Δοκιμή του “διαφορετικού” DS 4 στην υβριδική έκδοση των 136 ίππων, που κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά
![Δοκιμή του “διαφορετικού” DS 4 στην υβριδική έκδοση των 136 ίππων, που κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά](https://togegonos.gr/wp-content/uploads/2025/02/ds-4-test_28329.jpg)
Το DS 4 είναι η παριζιάνικη θεώρηση των πραγμάτων στα οικογενειακά hatchback. Δοκιμάζουμε τη βασική του, ήπια υβριδική έκδοση με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 PureTech, που μειώνει αισθητά την κατανάλωση – καθώς μπορεί να κάνει μέχρι και το 50% των διαδρομών στην πόλη αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Οι Γάλλοι ανέκαθεν είχαν τη διαφορετικότητα στον γενετικό τους κώδικα, και αυτή φωλιάζει και στη DS Automobiles – στη γαλλική από τις τρεις premium εταιρείες της Stellantis. Με το DS 4, η εταιρεία του Poissy προβάλλει μία εξίσου αξιόλογη αλλά αρκετά διαφορετική επιλογή από τον κλασσικό γερμανικό ανταγωνισμό.
Το γαλλικό hatchback από την πρώτη του εμφάνιση -το 2021- ξεχώριζε με το σχεδιασμό του, ως ένα αμάλγαμα διαφορετικών κατηγοριών – πιο σύνθετου από τις κλασσικές γραμμές ενός μικρομεσαίου hatchback. Αλλά τώρα συνδυάζεται και με την οικονομία που του προσφέρει το ήπια υβριδικό του σύστημα.
![P.DIAMANTIS](https://togegonos.gr/wp-content/uploads/2025/02/ds-4-test_28329.jpg)
DS 4 Hybrid: Σχεδιασμός & εσωτερικό
Η βασικότερη παράμετρος διαφοροποίησης της DS από το γερμανικό ανταγωνισμό είναι η σχεδίαση. Στη θέση των κλασσικών hatch της Audi, της BMW ή της Mercedes, εδώ συναντάμε ένα κινούμενο έργο τέχνης, με διαμαντένιο μοτίβο στη μάσκα, με αιχμές στις πίσω πόρτες – όμορφο από όποια γωνία κι αν βρεθεί ο φακός.
Σφαιρικότερα, το DS 4 διαφοροποιείται από την προσθήκη στη γενικότερή του σχεδιαστική φιλοσοφία και στοιχείων από άλλες κατηγορίες: μπορεί να δει καθαρά κανείς στη σιλουέτα του Crossover και Coupe στοιχεία, όπως την ψηλή στάση του αμαξώματος με τα μαύρα μαρσπιέ και τις κεκλιμένες πίσω κολόνες αντίστοιχα, που δίνουν ενδιαφέρον σε μια κατηγορία που γενικώς τείνει προς το συντηρητισμό εδώ και χρόνια.
![DS4 Pallas](https://togegonos.gr/wp-content/uploads/2025/02/ds4_pallas.jpg)
Το ίδιο πετυχαίνουν και τα λεπτεπίλεπτα φωτιστικά σώματα μαζί με τα LED φώτα ημέρας σχήματος μπούμερανγκ στις άκρες του προφυλακτήρα – όπως και εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες όπως οι αναδυόμενες χειρολαβές και το μοτίβο των LED στα πίσω φωτιστικά σώματα.
Η διαφορετικότητα συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου -αντί να είναι αιωρούμενες- οι δύο ψηφιακές οθόνες (του πίνακα οργάνων και η «DS smart touch» των πολυμέσων) είναι αφομοιωμένες στην κεντρική γυάλινη επιφάνεια του ταμπλό, και επίσης διευκολύνεται η ζωή του οδηγού με αρκετούς φυσικούς διακόπτες.
![DS AUTOMOBILES](https://togegonos.gr/wp-content/uploads/2025/02/2024_ds4_ds-media.jpg)
Κατά τα άλλα, από ποιότητα και άνεση το DS 4 δεν ζηλεύει τίποτα από τον γερμανικό ανταγωνισμό, και εδώ η διαφορά έγκειται και πάλι στην λίγο πιο Crossover αίσθηση του οδηγού χάρη στην ψηλότερη θέση οδήγησης, με ένα ιδιαίτερα αναπαυτικό κάθισμα ακόμα και για μεγαλύτερα ταξίδια.
Την πολυτέλεια του εσωτερικού συμπληρώνει η εξαίρετη ηχομόνωση με ειδικά κρύσταλλα στο παρμπρίζ και στα πλευρικά παράθυρα και το σύστημα Clean Cabin με το «Air Quality System», που καθαρίζει τον αέρα στο εσωτερικό και λειτουργεί μαζί με τον διζωνικό κλιματισμό.
![DS AUTOMOBILES](https://togegonos.gr/wp-content/uploads/2025/02/ds_4_hybrid_edition_france_96.jpg)
Όσον αφορά στους χώρους, είναι αρκετά ικανοποιητικοί για τους εμπρός επιβάτες και για τις αποσκευές (430 λίτρα), αλλά η κλίση της οροφής στην τρίτη κολόνα και το κεντρικό τούνελ περιορίζουν λίγο την ευρυχωρία για τους τρεις πίσω επιβάτες.
DS 4 Hybrid: Κινητήρας & μείωση κατανάλωσης
Ενώ στο άνω άκρο του DS 4 συναντούμε την plug-in υβριδική έκδοση των 225 ίππων, στο κάτω βρίσκεται η -συγκεκριμένη- ήπια υβριδική (mild-hybrid) που διαθέτει στον πυρήνα της μια εξελιγμένη έκδοση του καθιερωμένου τρικύλινδρου κινητήρα 1.2 PureTech, που λαμβάνει την βοήθεια 29 ίππων από ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ του συστήματος τάσης 48V.
Η ενέργεια προκύπτει από τη μπαταρία 0,9 kWh ιόντων λιθίου, η οποία είναι τοποθετημένη κάτων από το κάθισμα του οδηγού (κι έτσι δεν στερεί χώρο από τους επιβάτες) και είναι επίσης αυτοφορτιζόμενη: κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την τροφοδοσία της μπαταρίας, παρέχοντας ταυτόχρονα ενέργεια για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα.
![P.DIAMANTIS](https://togegonos.gr/wp-content/uploads/2025/02/ds-4-test_28529.jpg)
Ο συνδυασμός των δύο κινητήρων φτάνει στους 136 ίππους και στα 230 Nm ροπής, την ώρα που το ελαφρύ σύστημα ηλεκτρικής υποβοήθησης κρατά το βάρος χαμηλά (σε σχέση με την βαρύτερη PHEV έκδοση),στα 1.454 κιλά, ώστε να πετύχει την επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα – και κυρίως τον περιορισμό της κατανάλωσης.
Με το σύστημα mild hybrid το DS 4 μπορεί να εκκινεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα και επίσης -σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία- να καλύπτει ποσοστό έως και 50% μιας διαδρομής στην πόλη αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
![DS AUTOMOBILES](https://togegonos.gr/wp-content/uploads/2025/02/ds_4_rivoli_93.jpg)
Σε ρεαλιστικές συνθήκες, αυτό μεταφράζεται σε μέση κατανάλωση 7,2 lt/100km, που είναι μια αρκετά καλή τιμή για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Η DS υποστηρίζει ότι με τη βοήθεια του ηλεκτρικού συστήματος η μέση κατανάλωση μειώνεται σε ποσοστό μέχρι και 40%. Σε σύγκριση με το DS 4 PureTech 130 EAT8, για παράδειγμα, η κατανάλωση (WLTP) είναι μειωμένη κατά 16%.
Στο έργο του περιορισμού της βενζίνης συμβάλλει τόσο η λειτουργία του θερμικού κινητήρα σε κύκλο Miller όσο και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS6 – το οποίο -περικλείοντας τον ηλεκτροκινητήρα- περιορίζει τα διαλείμματα στη ροπή. Γενικώς είναι ιδιαίτερα καλά ρυθμισμένο – καταλαβαίνοντας σβέλτα τις ανάγκες του οδηγού μέσω της πίεσης στο δεξί πεντάλ.
DS 4 Hybrid: Στο δρόμο
Το υβριδικό σύνολο σου δίνει την αίσθηση ότι δεν λείπει η δύναμη στις επιταχύνσεις εν κινήσει, ενώ και τα 9,4 δευτερόλεπτα για τα 100 km/h από στάση είναι μια καλή τιμή δεδομένου του προσανατολισμού του DS 4. Η συμβολή του ηλεκτρικού μοτέρ έρχεται και όταν χρειάζεται ισχύς στις ρεπρίζ – ενισχύοντας τη ζωηράδα της απόκρισης στο γκάζι.
![P.DIAMANTIS](https://togegonos.gr/wp-content/uploads/2025/02/ds-4-test_28429.jpg)
Η ζωηράδα αυτή βεβαίως ακολουθεί τη γενικότερη φιλοσοφία άνεσης του DS 4, που “επέβαλλε” περισσότερη προοδευτικότητα -και πιο επίπεδη καμπύλη ροπής- από το μηχανικό σύνολο – ακριβώς όπως η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με κύριο γνώμονα την άνεση στην καθημερινότητα και την ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο.
Οι κακοτεχνίες του δρόμου περνούν σχεδόν ανεπαίσθητα κάτω από την ανάρτηση και τους τροχούς 19 ιντσών του γαλλικού hatch. Οι κλίσεις του αμαξώματος που επιφέρει αυτή η επιλογή σε έναν “στριφτερό” δρόμο είναι αναπόφευκτες, όμως οι Γάλλοι από χρόνια έχουν τον τρόπο τους με τη ρύθμιση της ανάρτησης: έτσι, η πρόσφυση και η συγκρότηση του DS 4 στις στροφές είναι κλασικά υψηλού επιπέδου.
DS 4 Hybrid: Συμπέρασμα
Το DS 4 απέκτησε πριν λίγους μήνες δύο νέες εκδόσεις εξοπλισμού, με τα άκρως γαλλικά ονόματα Pallas και Etoile, και στην πρώτη -που ξεκινά από τα 35.300 ευρώ– συναντούμε ήδη ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό με στοιχεία όπως τις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, τις ψηφιακές οθόνες με κάμερα οπισθοπορείας ή τα ηλεκτρονικά συστήματα Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Keep Assist.
Η τιμή δεν είναι χαμηλή, και σε ορισμένες περιπτώσεις υψηλότερη και από άλλα γερμανικά premium, όμως η ποιότητα, ο εξοπλισμός και η υβριδική τεχνολογία του DS 4 αξίζουν τα χρήματά τους – στη σημερινή τάξη των πραγμάτων, πάντα.
Η υβριδική έκδοση 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 φτάνει στα 41.550 ευρώ με την έκδοση Etoile+ που περιλαμβάνει Alcantara ή δέρμα Nappa υψηλής ποιότητας και ειδικής κατεργασίας σε μορφή μπρασελέ ρολογιού, ηλεκτρικά θερμαινόμενα καθίσματα, το σύστημα DS IRIS με ψηφιακό βοηθό και ChatGPT, την διαισθητική οθόνη DS Smart Touch με δυνατότητα ανάγνωσης χειρόγραφου και το DS Augmented Head-Up Display 21 ιντσών, προβολείς DS Matrix LED Vision, φιμέ πίσω παράθυρα με ηχομονωτικά κρύσταλλα, καθώς και το πακέτο Rear Traffic Detection.
![DS AUTOMOBILES](https://togegonos.gr/wp-content/uploads/2025/02/ds_4_etoile_55.jpg)
DS 4 1.2 Hybrid 136 e-DCS6
- Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.2 Turbo / Βενζίνη
- Υβριδικό σύστημα: Mild Hybrid (mHEV) 48V
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
- Κίνηση: Εμπρός
- Ισχύς: 136 ίπποι / 5.500 rpm
- Ροπή: 230 Νm / 1.750 rpm
- 0-100 km/h: 9,4 sec
- Τελική ταχύτητα: 203 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 5,2 lt/100 km
- Εκπομπές CO2 (WLTP): 117 g/km
- Μήκος: 4,400 m
- Μεταξόνιο: 2,675 m
- Βάρος: 1.454 kg
- Χώρος αποσκευών: 430-1.240 lt
- Τιμή: από 35.300 €
Πηγή: Sport24.gr