Πρώτη οδηγική επαφή στην Ελλάδα με το νέο, ηλεκτρικό Coupe-SUV Cupra Tavascan

 Πρώτη οδηγική επαφή στην Ελλάδα με το νέο, ηλεκτρικό Coupe-SUV Cupra Tavascan

Στους δρόμους που διασχίζουν κυματιστά τους λόφους ανάμεσα στους αμπελώνες στα Μεσόγεια της Αττικής και την ακτογραμμή του Πόρτο Ράφτη και της Βραυρώνας, το Tavascan -ένα ηλεκτρικό Sports-SUV 286 ίππων- ξεδίπλωσε το σπορ πνεύμα με το οποίο είναι εμποτισμένο ως γνήσιο τέκνο της Cupra.

Το Tavascan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Coupe-SUV της Cupra και δεύτερο EV της ισπανικής εταιρείας μετά το Born, ήρθε στην Ελλάδα μαζί με το υβριδικό SUV Terramar και τις ανανεωμένες εκδόσεις των Formentor και Leon – ευθυγραμμισμένα όλα, πλέον, στη νέα σχεδιαστική “γλώσσα” της Cupra.

Με μήκος 4,644 μέτρα το Tavascan είναι ένα ευμεγέθες και ευρύχωρο SUV. Στην “κανονική” του έκδοση ‘Endurance’ -που οδηγήσαμε εδώ- το Tavascan αποδίδει 286 ίππους με 545 Nm (!) ροπής, σημειώνοντας την επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα.

Όμως, υπάρχει και η “εκρηκτική” VZ, που αποδίδει 340 ίππους, χάρη στο δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που την καθιστά τετρακίνητη. Το Tavascan VZ μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 5,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180km/h.

P.DIAMANTIS
Cupra Tavascan P.DIAMANTIS

Και οι δύο εκδόσεις αντλούν την ενέργειά τους από μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh, με ενσωματωμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης, που προσφέρει -κατά WLTP- έως και 568 χιλιόμετρα αυτονομίας στη δικίνητη έκδοση και έως 522 χιλιόμετρα στη VZ.

Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της γκάμας Cupra μπορεί να συνδεθεί τόσο σε δίκτυα φόρτισης AC (έως 11kW) όσο και σε δίκτυα φόρτισης DC (έως 135kW). Στη δεύτερη περίπτωση μπορεί να προσθέσει επιπλέον 100 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 7 λεπτά. Και όταν η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας (SoC) πέσει στο 10%, μπορεί να αναπληρωθεί στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα (με μέγιστη ισχύ φόρτισης 135kW).

Περιμένοντας το Tavascan
Η Cupra γεννήθηκε μετά τη θύελλα της οικονομικής κρίσης, έπειτα έπεσε στη δίνη της πανδημίας και μετά της έλλειψης ημιαγωγών, συνεπώς δεν είναι παράλογο που είδαμε το Tavascan φέτος – πέντε χρόνια μετά το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2019.

Από την πρώτη στιγμή η Cupra έκανε σαφές ότι, είτε με θερμικά / υβριδικά είτε με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, τα αυτοκίνητά της θα είχαν τρεις βασικούς πυρήνες: την έμφαση στον πιο δυναμικό και ελκυστικό σχεδιασμό, το σπορ προσανατολισμό της οδηγικής αίσθησης και την ποιότητα που πλησιάζει στα υψίπεδα των premium τετράτροχων.

P.DIAMANTIS
Cupra Tavascan P.DIAMANTIS

Το Tavascan στέκεται στιβαρά πάνω σε αυτούς τους πυλώνες. Στον πρώτο, το σχεδιασμό, που υπογράφει ο Χόρχε Ντίεζ, τα ισχυρότερα χαρακτηριστικά είναι το “ρύγχος καρχαρία” στη μάσκα, τα φωτιζόμενα τρίγωνα στα εμπρός και πίσω φώτα LED Matrix και LED, επίσης τα φωτιζόμενα σήματα της Cupra στις δύο άκρες, και η αεροδυναμική που πετυχαίνει το συντελεστή Cx: 0,26.

Τα σχεδιαστικά αυτά στοιχεία συνδυάζονται με ιδιαίτερα δυναμικές ζάντες 19 έως 21 ιντσών, οι μεγαλύτερες εκ των οποίων διατίθενται σε κατεργασμένες και σφυρήλατες παραλλαγές. Τα αεροδυναμικά καλύμματα των τροχών κατευθύνουν καλύτερα τη ροή του αέρα, μειώνοντας τον στροβιλισμό και βοηθώντας την αεροδυναμική απόδοση του Tavascan – στην οποία φυσικά βοηθά και ο μεγάλος διαχύτης που αξιοποιεί τα κανάλια ροής του αέρα κάτω από το δάπεδο.

Ο δυναμισμός αυτός συνεχίζεται αυτούσιος και στο εσωτερικό, χάρη στις καμπύλες του ταμπλό -ειδικά στις άκρες του- σε συνδυασμό με τον πυλώνα τύπου ‘Τ’ που ενώνει την κονσόλα με το ταμπλό και δημιουργεί μαζί με την αίσθηση διαχωρισμού της θέσης και του κόκπιτ του οδηγού από το χώρο του συνοδηγού.

CUPRA Tavascan CUPRA

Τα σπορ bucket καθίσματα περιλαμβάννται στον στάνταρ εξοπλισμό, με την επιλογή βιώσιμων υλικών: Textile, με έως και 90% ανακυκλωμένο πολυεστέρα, ή Microfibre, με έως και 50% ανακυκλωμένες μικροΐνες. Tα κορυφαία καθίσματα είναι τα CUP Bucket, και θα είναι διαθέσιμα με δερμάτινη επένδυση.

Φυσικά, ως τέκνο της εποχής του, το Cupra Tavascan είναι πλήρως ψηφιοποιημένο: η αιωρούμενη κεντρική οθόνη infotainment των 15 ιντσών -η μεγαλύτερη μέχρι στιγμής σε μοντέλο Cupra- διαθέτει ένα slider με ρετρό φωτισμό και ενσωματώνει μια νέα, εξελιγμένη διεπαφή ανθρώπου-μηχανής (HMI), που καθιστά το σύστημα infotainment ακόμη πιο βελτιστοποιημένο. Επίσης, ενσωματώνει το σύστημα Wireless Full Link, που φέρνει στην καμπίνα τόσο το Apple CarPlay όσο και το Android Auto.

P.DIAMANTIS
CUPRA Tavascan P.DIAMANTIS

Οι λεπτότεροι κεντρικοί αεραγωγοί απελευθερώνουν χώρο ώστε η θέση της οθόνης να είναι πιο φυσική. Αυτή υποστηρίζεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι. Η ατμόσφαιρα του εσωτερικού συμπληρώνεται από τον κρυφό φωτισμό LED, που είναι σημαντικό στιλιστικό στοιχείο του σχεδιασμού του.

Όσο για τους χώρους μέσα στα 4,64 μέτρα του, το Tavascan προσφέρει εξαιρετικά γενναίο χώρο για πέντε επιβάτες -που δεν έχουν κανένα πρόβλημα με το ύψος πίσω, παρά την Coupe-SUV σιλουέτα του αμαξώματος) και 540 λίτρα για τις αποσκευές.

Cupra Tavascan: Ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία
Ο σχεδιαστικός δυναμισμός βρίσκει απόλυτη εφαρμογή τόσο στο σύστημα ηλεκτροκίνησης όσο και στην οδική συμπεριφορά του Tavascan. Ξεκινώντας από την έκδοση Endurance, που οδηγήσαμε, διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, που φυσικά μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, αποδίδοντας 286 ίππους και 545Nm ροπής.

Στο Tavascan VZ προστίθεται άλλο ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80kW στην μπροστινό άξονα, στέλνοντας έως και το 30% της ισχύος στους εμπρός τροχούς όταν απαιτείται μεγαλύτερη πρόσφυση. Με τον επιπλέον ηλεκτροκινητήρα η ισχύς ανεβαίνει στους 340 PS.

P.DIAMANTIS
Cupra Tavascan P.DIAMANTIS

Ο εμπρός κινητήρας στέλνει ισχύ μόνο όταν η ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου ανιχνεύσει απαιτήσεις για παροχή ροπής στους εμπρός τροχούς. Έτσι, ο ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει μηδενικές απώλειες ισχύος όταν είναι ανενεργός, την ώρα που η ομοαξονικά τοποθετημένη αυτή μονάδα χαμηλού βάρους ζυγίζει μόλις 60 kg.

Επιπλέον, αφήνοντας το πόδι από το γκάζι, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια ώστε να τροφοδοτεί με ενέργεια την μπαταρία – στη λειτουργία “B” αντί την “D”, του επιλογέα μετάδοσης. Έτσι η ενέργεια επιστρέφει πίσω στο σύστημα κίνησης ενώ ταυτόχρονα μειώνεται η φθορά των φρένων. Ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί την ανάκτηση ενέργειας μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι, τα οποία επιτρέπουν την επιλογή μεταξύ 3 διαφορετικών επιπέδων.

Cupra Tavascan: Στο δρόμο
Όσον αφορά το δυναμισμό στο πάτημα του Tavascan, είναι αισθητός και στιβαρός ακόμα και στην ελληνική άσφαλτο παρά τις αυξημένες διαστάσεις και το βάρος – χάρη στην τεχνολογία δυναμικού πλαισίου Dynamic Chassis Control (DCC) Sport, στη σπορ ανάρτηση (ειδικά τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω), στα ελαστικά υψηλών επιδόσεωνκαι στο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού.

Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο κέντρο μεταξύ των αξόνων, που σημαίνει ότι η κατανομή της μάζας είναι σχεδόν ιδανική, πολύ κοντά στο 50% (49:51). Και φυσικά το κέντρο βάρους βρίσκεται χαμηλά.

Cupra Tavascan
Cupra Tavascan CUPRA

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη ρύθμιση του Tavascan ανάμεσα στα προφίλ Mode-Range, Comfort, Performance, Cupra, Individual και Traction. Επιπλέον, έχει την εγγύηση μιας σειράς από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης – όπως τη νέα έκδοση του Connected Travel Assist, που βελτιώνει την απόδοση του συστήματος μέσω των δεδομένων που λαμβάνει από το Cloud – ειδικά σε δρόμους με κακή σήμανση.

Το νέο Connected Travel Assist λειτουργεί σε συνδυασμό με το Adaptive Cruise Control βελτιώνοντας την οδηγική εμπειρία χάρη στις πληροφορίες που λαμβάνονται από το Cloud. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται, συμβάλλουν στην ενεργή διατήρηση του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας, προσαρμόζοντας ταυτόχρονα την ταχύτητα στις στροφές. Παράλληλα, αυτή η τεχνολογία επόμενης γενιάς προσφέρει υποβοήθηση κατά την αλλαγή λωρίδας σε αυτοκινητόδρομους.

Το Front Assist με υποστήριξη εκτροπής και υποβοήθησης στροφής αποτρέπει ή μετριάζει τις πιθανές ζημιές σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, παρακολουθώντας άλλους χρήστες του δρόμου όπως αυτοκίνητα, πεζούς και ποδήλατα.

Το πακέτο των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει: Predictive Adaptive Cruise Control, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Adaptation, Side Assist, Lane Assist, Exit Warning, Exit Assist, Fatigue Detection και Rear View eSmart Camera.

Cupra Tavascan
Cupra Tavascan CUPRA

Το νέο Cupra Tavascan προσφέρεται στις εκδόσεις Endurance και VZ σε 5 διαφορετικά χρώματα -τα Tavascan Blue, White Silver, Atacama Desert, Basalt Grey και Century Bronze Matt- και με 4 διαφορετικά προαιρετικά πακέτα εξοπλισμού – τα Immersive, Adrenaline, Extreme και Winter.

Οι τιμές του στη χώρα μας, χωρίς να υπολογίζεται η κρατική επιδότηση, ξεκινά στη δικίνητη έκδοση Endurance από τις 39.990 ευρώ και στην τετρακίνητη VZ των 340 ίππων από τα 51.990 ευρώ.

Πηγή: Sport24.gr

Related post