Δοκιμάζουμε το φθηνότερο ηλεκτρικό της αγοράς, το Dacia Spring με αυτονομία 250 χιλιομέτρων

 Δοκιμάζουμε το φθηνότερο ηλεκτρικό της αγοράς, το Dacia Spring με αυτονομία 250 χιλιομέτρων

Πρώτα από όλα, ξεκινάμε με το δεδομένο ότι η Dacia δεν προβάλλει το Spring για κάτι πλασματικό, διαφορετικό από ό,τι είναι: ένα αυτοκίνητο που εσκεμμένα έχει δεχθεί μια σειρά από συμβιβασμούς με στόχο να καλύψει καθημερινές ανάγκες με χαμηλή τιμή αγοράς, χαμηλό κόστος ενέργειας, και χωρίς φιοριτούρες.

Οι συμβιβασμοί αυτοί εντοπίζονται κυρίως στην ποιότητα ορισμένων υλικών του: όπως στα πλαστικά στο εσωτερικό, ή στον ήχο του κλεισίματος της πόρτας – που μαρτυρά φευγαλέα ότι χρειάστηκε βελτιώσεις για να τα καταφέρει αξιοπρεπώς στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.

Όμως, το κόστος του δεν έμεινε χαμηλά μόνο χάρη στους συμβιβασμούς αυτούς. Έμεινε χαμηλά διότι αρχικά βασίστηκε στο θερμικό του “αδερφό” Renault Kwid που σταδιοδρομούσε στην Ινδία, πριν μετατραπεί -χτισμένο στην έτοιμη πλατφόρμα CMF-A της Renault- σε αμιγώς ηλεκτρικό για την ευρωπαϊκή αγορά – ως Dacia Spring στα μέρη μας, από το 2021.

Επίσης, τον περιορισμό του κόστους βοηθά και η μικρή μπαταρία του: έχει χωρητικότητα μόνο 27,4 kWh, όμως με τον τρόπο αυτό κάνει έναν έξυπνο ελιγμό καθώς μικρή μπαταρία σημαίνει και χαμηλό βάρος.

Έτσι, αυτό το Spring ζυγίζει ελάχιστα πάνω από έναν τόνο (1.050 κιλά), αντισταθμίζοντας στον τομέα της αυτονομίας με το χαμηλό βάρος τη μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας. Ο πειραματισμός αυτός αποδείχθηκε επιτυχημένος, εξασφαλίζοντας στο Spring τη διεθνή αναγνώριση στην ήπειρό μας, μέσω φορέων όπως ο GreenNCAP.

Όμως, η σημαντικότερη αναγνώριση των επιλογών του ομίλου Renault για τις βασικές αρχές του Spring είναι αυτή που ήρθε από τους αγοραστές: οι πωλήσεις του εκτοξεύθηκαν στην Ευρώπη, καθώς προέβαλε την οικονομική και πλήρη κάλυψη των καθημερινών αστικών αναγκών ενός φυσιολογικού ανθρώπου – που είδε ότι μπορεί να βγάλει ακόμα και μία εβδομάδα της αστικής του μετακίνησης με μία μόνο φόρτιση του ρουμανικού ηλεκτρικού citycar.

Έτσι, φτάσαμε σε ένα επιτυχημένο μικρό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο μάλιστα μετά την πρώτη του εμφάνιση ανανεώθηκε με την έκδοση Extreme όχι μόνο σε στιλιστικές λεπτομέρειες, αλλά και με την προσθήκη του ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 65 ίππων, που δοκιμάζουμε εδώ.

Dacia Spring: Σχεδιασμός & χώροι


Το Spring, παρά τα SUV χαρακτηριστικά του, είναι ένα μικρό τετραθέσιο αυτοκίνητο πόλης, με μήκος 3,73 μέτρα – δηλαδή είναι στο άνω όριο της κατηγορίας Α, αρκετά εκατοστά (έως και 20) μεγαλύτερο από το Hyundai i10, ή το Toyota Aygo X, και σχεδόν αντίστοιχο με το Suzuki Ignis.

Στα 2,42 μέτρα του μεταξονίου του, το Spring χωρά τέσσερις επιβάτες χωρίς ιδιαίτερα μεγάλους συμβιβασμούς των πίσω. Έναν συμβιβασμό, ωστόσο, θα κάνει ο οδηγός με τις περιορισμένες ρυθμίσεις τόσο του καθίσματός του, όσο και του τιμονιού.

Το πορτ-μπαγκάζ είναι αρκετά ικανοποιητικό, με 270 λίτρα που είναι αναμφίβολα αρκετά για τις καθημερινές ανάγκες. Όταν υπάρχουν μεγαλύτερες, με την πτώση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 620 λίτρα.

Παρά τις SUV παραπομπές στο σχεδιασμό του, το Spring απέχει 15 εκατοστά από το έδαφος, αλλά στην ουσία μπορεί να κινηθεί μόνο σε ομαλό χώμα διότι κάτω από το δάπεδο προεξέχει το μεταλλικό προστατευτικό της μπαταρίας.

Κατά τα άλλα, το Spring υιοθέτησε τη νέας αισθητικής μάσκα και το νέο λογότυπο της Dacia, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση Extreme (που έχουν και τα άλλα μοντέλα της ρουμανικής εταιρείας) προσθέτει στο Spring καλύμματα των καθρεπτών, μπάρες οροφής και πλαίσια των εμπρός φωτιστικών σωμάτων στο χρώμα του χαλκού.

Dacia Spring: Εσωτερικό


Περνώντας στον διάκοσμο του Spring, εκεί γίνεται πιο σαφής ο εσκεμμένος value-for-money χαρακτήρας, τον οποίο προσπαθούν να “σπάσουν” τα δερμάτινα καθίσματα. Έτσι, κάποιους από τους συμβιβασμούς που θα κάνετε εδώ αφορούν στην υφή των σκληρών πλαστικών ή στην ύπαρξη μόνο ενός υαλοκαθαριστήρα, αλλά η συναρμογή δεν είναι κακή.

Το Spring έχει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, όπως στα παράθυρα -που έχουν τους διακόπτες τους στο ταμπλό- και επίσης δύο ψηφιακές οθόνες: μία 7 ιντσών για τα πολυμέσα, τη συνδεσιμότητα και την πλοήγηση (καθώς και για την κάμερα οπισθοπορείας), και μία 3,5’’ για τον σχετικά ευκρινή πίνακα οργάνων.

Συνεπώς, τα βασικά της εποχής μας υπάρχουν, και είναι και λειτουργικά και εύχρηστα. Οι αλλαγές της μετάδοσης -με τις επιλογές D (Drive), N (Νεκρά) και R (Όπισθεν)- γίνονται μέσω περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, ενώ το τιμόνι έχει λίγα κουμπιά βασικών λειτουργιών.

Dacia Spring: Μπαταρία – Αυτονομία – Φόρτιση


Η μπαταρία των 27,4 kWh εξασφαλίζει στις συνθήκες της αστικής χρήσης 310 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τη Dacia και με τον κύκλο μετρήσεων WLTP, και αν προσθέσουμε στην εξίσωση και τον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό η κατά WLTP αυτονομία μειώνεται στα 220 χιλιόμετρα.

Ρεαλιστικά, στην πόλη με αρκετή προσοχή μπορεί να ξεπεράσεις τα 250 χιλιόμετρα με κάθε πλήρη φόρτιση. Και ίσως λίγα περισσότερα αν κινούμαστε στο πρόγραμμα Eco, και με τη συμβολή της ανάκτησης της κινητικής ενέργειας (που λειτουργεί αυτόματα, και χωρίς την επιλογή του βαθμού ανάκτησης από τον οδηγό).

Σύμφωνα με τη Dacia, αρκετά μεγάλο ποσοστό των αγοραστών του Spring το φορτίζει στην οικιακή του πρίζα, και για την πλήρωση της μπαταριας σε τέτοια απαιτούνται 13 ώρες. Ο ενσωματωμένος φορτιστής του γαλλο-ρουμάνικου citycar είναι της τάξης των 6,6 kW, που σημαίνει ότι με wallbox με αυτόν τον ρυθμό απαιτούνται 4:51 ώρες. Τέλος, σε DC ταχυφορτιστή θα χρειαστείτε 56 λεπτά για τη φόρτιση στο 80%.

Dacia Spring: Οδηγώντας

Χάρη στον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα που τοποθετήθηκε στην έκδοση Extreme, το Spring είναι ένα ζωηρότατο “ζωύφιο” στην πόλη: με σβέλτες επιταχύνσεις, όπως και σε κάθε ηλεκτρικό, συνδυάζεται με τον εξαιρετικό κύκλο στροφής των μόλις 9,5 μέτρων, και η κυκλοφορία στην πόλη είναι ένα από τα μεγάλα του ατού – μαζί με την οικονομία της ενέργειας.

Το μοτέρ αποδίδει 65 ίππους, αλλά είναι πιο ζωηροί από όσο ακούγονται – ή που θα ήταν στην περίπτωση ενός θερμικού citycar. Εδώ ο κινητήρας είναι πολύ ελαφρύτερος, ενώ η μπαταρία στο δάπεδο δεν ξεπερνά τα 188 κιλά. Το Spring έχει τη ζωράδα που χρειάζεται στα συνεχή ξεκινήματα στην πόλη, ενώ από εκεί και πάνω δεν έχει καμία ανάγκη επιδόσεων ή τελικής ταχύτητας – η οποία περιορίζεται ηλεκτρικά στα 125 km/h.

Κατά τα άλλα, το Spring δίνει έμφαση στην πόλη, και για το σκοπό αυτό -προκειμένου να επιτευχθεί ο μικρός κύκλος στροφής- έχει μειωθεί το πλάτος, η διάσταση των προβόλων και το πάχος των ελαστικών (που έχουν διάσταση 165/70-R14).

Μαζί με την επιλογή της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης για το καθημερινό πέρασμα από κακοτεχνίες του δρόμου, το Spring τα καταφέρνει αρκετά καλά, τα παραπάνω προκαλούν φυσικά έναν σχετικό συμβιβασμό στο όριο της πρόσφυσης – αλλά γενικώς δεν σου εμπνέει ανησυχία οδηγώντας το.

Βεβαίως, σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει και το γεγονός ότι -παρά το χαμηλό κόστος του- διαθέτει φυσικά ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC, κανονικά ABS με αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (ΕΒΑ), σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (HSA), ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας και σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, μεταξύ άλλων.

Dacia Spring: Συμπέρασμα


Στα παραπάνω, από πλευράς εξοπλισμού, προστίθενται και πολλά ακόμα σημαντικά στοιχεία εξοπλισμού: η κεντρική ψηφιακή οθόνη ενσωματώνει τη συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay καθώς και σύστημα πολυμέσων Media nav με σύστημα πλοήγησης και την εικόνα της κάμερας οπισθοπορείας.

Αν προσθέσουμε σε αυτά την 8ετή εγγύηση (ή 120.000 km) για την μπαταρία, την 5ετή (ή 100.000 km) εργοστασιακή εγγύηση και τη δωρεάν 3ετή οδική βοήθεια, τότε το Spring δικαιολογεί απόλυτα τον value-for-money χαρακτήρα του.

Είναι ένα ηλεκτρικό που θα κόστιζε 25.000 ευρώ χωρίς την επιδότηση, αλλά με αυτήν πέφτει στα 17.950 ευρώ, δηλαδή σε τιμή που είναι εξαιρετική για ένα αυτοκίνητο που καλύπτει αξιοπρεπώς, και με εντυπωσιακή οικονομία, τις φυσολογικές καθημερινές ανάγκες φυσιολογικών ανθρώπων.

DACIA SPRING 65 ELECTRIC

  • Κινητήρας: Μόνιμου μαγνήτη
  • Ισχύς: 65 hp / 4.057-6.000 rpm
  • Ροπή: 113 Nm / 500-4.057 rpm
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
  • 0-100 km/h: 13,7 sec
  • Τελική ταχύτητα: 125 km/h
  • Μπαταρία: Ιόντων-λιθίου 27,4 kWh
  • Κατανάλωση (WLTP): 14,5 kWh/100 km
  • Αυτονομία (WLTP): 220 km
  • Φόρτιση: 4:51 ώρες (6,6 kW) / 56 λεπτά (DC 30 kW, 0-80%)
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Μήκος: 3,734 m
  • Μεταξόνιο: 2,423 m
  • Βάρος: 1.050 kg
  • Χώρος αποσκευών: 270-320 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Τιμή: Από 17.950 € (με την κρατική επιδότηση)

Πηγή: Sport24.gr

Related post