Δοκιμή του Cupra Leon με τους 150 ps που είναι αρκετοί για να μας θυμίσουν πόσο ωραία είναι τα δυναμικά hatchback
Το “βασικό” Cupra είναι το Leon, που με τον 1.500άρη eTSI και τους 150 ίππους του υποστηρίζει με επιτυχία τις σπορ διαθέσεις του οδηγού, οι οποίες όμως δεν εξαρτώνται μόνο από την ισχύ του κινητήρα.
Με το Leon η Cupra μας βάζει σε μια άνευ προηγουμένου αναζήτηση της χαμένης οδηγικής ευχαρίστησης, καθώς με απόλυτα σύγχρονο τρόπο, φέρνει το χαμόγελο στον οδηγό. Για να το ξεκαθαρίσουμε ευθύς- εξαρχής: Είναι το πλαίσιο και η ανάρτηση, καθώς και ο τρόπος που τα δύο αυτά συνεργάζονται, που συντίθεται μια εικόνα τόσο λαχταριστή για τον οδηγό, που ακόμα και με 50 άλογα λιγότερα ως απόδοση, θα περνούσε καλά και θα συζητάγαμε τώρα για ένα απόλυτα ευχάριστο αυτοκίνητο για να οδηγείς και να θυμάσαι πως είναι η ιδιαίτερα ευχάριστη αυτή διαδικασία.
Έχοντας ταυτόχρονα και μια από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης που μπορεί να εντοπίσει κανείς σε καινούργιο αυτοκίνητο, το Cupra Leon, “συστήνεται” σε όποιον περάσει από την εξωτερική εμφάνιση και μπει στα ενδότερα, με τον καλύτερο και πιο πειστικό τρόπο. Πριν “φύγουμε” όμως από την εξωτερική εμφάνιση, θα πρέπει να εξάρουμε τις επιλογές των σχεδιαστών (και όλους όσοι τις ενέκριναν) που με απλές, μικρές επεμβάσεις, κατάφεραν και φρέσκαραν παραπάνω από ικανοποιητικά ένα σύνολο που αφενός δεν είχε “κουράσει”, αφετέρου έμοιαζε να μη χρειάζεται αλλαγές.
Αυτό γιατί ήταν “τόσο- όσο” επιθετικό εμφανισιακά, που αν οι επεμβάσεις ήταν διαφορετικές, μπορεί και να ταραζόταν η ισορροπία μεταξύ κομψότητας και καλαισθησίας. Τώρα, αυτό που πιστώνεται ως επιτυχία, είναι πως έχουμε μπροστά μας μια απόλυτα ανανεωμένη εικόνα, χωρίς “δομικές” αλλαγές. Τα νέα φωτιστικά ημέρας συνεχίζουν από εκεί που το “άφησαν” οι σχεδιαστές στην πρότερη μορφή του αυτοκινήτου. Τα τρία “dots”, παραπέμπουν στην ταινία Predator και αντιστοίχως “μαρκάρουν” μέσα από τον καθρέπτη, το βλέμμα του οδηγού στο προπορευόμενο αυτοκίνητο.
Είναι τόσο επιβλητικά ως εικόνα, που η αριστερή λωρίδα αδειάζει χωρίς ο οδηγός να κάνει τίποτα, όταν πλησιάζει το Leon. Αντίστοιχα και στο πίσω μέρος, με τη φωτεινή λωρίδα να συνδέει οπτικά τις δύο πλευρές, το ανανεωμένο Leon αναδεικνύει μια προσωπικότητα που πραγματικά λείπει πάρα πολύ από τη σημερινή αυτοκίνηση. Δεν είναι πολλά τα αυτοκίνητα που μπορούν να το πετύχουν αυτό, προσφέροντας μια εικόνα- σετ με μια συμπεριφορά που καλούν συγκεκριμένους οδηγούς να “ταυτιστούν” και να κολλήσουν πάνω τους.
Το Cupra Leon είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να έχεις, χαίρεσαι να είσαι μέσα, χαίρεσαι να το οδηγείς, χαίρεσαι να κάθεσαι στο υπέροχο κάθισμά του. Σου αρέσει να το κοιτάς απ’ έξω και από μέσα, να απολαμβάνεις τον τρόπο με τον οποίο στέκεται στο δρόμο και να τα ταυτίζεσαι μαζί του γιατί η προσωπικότητα του συνολικά είναι τέτοια, που σε κάνει να θέλεις να ταυτίζεσαι μαζί του. Σε αναγκάζει να θυμηθείς πόσο ωραίο ήταν κάποτε που η αναφορά σε κάποιον, γινόταν μαζί (και καλά διευκρινιστικά) με το αυτοκίνητο που οδηγούσε.
Είναι ωραίο να λένε “έρχεται ο Κώστας”, -”ποιος Κώστας;”- “Ο Κώστας με το Cupra”. Είναι ένα χαρακτηριστικό που λείπει πάρα πολύ ως συναίσθημα από τη σύγχρονη αυτοκίνηση του ηλεκτρισμού που οδεύει ολοταχώς στην καθολική επικράτηση, οπότε αυτοκίνητα- χαρακτήρες σαν το Leon, μπαίνουνε σε μία ξεχωριστή θέση στην καρδιά όλων των petrolheads. Αξιοσημείωτο είναι και το ότι πραγματικά αβίαστα, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και χωρίς να χρειάζεται να στρογγυλέψεις πολλές γωνίες, το βάζεις στην καθημερινότητά σου και γίνεσαι ένα με το Cupra.
Ένα ωραίο αυτοκίνητο που χαίρεσαι να ζεις μαζί του και να το κοιτάς αφού το παρκάρεις, κάθε μέρα, στο τέλος των διαδρομών σου μαζί του. Δεν του λείπει τίποτα από τα στοιχεία εκείνα που μπορεί να αναζητήσει κάποιος από ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Ακόμα και ο χαρακτηρισμός mild hybrid, έχει εδώ ένα άλλο ειδικό βάρος, σαν να “πλασάρεται” για να πείσει κάποιους που επιμένουν στον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης και όχι γιατί παίζει ρυθμιστικό ρόλο και στην κατανάλωση του συνόλου. Αξίζει να σημειωθεί πως σε σχέση με την παλιότερη εκδοχή του, το Leon δείχνει να χρειάζεται κατά μέσο όρο 1 και πλέον λίτρο καυσίμου λιγότερο ανά 100 χιλιόμετρα απόστασης.
Και αυτό τη σήμερον, δεν είναι και λίγο. Από εκεί και πέρα όμως, το 1.500άρι μοτέρ με τους 150 ίππους του, είναι αρκετά πολιτισμένο και αρκετά ικανότερο από όσο αφήνει η ιπποδύναμη να εννοηθεί. Προφανώς παίζει το ρόλο του και το 7άρι DSG που “μασκάρει” το γεγονός πως η απόδοση δεν είναι 300+ ίπποι (για τους οποίους σε προδιαθέτει η εμφάνιση- ειδικά σε αυτό το μαύρο με τις διακριτικές και πολύ όμορφες γκρι ματ λεπτομέρειες), μην αφήνοντας τον οδηγό “ξεκρέμαστο” ποτέ.
Με πολιτισμένες και ακαριαίες αλλαγές, ειδικά στο πρόγραμμα Sport, το DSG δικαιώνει όλους όσοι “πίνουν νερό στο όνομά του” και το προτιμούν έναντι του πατροπαράδοτου χειροκίνητου. Με τα paddles πίσω από το τιμόνι, πάνω στο οποίο φιλοξενούνται και άλλοι σημαντικοί διακόπτες που δίνουν άλλον αέρα στο μοντέλο (start-stop του κινητήρα δεξιά και shortcut στο πρόγραμμα λειτουργίας Cupra αριστέρα), το σύνολο παραπέμπει σε πολύ ακριβότερο αυτοκίνητο, με ξεκάθαρα σπορ καταβολές.
Εδώ να υπογραμμίσουμε την αξία και τη σημασία του συστήματος DCC που ελέγχει ηλεκτρονικά τη σκληρότητα των αμορτισέρ, που διέθετε το “δικό μας” Cupra και που προς ενημέρωσή σας, επιβαρύνει τη συνολική αξία του μοντέλου με 660 ευρώ. Η προσαρμογή που επιτυγχάνεται με το σύστημα αυτό, είναι αρκετά καλή και πρακτικά, το αποτέλεσμα είναι πως το Leon δεν “κοπανάει” στους κακοστρωμένους δρόμους, ενώ την ίδια στιγμή, σε καμία περίπτωση δεν δείχνει χαλαρό και πάντα κρατάει περιορισμένες τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.
Αυτό που απολαμβάνει ο οδηγός είναι η ευθυβολία του αυτοκινήτου, που σε συνδυασμό με την ποιοτική κύλιση, δίνουν ένα premium αέρα στο σύνολο, που με ένα μαγικό τρόπο, ταυτόχρονα, είναι και ιδιαίτερα σπορ. Συνολικά, ο συνδυασμός πλαισίου και ανάρτησης, είναι αυτό που λέμε ικανός να διαχειριστεί ισχύ ακόμα και υπερδιπλάσια από του μοντέλου που έχουμε μπροστά μας. Λίγο η πρόσφυση από τα 225/40 στις 18άρες ζάντες, λίγο και η εξαιρετική λειτουργία του ελέγχου της κατανομής της ροπής, το αποτέλεσμα είναι πραγματικά γοητευτικό.
Όλα τα παραπάνω ενδιαφέροντα, συμβαίνουν με ένα άριστα σύγχρονο τρόπο, δίνοντας μια αναλογική αίσθηση ελευθερίας στον οδηγό που την ίδια στιγμή απολαμβάνει το πλήρως ψηφιακό περιβάλλον στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, από τον οποίο δεν λείπει κυριολεκτικά τίποτα. Κοντολογίς, το Cupra Leon είναι μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες αυτοκινητιστικές προσωπικότητες με τέσσερις τροχούς, που μπορεί να εντοπίσει κάποιος στην αγορά αυτή τη στιγμή και να “προλάβει” αποκτώντας το, να εξασφαλίσει αρκετά χρόνια ευχάριστης συμβίωσης με ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο.
Το απίθανο χαρακτηριστικό του Leon, είναι πως πρόκειται για ένα “προϊόν” που μοιράζεται πολλά στοιχεία με άλλα μοντέλα του τεράστιου Ομίλου VW (όποιος εξακολουθεί και αναφέρεται σε αυτόν με το VAG, είναι απλά αδιάβαστος). Με αυτό το δεδομένο, γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή η επιτυχία της Cupra που έχει καταφέρει να δώσει στην αγορά ένα μοντέλο (για όλα της τα μοντέλα ισχύει αλλά τώρα μένουμε σε αυτό που δοκιμάζουμε) με τόσο ενδιαφέροντα και ξεχωριστά χαρακτηριστικά, που θα μπορούσε να πει κανείς πως έχει “ξεπεράσει” στα σημεία και το πρότυπο (λέγε με VW Golf).
Αυτό και μόνο, είναι ένας πολύ καλός λόγος για να δει κανείς το Cupra Leon πιο “ζεστά” και να διακρίνει τον ξεχωριστό του χαρακτήρα που το καθιστά αντικειμενικά μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση, που σε μεγάλο ποσοστό θα δικαιολογήσει και την αυξημένη του τιμή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του Cupra Leon 1.5 eTSI DSG
Κινητήρας (κ.εκ.): Ι4, 1.498
Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 250/1.500-3.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 8,7”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 215
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 134
Βάρος (κιλά): 1.395
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ σε χιλιοστά): 4.398×1.799×1.442
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.686
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 380
Τιμή: Από: 33.490 ευρώ (eTSI 150 hp DSG MHEV)
Πηγή: Sport24.gr