Οδηγήσαμε στη Βαρκελώνη τα νέα Citroen C4 και C4 X -Ποιες είναι οι απίστευτες τιμές τους στην Ελλάδα

 Οδηγήσαμε στη Βαρκελώνη τα νέα Citroen C4 και C4 X -Ποιες είναι οι απίστευτες τιμές τους στην Ελλάδα

Το νέο Citroen C4 και η Crossover έκδοσή του C4 X εξακολουθούν και στις νέες γενιές τους να κινούνται γύρω από τον κεντρικό πυρήνα της πολύπλευρης άνεσης -στο εσωτερικό, αλλά και στην ποιότητα κύλισης- αλλά πλέον εκσυγχρονίζονται με νέες ήπια υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις – που έρχονται στη χώρα μας με τιμές-έκπληξη.

Το Citroen C4 ξεκίνησε την πορεία του το 2004, και ακολούθησαν άλλες τρεις γενιές το 2010, ‘17 και ‘21). Αυτή, η 5η του γενιά, διατηρεί στον πυρήνα του DNA την άνεση, τόσο της ανάρτησης όσο και της διαβίωσης στο εσωτερικό, συμπληρώνοντάς την με την προσθήκη των νέων ηλεκτρονικών τεχνολογιών και με αρκετά πιο στιβαρό πάτημα σε σχέση με την τρέχουσα γενιά.

Πρώτα και κύρια η Citroen με το C4 θέλει να καλύπτει σφαιρικά τις οικογενειακές ανάγκες, ώστε να συνεχίσει την εξαιρετική του εμπορική τροχιά που το έφερε το πρώτο μισό του 2024 στη δεύτερη θέση των πωλήσεων της κατηγορίας C, πίσω από το VW Golf.

Γύρω από τον πυρήνα της άνεσης, έπειτα, συναντάμε ορισμένους βασικούς πυλώνες που το χαρακτηρίζουν: την τόλμη στην εμφάνιση, τη βιωσιμότητα -μέσω της μείωσης της κατανάλωσης και των ρύπων- και τη γενικότερη απλότητα / ευκολία για την ξεκούραστη καθημερινή του χρήση.

CITROEN MEDIA
Citroen C4 2025 CITROEN MEDIA

Μαζί με την 4η γενιά του C4, τώρα ανανεώθηκε και η Crossover εκδοχή του, C4 X, η οποία με 23 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος -αν και με το ίδιο ακριβώς μεταξόνιο, και παρά την Coupe αισθητική με την κλίση της πίσω κολόνας- αυξάνει το χώρο αποσκευών από τα 380 στα 510 λίτρα και ανεβάζει ακόμα υψηλότερα την άνεση των επιβατών.

Η 5η γενιά του C4 (και το νέο C4 X) φέρουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στο σχεδιασμό της μάσκας, με λεπτά φώτα LED σε τρία επίπεδα και με το νέο-ρετρό λογότυπο της Citroen σε μεγάλο μέγεθος και περίοπτη θέση. Το C4 συνέχισε την ίδια σχεδιαστική αλλαγή και στα πίσω φώτα, που ενώνονται τώρα με μια μαύρη λωρίδα, αλλά όχι και το C4 X.

Ο αεραγωγός στη μάσκα είναι πλέον αρκετά λεπτότερος, ενώ τώρα είναι πιο καθαρές και οι επιφάνειες κάτω από τα LED – από όπου πια απουσιάζουν οι προβολείς της προηγούμενης γενιάς. Βασικός σκοπός αυτών ήταν η βελτίωση της αεροδυναμικής, για την αποδοτικότητα τόσο των υβριδικών όσο και των ηλεκτρικών εκδόσεων του γαλλικού hatch.

CITROEN MEDIA
Citroen C4 2025 CITROEN MEDIA

Το εσωτερικό, σε μεγάλο βαθμό σχεδιαστικά απαράλλαχτο από την προηγούμενη γενιά, δίνει την απόλυτη έμφαση στην άνεση με πρώτο και βασικό εργαλείο τα καθίσματα Advanced Comfort Seats – που, χάρη σε περισσότερο αφρώδες υλικό στο εσωτερικό τους, είναι και στην πράξη άκρως αναπαυτικά ακόμα και για μεγάλες διαδρομές, επιτρέποντας μια σωστή και ξεκούραστη γεωμετρία του σώματος.

Στο ταμπλό συναντάμε την ψηφιακή οθόνη αφής 10 ιντσών για τα πολυμέσα, την (ασύρματη) συνδεσιμότητα του smartphone και την πλοήγηση (μαζί με την αλληλεπίδραση μέσω ChatGPT και με φωνητικές εντολές στις ακριβότερες εκδόσεις), ενώ αριστερά του βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που μεγάλωσε στις 7,0’’.

Στα νέα του γραφικά αυτός απεικονίζει τις βασικές πληροφορίες της οδήγησης, σε συνδυασμό με το έγχρωμο head up display που προβάλλεται στο παρ-μπριζ, στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

CITROEN MEDIA
Citroen e-C4 X 2025 CITROEN MEDIA

Citroen C4 και C4 X: Σε υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις

Πλέον το γαλλικό hatchback διατίθεται αποκλειστικά σε mild-hybrid (ήπια υβριδικές) εκδόσεις βενζίνης και σε αμιγώς ηλεκτρικές – η diesel έκδοση έχει πάψει να υπάρχει από την προηγούμενη γενιά του.

Τα υβριδικά C4 και C4 X είναι δύο, με τον βενζινοκινητήρα PureTech 1.2 Turbo σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα 28 hp και 55 Nm ροπής, που παίρνει την ενέργειά του από τη μπαταρία 48V. Το βασικό αποδίδει 100 ίππους / 205 Nm και η ισχυρότερη έκδοση 130 hp / 230 Nm.

CITROEN MEDIA
Citroen e-C4 X 2025 CITROEN MEDIA

Είναι αυτοφορτιζόμενα, που σημαίνει ότι η μπαταρία φορτίζει από την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας του φρεναρίσματος, κι έτσι δεν μπαίνουν στην πρίζα. Συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 6 ταχυτήτων.

Η υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα ενισχύει την απόδοση στις εκκινήσεις και τις χαμηλές στροφές, αλλά η γαλλική εταιρεία υποστηρίζει ότι μπορεί μέχρι και το 50% των διαδρομών εντός της πόλης να γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.

Η Citroen δίνει τη μέση κατανάλωση της ισχυρότερης έκδοσης στα 4,7 lt/100km και τις εκπομπές CO2 στα 106 g/km, κατά WLTP, ισχυριζόμενη ότι και οι δύο αυτές τιμές είναι έως και 20% μειωμένες.

CITROEN MEDIA
Citroen e-C4 2025 CITROEN MEDIA

Στη δική μας δοκιμή, στα καταλανικά βουνά πάνω από το παραλιακό θέρετρο της πόλης Sitges νοτιοδυτικά της Βαρκελώνης, η μέση κατανάλωση με φυσιολογικό τέμπο κινήθηκε λίγο πάνω από τα 6,0 lt/100km, που είναι μια σχετικά καλή τιμή. Ειδικά για ένα μηχανικό σύνολο που έχει αρκετή ζηράδα σχεδόν σε όλες τις καταστάσεις.

Περνώντας στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις των e-C4 και e-C4 X, οι Γάλλοι εξήγησαν ότι ο βασικός τους στόχος δεν ήταν η επίτευξη της απόλυτης αυτονομίας, αλλά η διατήρηση του βάρους χαμηλά με αντιστάθμισμα τη γρήγορη φόρτιση μιας μικρότερη μπαταρίας: συγκεκριμένα, οι μπαταρίες έχουν τη δυνατότητα φόρτισης με έως 100 kW, για να φτάσουν -σε ιδανικές συνθήκες- σε πλήρωση 20-80% σε 26 λεπτά.

CITROEN MEDIA
Citroen C4 2025 CITROEN MEDIA

Οι δύο EV εκδόσεις τους είναι παρεμφερείς: η πρώτη αποδίδει 136 ίππους και διαθέτει μπαταρία 50 kWh, ενώ η δεύτερη έχει ισχύ 156 hp και μπαταρία 54 kWh. Η ροπή και των δύο κάνει το peak της στα 260Nm,ενώ και οι δύο μπαταρίες είναι λιθίου-ιόντων.Έτσι, το e-C4 καλύπτει με κάθε πλήρη φόρτιση 354-414 χιλιόμετρα και το e-C4 X 360-425 χιλιόμετρα.

Το ηλεκτρικό C4 είναι ζωηρότερο, φυσικά, του υβριδικού, με πιο δυνατές εκκινήσεις -όπως κάθε ηλεκτρικό- αλλά και παράλληλα χωρίς τον -αμυδρό, είναι η αλήθεια- θόρυβο του τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης.

Αυτή είναι μία από τις πτυχές της άνεσης του C4 κατά την κύλιση και το ταξίδι του. Η άλλη φυσικά επικεντρώνεται στην ανάρτηση: οι Γάλλοι υποστηρίζουν ότι θέλουν με τις ρυθμίσεις “Advanced Comfort” να προσομοιώνουν την αίσθηση του “μαγικού χαλιού”, και όντως το c-hatch τους καταφέρνει να δίνει την ποιότητα κύλισης πιο premium και ακριβώς κατασκευών.

Citroen C4 Hybride Max
Citroen C4 Hybride Max ADRIEN CORTESI

Συμβάλλουν σημαντικά, σε αυτό, τα Progressive Hydraulic Cushions, που είναι στην ουσία υδραυλικά bump-stops της ανάρτησης. Παρότι, όμως, η αρετή της πολύπλευρης άνεσης στην αίσθηση του πατήματος στο δρόμο παραμένει αυτούσια, σε αυτή τη γενιά του C4 οι Γάλλοι έχουν καταφέρει να του προσδώσουν και λίγο πιο στιβαρό πάτημα στο δρόμο, που περιορίζει σημαντικά τις όποιες τάσεις πλεύσης είχε η προηγούμενη γενιά.

Απομένει να το δούμε και στην ελληνική άσφαλτο, που λίγη σχέση έχει με την καταλανική. Όμως στην τελευταία το C4 ήταν μια ευχάριστη έκπληξη: μπορεί να εξακολουθεί να μην είναι ένα sports-hatch, αλλά ελέγχει απρόσμενα πιο καλά τις κλίσεις του, είναι πιο ακριβές στην απόκριση (παρά το μαλακό του τιμόνι) και περνάει πιο συγκροτημένα από όλες τις φάσεις της στροφής.

CITROEN MEDIA
Citroen e-C4 2025 CITROEN MEDIA

Citroen C4 και C4 X: Οι τιμές τους στην Ελλάδα

Μέσα στις προσεχείς εβδομάδες θα έχουν έρθει στη χώρα μας τα νέα Citroen C4 και C4 X, και οι τιμές τους έχουν ήδη ανακοινωθεί. Με την προωθητική ενέργεια της Citroen η βασική υβριδική του C4 ξεκινά από τα 23.900 ευρώ και του C4 X από τα 25.900 ευρώ.

Αλλά πιο εντυπωσιακό είναι ότι, με την προωθητική ενέργεια και την κρατική επιδότηση οι ηλεκτρικές τους εκδόσεις ξεκινούν από τα 22.969 και 23.954 ευρώ αντίστοιχα.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις τιμές όλων των εκδόσεων, βάσει εξοπλισμού. Σε όλες προσφέρεται η πλήρης σουίτα 20 ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, με κορυφαία το Adaptive Cruise Control με Stop&Go, το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, την προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και τις κάμερες οπισθοπορείας και περιμετρικής θέασης.

Τιμές Citroen C4

  • Hybrid 100 ë-DCS6 YOU! – 23.900 €
  • Hybrid 136 ë-DCS6 PLUS – 24.900 €
  • Hybrid 136 ë-DCS6 MAX – 27.900 €
  • BEV 350 136hp PLUS – 22.969,35 €
  • BEV 420 156hp MAX – 25.243,55 €
    *Τελικές Τιμές μετά την Προωθητική ενέργεια (C4 Hybrid) και μετά την Προωθητική Ενέργεια και την Κρατική Επιδότηση του Προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά (e-C4)

Τιμές Citroen C4 X

  • Hybrid 136 ë-DCS6 YOU! – 25.900 €
  • Hybrid 136 ë-DCS6 PLUS – 27.500 €
  • Hybrid 136 ë-DCS6 MAX – 29.900 €
  • BEV 350 136hp PLUS – 23.954,84 €
  • BEV 420 156hp MAX – 26.304,84 €
    *Τελική Τιμή μετά την Προωθητική ενέργεια (C4 X Hybrid) και μετά την Προωθητική Ενέργεια και την Κρατική Επιδότηση του Προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά (e-C4 X)

Πηγή: Sport24.gr

Related post