Μικροκινητικότητα: Τι είναι και τι πρέπει να προσέξουμε

 Μικροκινητικότητα: Τι είναι και τι πρέπει να προσέξουμε

Για την μικροκινητικότητα μίλησε ο δημοσιογράφος, ειδικός στο θέμα της αυτοκίνησης, Τάκης Πουρναράκης και ο  εκπρόσωπος των Ασφαλιστικών εταιρειών Ελλάδος, Κώστας Μπερτσιάς στην εκπομπή «Update» του ΕΡΤNews.

H μικροκινητικότητα είναι τα ηλεκτρικά πατίνια, τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα nanocar, τα πολύ πολύ μικρά αυτοκίνητα που είναι ηλεκτρικά κατά κανόνα.

Τι είναι η μικροκινητικότητα

«Καταρχάς είναι πάρα πολύ σωστό και σημαντικό το ότι υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι επιλέγουν πράγματι να δώσουν διάσταση στα ηλεκτρικά πατίνια και να τα χρησιμοποιήσουν, τα οποία κινούνται με πολύ χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ακούμε συνεχώς τους οδηγούς, τους πολίτες να διαμαρτύρονται για το κόστος των καυσίμων. Κινούμενος με ένα ηλεκτρικό πατίνι είναι περίπου το κόστος, όσο και να έχεις ανάψει το φως στο σπίτι σου. Άρα έχει ένα νόημα.

Ένα άλλο θέμα που θέλω να τονίσω και είναι πάρα πολύ σημαντικό, είναι ότι όλοι είμαστε ίσοι χρήστες της οδού. Κάποιοι είμαστε πιο ευάλωτοι βέβαια ως πεζοί, ως δικυκλιστές ή ως χρήστες της μικροκινητικότητας. Αλλά σε καμία περίπτωση το αυτοκίνητο δεν έχει περισσότερα ή διαφορετικά δικαιώματα απ’ ό, τι έναν πολίτη που χρησιμοποιεί ένα πατίνι ή ένα ποδήλατο στο δρόμο.

Εκεί έρχεται ο νομοθέτης και θέλω να τονίσω ότι στην Ελλάδα έχουμε ένα εξαιρετικό νομικό πλαίσιο το οποίο ισχύει από το 2021, να ορίσει ακριβώς πού κινούνται τα πατίνια κινούνται σε δρόμους οι οποίοι έχουν μία λωρίδα ανά κατεύθυνση μόνο με ταχύτητες μέχρι 25 χιλιόμετρα την ώρα και θα πρέπει να είναι ορατά, να έχουν ανακλαστικά στοιχεία, φώτα, να φοράει ανακλαστικό γιλέκο, αναβάτης ή κάποιο ανακλαστικό στοιχείο για να είναι ορατός κι αυτός.

Δυστυχώς τότε, από ατολμία αν θέλετε, των νομοθετών, δεν πέρασε και το υποχρεωτικό κράνος, όπως και στο ποδήλατο στη χώρα μας, γιατί οι πολίτες λένε ότι είναι αντικίνητρο. Υπάρχει ισχυρή σύσταση, αλλά δεν είναι υποχρέωση» ανέφερε ο κ. Πουρναράκης.

Τι υποδομές υπάρχουν στην Ελλάδα

«Το κλίμα, σίγουρα είναι φιλόξενο για τη μικρή κινητικότητα επίσης, οφείλουμε στο πλαίσιο των ΣΒΑΚ των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας να διευκολύνουμε τη μικροκινητικότητα και να αρχίσουμε σιγά σιγά να δυσχεραίνουν την κίνηση των ιδιωτικής χρήσεως οχημάτων, ειδικά αυτά με θερμικό κινητήρα στα κέντρα των πόλεων.

Άρα λοιπόν, αν με ρωτάτε στην μποτιλιαρισμένη Αθήνα ποιος είναι ο τρόπος να γλιτώσουμε από το κυκλοφοριακό; Ο πρώτος είναι να εφαρμοστεί ο νόμος όσον αφορά την τεχνική ενημερότητα, την ασφαλιστική ενημερότητα, τα τέλη κυκλοφορίας, την συντήρηση των οχημάτων και την εφαρμογή του νόμου όσον αφορά τη στάθμευση και όλα τα υπόλοιπα.

Ο δεύτερος είναι όπως έρχεται ο νέος ΚΟΚ να εισάγει τα 30 χιλιόμετρα την ώρα. Με το που θα μπουν τα 30 χιλιόμετρα την ώρα -σας θυμίζω ότι όλα αυτά τα πατίνια, τα ποδήλατα κτλ πάνε μέχρι 25 χιλιόμετρα την ώρα -θα συνυπάρχουν αρμονικά στους δρόμους και δεν θα υποχρεούμαι εγώ ως ποδηλάτης να κάνω στην άκρη για να περάσετε εσείς που μπορείτε να κινηθείτε μέχρι 50 χιλιόμετρα την ώρα σε ένα δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας. Θα είστε υποχρεωμένος να με περιμένετε να κινηθώ με τέτοια ταχύτητα» υπογραμμίζει ο κ. Πουρναράκης.

Νanocars

«Τα nanocars απαγορεύεται δια ροπάλου να πάνε σε μεγάλο δρόμο. Δεν μπορεί ας πούμε στην Αττική Οδό ή στον Κηφισό να βγει το nanocar. Ούτε στην Κηφισίας και στη Μεσογείων μπορεί να βγει το nanocar, τα οποία πάνε μέχρι 40 χιλιόμετρα την ώρα.

Μπορούν να τα οδηγήσουν με βάση το νομικό πλαίσιο 16χρονοι, αλλά είναι για να πας από την Καλλιθέα στο Κολωνάκι ή από την Κυψέλη στην Κηφισιά, αλλά όχι από την Κηφισίας.

Τα nanocars έχουν συστήματα ασφαλείας για αυτές τις χαμηλές ταχύτητες, δηλαδή υπάρχει ζώνη ασφαλείας.

Οι αερόσακοι στα αυτοκίνητά μας είναι μια κατάκτηση της τεχνολογίας τα τελευταία 12 – 15 χρόνια επίσης με ένα στόλο οχημάτων στη χώρα μας 18 ετών κατά μέσο όρο, το 70 – 80% των ανθρώπων που μας ακούνε δεν έχουν αερόσακους» διευκρινίζει ο κ. Πουρναράκης.

Η ασφάλιση των οχημάτων μικροκινητικότητας

«Ο νόμος έχει ξεκαθαρίσει ότι όλα τα οχήματα που έχουν ταχύτητα μεγαλύτερη από 25 χιλιόμετρα ή έχουν βάρος πάνω από 25 κιλά και ταχύτητα πάνω από 15 χιλιόμετρα πρέπει υποχρεωτικά να είναι ασφαλισμένα» αναφέρει ο κ. Μπερτσιάς, ενώ διευκρινίζει πως για τα ηλεκτρικά πατίνια κπλ. «είναι πολύ μικρά τα ασφάλιστρα, καμία σχέση με το Ι. Χ.».

 

Related post