Πρώτη επαφή με το νέο Volvo XC90- Οδηγούμε ανάμεσα σε Δανία και Σουηδία το απόλυτο SUV σε ποιότητα και πολυτέλεια
Μέχρι το 2030 που η Volvo θα σταματήσει να παρουσιάζει τα SUV μοντέλα της με κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα έχουμε την ευκαιρία να θαυμάζουμε την αρτιότητα της προσέγγισης, όπως γίνεται με το νέο XC90 του οποίου την πρώτη γεύση πήραμε στη Σουηδία.
Στη γενέτειρα της μάρκας βρεθήκαμε για δύο μέρες προκειμένου να πάρουμε την πρώτη γεύση από το νέο SUV που παίζει το ρόλο της ναυαρχίδας στη γκάμα της Volvo. Μάλιστα, στο πλαίσιο της αποστολής μας εκεί, είχαμε την ευκαιρία να περάσουμε από τη Δανία στη Σουηδία, μέσω της εντυπωσιακής γέφυρας Έρεσουντ που δόθηκε στην κυκλοφορία τον Ιούνιο του 2000. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη γέφυρα με σιδηρόδρομο και αυτοκινητόδρομο διπλής κατεύθυνσης, η οποία συνδέει τη Σουηδία με τη Δανία.
Πιο συγκεκριμένα, συνδέει δύο μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές, την πρωτεύουσα της Δανία, Κοπεγχάγη, με την ιδιαίτερα σημαντική για τη Σουηδική οικονομία πόλη του Μάλμε. Εκεί λοιπόν βρεθήκαμε για να βάλουμε για κάμποσα χιλιόμετρα στο χέρι, τη νέα υβριδική εκδοχή του μοντέλου που έρχεται να πάρει τη θέση του στην κορυφή της γκάμας της Volvo η οποία είναι γνωστή για την πρωτοποριακή της προσέγγιση στην ασφάλεια και τον σχεδιασμό.
Σε ότι αφορά τον δεύτερο, η νέα γενιά του XC90 δεν είναι αυτό που λέμε “αγνώριστη”. Το μοτίβο με τις δυνατές, κάθετες γραμμές του αμαξώματος που ξεχωρίζει ευδιάκριτα του όγκους του, έχει παραμείνει σχεδόν αυτούσιο και μένουν κάποιες πολύ δυναμικές νέες λεπτομέρειες, να κάνουν τη διαφορά και να κερδίζουν στην πραγματικότητα, το στοίχημα της ανανέωσης του μοντέλου για λογαριασμό της Volvo. Στο μπροστινό μέρος, η νέα απεικόνιση του χαρακτηριστικού μοτίβου των φωτιστικών σωμάτων (με το “σφυρί του Θωρ”) αλλά και η διαμόρφωση της μάσκας ανάμεσα, δίνουν πολύ δυνατά το μήνυμα του νέου μοντέλου.
Αντίστοιχα και πίσω, όπου η τεχνολογία LED δίνει την ευκαιρία στους σχεδιαστές να προσφέρουν κάτι πραγματικά νέο σε εικόνα, το μοντέλο έχει φρεσκαριστεί σημαντικά. Από το πλάι, αυτό που ξεχωρίζει -χωρίς να διαταράσσει την ισορροπία των αυξημένων έτσι και αλλιώς διαστάσεων- είναι οι τροχοί με τις ζάντες των 22 ιντσών. Έτσι λοιπόν, η πρώτη εντύπωση από το νέο Volvo XC90 είναι ότι διατηρεί τη σκανδιναβική του ταυτότητα, με λιτές αλλά κομψές γραμμές.
Στο εσωτερικό, η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογία. Το μινιμαλιστικό ταμπλό είναι επενδυμένο με φυσικά υλικά, όπως ξύλο και ανακυκλωμένο ύφασμα, ενώ η μεγάλη οθόνη αφής 11,2 ιντσών στο κέντρο ελέγχεται από το νέο λειτουργικό σύστημα Android Automotive της Volvo. Το σύστημα υποστηρίζει over-the-air ενημερώσεις και παρέχει ενσωμάτωση με εφαρμογές όπως Google Maps και Google Assistant, προσφέροντας μια απόλυτα διασυνδεδεμένη εμπειρία.
Η Volvo παραμένει πιστή στο στόχο που έχει θέσει για μηδενικό σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο σε νέο μοντέλο της, οπότε είναι απόλυτα φυσικό το γεγονός πως το XC90 εξοπλίζεται με το τελευταίας γενιάς σύστημα Pilot Assist, το οποίο προσφέρει εκτός των άλλων και ημιαυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους. Επιπλέον, το νέο χαρακτηριστικό Safe Space Technology χρησιμοποιεί αισθητήρες LiDAR για αναγνώριση του περιβάλλοντος και δυνατότητα αντίδρασης ακόμα και σε μη προβλέψιμες συνθήκες.
Η καινοτομία συνεχίζεται με το σύστημα Driver Understanding, το οποίο παρακολουθεί τη συμπεριφορά του οδηγού μέσω καμερών και αισθητήρων. Σε περίπτωση κόπωσης ή απόσπασης προσοχής, το αυτοκίνητο μπορεί να παρέμβει αυτόματα, μειώνοντας την ταχύτητα ή ενεργοποιώντας προειδοποιήσεις. Κάτω από το καπό, το XC90 προσφέρεται με το υβριδικό σύνολο που είναι απόλυτα εναρμονισμένο με το όραμα της Volvo για βιωσιμότητα.
Η κορυφαία έκδοση του μοντέλου, είναι αυτή που οδηγήσαμε και θα πρέπει να περιμένουμε στη χώρα μας μέχρι τις αρχές του νέου έτους για να εισαχθεί, είναι η XC90 T8 AWD. Το Plug-In Hybrid σύνολο, αποτελείτε από ένα δίλιτρο βενζινοκινητήρα που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, απόδοσης 145 ίππων και 309 Nm. Συνολικά, η απόδοση είναι 455 ίπποι και η μέγιστη τιμή της ροπής, φτάνει τα 709 Nm- δεδομένα πολύ καλά σε ότι αφορά και την “πράσινη” συμπεριφορά ως προς το περιβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά και στις επιδόσεις.
Η μπαταρία του συστήματος είναι τοποθετημένη στο κεντρικό τούνελ μετάδοσης και έχει χωρητικότητα 18,8 kWh. Αυτό σημαίνει πως με ένα wallbox 7,4 kW, η μπαταρία γεμίζει σε 3 ώρες, ενώ σε απλή οικιακή πρίζα, το 100% ο οδηγός θα το δει μετά από 7 ώρες. Η Volvo ανακοινώνει ως αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία τα (έως) 71 χιλιόμετρα, απόσταση που στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων αρκεί και με το παραπάνω για τις καθημερινές μετακινήσεις σε ένα αστικό κέντρο.
Στην ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα, “οφείλεται” και η τετρακίνηση του μοντέλου στη συγκεκριμένη έκδοση, μια και είναι εγκατεστημένος στον πίσω άξονα και κινεί τους τροχούς που έχει εκατέρωθεν. Τους εμπρός τροχούς κινεί ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας, την απόδοση του οποίου μπορεί να εκμεταλλευτεί ο οδηγός με τη βοήθεια του αυτόματου κιβωτίου με τις 8 σχέσεις. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις του μοντέλου, κρατήστε τα 5,4 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για να “πιάσει” τα 100 χλμ./ώρα από στάση- χρόνος πολύ εντυπωσιακός με βάση το μέγεθος και το βάρος του μοντέλου- και την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική στα 180 χλμ./ώρα.
Το XC90 παραμένει πιστό στον οικογενειακό του χαρακτήρα, με άφθονο χώρο για όλους τους επιβάτες. Το σύστημα αερισμού CleanZone φιλτράρει τα μικροσωματίδια και τους ρύπους, διατηρώντας την καμπίνα καθαρή, ενώ το προαιρετικό ηχοσύστημα Bowers & Wilkins δημιουργεί μια εντυπωσιακή ακουστική εμπειρία. Ο χώρος αποσκευών προσφέρεται για μεταφορά έχει και 721 λίτρων, κάτι που σημαίνει πως οι επιβάτες δεν χρειάζεται να είναι φειδωλοί με αυτά που θα πάρουν μαζί τους ακόμα και για πολυήμερες διακοπές.
Η πρώτη μας εμπειρία από το νέο Volvo XC90 αποδεικνύει ότι πρόκειται για ένα SUV που συνδυάζει αρμονικά την πολυτέλεια, την τεχνολογία και τη βιωσιμότητα. Με τις αναβαθμίσεις στον σχεδιασμό, την ασφάλεια και την οδηγική συμπεριφορά, το XC90 θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία του. Κατά τη διάρκεια της πρώτης μας επαφής με το μοντέλο, οι καιρικές συνθήκες ήταν τυπικά Σκανδιναβικές, με το χιόνι να πέφτει διακριτικά και τους δρόμους να είναι απόλυτα καθαροί για κυκλοφορία.
Το XC90 με τα χειμερινά ελαστικά, ήταν πραγματικά ακλόνητο σε κάθε “δοκιμασία”, που περιελάμβανε κίνηση στον ανοιχτό δρόμο -κυρίως- και… “ολίγη” από επαρχιακό δίκτυο. Η αμεσότητα της απόκρισης του υβριδικού συνόλου αλλά και η συναρπαστική ποιότητα που απολαμβάνουν οι επιβαίνοντες, είναι δύο από τα στοιχεία που ακόμα και μετά τη σύντομη επαφή μας με το αυτοκίνητο, έγιναν αισθητά σε βαθμό που προσδιορίζουν τις εντυπώσεις που αποκομίσαμε από το αυτοκίνητο.
Η στάνταρ αερανάρτηση, που στους δρόμους Δανίας και Σουηδίας όπου κινηθήκαμε δεν είχε και πολύ δύσκολο έργο να επιτελέσει απέναντι στα 2.005 κιλά του απόβαρου, με τις λακκούβες να είναι είδος προς εξαφάνιση, είναι υποδειγματική- αυτό που περιμένει κανείς από μια υπερυψωμένη λιμουζίνα, κρατώντας τους επιβάτες στα “πούπουλα”. Η ηχομόνωση είναι αναμενόμενα εξαιρετική, όπως και η συνολική ποιότητα που απολαμβάνει ο οδηγός και οι επιβάτες στο υπέροχο περιβάλλον της καμπίνας, που ορίζει τα δεδομένα για τις premium προτάσεις της μεγάλης κατηγορίας των SUV.
Προφανώς και θα θέλαμε να δούμε πως “μεταφέρονται” όλα τα παραπάνω στο ελληνικό περιβάλλον, κάτι που για να το δούμε να συμβαίνει θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις πρώτες μέρες του 2025, όταν και θα εισαχθεί το αυτοκίνητο (μόνο στην κορυφαία T8 PHEV τετρακίνητη έκδοση) με τιμή εκκίνησης τα 104.710 ευρώ, που είναι μια απόλυτα λογική τιμή για τα δεδομένα της κορυφαίας έκδοση του μοντέλου που έχει ό,τι καλύτερο έχει να δείξει η Volvo, σε επίπεδο αρτιότητας μηχανολογικών λύσεων και τεχνολογίας.
Πηγή: Sport24.gr