Η ΚΤΜ προγραμματίζει την αποχώρησή της από το MotoGP το 2026
Εν μέσω των διαδικασιών οικονομικής της αναδιάρθρωσης υπό καθεστώς αυτοδιαχείρισης, η ΚΤΜ φέρεται να έχει αποφασίσει την αποχώρησή της από το MotoGP -και από τις μικρότερες κατηγορίες Moto2 και Moto3- στο τέλος του 2025.
Υπό το βάρος σοβαρών οικονομικών προβλημάτων και υποχρεώσεων που αγγίζουν τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, η αυστριακή εταιρεία μοτοσικλετών βρίσκεται υπό αυτοδιαχείριση και οικονομική αναδιάρθρωση από τις 29 Νοεμβρίου 2024.
Προς το παρόν, επισήμως, η ΚΤΜ έχει υποστηρίξει ότι η εργοστασιακή της αγωνιστική ομάδα στο MotoGP, όπως και η συνεργασία της με τη “δορυφορική” Tech3, θα συνεχίσουν κανονικά το 2025. Όμως, από ένα έγγραφο που ήρθε στη δημοσιότητα, στις 20 Δεκεμβρίου αναφέρθηκε για πρώτη φορά επισήμως το ενδεχόμενο αποχώρησης από το MotoGP.
Συγκεκριμένα, σε έκθεση που παρουσίασε η αυστριακή συμβουλευτική εταιρεία επενδύσεων Alpenlandischer Kreditorenverband (AKV), σε συνέχεια συνάντησήw της με επενδυτές της χώρας, αναφέρεται πως “με στόχο τον περιορισμό των εξόδων, προγραμματίζεται η έξοδος [της ΚΤΜ] από το MotoGP και τις Moto3/Moto2″.
Η αυστριακή εφημερίδα Der Standard το επιβεβαιώνει, γράφοντας πως “η ΚΤΜ θέλει να πει αντίο στο μότορσπορ, ειδικά στους θεσμούς MotoGP, Moto3 και Moto2, από τη σεζόν του 2026”.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η διοίκηση της ΚΤΜ υπολογίζει ότι θα είναι σημαντική η έκταση της ζημιάς που θα υποστεί το κύρος της αν αποχωρήσει από το MotoGP το 2025 – και για αυτό το λόγο έσπευσε να επιβεβαιώσει ότι θα βρίσκεται κανονικά στο σπορ τη χρονιά που έρχεται.
Η αυστριακή αγωνιστική ομάδα έχει ενεργά συμβόλαια με τέσσερις αναβάτες -τους Πέδρο Ακόστα, Μάβερικ Βινιάλες, Ένεα Μπαστιανίνι και Μπραντ Μπάιντερ- μέχρι το τέλος του 2026, όπως και με τη διοργανώτρια του σπορ, Dorna, μέχρι το τέλος της ίδιας χρονιάς.
Σε αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση της αγωνιστικής ομάδας της ΚΤΜ στο Munderfing έχει συνεχείς επαφές με πιθανούς επενδυτές για την αγωνιστική της ομάδα – στους οποίους πρόσφατα επιβεβαιώθηκε ότι ανήκει και ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Λιούις Χάμιλτον, που φέρεται να θέλει να αγοράσει μία ομάδα του σπορ.
Περισσότερες πληροφορίες για το θέμα αναμένονται στην ακροαματική διαδικασία της 25ης Φεβρουαρίου 2025, όταν και ενώπιον του Περιφερειακού Δικαστηρίου του Ριντ ιμ Ίνκρεις θα παρουσιαστεί το πλάνο οικονομικής αναδιάρθρωσης της KTM AG και των δύο θυγατρικών παραρτημάτων της.
Η θυγατρική Pierer Mobility Group δαπάνησε 95 εκατομμύρια ευρώ στο αγωνιστικό πρόγραμμα της ΚΤΜ το 2023. Το σχέδιο αναδιάρθρωσης που κατέθεσε η ΚΤΜ στο Περιφερειακό Δικαστήριο του Βελς αφορά σε περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία η Pierer Industrie AG σκοπεύει να καταβάλει εντός δύο ετών.
Το καλό νέο, εν μέσω όλων αυτών, είναι ότι -σύμφωνα με το αυστριακό κανάλι ORF- οι υπάλληλοι της ΚΤΜ θα λάβουν τα δεδουλευμένα τους για το Δεκέμβριο στην ώρα τους και το δώρο των Χριστουγέννων μέσα στον Ιανουάριο. Η διαδικασία οικονομικής διαχείρισης της ΚΤΜ επηρεάζει περισσότερους από 3.600 εργαζόμενους στη Βόρεια Αυστρία.
Πηγή: Sport24.gr