Αυτά είναι τα πιο δυνατά νέα Audi A3 Sportback & allstreet PHEV- Δείτε την τιμή τους στην Ελλάδα
Με μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας, φόρτιση συνεχούς ρεύματος σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης και ηλεκτρική αυτονομία έως 134 χιλιόμετρα, το Audi A3 Sportback TFSIe έχει αναβαθμιστεί τεχνολογικά.
Η έξυπνη διαχείριση μετάδοσης κίνησης εξασφαλίζει εξαιρετική ενεργειακή απόδοση, υψηλή ανάκτηση ενέργειας και όταν οι συνθήκες το απαιτούν οδήγηση χωρίς εκπομπές ρύπων σε μεγάλες αποστάσεις στην καθημερινότητα. Το μοντέλο με τεχνολογία Plug-in Hybrid συνδυάζει δυναμικό χειρισμό με αυξημένη άνεση. Αφότου η Audi παρουσίασε εκτενείς αναβαθμίσεις για τα A3 και S3, συμπεριλαμβανομένου και του νέου A3 allstreet, την άνοιξη, ακολουθεί τώρα το A3 Sportback TFSIe με το plug-in hybrid σύστημα πιο ισχυρό και πιο ενεργειακά αποδοτικό από πριν.
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας με αυξημένη πυκνότητα ισχύος βρίσκονται στην καρδιά του κινητήριου συστήματος. Ο 1.5 TFSI evo2 αντικαθιστά τον προηγούμενο 1.4 TFSI και διαθέτει ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών υψηλής τεχνολογίας. Εκτός από τη βελτιστοποίηση της ψύξης του θαλάμου καύσης, η συμβίωση του στροβιλοσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου και τον κύκλο Miller, καθώς και το πρόωρο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, εξασφαλίζει υψηλότερο λόγο συμπίεσης.
Η ηλεκτρική κίνηση παρέχεται από έναν συντονισμένο κινητήρα με μόνιμο μαγνητισμό, ο οποίος αποδίδει πλέον 85 kW και 330 Nm ροπής. Όπως και ο προκάτοχός του, είναι ενσωματωμένος στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων S tronic έξι ταχυτήτων, το οποίο είναι πλέον εξοπλισμένο με ένα πιο ανθεκτικό ρουλεμάν κιβωτίου ταχυτήτων για να ανταπεξέρχεται στην υψηλότερη απόδοση του συστήματος. Το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη διαθέτει ηλεκτρική αντλία λαδιού που εξασφαλίζει την αλλαγή των ταχυτήτων και την παροχή λαδιού ακόμα και όταν ο κινητήρας βενζίνης TFSI είναι προσωρινά απενεργοποιημένος.
Η μεικτή χωρητικότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι τώρα 25,7 kWh και, ως εκ τούτου, έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο με σχεδόν ίδιες διαστάσεις. Η καθαρή χωρητικότητα είναι 19,7 kWh. Η ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί έως και 143 χιλιόμετρα στον κύκλο μέτρησης WLTP. Ένα αποκλειστικό κύκλωμα ψύξης διασφαλίζει ότι η θερμοκρασία της μπαταρίας διατηρείται στο βέλτιστο εύρος. Η Audi προσφέρει το A3 Sportback TFSIe στην έκδοση S line TFSIe.
Ο 1.5 TFSI evo2 αποδίδει ισχύ 177 hp (130 kW), δηλαδή 27 hp (20 kW) περισσότερα από πριν. Η μέγιστη ροπή είναι 250 Nm, η οποία είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.500 και 4.000 στροφών ανά λεπτό. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, το A3 Sportback 45 TFSIe αποδίδει συνολική ισχύ 272 hp (200 kW0 και ροπή 400 Nm. Αυτό του επιτρέπει να επιτύχει επιτάχυνση από 0 στα 100 km/h σε 6,3 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη τελική ταχύτητα του μοντέλου φτάνει τα 237 km/h.
Η διαχείριση του κινητήριου συστήματος του Plug-in Hybrid μοντέλου έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την υψηλή ενεργειακή απόδοση. Ο οδηγός μπορεί να δώσει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση με το κουμπί EV ή επιλέγοντάς την στο MMI, έτσι επιτρέπει στο όχημα να λειτουργεί σαν ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Στη λειτουργία “Auto Hybrid”, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται – αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση σε χαμηλές ταχύτητες, με τον κινητήρα TFSI να έχει προτεραιότητα σε υψηλότερες ταχύτητες.
Ανάλογα με την κατάσταση, το A3 Sportback TFSIe μπορεί να κάνει ανάκτηση ενέργειας – τόσο στην κύλιση όσο και στο φρενάρισμα – ή να επιταχύνει μαζί με τον ηλεκτρικό κινητήρα και τον TFSI. Επιπλέον, το υβριδικό σύστημα διαχείρισης διατηρεί σταθερό το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας για εξοικονόμηση αρκετής ηλεκτρικής ενέργειας για μελλοντική χρήση, για παράδειγμα, σε μια ζώνη χαμηλών εκπομπών. Όταν παίρνετε το πόδι σας από το πεντάλ του γκαζιού, το A3 Sportback TFSIe κινείται με σβηστούς κινητήρες ή ο ηλεκτροκινητήρας κάνει ανάκτηση ενέργειας σε λειτουργία overrun.
Αυτό εξαρτάται από την κατάσταση οδήγησης όταν επιλέγεται η αυτόματη ανάκτηση ενέργειας κατά την κύλιση. Όπως και με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, οι μοχλοδιακόπτες του τιμονιού χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο του βαθμού ανάκτησης κατά την κύλιση. Κατά το φρενάρισμα, ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει μόνος του την επιβράδυνση έως περίπου 0,3 G και έτσι καλύπτει τη συντριπτική πλειοψηφία όλων των διαδικασιών πέδησης στην καθημερινή οδήγηση.
Το A3 Sportback TFSIe αποκαλύπτει τις σπορ δυνατότητες του στο πρόγραμμα S του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Στο πρόγραμμα “Dynamic” του drive select mode ή όταν ενεργοποιείται το kick down, το κινητήριο σύστημα παρέχει την πλήρη ισχύ του και απελευθερώνει την ισχύ ώθησης στις φάσεις επιτάχυνσης. Στο A3 Sportback TFSIe, τα 70 kW είναι διαθέσιμα για έως και 18 δευτερόλεπτα, επειδή ο ηλεκτροκινητήρας πρέπει να παρέχει περισσότερη ισχύ για να εκμεταλλευτεί την πλήρη δυναμική του συστήματος.
Στη λειτουργία EV, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται επίσης κατά το kickdown και καλείται η σχετική ισχύς. Για πρώτη φορά, η Audi προσφέρει φόρτιση DC σε σταθμούς ταχείας φόρτισης για ένα Plug-in Hybrid μοντέλο. Το A3 Sportback TFSIe χρησιμοποιεί φόρτιση DC έως και 50 kW και έτσι επιτρέπει άνετο ταξίδι με ηλεκτρική κίνηση. Αυτό σημαίνει ότι μια μπαταρία αποφορτισμένη στο 10% μπορεί να επαναφορτιστεί στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα.
Επιπλέον, είναι δυνατή η φόρτιση σε σημεία φόρτισης AC, όπως wallbox ή δημόσιους σταθμούς φόρτισης με τριφασική φόρτιση έως και 11 kW. Η διαδικασία φόρτισης διαρκεί περίπου 2,5 ώρες. Τα νέα Audi A3 Sportback TFSIe και A3 allstreet TFSIe θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα στις αρχές Μαρτίου. Τα νέα Audi A3 Plug-in Hybrid μοντέλα είναι διαθέσιμα για παραγγελία και στις δύο εκδόσεις -Sportback και Allstreet- με τιμή 51.980 ευρώ.
Πηγή: Sport24.gr