ και 40 χρόνια με τα αυτόματα συστήματα (audio)

 Χρ. Σταϊκούρας: Είμαστε έτοιμοι για το μετρό το Σάββατο – Ούτε ένα θανατηφόρο περιστατικό εδώ και 40 χρόνια με τα αυτόματα συστήματα (audio)

Με αφορμή τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του στο επιβατικό κοινό, το Σάββατο 30 Νοεμβρίου, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, ο Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Είμαστε έτοιμοι για το μετρό το Σάββατο – Ούτε ένα θανατηφόρο περιστατικό εδώ και 40 χρόνια με τα αυτόματα συστήματα

Παραχωρώντας συνέντευξη στην ΕΡΤ και στον Θάνο Σιαφάκα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε αρχικά «Στη Θεσσαλονίκη πρώτα απ’ όλα είμαστε έτοιμοι για να λειτουργήσει το μετρό, για να λειτουργήσει δηλαδή το Σάββατο. Είμαστε έτοιμοι. Δεύτερο θέμα: Ζητήματα αδειοδότησης του μετρό. Είμαστε έτοιμοι και εκεί. Ψηφίστηκε και η σχετική διάταξη. Μάλιστα ψηφίστηκε και από το ΠΑΣΟΚ και όλα τα άλλα κόμματα ήταν παρών. Κανένας αρνητικός. Μια σειρά από προϋποθέσεις που πρέπει να υπάρχουν ακριβώς για να αδειοδοτηθεί το μέτρο. Μεταξύ άλλων υπάρχει και πιστοποιητικό από ανεξάρτητο φορέα πιστοποίησης για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου. Και υπεύθυνη δήλωση ανάληψης λειτουργίας του έργου, βεβαίωση ορθής εγκατάστασης και λειτουργίας κυλιόμενων κλιμάκων και πεζοδρόμων αλλά και πολλά άλλα ακόμη. Τα πάντα λοιπόν, όπως και εκτός των άλλων και προβλέψεις για πιστοποιητικό πυρασφάλειας. Άρα, όλα καλά (…). Στη Θεσσαλονίκη τη λειτουργία και τη συντήρηση του μετρό την έχει αναλάβει ένα όχημα ειδικού σκοπού, δηλαδή μια εταιρεία η οποία έχει συσταθεί ακριβώς για αυτό το λόγο. Αυτή η εταιρεία λέγεται THEMA. Είναι η ίδια η εταιρεία η οποία λειτουργεί το μετρό στο Μιλάνο, στην Κοπεγχάγη, κατά αντίστοιχο τρόπο και η ίδια η εταιρεία έχει έρθει και έχει παρουσιάσει δημόσια, κείμενο το οποίο έχετε και εσείς στην κατοχή σας και όλη η ελληνική κοινωνία, ότι με αυτά τα αυτόματα συστήματα δεν έχει υπάρξει ούτε ένα θανατηφόρο περιστατικό τα προηγούμενα 40 χρόνια και οι ίδιοι λειτουργούν με ασφάλεια τα σχετικά με αυτό εδώ και πάνω από μία δεκαετία στις χώρες και τις πόλεις τις οποίες ανέφερα. Και μάλιστα την πιστοποίηση όλων αυτών προς την εταιρεία την έχει αναλάβει άλλη εταιρεία του ιδιωτικού τομέα, που είναι ένας ανεξάρτητος φορέας αξιολόγησης ασφάλειας, η ΡΟΥΦ και η οποία ουσιαστικά θα γνωμοδοτήσει επί αυτού».

Επέκταση στην Καλαμαριά μέχρι το τέλος του 2025 – Θα είναι ένα ασφαλές μετρό – Αλλάζει η καθημερινότητα των πολιτώνΔεν υπάρχει κανένα σκάνδαλο – Όλα με διαφάνεια

Έχουν ωριμάσει οι σκέψεις για επέκταση του μετρό και στις δυτικές συνοικίες αλλά και στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης

Η μετακίνηση θα γίνεται δωρεάν μέχρι την Τρίτη το βράδυ – Η τιμή του εισιτηρίου στα 0,60

Όπως και τόνισε εν συνεχεία της συνομιλίας του με το δημοσιογράφο «Η καθημερινότητα του πολίτη αλλάζει ριζικά στη Θεσσαλονίκη. Δεν μιλάμε για μια επέκταση μιας γραμμής, ενός μετρό όπως είναι στην Αθήνα, η γραμμή 4. Μιλάμε για ένα νέο μέσο μεταφοράς. Αυτό σημαίνει ότι ο πολίτης θα πρέπει να εξοικειωθεί πρώτα απ’ όλα με τη χρήση του εισιτηρίου, η οποία θα είναι 0,60 ευρώ, δηλαδή 60 λεπτά, για τους πρώτους 6 μήνες. Θα το αξιολογήσουμε μετά. Δηλαδή, θα είναι 60 λεπτά και στα λεωφορεία που ήταν 90 λεπτά μέχρι σήμερα. Και οι πολίτες δεν θα πληρώσουν εισιτήριο στο μετρό μέχρι και την Τρίτη το βράδυ. Δηλαδή, από Τετάρτη και μετά. Θα είναι λοιπόν, δωρεάν μέχρι και την Τρίτη το βράδυ, έτσι ώστε οι πολίτες για δύο μέρες που πηγαίνουν στην εργασία τους και εργάζονται καθημερινή και όχι Σαββατοκύριακο, να βρουν τα πατήματά τους στο νέο μέσο (…). Η επέκταση στην Καλαμαριά θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025 (…). Είναι επίσης, γεγονός ότι η επέκταση προς την Καλαμαριά προσεγγίζει το αεροδρόμιο, αλλά δεν το φτάνει. Θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2025. Υπάρχουν σκέψεις και προτάσεις. Τις έχουμε παρουσιάσει δημόσια για περαιτέρω επέκταση και προς το αεροδρόμιο Τούμπα και Χαριλάου, αλλά και προς τα δυτικά (…)».

Related post