Δοκιμή του Audi A1 Allstreet: Ένα χιλιάρι πόλης με στιλ Crossover

 Δοκιμή του Audi A1 Allstreet: Ένα χιλιάρι πόλης με στιλ Crossover

Με αυξημένο ύψος από το έδαφος και περιμετρικά προστατευτικά, το Audi A1 Allstreet είναι μια λίγο πιο “περιπετειώδης” εκδοχή του premium αυτοκινήτου πόλης από το Ingolstadt, για όσους δεν χρειάζονται ένα από τα -πιο ογκώδη- B-SUV. Δοκιμάζουμε την έκδοση με τον κινητήρα 1.0 λίτρου που αποδίδει 116 ίππους.

Το Α1 Allstreet, συνεχιστής της ιστορίας των Allroad της Audi και μικρότερο μέλος της οικογένειας των γερμανικών Crossover- βρίσκεται στο σημείο που τέμνεται ένα κλασσικό supermini και ένα κλασσικό SUV της κατηγορίας Β.

Με τα 4,046 μέτρα του μήκους του και το χαμηλότερο ύψος του δεν έχει τους χώρους ενός B-SUV, και δεν θα μπορούσε άλλωστε – όμως αν γυρίσουμε το νόμισμα από την άλλη πλευρά, έχει αρκετά ικανοποιητικό χώρο για ένα supermini.

Κοστίζει περισσότερο από ένα αρκετά καλό B-SUV, ξεκινώντας από τα 27.980 ευρώ, όμως αυτό είναι αναμενόμενο από την premium φύση όχι μόνο του σήματος με τους τέσσερις κύκλους στη μάσκα του, αλλά και των υλικών του εσωτερικού του.

Δεν προσφέρει την απόσταση από το έδαφος ενός B-SUV, αλλά σε σχέση με ένα supermini απέχει 4 εκατοστά παραπάνω από το δρόμο (συνολικά στα σχεδόν 15 εκατοστά) – βοηθώντας στην καθημερινή μάχη με την χιλιοδουλεμένη ελληνική άσφαλτο και στην περιστασιακή διάσχιση ενός ήπιου χωματόδρομου, χωρίς πρόβλημα.

P.DIAMANTIS
Audi A1 Allstreet 30 TFSI 116PS Stronic 7 P.DIAMANTIS

Αυτό είναι το σημείο τομής, όπου το Audi Α1 Allstreet ισορροπεί – και την ίδια ώρα με τις Crossover πτυχές του, καρπώνεται τα οφέλη του συμπαγούς του μεγέθους. Μαζί με τους μικρούς προβόλους είναι άκρως ευέλικτο στην πόλη και οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου από τον χιλιάρη Turbo κινητήρα του.

Υπάρχει και κάτι τελευταίο: ο κινητήρας είναι αρκετά ζωηρός, το δάπεδο και το πάτημα στο δρόμο αρκετά στιβαρά, και οι χώροι αρκετά ικανοποιητικοί ώστε το Α1 Allstreet με την ίδια ευκολία που ελίσσεται στην πόλη να ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο και να διαχειρίζεται έναν ορεινό, στριφτερό δρόμο. Ένα ολοκληρωμένο, με λίγα λόγια, αυτοκίνητο πόλης.

Σχεδιαστικά, το Α1 Allstreet -πρώην Citycarver, που μετονομάστηκε σε Allstreet με τη μικρή ανανέωσή του το 2022- διακρίνεται φυσικά με την ανύψωσή του κατά 40 χιλιοστά από το έδαφος – που επιτεύχθηκαν με τη ρύθμιση της ανάρτησης και τα ελαστικά μεγαλύτερου προφίλ στις ζάντες 17 ή (προαιρετικά) 18 ιντσών.

Στον Crossover χαρακτήρα συμβάλλει παράλληλα η προσθήκη περιμετρικών προστατευτικών πλαστικών, τόσο στους προφυλακτήρες όσο και στα μαρσπιέ. Την ίδια στιγμή, τα πολυγωνικά μαύρα ενθέματα στις άκρες των προφυλακτήρων προσδίδουν και περισσότερο δυναμισμό δίπλα στην πιο “περιπετειώδη” εμφάνιση.

Αντίθετα, στο εσωτερικό δεν υπάρχει καμία ουσιαστική διαφορά από το Α1 Sportback. Ο premium χαρακτήρας του γερμανικού citycar επιβεβαιώνεται πλήρως από την ποιότητα των υλικών, αλλά και από τις δύο -ταχύτατες, με εύχρηστο μενού- ψηφιακές οθόνες: του πίνακα οργάνων, διάστασης 10,25 ιντσών, και του συστήματος πολυμέσων-πλοήγησης-συνδεσιμότητας διαγωνίου 10,1’’, που λειτουργεί με το λογισμικό MMI Plus.

AUDI AG
Audi A1 Allstreet 30 TFSI 116PS Stronic 7 AUDI AG

Η αύξηση του ύψους από το έδαφος δίνει στον οδηγό την αίσθηση ότι επίσης κάθεται ψηλότερα, ενώ ο χώρος για τέσσερις επιβάτες (τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι) είναι ικανοποιητικός για την κατηγορία – ο πέμπτος θα δυσκολευτεί λίγο από το τούνελ μετάδοσης. Εξίσου καλά, πάντα για το Segment Β, είναι και τα 335 λίτρα του χώρου αποσκευών – που γίνονται 1.090 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Δεδομένου ότι το A1 είναι ένα αυτοκίνητο που ουσιαστικά σχεδιάστηκε στο δεύτερο μισό την προηγούμενης δεκαετίας, μπαίνοντας φέτος στον έβδομο χρόνο του στην αγορά, προσφέρει ακόμα τη λειτουργικότητα των φυσικών διακοπτών για τον έλεγχο του κλιματισμού, της έντασης του ήχου κ.λπ.

Με την κεκλιμένη προς το μέρος του οθόνη και τους φυσικούς διακόπτες στις άκρες των χεριών του, ο οδηγός έχει ακόμα την εμπειρία της οδήγησης που μας έχει λείψει, χαμένη μέσα στα καλώδια και τα μικροτσίπ των ψηφιακών οθονών που έχουν πλέον αναλάβει ακόμα και τις πιο χρήσιμες, καθημερινές ανέσεις του αυτοκινήτου.

P.DIAMANTIS
Audi A1 Allstreet 30 TFSI 116PS Stronic 7 P.DIAMANTIS

Περνώντας στα μηχανικά του μέρη, κάτω από το καπό το A1 Allstreet κρύβεται ο -αναθεωρημένος, στον ηλεκτρονικό του έλεγχο- κινητήρας του 1.0 TSI που αποδίδει 116 ίππους και 200 Nm ροπής, και συνδυάζεται με ένα καλορυθμισμένο αυτόματο κιβώτιο – το S Tronic των 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη.

Το γερμανικό μοτέρ δεν είναι ράθυμο χαμηλά, αλλά ζωηρεύει από τις 2.000 στροφές, που έρχεται να δράσει το Turbo για να επιτευχθεί το peakτης ροπής. Έτσι, δείχνει ικανό να ανταπεξέλθει με αρκετή δύναμη ακόμα και με μεγάλο φορτίο. Με αρχικό βάρος τα 1.250 κιλά, χρειάζεται 10,5 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση των 0-100 km/h και φτάνει μέχρι τα 191 km/h τελικής ταχύτητας.

Το κιβώτιο ανταποκρίνεται με αρκετή αρμονία στην αυτόματη λειτουργία του, δεν αστοχεί χρονικά στα ανεβάσματα ή κατεβάσματα ούτε στις συνθήκες της πόλης ούτε στη σβέλτη οδήγηση σε έναν ορεινό δρόμο – ενώ προσφέρει και τη σειριακή λειτουργία με την επιλογή των σχέσεων από τον οδηγό μέσω του επιλογέα (αλλά χωρίς paddles πίσω από το τιμόνι).

P.DIAMANTIS
Audi A1 Allstreet 30 TFSI 116PS Stronic 7 P.DIAMANTIS

Απέναντι στις υβριδικές, πιο σύγχρονες προτάσεις της κατηγορίας, ο (λιγάκι ηχηρός, όταν πιεστεί) τρικύλινδρος αμιγώς θερμικός κινητήρας μπορεί να κρατήσει τη μέση κατανάλωση ακόμα και γύρω στα 6,8lt/100 km – με τη βοήθεια και του συστήματος start/stop, που ορισμένες φορές δεν συντονίζεται χρονικά με τις επιθυμίες του οδηγού.

Το Α1 Allstreet κυλά στον αυτοκινητόδρομο με την ποιότητα μεγαλύτερου αυτοκινήτου – και αυτό είναι μια παράμετρος που τσεκάρει με την premium τιμή του. Η ανάρτηση είναι καλοστημένη, ώστε να διατηρεί μεν αρκετά καλή άνεση στην πόλη ή στο ήπιο χώμα, και παράλληλα να κρατά τον έλεγχο των κλίσεων και τη συγκρότηση στις στροφές παρά τη μικρή αύξηση της απόστασης από το έδαφος.

Το γερμανικό αστικό Crossover γενικώς προσφέρεται για δυναμική οδήγηση: το πάτημά του στις στροφές σε γεμίζει εμπιστοσύνη, όπως και η αρκετά άμεση αίσθηση του τιμονιού και η αποτελεσματικότητα των φρένων. Είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο.

Ευχάριστο και ολοκληρωμένο, για την ακρίβεια, χάρη στην ικανότητά του να κινείται σε ένα ευρύ φάσμα επιφανειών με άνεση, χάρη στην ποιότητα και ψηφιακή τεχνολογία του εσωτερικού του, και στην απόδοση και κατανάλωση του μικρότερου εκ των δύο κινητήρων του.

Είναι όλα αυτά αρκετά, για να δικαιολογήσουν την τιμή των 27.980 ευρώ; Αυτό είναι κάτι υποκειμενικό, όπως πάντα είναι η αγορά ενός premium αυτοκινήτου – η οποία υπόκειται, όλο και περισσότερο, σε πολύ διαφορετικά κριτήρια σε σχέση με τα απολύτως ορθολογιστικά.

AUDI AG
Audi A1 Allstreet 30 TFSI 116PS Stronic 7 AUDI AG

AUDI A1 ALLSTREET 116PS S TRONIC

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.0 Turbo / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 7
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 116 ίπποι/5.500 rpm
  • Ροπή: 200 Νm/2.000 rpm
  • 0-100 km/h: 10,5 sec
  • Τελική ταχύτητα: 191 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 5,9 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 136 g/km
  • Μήκος: 4,046 m
  • Μεταξόνιο: 2,566 m
  • Βάρος: 1.250 kg
  • Χώρος αποσκευών: 335-1.090 lt
  • Τιμή: 27.980 €

Πηγή: Sport24.gr

Related post