Δοκιμή του νέου ηλεκτρικού Mini Cooper SE των 218 ίππων

Το πέρασμα στην εποχή του ηλεκτρισμού δεν στέρησε τίποτα από τον εκλεπτυσμένο σχεδιαστικό μινιμαλισμό και από την οδηγοκεντρική αίσθηση, που είναι οι βασικές αρχές της σύγχρονης premium αναβίωσης του Mini Cooper. Δοκιμάζουμε την έκδοση με τους 218 ίππους και τα 402 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Η “εποχή του χελιού”. Ας μας επιτραπεί αυτός ο εντελώς αυθαίρετος προσδιορισμός της εποχής της ηλεκτροκίνησης με τους όρους του κινεζικού ωροσκοπίου. Εξάλλου, το κινέζικο ωροσκόπιο είναι πια ο προφήτης του μέλλοντος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και μην νομίζετε ότι αυτά δεν έχουν σχέση με το νέο Mini Electric.

Όλα έχουν σχέση. Η ολοκαίνουρια ηλεκτρική πλατφόρμα της νέας γενιάς του Mini εξελίχθηκε στη χώρα της μακρινής ανατολής από την κοινοπραξία της BMW (μητρικής της Mini) με την κινεζική Great Wall Motor. Δεν υπάρχουν πολλά μέρη που να μπορείς να πας, πια, για να βρεις καλές και προσιτές πρώτες ύλες συστημάτων ηλεκτροκίνησης, αν όχι στην Κίνα.

P.DIAMANTIS
Mini Cooper SE P.DIAMANTIS

Πίσω στο Μόναχο, λοιπόν, οι άνθρωποι της Mini δεν είχαν έτσι να ανησυχούν για το σύστημα ηλεκτροκίνησης, για τη μπαταρία, για τη διαχείριση του ηλεκτρισμού και άλλα τέτοια βαρετά, και επικεντρώθηκαν σε δύο θέματα: να κάνουν το ηλεκτρικό Mini όσο πιο ωραίο και μοδάτο γίνεται στην εμφάνιση, και στιβαρό-ψυχαγωγικό στην οδηγική του αίσθηση.

Η εμφάνιση είναι πάντα κάτι υποκειμενικό, και στη συγκεκριμένη περίπτωση κλεισμένο μέσα σε πολύ στενά όρια της αρχέγονης σχεδιαστικής φιλοσοφίας του Mini, την οποία οι Βαυαροί προσπαθούν να κρατήσουν φανερή – αμυδρά, αλλά φανερή.

P.DIAMANTIS
Mini Cooper SE P.DIAMANTIS

Η οδική συμπεριφορά είναι, όμως, μάλλον πιο ξεκάθαρη, και αυτό το ηλεκτρικό Mini, με τη μπαταρία του χαμηλά, με τους 218 ίππους και τα 330 Nm της ροπής που ξεδιπλώνεται με το άγγιγμα του γκαζιού, με το ωραίο του τιμόνι και την εξαίρετή του πρόσφυση, συνεχίζει τη σύγχρονη ιστορία των Mini που χαίρεσαι να τα οδηγείς σ’ ένα στριφτερό δρόμο.

Κάτι τελευταίο, πριν μιλήσουμε για όλα αυτά. Τι στο καλό σημαίνει κάθε διαφορετική ονομασία των διάφορων εκδόσεων του Mini; Το Mini που βλέπετε (το κλασσικό hatchback, το μικρότερο της οικογένειας) έχει την ονομασία Cooper. Οι δύο αμιγώς ηλεκτρικές του εκδόσεις είναι οι Cooper E και Cooper SE, και οι δύο εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης οι Cooper C και Cooper S.

Mini Cooper SE: Σχεδιασμός & χώροι

P.DIAMANTIS
Mini Cooper SE P.DIAMANTIS

Στη νέα γενιά του, το κλασσικό Mini hatchback πάει στον υπερθετικό βαθμό το μινιμαλισμό, κρατάει καθαρές τις καμπύλες του αμαξώματός του -για τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης που τόσο έχουν ανάγκη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα- και με τους κλασσικά στρογγυλούς προβολείς του επιχειρεί να μοιάσει λίγο περισσότερο στο αρχέγονο, του μεγάλου Σμυρνιού Σερ Άλεκ Ισιγόνη.

Η εμφάνισή του βασίζεται στη διχρωμία του αμαξώματος με την οροφή και τους καθρέπτες που έχουν λευκό χρώμα, και στην -οκταγωνική, πλέον- μάσκα που πλέον δεν είναι χρωμιωμένη αλλά απλώς ασημί.

P.DIAMANTIS
Mini Cooper SE P.DIAMANTIS

Την ίδια ώρα, παρότι τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά έχουν παραμένει περιμετρικά το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, έχουν πια αφαιρεθεί από τους θόλους των τροχών – κι αυτό κάνει σημαντική διαφορά. Όπως και στο σύμπλεγμα των πίσω τριγωνικών φώτων με τη μαύρη μπάρα που τα ενώνει, αυτές οι μαύρε λεπτομέρειες προσδίδουν δυναμισμό στην εμφάνιση.

Το νέο Mini Cooper, των 3,86 μέτρων, παύει να πασχίζει στο μάταιο αγώνα αύξησης των διαστάσεών του, δείχνει να έχει αποδεχθεί τη μοίρα του ότι ο χώρος για τους πίσω επιβάτες θα είναι μικροσκοπικός -ειδικά για τα πόδια τους- και προσπαθεί να χτίσει την προσωπικότητά του πάνω σε αυτό το δεδομένο – παρότι αυτό επαναπροσδιορίστηκε από την πλήρη σχεδιαστική αλλαγή που έφερε το νέο δάπεδο, η μπαταρία και τα ηλεκτρικά μέρη.

P.DIAMANTIS
Mini Cooper SE P.DIAMANTIS

Ειδικά η μπαταρία βάζει τους επιβάτες να κάθονται λίγο πιο ψηλά σε σχέση με πριν. Ο οδηγός -ακόμα και μεγαλόσωμος- μπορεί να ρυθμίσει πολύ καλά τη θέση στα μέτρα του, όμως γνωρίζοντας ότι (παρά τη μικρή αύξηση του μεταξονίου) στις πίσω θέσεις χωρούν δύο παιδιά ή δύο μικρόσωμοι ενήλικες και στο χώρο αποσκευών 210 λίτρα.

Mini Cooper SE: Εσωτερικό & πολυμέσα

MINI Cooper SE BMW PRESS

Η σύγχρονη παράδοση -με τις ρίζες της στο παρελθόν- του εσωτερικού σχεδιασμού του Mini Cooper κολλάει φαρδιά-πλατιά στο κέντρο του ταμπλό την τεράστια κυκλική οθόνη OLED, διαμέτρου 9,4 ιντσών, που δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται εκεί.

Η οθόνη φιλοξενεί -ελλείψει πίνακα οργάνων- όλες τις ενδείξεις του αυτοκινήτου, αν και οι βασικότερες εξ αυτών προβάλλονται και στο head-up display, στο οπτικό πεδίο του οδηγού, αν το διαλέξετε ανάμεσα στις επιλογές του προαιρετικού εξοπλισμού.

Η αλήθεια είναι ότι η ευκρίνεια, τα γραφικά, οι απεικονίσεις και η εικόνα από τις κάμερες είναι όλα εντυπωσιακά, σε αυτή την οθόνη. Όμως, αλήθεια είναι επίσης ότι ο αγοραστής του αυτοκινήτου μάλλον θα χρειαστεί αρκετές εβδομάδες ή μήνες για να μάθει, να αξιοποιήσει και να χειρίζεται εύκολα όλες τις λειτουργίες του λογισμικού MINI Operating System 9.

BMW PRESS
MINI Cooper SE BMW PRESS

Οι βασικές πάντως είναι αμέσως προσιτές: η τεχνολογία ψηφιακής βοηθού με φωνητικές εντολές, το νέο σύστημα πλοήγησης επαυξημένης πραγματικότητας και απεικόνισης στο πραγματικό περιβάλλον (στην εικόνα, δηλαδή, από την εμπρός κάμερα) και επίσης η υποβοήθηση παρκαρίσματος με απεικόνιση 360 μοιρών του περιβάλλοντος και 12 αισθητήρες υπερήχων.

Κάτω από την οθόνη υπάρχουν πέντε κουμπιά και διακόπτες: από αριστερά για την επιλογή της θέσης Ρ (Parking), την επιλογή της μετάδοσης, την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του κινητήρα, τα Experience Modes και το χειρισμό της έντασης του ηχοσυστήματος. Ο κλιματισμός, τα επίπεδα ανάκτησης της ενέργειας του φρεναρίσματος και πολλά άλλα γίνονται μόνο μέσω της κυκλικής οθόνης.

BMW PRESS
MINI Cooper SE BMW PRESS

Σημειώστε ότι η οθόνη και το εσωτερικό έχουν επτά διαφορετικά προγράμματα, διαφορετικών φωτισμών τόσο της οθόνης όσο και των φωτιζόμενων επιφανειών στο ταμπλό και αλλού, για την αλλαγή της εμπειρίας του διάκοσμου – ειδικά τη νύχτα.

Ορισμένα από αυτά τα επιλέξιμα προφίλ συνδυάζονται και με αλλαγές τόσο στον τεχνητό ήχο που εκπέμπεται κατά την επιτάχυνση, όσο και στην απόδοση του αυτοκινήτου – για παράδειγμα με την αμεσότερη απόκριση του γκαζιού και την αίσθηση του τιμονιού στο Go-Kart mode.

Κατά τα άλλα, καταλήγοντας με το εσωτερικό, η ενιαία, όμορφη κεκλιμένη επιφάνεια του ταμπλό είναι επενδεδυμένη με άκρως ποιοτικό, βιώσιμο υλικό, οι δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων είναι vegan, ενώ ευχάριστες λεπτομέρειες είναι το υφασμάτινο λουράκι για την αναδίπλωση των καθισμάτων και ο μικρός ιμάντας που λειτουργεί ως κάτω μπράτσο του τιμονιού.

Mini Cooper SE: Κινητήρας & αυτονομία

P.DIAMANTIS
Mini Cooper SE P.DIAMANTIS

Η έκδοση Cooper SE είναι η ισχυρότερη από τις δύο του νέου, ηλεκτρικού Mini, αποδίδοντας 218 ίππους και 330 Nm. Χάρη στην άμεσο ξεδίπλωμα της ροπής, με το άγγιγμα του γκαζιού, και παρά τα 1.680 κιλά για τα οποία φυσικά ευθύνεται η μπαταρία, η έκδοση αυτή από στάση φτάνει στα 100 km/h σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα και σε τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 170 km/h.

Η έκδοση Cooper SE, παράλληλα, έχει και μεγαλύτερη μπαταρία, που φτάνει εδώ τις 54,2 kWh (χρηστικές: 49,2 kWh) για να προσφέρει αυτονομία 402 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Mini στον κύκλο WLTP.

P.DIAMANTIS
Mini Cooper SE P.DIAMANTIS

Στην πράξη, σε μια μειτκή διαδρομή (πόλης, επαρχιακού, αυτοκινητόδρομου) η αυτονομία ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα με κάθε πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, και με οικονομική οδήγηση ανεβαίνουν και παραπάνω – ειδικά αν βάλουμε το διακόπτη της μετάδοσης αντί για τη θέση D στη θέση Β, ενεργοποιώντας την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας στην κύλιση και στο φρενάρισμα.

Παρότι η αυτονομία δεν κάνει την υπέρβαση, η φόρτιση είναι αρκετά σβέλτη χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW του διαθέτει το Mini Electric, και της δυνατότητάς του σε ταχυφορτιστή DC να φτάσει ισχύ έως και 95 kW (ενώ στην έκδοση Cooper E φτάνει τα 75 kW).

Mini Cooper SE: Στο δρόμο

P.DIAMANTIS
Mini Cooper SE P.DIAMANTIS

Η δεύτερη, βασική πτυχή του σύγχρονου Mini Cooper, η οδηγοκεντρική αίσθηση και η οδηγική ψυχαγωγία, τυπικές της αναβίωσης του κλασσικού Mini, συνεχίζονται ακάθεκτες και στην εποχή του εξηλεκτρισμού του.

Το πλαίσιο προσφέρει με την πρώτη επαφή την άπλετη αίσθηση της στιβαρότητάς του, το τιμόνι έχει υπέροχη αίσθηση αμεσότητας, η ανάρτηση σε πείθει γρήγορα για το σπορ, σκληρότερο στήσιμό της που είναι στο όριο του φιλτραρίσματος των κακοτεχνιών του δρόμου σε μια αστική, καθημερινή διαδρομή.

Έτσι, το ίδιο αυτοκίνητο που ελίσσεται αθόρυβα και ευέλικτα στην πόλη, κυλά ακλόνητα και με αφάνταστη ποιότητα -για μικρό αυτοκίνητο- στην εθνική οδό, και εμφανίζει ένα ιδιαίτερα σπορτίφ πρόσωπο στο βουνό: με σχεδόν μηδαμινές κλίσεις, εξαίρετη απόκριση στην είσοδο, σταθερότητα σε κάθε φάση της στροφής και ένα συνολικά άκρως στιβαρό πάτημα που μόνο στην υπερβολή του οδηγού θα χρειαστεί την επέμβαση των ηλεκτρονικών.

Mini Cooper SE: Συμπέρασμα

P.DIAMANTIS
Mini Cooper SE P.DIAMANTIS

Καταλήγοντας, το Mini Cooper Electric τηρεί πιστά και στην ηλεκτρική εποχή το πνεύμα των θερμικών του εκδόσεων από την εποχή που -στα χέρια των Γερμανών της BMW, πλέον- επανέφερε το ένδοξο όνομά του στην αυτοκίνηση: το πνεύμα της εκλεπτυσμένης εικόνας του, και της οδηγικής ψυχαγωγίας. Αυτοί είναι οι πυλώνες του.

Και βάσει των πυλώνων αυτών -συν του οφέλους, φυσικά, της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινότητα- πρέπει να επιλέξει κανείς αν έχει την πολυτέλεια να καταβάλλει τα 37.450 ευρώ της έκδοσης Cooper SE – ή, για την ακρίβεια, τα 28.450 ευρώ με τη βοήθεια της κρατικής επιδότησης. Η έκδοση Cooper E, των 184 ίππων, ξεκινά από τις 33.450 ευρώ (24.450 ευρώ με την επιδότηση).

P.DIAMANTIS
Mini Cooper SE P.DIAMANTIS

Mini Cooper SE

  • Κινητήρας: Μόνιμου μαγνήτη
  • Ισχύς: 218 hp
  • Ροπή: 330 Nm
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
  • 0-100 km/h: 6,7 sec
  • Τελική ταχύτητα: 170 km/h
  • Μπαταρία: Ιόντων-λιθίου 54,2 kWh (net 49,2 kWh)
  • Κατανάλωση (WLTP): 18,9 kWh/100 km
  • Αυτονομία (WLTP): 402 km
  • Φόρτιση: 5,3 ώρες (AC 11 kW, 0-100%) / 30 λεπτά (DC 95 kW, 10-80%)
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Μήκος: 3,858 m
  • Μεταξόνιο: 2,526 m
  • Βάρος: 1.680 kg
  • Χώρος αποσκευών: 210-800 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Τιμή: Από 28.450 € (με την κρατική επιδότηση)

Πηγή: Sport24.gr

Related post