Οδηγούμε το Audi A3 στην “SUV” έκδοση Allstreet 35 με τους 150 ίππους
Είναι αναμφίβολα μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική, που μπορεί να τονώσει τις πωλήσεις αλλά και το φρόνημα της Audi, μια και το τρέχον Α3 είναι ένα μοντέλο- γέφυρα. Στην “απλή” του έκδοση, το Α3 Sportback είναι ένα εξαίσιο δείγμα premium μικρομεσαίου αυτοκινήτου, με τη στιβαρότητα και όλο εκείνο το τεχνολογικό πακέτο που μπορεί να ακουμπήσει το μέσο (και άνω) αγοραστή, προσφέροντας εκτός των άλλων και ένα εντυπωσιακό στην όψη αυτοκίνητο.
Εδώ που τα λέμε, η γερμανική εταιρεία έχει τη δική της ταυτότητα και μέσα στις δεκαετίες επιτυχημένης εμπορικής πορείας των μοντέλων της, έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα μεγάλο πάρκο πιστών φίλων. Έχοντας πολύ καλή εικόνα για το Sportback λοιπόν, ήρθε η ώρα να δούμε και την light SUV εκδοχή, που είναι η νεότευκτη έκδοση Allstreet, της οποίας οι οπτικές διαφορές δεν χρειάζονται επισήμανση.
Λόγω της εικόνας του αυτοκινήτου και της χρήσης μεγαλύτερων σε διάμετρο ζαντών στους τροχούς, έχουμε ένα ικανοποιητικό “μασκάρισμα” της αύξησης του ύψους. Δεν είναι άλλωστε και τεράστια η διαφορά, καθώς μιλάμε για 3 εκατοστά αύξησης, η οποία μοιράζεται κυριολεκτικά στα δύο, καθώς προκύπτει κατά το ήμισυ από την ανάρτηση και την επέμβαση στο μοχλικό της και το άλλο ήμισυ από την αύξηση της διαμέτρου των τροχών με το μεγαλύτερο προφίλ στα ελαστικά.
Οι διαθέσιμες επιλογές σε διάμετρο ζάντες, παραμένουν για όσους θέλουν να κάνουν macho την εμφάνιση του αυτοκινήτου, επιλέγοντας 17 και πλέον ίντσες- με το όποιο επιπλέον κόστος. Οι συγκεκριμένες του “δικού μας” Allstreet, είναι αλουμινίου 7.5J x 18, σε σχέδιο 5-βραχιόνων Dynamic, σε γκρι Graphite, με ελαστικά 225/45 R18 και κοστολογούνται στο configurator της Audi, 632 ευρώ.
Σε ότι αφορά τη διάταξη της ανάρτησης, αυτή παραμένει με γόνατα MacPherson (με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική) εμπρός και πολλαπλών (4) συνδέσμων πίσω. Κάπως έτσι, η οικεία εικόνα του αυτοκινήτου, δεν διαταράσσεται μια και δεν υπήρχε και τυπικά τέτοιος λόγος. Το Α3 είναι ένα εξαίσια τοποθετημένο στην καρδιά των premium προτάσεων της κατηγορίας και με το Allstreet απλά “αγγίζει” και τους λίγο πιο περιπετειώδεις σε διαθέσεις.
Στη καμπίνα, η εικόνα είναι απόλυτα γνώριμη, χωρίς αλλαγές. Ούτως ή άλλως, δεν θα χρειαζόταν κάτι άλλο όποιος επιθυμεί την πολύ καλή ποιότητα στην κατασκευή, με έναν αέρα στιβαρότητας που άνετα προσαρμόζεται και σε -είπαμε, light- εκτός δρόμου αναζητήσεις. Το μόνο αρνητικό που εντοπίσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής του αυτοκινήτου, ήταν η δυσκολία περιήγησης στο πολυλειτουργικό MMI του αυτοκινήτου.
Καθώς για να διεκπεραιώσεις κάποιες τυπικές και εύκολες συνήθως διαδικασίες που έχουν να κάνουν με τη ρύθμιση για παράδειγμα του ραδιοφώνου, χρειάζεται ψάξιμο με scroll σε διάφορες οθόνες και μερικές επαφές με το δάχτυλο σε ψηφιακά κουμπιά- παραπάνω από τα συνηθισμένα. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση και αποτελεί προέκταση της συνολικής που απολαμβάνει ο οδηγός, έχοντας ένα πολύ στιβαρό σύνολο στη διάθεσή του.
Η ανάρτηση είναι κάπως σκληρή και μπορεί να γίνει δυσάρεστη όταν η άσφαλτος δεν είναι καλά στρωμένη αλλά είναι πραγματικά απόλαυση, στα καλά κομμάτια του οδικού δικτύου, επαρχιακού και Εθνικού. Εκεί που επιτρέπει στον οδηγό να πατήσει πολύ σταθερά και να περάσει από σημεία με εναλλαγές διεύθυνσης, κρατώντας υψηλή ταχύτητα στο κοντέρ και χωρίς να νιώσει ότι κάνει κάποια υπέρβαση.
Το πλαίσιο και η ανάρτηση του Allstreet που έχουμε εδώ, δείχνουν ικανά για διαχείριση πολύ μεγαλύτερης ισχύος από τους 150 ίππους του TFSI των 1,5 λίτρων. Ο κινητήρας αυτός, διακρίνεται για άλλη μια φορά, για το πολιτισμένο του ύφος και την ψυχωμένη απόδοση έως και το όριο της περιστροφής του. Εμφανίζει πολύ περιορισμένο turbo lag και χάρη στο συνδυασμό του με το 7άρι αυτόματο S-Tronic, έχει πάντα κάτι να δώσει υποστηρικτικά στον οδηγό.
Συνολικά λοιπόν, έχουμε μπροστά μας μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση αγοράς, που τα καταφέρνει πολύ καλά σε όλους τους καίριους τομείς που απασχολούν τους αγοραστές των premium μικρομεσαίων, ενώ την ίδια στιγμή δίνει και μια essence περιπέτειας στο σύνολο- ειδικά σε αυτό το εξαιρετικό πράσινο/χακί χρώμα (Πράσινο District, μεταλλικό) το οποίο κοστολογείται στα 868 ευρώ.
Σας αναφέρουμε και τις τιμές των έξτρα που συναντάμε το αυτοκίνητο της δοκιμής, καθώς έχει τη σημασία του να ξέρετε πως ο τελικός λογαριασμός, μπορεί να απέχει πολύ από αυτό που θα διαβάσετε ως τιμή εκκίνησης για την αγορά του αυτοκινήτου, το οποίο ειρήσθω εν παρόδω, βάζει “τικ” και στο κουτάκι που αφορά την οικονομία στις μετακινήσεις. Εκτός της δεδομένα υψηλής τεχνολογίας που κουβαλάει, το μηχανικό σύνολο έχει πολύ καλή συμπεριφορά σε ότι έχει να κάνει με τις απαιτήσεις του σε καύσιμο.
Στα χέρια μας, για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, το Allstreer με τους 150 ίππους και τα 1.350 κιλά του απόβαρου, χρειάστηκε μόλις 6,5 λίτρα αμόλυβδης- και δεν του φερθήκαμε και ιδιαίτερα ήπια, κάνοντας μαζί του διαδρομές σε αστικό περιβάλλον αλλά και ταξίδι (όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες). Ο μέσος όρος της κατανάλωσης, είναι σίγουρα πολύ καλός και επίσης σίγουρα, παίρνει και βελτίωση.
Για να γυρίσουμε όμως στα της τιμής αγοράς, πρέπει να σας πούμε πως για να έχετε ένα οπτικά δυναμικό Allstreet στα χέρια σας, θα πρέπει να υπολογίσετε και τα επανασχεδιασμένα (στο πλαίσιο της αισθητικής ανανέωσης του μοντέλου) LED Matrix φώτα που αποτελούνται από 24 στοιχεία. Καθώς δεν είναι μόνο θέμα εμφάνισης αλλά έχει να κάνει και με την ασφάλεια των μετακινήσεων, το επιπλέον κόστος αξίζει και με το παραπάνω.
Μιλάμε για 1.823 ευρώ προκειμένου να έχει το αυτοκίνητο τα φωτιστικά εκείνα που επιτρέπουν παραμετροποίηση ανάλογα με τα γούστα του ιδιοκτήτη (για το μοτίβο της ενεργοποίησης “υποδοχής”, όταν πλησιάζει στο όχημα ο κάτοχος) αλλά και όλο το πακέτο της λειτουργίας που κυριολεκτικά απογειώνει την ορατότητα σε κάθε περίσταση, με bonus το έξτρα σύστημα πλύσης.
Από τα έξτρα του αυτοκινήτου της δοκιμής, τα φώτα είναι αυτά που θα προτείναμε χωρίς δεύτερη σκέψη για επιλογή, αφήνοντας κατά μέρους τα δερμάτινα καφέ καθίσματα των 1.848 ευρώ. Συνολικά, θα πούμε πως το Allstreet είναι μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική για το απόλυτα άξιο Α3, που με τον αντίστοιχο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, είναι λίγο ακριβότερο.
Ίσως και αυτό να είναι ένας ακόμα καλός λόγος για όποιον επισκεφτεί την πλησιέστερη έκθεση Audi, να κοιτάξει λίγο πιο “ζεστά” αυτή την crossover εκδοχή του πολύ ικανού και δημοφιλούς μοντέλου, που εύκολα “ξεφεύγει” όμως από τα 33.980 ευρώ της βασικής του έκδοσης (το αυτοκίνητο της δοκιμής, με τα προαναφερθέντα έξτρα, που δεν είναι υπερβολικά, φτάνει τις 41.000 ευρώ).
Τεχνικά χαρακτηριστικά–Audi A3 Allstreet 35 1.5 TFSI mHEV 150 PS Stronic
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.498, I4
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/ 5.000-6.000
Pοπή (Nm/σ.α.λ.): 250/ 1.500-3.500
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 8,4”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 221
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 125
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.353×1.816×1.457
Μεταξόνιο (χιλ.): 2.630
Βάρος (κιλά): 1.350
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 380
Τιμή: Από 33.980 ευρώ
Πηγή: Sport24.gr