Ν. Ταχιάος: Υπάρχουν αστοχίες στη χάραξη της νότιας παράκαμψης Μυτιλήνης – Τι αποφασίστηκε
Ήταν πάρα πολύ χρήσιμη η επίσκεψη στη Λέσβο τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Νίκος Ταχιάος γιατί μπορέσαμε και διαπιστώσαμε πραγματικά σε κάποια σημεία της χάραξης την οποία προτείνει η μελέτη για τη νότια παράκαμψη ότι υπάρχουν όντως αστοχίες.
Ο κ. Ταχιάος πραγματοποίησε αυτοψία σε όλα τα σημεία της χάραξης του δρόμου, συνοδευόμενος από υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου αλλά και στελέχη της εταιρείας που έκανε τη μελέτη. Παρόντες ήταν ο βουλευτής Λέσβου της ΝΔ κ. Χαράλαμπος Αθανασίου, ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου και ο Δήμαρχος Μυτιλήνης. Μάλιστα στην αρχή της χάραξης του δρόμου τον περίμεναν οι κάτοικοι που θίγονται από την κατασκευή του δρόμου, τονίζοντας επανειλημμένα τα προβλήματα μιας χάραξης που έγινε πριν από 20 και πλέον χρόνια και η οποία δεν ανταποκρίνεται στα σημερινά δεδομένα ανάπτυξης της περιοχής.
Ακολούθησε σύσκεψη στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου κατά την οποία όπως είπε ο κ. Ταχιάος η συζήτηση η οποία έγινε κατέληξε στο ότι η περιφέρεια θα παραλάβει τη μελέτη με επικαιροποιημένη τη κτηματογράφηση και στη συνέχεια θα προβεί η ίδια σε διορθώσεις ή σε παρεμβάσεις αν θέλετε, με τα χαρακτηριστικά μιας επικαιροποίησης στα σημεία εκείνα στα οποία έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχουν προβλήματα. Στην πραγματικότητα εκείνο το οποίο λέμε είναι ότι είμαστε εδώ ως κυβέρνηση για να επισπεύσουμε την κατασκευή του δρόμου όσο αυτό είναι δυνατόν αλλά οι τελικές αποφάσεις ανήκουν στην τοπική κοινωνία και σίγουρα στην Περιφέρεια η οποία είναι υπεύθυνη για ένα δρόμο όπως αυτός που ονομάζεται νότια παράκαμψη της Μυτιλήνης.
Η διευθύνουσα υπηρεσία για αυτό το έργο ήταν η Περιφέρεια και όχι το υπουργείο επεσήμανε στους κατοίκους που θίγονται από την κατασκευή του έργου ο κ. Ταχιάος. Οι επιλογές στη χάραξη έγιναν σε τοπικό επίπεδο και ακόμα και τώρα είναι. Έχει κλείσει μελέτη. Στο έργο αυτό όλες οι αποφάσεις υπαγορεύτηκαν και ελήφθησαν από την Περιφέρεια. Αυτή ήταν η διευθύνουσα υπηρεσία, το υπουργείο ήταν προϊσταμένη αρχή. Η σύμβαση έχει κλείσει και είναι στην κτηματογράφηση.
Πρόκειται για μια μελέτη που ανατέθηκε το 2002 με τον νόμο 716 και έχουν μεσολαβήσει σε όλο αυτό το διάστημα μέχρι σήμερα άλλοι δύο νόμοι. Η μελέτη ξεκίνησε με ένα προϋπολογισμό 300.000 και έχει φθάσει 1.500.000.
Το υπουργείο θα πρέπει να κλείσει τη μελέτη συμβατικά, αν η περιφέρεια διαφωνεί θα πρέπει να ξεκινήσει μια νέα μελέτη χάραξης του δρόμου της νότιας παράκαμψης, κατέληξε ο κ. Ταχιάος.